PDA

Zobacz pełną wersję : Nie podoba mi się w tipo



Strony : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11

VanillaSky
21-03-2019, 17:12
Tesla jest może i interesująca, aczkolwiek w środku jakościowo jakby, no.. Słaba. Ale idzie, bo jest - jakby nie patrzeć - innowacyjna.

Aczkolwiek nie, nie muszę patrzeć na cokolwiek innego, by poczuć się lepiej. Mam własne zabawki, z czasów kiedy to samochody były solidne i ciekawe. :D

bahamut24
21-03-2019, 18:15
35219

Odnośnie narzekania na Fiata, spasowanie nowej Fiesty wczoraj przyuważyłem, tu w egzemplarzu na rynek Belgijski.

Normalny uzytkownik nie zwraca uwagi na takie pierdoly, kazdego dnia wsiada do auta i jedzie tam gdzie chce. Nie łazi w kolo samochodu i nie szuka do czego sie dzisiaj przy*ebać aby na forum skrobnąć ;)

VanillaSky
21-03-2019, 20:19
Nie uważasz, że to trochę chu***o jak za Twoje mniej lub bardziej ciężko zarobione pieniądze dostajesz np. Porysowany nowy telefon, źle spasowane drzwi w aucie, monitor z padnięty pixelem? Po to płacę za nowe, żeby mieć w stanie idealnym.

bahamut24
21-03-2019, 20:50
W obecnych czasach nic nie jest idealne . Co do zle spasowanych drzwi, jezeli to roznica kilku mm i nie przeszkadza w uzytkowaniu / nie niszczy innych elementow to warto ponosić ryzyko zjeba*ia tego przez aso? Chcesz perfekcyjnie zlozone auto? Zrob to sam
https://www.caterhamcars.com/en/models/assembly
:D
Zreszta zapytaj ile osob odbieralo auto z salonu i sprawdzalo miernikiem lakieru . Kilka % ze wszystkich kupujacych. Ludzie bardziej licza na to ze nowe sie nie zepsuje tak szybko i nie patrza ze czesc lampy jest wyzej o 3mm od drugiej .

faradek
21-03-2019, 21:01
W obecnych czasach nic nie jest idealne
To nie znaczy że musimy się z tym godzić. Poza tym wspomniany tutaj ford produkuje takie DZIADOSTWO że przebija wszystkie inne auta na literę F razem wzięte. Co prawda jeżdżę Bravo, ale gdybym miał go teraz zmienić to z dwojga złego wolałbym Tipo niż np Fiestę czy Focusa.

bahamut24
21-03-2019, 21:15
Oczywiscie ze nie musimy sie z tym godzic ,mnie tez to wkurza ale jedna jaskolka wiosny nie czyni.

steyr
21-03-2019, 21:15
Panowie z tym spasowaniem elementów karoserii to tak jak mówicie, wystarczy spojrzeć przykładowo na Megane IV i spasowanie tylnej klapy. Osobiście i tak mam końcówkę gwarancji, nie mam przekonania do ASO i jak mi się coś nie podoba to sam reguluje.

marx30
21-03-2019, 21:58
co do nowego focusa jak widzę z tyłu to mam nieodparte wrażenie że zerżnięte z fiata

FiatPrime
22-03-2019, 11:35
Zreszta zapytaj ile osob odbieralo auto z salonu i sprawdzalo miernikiem lakieru . Kilka % ze wszystkich kupujacych.
ZAWSZE odbieramy auto z rzeczoznawcą. Jeszcze 10 lat temu kosztowało to sporo. Dzisiaj z 200-300 zł. W perspektywie zaoszczędzonych pieniędzy są to grosze. I nie chodzi o miernik. Jak się taki naodbiera aut to wie gdzie spojrzeć (braki, spasowanie elementów, pierwsze oznaki korozji, uszkodzenia transportowe, wady fabryczne(produkcyjne), modyfikacje dokładane u dealera itd. itp.)

Tak samo z odbiorem mieszkań czy domów. Inwestujemy 200-500 tyś. pln, a szkoda cymbałom zapłacić 500-1000 zł specjaliście żeby mieć spokój przed obiorem. A potem pretensje do całego świata.

To, że większość coś robi - nie jest wyznacznikiem tego, że to dobrze.

bahamut24
22-03-2019, 11:54
Auto nowe z salonu odbierac z rzeczoznawca - to juz jest kosmos dla wiekszosci ludzi. Powiedz to zwyklemu kowalskiemu , to sie w glowe popuka. Tak samo sie pukali gdy mowilem ze z miernikiem bede odbierac.
Teraz z dugiej strony, skoro cos jest nowo to nie powinno byc takiej potrzeby

Gellenort
22-03-2019, 21:47
Nie wiem czy tylko ja nie potrafię zamknąć bagażnika, ale zaczyna mnie to drażnić - zamykam klapę normalnie i w około 1 przypadku na 3 środkowy wyswietlacz informuje mnie o otwartym bagażniku. Trzeba tą klapą napier*** mocniej niż w innych samochodach? :p

srasquasz
22-03-2019, 22:56
W moim T-Jetie jest ten kaganiec założony.U mnie sprawdziłem i jest limit na 4k obrotów..

Andy1111
23-03-2019, 22:18
Halooo Fiat Prime !!!!
Tego swojego Tipka na którego tak nadawałeś też odbierałeś z rzeczoznawcą? (He he he)

FiatPrime
24-03-2019, 04:13
Trzeba tą klapą napier*** mocniej niż w innych samochodach? :p
Odbijaki na klapie dokręć o pół obrotu.

steyr
24-03-2019, 11:29
U mnie w 1.4tjet kaganiec 4krpm jest tylko na 1 biegu jak jest załączony, na tzw. "luzie" kręci się do odcięcia.

srasquasz
24-03-2019, 12:00
U mnie w 1.4tjet kaganiec 4krpm jest tylko na 1 biegu jak jest załączony, na tzw. "luzie" kręci się do odcięcia.Dokładnie tak samo u mnie

Szary83
24-03-2019, 12:06
Może te z fabrycznym lpg nie majo... Tak jak i średniego spalania i zasięgu... Hmm

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Andy1111
24-03-2019, 16:45
Halo Fiat Prime.
Ponawiam pytanie: czy swojego Tipo też odbierałeś z rzeczoznawcą? Odpowiedz, a może brak Ci odwagi?

FiatPrime
24-03-2019, 17:05
Czemu ma mi brakować odwagi?

Oczywiście, że odbierałem. Zawsze odbieram. Co ma to do rzeczy?

bahamut24
24-03-2019, 17:17
Czemu ma mi brakować odwagi?

Oczywiście, że odbierałem. Zawsze odbieram. Co ma to do rzeczy?

Zmień rzeczoznawcę haha ;)

FiatPrime
24-03-2019, 17:18
Nadal nie rozumiem?

Qvadrat
24-03-2019, 17:30
Może te z fabrycznym lpg nie majo
Spróbuj za lpg a potem to samo na benzynie. Na lpg nie ma a na pb jest :-)

Szary83
24-03-2019, 18:14
Spróbuj za lpg a potem to samo na benzynie. Na lpg nie ma a na pb jest :-)Obadam [emoji16]

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

kartonik
24-03-2019, 18:25
No faktycznie u mnie blokada też jest przy 4 tyś obr. Pamiętam jak kiedyś sprawdzałem to kończyło się na 3 tys obr. :?:

giannini
24-03-2019, 21:42
No faktycznie u mnie blokada też jest przy 4 tyś obr. Pamiętam jak kiedyś sprawdzałem to kończyło się na 3 tys obr. :?:

Niżej to da się zakręcić na wstecznym, chyba niecałe 3000.

marx30
24-03-2019, 23:27
czyli ten czujnik biegu co jest przy dźwigni do czegoś służy. szkoda że nie do tego do czego powinno czyli nie podbijania obrotów na luzie.

Szary83
25-03-2019, 09:52
Spróbuj za lpg a potem to samo na benzynie. Na lpg nie ma a na pb jest :-)Spróbowałem. Po uruchomieniu silnika wrzuciłem 1 bieg i podkręciłem obroty, poszły ponad 4k, wsteczny też (auto na benzynie, ale w trybie automatycznego przełączania na lpg)
Po przełączeniu przyciskiem na stałe zasilanie beną, kaganiec zareagował.

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

VanillaSky
26-03-2019, 19:32
czyli ten czujnik biegu co jest przy dźwigni do czegoś służy. szkoda że nie do tego do czego powinno czyli nie podbijania obrotów na luzie.

Spotkałem się z opinią, że jego odpiecie ma skutkować zablokowaniem systemu start stop

steyr
26-03-2019, 20:32
Dzisiaj zauważyłem jeszcze jedną pewną nieprawidłowość lub TTTM. Jadę z jednostajną prędkością np. na 5 biegu 70km/h i mam wciśnięty pedał gazu o ileś tam % dajmy na to, lub jak przyspieszam to jak nacisnę lekko pedał hamulca żeby zahamować bez wysprzęglania to nie mam reakcji wogóle pedału przyspieszenia przez ok 2-3s po puszczeniu pedału hamulca. Po tym czasie zaczyna reagować ale też ospale przez 2-3s i później problem znika. Wiem i uprzedzam pytanie "Kto tak jeździ?" i itp ale zauważył ktoś coś podobnego?

kartonik
26-03-2019, 20:39
Ja nie zauważyłem, ale nie temu, że tego nie ma, tylko dla tego, że nigdy nie przyszedł mi do głowy taki sposób jazdy ;-)

krowka1978
26-03-2019, 20:43
Jakie obroty ma wtedy silnik? Zapewne łapie turbodziurę.

steyr
26-03-2019, 20:49
"Klyenta" na zderzaku co siedzi nigdy nie straszyłeś? W tym samochodzie nie robiłem takich rzeczy, ale raz jechał za mną delikwent z żarówkami chyba 100W i siedział mi na zderzaku jeszcze jak miałem Punto 2. A wyprzedzić też mu się nie spieszyło. Wcisnąłem lekko stop żeby tylko światła stopu się zaświeciły i jechałem tak chyba z 1km. Klient zaraz odpuścił siedzenie na zderzaku lub zauważył że jego zajebiste żarówki mnie oślepiają.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Dziś to było przy ok 1800obr/min, no ale turbodziura byłaby stała. A jeżdżę tym autem od 3kkm/2 tygodnie i niezauważyłem tej turbodziury przy normalne jeździe. Owszem silnik przy normalnym przyspieszaniu przyspiesza fajnie od ok 1800obr/min i to widać po charakterystyce. A ja opisuje przypadek taki że wciskam gaz i nie ma w ogóle reakcji.

mardas
26-03-2019, 20:53
na 5 biegu 70km/h i mam wciśnięty pedał gazu o ileś tam % dajmy na to, lub jak przyspieszam to jak nacisnę lekko pedał hamulca żeby zahamować bez wysprzęglania to nie mam reakcji wogóle pedału przyspieszenia przez ok 2-3s po puszczeniu pedału hamulca. Po tym czasie zaczyna reagować ale też ospale przez 2-3s i później problem znika.

hehe a czego byś sie spodziewał człowieku ? to normalka, to za mała predkość do tego przełożenia ,tylko redukcja do 4 biegu Ci to uzdrowi , i będziesz miał względną płynność.5 bieg żeby poprawnie działał to musi być przynajmniej powyżej 100 km /h (to moja opinia) .np.wielu z Was ma problem z ruszniem na pierwszym biegu i przejściem na drugi ,i tu pojawia się taka sytuacja że jak to nazwę tzw. "dziura w obrotach " po prostu jest przysiad a dopiero jazda ,ja ten problem rozwiązałem w prosty sposób ,że zamiast jedynki ,od razu ruszam płynnie z dwójki ,i od razu odczuwam inny komfort jazdy ,gdyż na dwójce następuje dłuższy start ,a co za tym idzie nie ma tego dławienia jak na jedynce i przechodząc już na trójkę ,a co za tym idzie od razu jest lepsze przyspieszenie .Oczywiście nie zawsze to stosuję bo to zależy od warunków na drodze (skrzyżowaniu) , ale w dużym procencie tak robię .Także kolego to tyle ,bo zaraz reszta "doświadczonych " w tej branży będzie miała oddmienne zdanie hehe :lol:

Szary83
26-03-2019, 20:55
Rozumiem, że piszesz o wolnossaku?

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

steyr
26-03-2019, 21:04
mardas w moim profilu pisze jak byk że mam silnik 1.4tjet. Mam wrażenie że hasło "turbobenzyna" to widziałeś tylko na plakatach na prospektach. Umiem rozróżnić brak reakcji na pedał przyspieszenia od "mulenia" silnika wskutek złego dopasowania biegu do istniejących warunków drogowych i charakterystyki silnika. Prawie 200kkm zrobiłem 1.2 16v Fire, czyli coś pokroju Twojego 1.4 16v. W 1.2 16v żeby "sprytnie" wyprzedzić to przy 70km/h redukowałem do 3 biegu i ogień do 5krpm. W Tipo 1.4tjet ten sam manewr wykonuje na 5 biegu bez redukcji bez problemu.

Nuri
26-03-2019, 21:11
Przy takiej prędkości obroty poniżej 2 tys. T-jet wtedy jeszcze śpi... Zredukuj i zobacz co się stanie ;)

mardas
26-03-2019, 21:20
mardas w moim profilu pisze jak byk że mam silnik 1.4tjet. Mam wrażenie że hasło "turbobenzyna" to widziałeś tylko na plakatach na prospektach. Umiem rozróżnić brak reakcji na pedał przyspieszenia od "mulenia" silnika wskutek złego dopasowania biegu do istniejących warunków drogowych i charakterystyki silnika. Prawie 200kkm zrobiłem 1.2 16v Fire, czyli coś pokroju Twojego 1.4 16v. W 1.2 16v żeby "sprytnie" wyprzedzić to przy 70km/h redukowałem do 3 biegu i ogień do 5krpm. W Tipo 1.4tjet ten sam manewr wykonuje na 5 biegu bez redukcji bez problemu.

No tak, mój problem polega na tym że nie czytam co ktoś ma na swoim profilu ,bo to różnie może być ? i dajmy spokój zatem zwracam honor i cóż pozostaje przy swoim 1.4 16 V i niech sie wypowiedzą Ci co mają "Turbo" :zgoda::dlon:

steyr
26-03-2019, 21:27
Panowie wiem jak ten samochód jeździ, charakterystykę też znam. W omawianym przypadku auto w ogóle nie reaguje na pedał przyspieszenia, ze te 2-3s potrafię wcisnąć pedał przyspieszenia z 2 razy i zero reakcji.

szutawaldemar
26-03-2019, 22:23
W wielu autach którymi jeździłem wciśnięcie gazu i hamulca jednocześnie wyłączało gaz. Tylko po puszczeniu hamulca wszystko odrazu wracało do normy.

steyr
26-03-2019, 22:31
Najlepiej niech ktoś sprawdzi to u siebie. Tak jak mówię w żaden sposób mi to nie przeszkadza, odkryłem to przypadkowo.

kartonik
27-03-2019, 10:29
70 km/h na 5 biegu to jest jakieś 2 tyś obr, więc silnik powinien się ładnie zbierać. Więc albo elektronika silnika daje takiego laga albo może hamulce puszczają z lekkim opóźnieniem.

steyr
27-03-2019, 10:36
Hamulce jakby tak blokowały to by również blokowało za każdym razem po naciśnięciu hamulca. Raczej stawiam na lag elektroniki. Zresztą sprawdzę ten trop z hamulcami.

nightingale79
27-03-2019, 11:08
Dzisiaj wiele współczesnych aut nie daje możliwości jednoczesnego naciskania hamulca i gazu - skutkuje to odcięciem gazu. Nie we wszystkich autach tak jest. Być moze Tipo ma taki "kaganiec". U siebie nie sprawdzałem. Nie jeżdżę na OSach to nie bardzo potrzebuję ;-).

marx30
27-03-2019, 11:58
wlasnie się w KE porozumieli ze nowe auta beda musiały mieć jeszcze inne kagańce. Cieszmy się na razie z twgo co mamy będzie gorzej ;-)

nightingale79
27-03-2019, 12:08
Dokładnie - jeszcze nie jest najgorzej.

kartonik
27-03-2019, 12:52
Nigdy nie jest tak źle, żeby nie mogło być jeszcze gorzej.

giannini
27-03-2019, 13:16
Dzisiaj wiele współczesnych aut nie daje możliwości jednoczesnego naciskania hamulca i gazu - skutkuje to odcięciem gazu. Nie we wszystkich autach tak jest. Być moze Tipo ma taki "kaganiec". U siebie nie sprawdzałem. Nie jeżdżę na OSach to nie bardzo potrzebuję ;-).
Tak właśnie jest też w TIPO, nie dość że nie można dohamować lewą nogą w zakręcie, to jeszcze nie da się wyłączyć ESP i całą frajdę jazdę bokiem po śliskim h.. strzelił. Ale pomaga wyjęcie bezpiecznika F23:smile:

steyr
27-03-2019, 13:19
Tak właśnie jest też w TIPO, nie dość że nie można dohamować lewą nogą w zakręcie, to jeszcze nie da się wyłączyć ESP i całą frajdę jazdę bokiem po śliskim h.. strzelił. Ale pomaga wyjęcie bezpiecznika F23:smile:

Czyli potwierdzasz że TTTM?

ksys
27-03-2019, 15:43
Tak, tttm. Wiem, że mało kto wciska gaz razem hamulcem, ale też byłem zdziwiony że po puszczeniu hamulca po prostu nic się nie dzieje:) po wciśnięciu sprzęgła ten problem od razu znika, ale normalnie trzeba poczekać chwilę zanim gaz znowu zacznie reagować.
pozdrawiam

kjk
27-03-2019, 16:34
wlasnie się w KE porozumieli ze nowe auta beda musiały mieć jeszcze inne kagańce. Cieszmy się na razie z twgo co mamy będzie gorzej ;-)

W ogóle dni motoryzacji w takim wydaniu, do jakiego przyzwyczailiśmy się są już policzone. Chyba że Eurokołchoz się rozpadnie, czego też nie można wykluczyć...

marx30
27-03-2019, 17:53
sprawdzilem u mnie tego niema. moge wciskac na raz gaz i hamulec i gaz dziala.

Loczek30
27-03-2019, 18:52
Widocznie te z fabrycznym lpg są dla bardziej wymagający żeby przyhamowac lewą nogą. 😀

steyr
27-03-2019, 22:08
sprawdzilem u mnie tego niema. moge wciskac na raz gaz i hamulec i gaz dziala.

Masz lpg? Ja mam dokładane poza fabryką. Generalnie to nie jest hamulcami, po prostu pedał przyspieszenia ma lag-a w takim momencie. I z tego co zauważyłem wystarczy puścić pedał przyspieszenia do 0 i wszystko wraca do normy.

kjk
27-03-2019, 22:34
Widocznie te z fabrycznym lpg są dla bardziej wymagający żeby przyhamowac lewą nogą. 😀
U mnie też można cisnąć jednocześnie gaz i hamulec - gaz działa normalnie. Silnik 95KM bez lpg.

ksys
28-03-2019, 11:42
To się ciekawie robi, u mnie jadąc z wciśniętym gazem gdy nacisnę na chwilę hamulec nawet lekko, auto zaczyna zwalniać i dopiero po chwili reaguje przyspieszeniem a cały czas jest wciśnięty pedał gazu. Może trzeba by porównać numer softu w kompie, i wyjdzie skąd różnica? Jak to sprawdzić?
pozdrawiam

steyr
28-03-2019, 11:57
U mnie przestaje przyspieszać. Do jakich obrotów silnika auto wyhamuje po puszczeniu pedału hamulca, tak obroty utrzymują się na stałym poziomie przez ten okres jak jest ten tzw. lag. Szczerze aż mnie to tak nie interesuje żeby grzebać po softach i itp, po prostu dla mnie nie jest to wada i tyle w temacie.

kammar
28-03-2019, 14:58
U mnie też można cisnąć jednocześnie gaz i hamulec - gaz działa normalnie. Silnik 95KM bez lpg.

A ja mam benzynę 95KM bez lpg i u mnie wciśnięcie hamulca odcina gaz, tak jak to opisano w innych postach. Auto z maja 2018.

marx30
28-03-2019, 17:23
Jednak kaganiec jest. Jak przy wciśniętym gazie wcisnie się hamulec to obroty zostają na tym poziomie choćby nie wiem jak deptać. I nie jest to kwestia zwłoki bo to trwa cały czas aż do puszczenia gazu i wciśnięcia ponownie. ciekawe po co to jest

Szary83
28-03-2019, 17:48
Może żeby oszczędzać przedni układ hamulcowy [emoji16]

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

giannini
28-03-2019, 18:05
U mnie też można cisnąć jednocześnie gaz i hamulec - gaz działa normalnie
W czasie jazdy ?

steyr
28-03-2019, 22:12
Jednak kaganiec jest. Jak przy wciśniętym gazie wcisnie się hamulec to obroty zostają na tym poziomie choćby nie wiem jak deptać. I nie jest to kwestia zwłoki bo to trwa cały czas aż do puszczenia gazu i wciśnięcia ponownie. ciekawe po co to jest

Jeszcze sprawdzę ale miałem wrażenie że zwłoka znika ale dopiero po 4-5s, być może jest tak jak piszesz.

jacek2
29-03-2019, 08:40
Mam tak samo jak pisze mrx30. Wciskając hamulec przy naciśniętym pedale gazu auto przestaje jechać. Objaw taki jak po puszczeniu pedału pedału gazu podczas jazdy. auto zaczyna reagować ponownie na gaz po jego odpuszczeniu albo wciśnięciu do dechy. Czekanie na reakcję bez zmiany położenia pedału gazu nic nie daje..... aż do zatrzymania auta.

krowka1978
29-03-2019, 09:24
Po co w zwykłym wozidle jednocześnie naciskać hamulec i gaz? Macie jakieś racjonalne uzasadnienie? Pomijam już fakt, że przynajmniej w moim przypadku lewa noga jest dostosowana tylko do naciskania sprzęgła, co w przypadku naciśnięcia nią hamulca byłoby zapewne depnięcie do "podłogi".

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Jednak kaganiec jest. Jak przy wciśniętym gazie wcisnie się hamulec to obroty zostają na tym poziomie choćby nie wiem jak deptać. I nie jest to kwestia zwłoki bo to trwa cały czas aż do puszczenia gazu i wciśnięcia ponownie. ciekawe po co to jest

Odpowiem, zabezpieczenie przed zacięciem się pedału gazu. Jeżeli naciskasz hamulec, a gaz też jest "wciśnięty", to w normalnym przypadku coś jest nie tak, a historycznie znajdziesz w innych autach tego typu awarie. Zapewne w ECU zostaje zapamiętana w błędach ta sytuacja.

ksys
29-03-2019, 11:47
Potwierdzam, jednak nie znika odcięcie. Po prostu auto się praktycznie zatrzyma. puszczenie gazu i wciśnięcie ponowne resetuje problem.
Pozdrawiam

marx30
29-03-2019, 11:55
aż dziw że tego nie nazwali APP (accelerometer pedal perotection) albo jakoś podobnie. I nie piszą o tym w folderach ;-).

kammar
29-03-2019, 12:21
Swoją drogą a propos innowacyjnych i dziwnie nazywających się technologii - czy w Tipo jest montowany ten bajer który automatycznie uruchamia światła awaryjne podczas ostrego hamowania, aby ostrzec osoby jadące za nami? Nie mam instrukcji przy sobie, ale pamiętam że jak czytałem ją na początku to coś tam było o wspomagaczach hamowania i myślałem że to mam, ale do dzisiaj nie udało mi się ani razu zauważyć działania tego typu systemu. A może jeszcze nie przerobiłem PRAWDZIWIE awaryjnego hamowania. Albo po prostu nie zauważyłem tego migania w kabinie.

jacek2
29-03-2019, 12:41
Swoją drogą a propos innowacyjnych i dziwnie nazywających się technologii - czy w Tipo jest montowany ten bajer który automatycznie uruchamia światła awaryjne podczas ostrego hamowania, aby ostrzec osoby jadące za nami? Nie mam instrukcji przy sobie, ale pamiętam że jak czytałem ją na początku to coś tam było o wspomagaczach hamowania i myślałem że to mam, ale do dzisiaj nie udało mi się ani razu zauważyć działania tego typu systemu. A może jeszcze nie przerobiłem PRAWDZIWIE awaryjnego hamowania. Albo po prostu nie zauważyłem tego migania w kabinie.

Teraz za póżna pora roku jest, ale można to było sprawdzić w zimie na śliskiej drodze. Depnąć w bezpiecznym miejscu na pustej drodze szerokiej przy "V" ok 60km/h i można sprawdzić czy taki bajer jest. U mnie w hyundaiu jest i właśnie w taki sposób sprawdzałem to ustrojstwo- i działa. Po ruszeniu i kontynuacji dalszej jazdy samo się "to" wyłączy. Albo można wyłączyć osobiści przyciskiem awaryjnych.....

steyr
29-03-2019, 13:09
Swoją drogą a propos innowacyjnych i dziwnie nazywających się technologii - czy w Tipo jest montowany ten bajer który automatycznie uruchamia światła awaryjne podczas ostrego hamowania, aby ostrzec osoby jadące za nami? Nie mam instrukcji przy sobie, ale pamiętam że jak czytałem ją na początku to coś tam było o wspomagaczach hamowania i myślałem że to mam, ale do dzisiaj nie udało mi się ani razu zauważyć działania tego typu systemu. A może jeszcze nie przerobiłem PRAWDZIWIE awaryjnego hamowania. Albo po prostu nie zauważyłem tego migania w kabinie.

Też się nad tym zastanawiałem czy jest mam ten system na pokładzie. Ale ostatnio hamowałem awaryjnie przed progiem zwalniającym tak że ABS mi się załączył i nie zauważyłem żeby coś mrugało na desce.

krowka1978
29-03-2019, 13:25
Też się nad tym zastanawiałem czy jest mam ten system na pokładzie. Ale ostatnio hamowałem awaryjnie przed progiem zwalniającym tak że ABS mi się załączył i nie zauważyłem żeby coś mrugało na desce.

Uruchomienie zależy między innymi od gwałtownego naciśnięcia hamulca, czyli po prostu momentalne kopnięcie od razu po zdjęciu nogi z gazu. Wówczas też zadziała system automatycznego dociągnięcia hamulców.

Celnik
29-03-2019, 13:29
Ja ostatnio prawie wjechałem w dupe gościowi przede mną bo sie nagle zatrzymali przed pasami. Hampel w podłogę.... nic takiego się nie włączyło, a zatrzymałem sie centymetry z kilkudziesięciu na godzinę.

kammar
29-03-2019, 13:50
Więc opcje są dwie. Albo w Tipo nie ma tego systemu, albo nie daje on żadnych oznak w środku kabiny? A kierunkowskazy migają*"same sobie" z tyłu? Ewentualnie jeszcze nie zdarzyła się nam prawdziwie awaryjna sytuacja i nie mieliśmy okazji tego doświadczyć.
Choć dziwne mi się to wydaje, żeby z tyłu kierunkowskaz sygnalizował, a na wskaźniku między licznikami cisza.


ostatnio hamowałem awaryjnie przed progiem zwalniającym tak że ABS mi się załączył i nie zauważyłem żeby coś mrugało na desce.

Skoro ABS nie wywołał "reakcji" kierunkowskazów...

marx30
29-03-2019, 13:55
acale abs nie musi wywołać rekcji kierunków i odwrotnie nagłe hamowanie bez zadziałania abs może powodować włączenie ostrzegania. mi sie chyba włączyło kiedyś ale może mylę auta. w mito było na pewno. uklad mierzy szybkość narastania ciśnienia w układzie hamulcowym.

brylancik13
29-03-2019, 13:57
Przypadkowo ostatnio sprawdzilem. Na pustej drodze chcialem sprawdzic sile hamowania w tipo. Depnalem jak przy awaryjnym hamowaniu i auto zdusilo bardziej niz zwykle a awaryjne mrugnęły szybko dwa lub trzy krotnie. Jest cos takiego w instrukcji jako wsparcie dla nagłego hamowania, uklad hamulcowy pompuje na maksa (chyba panic brake asist) nie jest natomiast nic o kierunkach napisane ale u mnie takie cos sie zadziało. Bylo sucho na letnich kapciach i bez ABSu zatrzymalo sie bez problemu.

pietics
29-03-2019, 16:11
U mnie też się dwa razy włączyły kierunkowskazy przy gwałtownym hamowaniu. Nie liczyłem ile razy migały ;-) bo myślałem o czymś zupełnie innym, ale kontrolki kierunkowskazów migały.

steyr
29-03-2019, 16:24
U mnie też się dwa razy włączyły kierunkowskazy przy gwałtownym hamowaniu. Nie liczyłem ile razy migały ;-) bo myślałem o czymś zupełnie innym, ale kontrolki kierunkowskazów migały.

Próbowałem u siebie, z prędkości 60km/h 4 bieg wcisnąłem pedał do oporu i zatrzymałem się aż silnik zgasl ABS zaczął działać. Nie zauważyłem żeby kierunki zaczęły mrugać. Zrobiłem podobny test z tymże wcześniej wcisnąłem sprzęgło i to samo nic nie mrugało. Oba testy wykonane z wyłączonym S&S, raczej on nic nie ma do rzeczy. Znalazłem informacje że jest to system ESS bazując na ofertach sprzedaży roczników 2018 na allegro. W prospektach roczników 2017 i 2018 Tipo SW nie znalazłem żadnej wzmianki o tym systemie ani że jest w standardzie jak i również za dopłatą w pakietach.

Qvadrat
29-03-2019, 17:13
Mi raz ten system zadziałał, jak helblowalem przed sarna co mi wyskoczyła. Kierunki migały aż do zatrzymania a prałem ponad 100 wiec zdążyłem zauważyć ze jest i działa...

steyr
29-03-2019, 22:35
Dobra jednak działa, praktycznie od 70km/h jak tylko mocniej zahamowałem pojawiły się kierunki.

marx30
29-03-2019, 23:31
a wątek jest co niepodoba mi się...
Niepodoba się wam to?

aegean
30-03-2019, 09:03
JEDYNA rzecz, która daje się we znaki w moim tipo to hałasujące wnętrze. Auto ma dopiero 12 tys. przebiegu a jest w nim głośniej, niż w moim GP z przebiegiem prawie 150 tys. Co hałasuje i jak? Na drobnych nierównościach tarabanią jakieś plastiki w drzwiach, na podszybiu, "trą" uszczelki. Mocno wkurzające.

capitanslow
30-03-2019, 13:34
JEDYNA rzecz, która daje się we znaki w moim tipo to hałasujące wnętrze. Auto ma dopiero 12 tys. przebiegu a jest w nim głośniej, niż w moim GP z przebiegiem prawie 150 tys. Co hałasuje i jak? Na drobnych nierównościach tarabanią jakieś plastiki w drzwiach, na podszybiu, "trą" uszczelki. Mocno wkurzające.

przetrzyj uszczelki (te w których idzie szyba oraz te od drzwi) silikonem do uszczelek - u mnie wyciszyło od razu :)

PUNTO1.4
30-03-2019, 19:38
Dziś sobota, pogoda ładna więc czas na umycie Tipka. Po myciu zabrałem się za wycieranie progów i... odprysk na odprysku. Na progach w kilku miejscach mocne odpryski. Potwierdzam, że jakość lakieru gowniana. W moim 13 letnim GP progi tak nie wyglądają jak w Tipo po jednym roku a przejechane dopiero 8kk.

Gellenort
30-03-2019, 21:04
Odbijaki na klapie dokręć o pół obrotu.

Najprostsze rozwiązania są najlepsze:D Dzięki za radę FiatPrime, skreślam niedomykającą się klapę bagażnika z listy denereujacych rzeczy:p

Gellenort
24-05-2019, 10:23
Temat trochę umarł bez wkładu FiatPrime:D
To ja jeszcze coś dorzucę - nie podoba mi się, że po 2,5kkm musiałem jechać do aso w związku z komunikatem "Zleć kontrolę układu hamulcowego". Podobno już kolejny przypadek gdzie komp wywala błąd bez sensu , mają zgłaszać do centrali problem.

tplonka
24-05-2019, 11:06
Temat trochę umarł bez wkładu FiatPrime:D
To ja jeszcze coś dorzucę - nie podoba mi się, że po 2,5kkm musiałem jechać do aso w związku z komunikatem "Zleć kontrolę układu hamulcowego". Podobno już kolejny przypadek gdzie komp wywala błąd bez sensu , mają zgłaszać do centrali problem.

Też mi wywala ten błąd po 12 tys. Zgłoszę to na 1 przeglądzie.

fodzio
24-05-2019, 21:07
Żona też to miała w Tipo, nawet założyłem wątek https://fiatklubpolska.pl/zawieszenie-i-uklad-hamulcowy-tipo-537/problem-z-ebd-44494/
Po wymianie drugiego czujnika jest na razie spokój :)

aegean
25-05-2019, 13:55
przetrzyj uszczelki (te w których idzie szyba oraz te od drzwi) silikonem do uszczelek - u mnie wyciszyło od razu :)
Na forum skody rapid znalazłem podobny problem. Za radą tamtejszych forumowiczów kupiłem Sonax do uszczelek w sztyfcie. Pomogło...na dwa dni. Wczoraj zastosowałem własnie silikon. Dam znać na jak długo pomaga. ;) Swoją drogą, w GP nigdy nie miałem takich atrakcji.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Swoją drogą a propos innowacyjnych i dziwnie nazywających się technologii - czy w Tipo jest montowany ten bajer który automatycznie uruchamia światła awaryjne podczas ostrego hamowania, aby ostrzec osoby jadące za nami? Nie mam instrukcji przy sobie, ale pamiętam że jak czytałem ją na początku to coś tam było o wspomagaczach hamowania i myślałem że to mam, ale do dzisiaj nie udało mi się ani razu zauważyć działania tego typu systemu. A może jeszcze nie przerobiłem PRAWDZIWIE awaryjnego hamowania. Albo po prostu nie zauważyłem tego migania w kabinie.

Ten "bajer" mam już w GP z 2009 r. :)

kammar
26-05-2019, 17:37
Cytat Napisał kammar Zobacz post
Swoją drogą a propos innowacyjnych i dziwnie nazywających się technologii - czy w Tipo jest montowany ten bajer który automatycznie uruchamia światła awaryjne podczas ostrego hamowania, aby ostrzec osoby jadące za nami? Nie mam instrukcji przy sobie, ale pamiętam że jak czytałem ją na początku to coś tam było o wspomagaczach hamowania i myślałem że to mam, ale do dzisiaj nie udało mi się ani razu zauważyć działania tego typu systemu. A może jeszcze nie przerobiłem PRAWDZIWIE awaryjnego hamowania. Albo po prostu nie zauważyłem tego migania w kabinie.
Ten "bajer" mam już w GP z 2009 r.

Minęło trochę czasu a ja nadal nie zauważyłem działania tego systemu u siebie. Ale może nigdy nie zahamowałem dostatecznie ostro....

marx30
26-05-2019, 18:12
Jest i działa

steyr
26-05-2019, 19:51
Minęło trochę czasu a ja nadal nie zauważyłem działania tego systemu u siebie. Ale może nigdy nie zahamowałem dostatecznie ostro....

Z tego co zauważyłem znacznie bardziej uaktywnia się przy mocniejszym hamowaniu przy prędkościach >70km/h, z tego co zauważyłem u siebie.

krowka1978
26-05-2019, 20:52
Ale może nigdy nie zahamowałem dostatecznie ostro....
Hamowanie ma być nagłe, czyli kop w pedał hamulca.

kammar
26-05-2019, 21:39
Sprawdzę kiedyś na pustej autostradzie.

samotnik
02-06-2019, 22:13
Sprawdzę kiedyś na pustej autostradzie.

Tylko to musi być takie hamowanie naprawdę awaryjne. W razie "W" wychodzi samo, ale jeśli chcesz je sprowokować bez potrzeby, to nie jest tak łatwo. :) Jedź sam, pochowaj luźne rzeczy z siedzeń.

krowka1978
03-06-2019, 00:20
Sprawdzę kiedyś na pustej autostradzie.

Na autostradzie:?::roll: Wystarczy gminna/powiatowa/duży parking...

FiatPrime
03-06-2019, 08:22
Wystarczy gminna/powiatowa/duży parking...
To nie je Panie T-Jet! Duży parking? Długości pasa startowego musi być :wink:

kammar
03-06-2019, 11:15
Na autostradzie Wystarczy gminna/powiatowa/duży parking...

Whaaaaat? Będziecie się spierać, bić pianę i nabijać bezsensowne posty o to gdzie sprawdzę działanie systemu? To forum potrafi zadziwić :!:

Już pomijam fakt że jak ktoś pisał system jest nastawiony podobno na wysokie prędkości i wypadałoby się rozpędzić a potem nie martwić się czy mi starczy drogi hamowania albo czy z krzaków nie wyskoczy jeleń albo inny ktoś z suszarką podczas moich "prób". A potem alkomat bo kto normalny tak jeździ: "pewnie od wódy już się mu myszy stawiają przed autem". :tongue

gilbert3
03-06-2019, 11:17
Sprawdzę kiedyś na pustej autostradzie.Kto pierwszy wpadnie na pomysł, żeby przywalić w drzewo, żeby sprawdzić czy poduszki zamontowali ;) ?

krowka1978
03-06-2019, 11:27
Whaaaaat? Będziecie się spierać, bić pianę i nabijać bezsensowne posty o to gdzie sprawdzę działanie systemu? To forum potrafi zadziwić :!:

Już pomijam fakt że jak ktoś pisał system jest nastawiony podobno na wysokie prędkości i wypadałoby się rozpędzić a potem nie martwić się czy mi starczy drogi hamowania albo czy z krzaków nie wyskoczy jeleń albo inny ktoś z suszarką podczas moich "prób". A potem alkomat bo kto normalny tak jeździ: "pewnie od wódy już się mu myszy stawiają przed autem". :tongue

Co jak co, ale Twój post rzeczywiście również dużo do tematu wnosi ;-)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


To nie je Panie T-Jet! Duży parking? Długości pasa startowego musi być :wink:

Duża prędkość nie musi być, na byle większym przy markecie do 50km/h da radę ;-) Tyle wystarczy.

Qvadrat
03-06-2019, 12:36
ktoś pisał system jest nastawiony podobno na wysokie prędkości i wypadałoby się rozpędzić
mi system zadziałał w mieście poniżej 50, musiałem depnac w pedał z całej paki, zatrzymałem się i zamiast się wkur* na debila co mi drogę zajechał to ja zadowolony: o system działa :-)

JackTheNight
03-06-2019, 12:43
To chyba najlepiej to sprawdzić zima, jak jest snieg/lód to wtedy opony nie dostaną tak po dupie :) a przy okazji się jeszcze sprawdzi czy działa ABS :)

steyr
03-06-2019, 13:54
To chyba najlepiej to sprawdzić zima, jak jest snieg/lód to wtedy opony nie dostaną tak po dupie :) a przy okazji się jeszcze sprawdzi czy działa ABS :)

Nie koniecznie, podejrzewam że jednak opóźnienie musi przekroczyć pewną wartość żeby system zadziałał. Przy niskiej przyczepności opóźnienie jest małe, tylko ABS szaleje.

krowka1978
03-06-2019, 14:24
To chyba najlepiej to sprawdzić zima, jak jest snieg/lód to wtedy opony nie dostaną tak po dupie
W śliskich warunkach nie zamruga.

robert79
03-06-2019, 19:02
Zamruga. Sprawdzane zimą, tylko trzeba najszybciej jak się da przełożyć nogę z gazu na hamulec - przynajmniej ja mam takie spostrzeżenia. Jak będziesz sobie leciał "na luzie" to nie zadziała ,choćbyś dziurę w podłodze zrobił pod pedałem hamulca.

harry.wesoly
05-06-2019, 10:56
T-jet SW, najechane lekko ponad 3tys. Nie podoba mi się w nim i bardzo mnie irytują
1. te odgłosy przy zmianie biegów, takie kliknięcia. Brzmi to jak w jakiś samochodach zabawkowych. Ja to słyszę w kabinie no i na zewnątrz pewnie też to słychać.
2. Skrzynia oprucz tego ciut mało precyzyjna, pomimo starań aby biegi wrzucać flegmatycznie i z przejściem przez luz to czasem zdarzyło mi się że jakby bieg nie wszedł
3. Bagażnik na papierze ma 550L ale jakoś taki niegramotny. Dość niski jest. Podwójna podłoga mnie irytuje bo nie położę na niej zakupionej wcześniej gumowej maty więc podłoga jest podwójna ale z matą gumową jak podniosę ją do góry to wyhacza się z tych zaczepów i opada bo za ciężka 😀
4. Spalanie wg kompa 7,9 dystrybutora 8,3. Mogłoby być ciut mniej tymbardziej że nie jestem demonem prędkości.
5. Brak podświetlania usb i zapalniczki
6. Hamulce czasami zapiszczą,
Eee pomarudzilem ciut wybaczcie ale chyba w temacie 😉

kartonik
05-06-2019, 12:27
Wydaje mi się, ze zapalniczka jest podświetlana. Dodatkowo z góry podświetlona jest wnęka, w której znajduje się ta zapalniczka i usb.

jacek2
05-06-2019, 13:29
T-jet SW, najechane lekko ponad 3tys. Nie podoba mi się w nim i bardzo mnie irytują
1. te odgłosy przy zmianie biegów, takie kliknięcia. Brzmi to jak w jakiś samochodach zabawkowych. Ja to słyszę w kabinie no i na zewnątrz pewnie też to słychać.
2. Skrzynia oprucz tego ciut mało precyzyjna, pomimo starań aby biegi wrzucać flegmatycznie i z przejściem przez luz to czasem zdarzyło mi się że jakby bieg nie wszedł
3. Bagażnik na papierze ma 550L ale jakoś taki niegramotny. Dość niski jest. Podwójna podłoga mnie irytuje bo nie położę na niej zakupionej wcześniej gumowej maty więc podłoga jest podwójna ale z matą gumową jak podniosę ją do góry to wyhacza się z tych zaczepów i opada bo za ciężka ��
4. Spalanie wg kompa 7,9 dystrybutora 8,3. Mogłoby być ciut mniej tymbardziej że nie jestem demonem prędkości.
5. Brak podświetlania usb i zapalniczki
6. Hamulce czasami zapiszczą,
Eee pomarudzilem ciut wybaczcie ale chyba w temacie ��

... a ksywę masz - harry.wesoły;-)

kjk
05-06-2019, 13:29
Wydaje mi się, ze zapalniczka jest podświetlana.
He, he.... W starszych jest, w nowych niekoniecznie - cięcie kosztów.


Dodatkowo z góry podświetlona jest wnęka, w której znajduje się ta zapalniczka i usb.
Również tylko w niektórych wersjach wyposażenia/nadwozia.

nightingale79
05-06-2019, 13:58
Zawsze można sobie dokupić ten panez z podświetlanym gniazdem zapalniczki. Widziałem kiedyś na allegro - nawet tanie.

marx30
05-06-2019, 19:30
T-jet SW, najechane lekko ponad 3tys. Nie podoba mi się w nim i bardzo mnie irytują
1. te odgłosy przy zmianie biegów, takie kliknięcia. Brzmi to jak w jakiś samochodach zabawkowych. Ja to słyszę w kabinie no i na zewnątrz pewnie też to słychać.
2. Skrzynia oprucz tego ciut mało precyzyjna, pomimo starań aby biegi wrzucać flegmatycznie i z przejściem przez luz to czasem zdarzyło mi się że jakby bieg nie wszedł
3. Bagażnik na papierze ma 550L ale jakoś taki niegramotny. Dość niski jest. Podwójna podłoga mnie irytuje bo nie położę na niej zakupionej wcześniej gumowej maty więc podłoga jest podwójna ale z matą gumową jak podniosę ją do góry to wyhacza się z tych zaczepów i opada bo za ciężka 😀
4. Spalanie wg kompa 7,9 dystrybutora 8,3. Mogłoby być ciut mniej tymbardziej że nie jestem demonem prędkości.
5. Brak podświetlania usb i zapalniczki
6. Hamulce czasami zapiszczą,
Eee pomarudzilem ciut wybaczcie ale chyba w temacie 😉

Ad1. Zabierak w dwumasie. Normalna sprawa.
Ad2. Nie podzielam, chodzi miodzio.
Ad4. Elpegie solution bo da się
Ad5. U mienia jest

Qvadrat
06-06-2019, 18:52
a ksywę masz - harry.wesoły
No bo jaka se robi :-)


Ad2. Nie podzielam, chodzi miodzio.
Ad4. Elpegie solution bo da się
Ad5. U mienia jest
U mnie tak samo. Tylko ze zapalniczkę sam zmieniłem na podświetlona z alledrogo...

Moj zapierdala tylko ze gazem na zewnątrz śmierdzi... coś gdzieś nie trzyma... zobaczymy czy aso wyczuje... jak na moj gust to wali konkret gazem...

brylancik13
06-06-2019, 20:04
36065

T-jet na LPG usterka? ;) :)

tyta
06-06-2019, 20:34
Podokrecaj wszystkie cybanty, opaski zaciskowe, etc...a gazem przestanie smierdziec, no chyba ze wolisz do aCo jechac

Qvadrat
07-06-2019, 08:47
T-jet na LPG usterka?
Hahaha

Ano na pewno nie usterka, coś mi się musiało pomerdac, masz racje tjet z lpg się nie psuje...

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Te opaski są bez śrubek, musiałbym je wszystkie wymienić... z takim smrodem przeglądu nie powinien przejść za miesiąc - badania technicznego :-)

Temu smrodów towarzyszy czasami check i błąd P0087-00 Czujnik niskiego ciśnienia metanu. Cokolwiek to z tym metanem znaczy...

brylancik13
07-06-2019, 08:54
Wspomnij na przeglądzie żeby koleszka z SKP nie podchodził z petem do auta :) ;)

bahamut24
07-06-2019, 18:02
Miesiąc bedziesz jeździć autem w takim stanie? Szacun xD

Qvadrat
07-06-2019, 21:18
No coś Ty do tego czasu ma być zrobiony i przetestowany czy aby na pewno zrobiony i nie capi ponownie.

AJS
30-08-2019, 20:38
Jako świeży (Typeusz ma 9 tygodni) użytkownik Fiata Tipo mogę powiedzieć, że irytujące w tym aucie są: włączniki wycieraczek - dwa pokrętła blisko siebie, zamiast klasycznego przerzucania "wajchą" jest nieintuicyjne przekręcanie. Druga kwestia (przynajmniej u mnie) to luz na żarówce w tylnym świetle - wypina się gadzina i irytuje komunikatem. Wadliwa żarówka znaleziona z pomocą kolegi, ledwo zauważalne że tam jest troszkę ciemniej. Na szczęście dostęp łatwy. Trzecią kwestią to położenie otwierania szyb, z uporem maniaka otwieram tylne szyby. Wichajster od migacza za bardzo lekko chodzi i zamiast migacza udało mi się parę razy włączyć długie. Plus to co ktoś kiedyś pisał: podświetlenie zegarów w trakcie jazdy na ledach może dawać złudzenie, że światła mijania są załączone i można na ledach pojeździć sobie po nocy ponieważ bardzo słabego światła nie dają. Można to porównać do jazdy fiatem punto na zmatowiałych reflektorach.

marx30
30-08-2019, 21:19
Jako świeży (Typeusz ma 9 tygodni) użytkownik Fiata Tipo mogę powiedzieć, że irytujące w tym aucie są: włączniki wycieraczek - dwa pokrętła blisko siebie, zamiast klasycznego przerzucania "wajchą" jest nieintuicyjne przekręcanie. Druga kwestia (przynajmniej u mnie) to luz na żarówce w tylnym świetle - wypina się gadzina i irytuje komunikatem. Wadliwa żarówka znaleziona z pomocą kolegi, ledwo zauważalne że tam jest troszkę ciemniej. Na szczęście dostęp łatwy. Trzecią kwestią to położenie otwierania szyb, z uporem maniaka otwieram tylne szyby. Wichajster od migacza za bardzo lekko chodzi i zamiast migacza udało mi się parę razy włączyć długie. Plus to co ktoś kiedyś pisał: podświetlenie zegarów w trakcie jazdy na ledach może dawać złudzenie, że światła mijania są załączone i można na ledach pojeździć sobie po nocy ponieważ bardzo słabego światła nie dają. Można to porównać do jazdy fiatem punto na zmatowiałych reflektorach.
Ad. Wycieraczek też tak mialem a teraz uwazam ten patent za bardzi dobry dzięki temu że niezależnie od tego na którym są biegu zawsze można włączyć funkcję panic. A kiedys przy klasycznym układzie był z tym problem. Trzeba było przelatywać przez kilka położeń wajchy żeby w pół sekundy zebrać wode ktora chlapneło na szybe przejezdzajace auto. Co do podswietlenia na dziennych jest ono mocne i jak juz daje po oczach to znak ze trzeba wlaczyc mijania i zegary sie sciemniaja.

Talarsw
30-08-2019, 23:40
Ja tez otwieram tylnie przez pomylke...

Szary83
30-08-2019, 23:41
Ja tez otwieram tylnie przez pomylke...Mam to samo, a łapy długie

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

bartusssp
30-08-2019, 23:47
Trzeba było brać korby z tyłu. Tak na poważnie w skodzie rapid jrst podobnie.

michael4321
06-09-2019, 09:24
Po 3 tyg. jeżdzenia:
1.Kierunkowskazy. Nie raz wcisną mi się długie robiąc góra/dół kierunkami. Kierunki chodzą twardo a lekko do przodu są długie i bardzo łatwo je wcisnąć.
2.Brak uchwytów od maski tylnej bagażnika. Trzeba ją zamykać ręką od góry i brudzić się.
Poza tym wszystko na plus.

Qvadrat
06-09-2019, 11:59
Maska to z przodu, z tylu masz pokrywę bagażnika ewentualnie klapę jak kto woli... takie tam podstawy...

michael4321
06-09-2019, 15:11
Dokladnie. Pokrywa.

michael4321
10-09-2019, 14:22
...jeszcze dodam strasznie tandetne pokretla klima-sila nawiewu-miejsce nawiewu.
te 3 pokretla sa z mega slabego materialu, krecenie jest jakies takie jakby za lekkie i niestabilne, raz nawet mi sie juz dziwnie zacielo (mechanicznie) pokretlo klimy, zaczynam miec obawy jak to dalej pociagnie.

nightingale79
10-09-2019, 14:24
Masz manualną klimę czy automat. Ja z automatem mam zupełnie inne odczucia.

michael4321
10-09-2019, 14:44
manual, nie chcialem automata

nightingale79
10-09-2019, 14:51
No to masz co chciałeś - nie narzekaj. Automat w Tipo działa super. ja nie mam żadnych zastrzeżeń.

michael4321
10-09-2019, 15:01
co chcialem - zgadza sie, ale jakosc wykonania pokretel zaskakuje pewnie kazdego.
W sumie olewka, nie jestem wymagajacy, byle dzialaly (nie zacinaly sie).

kartonik
10-09-2019, 15:36
U mnie wygląd tych pokręteł był jednym z powodów dla których dopłaciłem do automatycznej klimy.

Robs
10-09-2019, 17:52
Szczególnie ten suwak wygląda super😁

Qvadrat
10-09-2019, 18:26
Zupełnie jak w palio...

marx30
10-09-2019, 21:48
Co wy chcecie od tych pokręteł? Fajne miękkie gumowane a w środku piano black. W alfie miałem takie same tylko środek srebrny. Znacznie lepsze niż pokrętła jak od pralki np. W golfie

Qvadrat
11-09-2019, 07:08
Ja tylko o suwaku obiegu zamkniętego...

marx30
11-09-2019, 09:15
Suwak jest tylko w tipo tipo. W popie jest normalny przycisk

zbychbor
11-09-2019, 10:46
Suwak proste i niezawodne rozwiązanie.
Mi się podoba :)

bartusssp
11-09-2019, 10:48
Suwak jest tylko w tipo tipo. W popie jest normalny przycisk

Pop sedan 2017 u mnie jest suwak.

Robs
11-09-2019, 15:38
W sedanie chyba w każdym z manualną klimą jest suwak.Ale mogę się mylić bo mam automat.

Marcinadas
11-09-2019, 22:08
A ja bardzo lubię ten suwak ,Kwestia gustu nienawidzę natomiast dotykowego radia.

marx30
11-09-2019, 22:29
No to widać że sedana i hb różni trochę więcej rzeczy niż na pierwszy rzut oka.ale komfort użytkowania podobny Ale klapka obiegu wewn w odróżnieniu od klap mieszania powietrza nie jest chyba awaryjna. I jakby co to wymienialna chyba bez prucia deski.

Qvadrat
12-09-2019, 07:26
Są plusy dodatnie i plusy ujemne...

TipoSedan
13-09-2019, 16:53
Suwak jest lepszy jak ktoś ma nos wrażliwy. Stare rozwiązanie i pewnie modne są teraz ekrany ale ja lubię wygodę a że np. czuję dieselka i zmieniam często na zamknięty na moment (jak truciciel znika to otwieram) to łatwiej mi automatycznie ręką zmienić bez patrzenia na przycisk. Podobnie by te gałki trzy mogli zrobić (żeby po dotyku człowiek od razu czuł która gałka od zmiany mocy nawiewu a która od przekierowania na szybę/nogi). Nie używam tych gałek tak często jak suwaka do "diesel mode" ale też by było miło bez patrzenia to zmieniać (nakleję sobię chyba wypustki na te korki, żeby nie było potrzeby macania od lewej i liczenia:) Nie wyobrażam sobie patrzenia na tablet i doklikiwania się - już lepszy przycisk wg mnie ale suwaka nic nie zastąpi jak chodzi o wygodę, bez problemu się go ręką w ciemno wyczuwa.

Qvadrat
13-09-2019, 17:56
A ja bez problemu trafiam za każdym razem w przycisk do zamykania obiegu. Używam go to wiem gdzie jest intuicyjnie, tak jak Ty wiesz gdzie masz suwak :-)

TipoSedan
13-09-2019, 22:16
A ja bez problemu trafiam za każdym razem w przycisk do zamykania obiegu. Używam go to wiem gdzie jest intuicyjnie, tak jak Ty wiesz gdzie masz suwak :-)

Chodziło mi bardziej o to, że suwak się wyróżnia (pokrętła są trzy a guzików nie wiem ile ale też nie jeden w mojej wersji, więc nie ma porównania z suwakiem). Jak by były dwa suwaki lub więcej jak np. w Corolli i wszystkie w poziomie to już by się tak łatwo nie odróżniały w dotyku od przycisków i by człowiek musiał rzucać okiem przy zmianie nawiewu na ikonkę bo szło by się pomylić. Zwyczajnie mega sprytnie to pomyśleli, że jest jeden bo tego suwaka się w mieście bardzo często używa i tak jak gały do zmiany biegów - automatycznie i bez patrzenia bo też nie ma obok drugieł gały i dzięki temu nie patrzę na nią bo też nie ma szansy na pomyłkę:) nawet w zimie w rękawiczkach czuć w dotyku że się najechało na suwak a nie na guziki. W sumie nawet jak bym sobie na pokrętłach nakleił wypustki to w rękawiczkach pewnie nie wyczuję i będę musiał rzucić okiem lub liczyć od lewej pokrętła bo są za blisko siebie, żebym po odległości wyczuł za które złapałem (guziki w mojej wersji też są bardzo blisko tak nawiasem, nie wiem jak inne wersje ale w sedanie Tipo Tipo nie są rozmieszczone po rogach tylko obok siebie i po dotyku się nie wyczuje).

Znalazłem fotkę żeby to lepiej zobrazować - w mojej najtańszej wersji tak to wygląda: https://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Fiat_Tipo_-_wn%C4%99trze_(MSP16).jpg (przyciski nie dość że nie w drewnie delikatnie mówiąc;) to jeszcze obok siebie, więc w tej wersji trzeba na ikonki zerkać przy klikaniu w guziki, co innego jak by były np. po jednym w każdym rogu dechy, wtedy pewnie równie wygodnie jak suwak by się to obsługiwało, choć komfort względem dziwnego wyglądu niezbyt dobrze się sprzedaje i chyba nikt takich dech nie robi, żeby nie było pośmiewiska:).

marx30
14-09-2019, 00:14
Szkoda ze guziki na kierze są kodowane (tzn idą po linii lin). Gdyby były analogowe albo jako drabinka rezystorowa to bym sobie ogarnął i np. Z przycisku aktywnego tempomatu którego nie mam zrobił bym sobie właśnie obieg zamknięty no ale może jakoś się uda . i tu jest przewaga elektrycznej klapy.

Natwill
02-11-2019, 17:44
Wyciszenie i zawieszenie to jakaś porażka. Raz jechałem qashqai a raz tipo. Tipo jakbyś po kamieniach jechał, wszystko czuć...

kartonik
02-11-2019, 21:06
Co do zawieszenia to podzielam powyższą opinie. Ciche jest tylko na gładkim asfalcie, wystarczą drobne nierówności (o bruku lepiej nie wspominać) i zawieszenie terkocze i stuka jakby miało z 300 tyś km przejechane. Dla mnie jest to największy minus Tipo.

marx30
02-11-2019, 21:30
Wsiądźcie do octavii

bibi
02-11-2019, 23:04
Ostatnio mialem okazje pojeździć nowym Leonem... Szok co za badziew 🙄

Qvadrat
02-11-2019, 23:52
zawieszenie terkocze i stuka jakby miało z 300 tyś km przejechane
Ja się przesiadłem z auta z takim przebiegiem i oryginalnym zawieszeniem do tipo i wg moich odczuć jest dokładnie odwrotnie niż piszesz.

brylancik13
03-11-2019, 09:33
Bo to nie zawieszenie a srodek auta jesli juz to wydaje jakies dzwieki ale na prwno nie stuka zawieszenie

tedybear
03-11-2019, 09:46
Zgodzę się z brylancikiem

kartonik
03-11-2019, 11:43
Wsiądźcie do octavii

No właśnie, w pracy jeżdżę 11 letnią Octavią z przebiegiem 344 tyś km i jakby nie kombinować, to zawieszenie mniej się tarabani niż w Tipo.
Może jak pisze @brylancik13 jest to kwestia środka samochodu a nie zawieszenia, ale nie zmienia to faktu, że Tipo klekocze jakby miało powybijane wszystkie gumy w zawieszeniu.

marx30
03-11-2019, 17:39
No właśnie, w pracy jeżdżę 11 letnią Octavią z przebiegiem 344 tyś km i jakby nie kombinować, to zawieszenie mniej się tarabani niż w Tipo.
Może jak pisze @brylancik13 jest to kwestia środka samochodu a nie zawieszenia, ale nie zmienia to faktu, że Tipo klekocze jakby miało powybijane wszystkie gumy w zawieszeniu.
Ja jechałem nówką sztuką w wersji scout, co prawda z tyłu i tylko kilka km ale każdą dziurę było słychać i czuć bardziej niż w tipo. Zawieszenie na pewno twardsze więc nie dziwne ale odbiór tego jako pasażer nieciekawy.

Maniek_wroc
03-11-2019, 17:44
To ciekawe co piszesz bo u mnie nic nie terkocze jest cicho .... proponuję się udać do serwisu bo może okazać się że klekoczą i terkoczą ci jakieś niedokręcone osłony albo luźno wrzucone przedmioty w bocznych kieszeniach lub w schowku czy bagażniku.

kartonik
03-11-2019, 20:43
Zgłaszałem już te stuki zawieszenia w ASO i wymieniono mi w tedy łącznik stabilizatora, ale nie wiele to dało.
Co do przedmiotów w bocznych kieszeniach, no bez przesady, blondynką nie jestem (nie obrażając blondynek).
Dla mnie te stuki pochodzą od zawieszenia i to raczej całego, przód i tył.

W Bravo II były stuki tylnego zawieszenia, które dawały efekt akustyczny porównywany do wożenia luzem w bagażniku ziemniaków czy desek :wink:i była akcja naprawcza wymiany tulei tylnej belki, co eliminowało problem. Oczywiście jak to w Fiacie, ta "akcja naprawcza" to była wdrażana dopiero jak się właściciel uparł, że są te stuki i chce mieć to naprawiane w ramach gwarancji.

tedybear
03-11-2019, 23:01
Kartonik jakoś, z całym szacunkiem, nie chce mi się wierzyć aby w Twoim egzemplarzu waliło całe zawieszenie i tył i przód. Szczególnie, przód i tył to zupełnie inne systemy zawieszenia. Więc albo Ty chłopie jeździsz tym autem Bóg wie po jakich wertepach i rozwaliłeś całe zawieszenie albo źle interpretujesz dźwięki w aucie. Jestem w stanie zrozumieć stukanie z przodu bo np: kiepskie są łączniki stabilizatora. Ale żeby i tył i przód?

kartonik
04-11-2019, 00:23
Może źle się rozumiemy. Zawieszenie nie wali podczas jazdy po bruku, łatanym czy spękanym asfalcie. W takich przypadkach odczuwam głośne terkotanie/klekotanie dochodzące z podwozia samochodu.
Może ja jestem bardziej pod tym względem przeczulony, może Ty z kolei nie zwracasz na takie rzeczy uwagi, trudno mi na odległość to stwierdzić. Mam natomiast porównanie z innymi samochodami i tu widać różnice w hałaśliwości zawieszenia Tipo.
Mam nadzieję, że nie jestem samochodowym hipochondrykiem :wink:

tedybear
04-11-2019, 13:39
Myślę że jesteś :) jak ja na początku.
Ale w moim aucie nic nie stuka i za każdym razem kiedy wyjeżdżam i wjeżdżam do garażu jadę po takich sześciokątnych betonowych klockach bruku i jest cichutko i mam na myśli zawieszenie

szutawaldemar
04-11-2019, 13:45
Tylko że w sedanie jest lepsze zawieszenie. Bardziej miękkie.

tedybear
04-11-2019, 14:08
Serio? A tego nie wiedziałem

gilbert3
04-11-2019, 14:26
Tylko że w sedanie jest lepsze zawieszenie. Bardziej miękkie.Na jedzie próbnej miałem wrażenia zgoła odwrotne. No ale to może być kwestia wytłuczenia egzemplarza.

kjk
04-11-2019, 15:22
Serio? A tego nie wiedziałem
Sedan to inaczej "kareta" - tak masz wpisane w świadectwie homologacji, więc wszystko ma lepsze niż HB, nie mówiąc o SW (do wożenia desek i farby) ;-) :-D
A na poważnie, to po prawie 50kkm nic złego o zawieszeniu nie powiem. Podczas gwarancji było jakieś skrzypienie ale po nasmarowaniu gum stabilizatora (ASO) do tej pory cisza. Łączniki wymieniłem sam.

Qvadrat
04-11-2019, 16:12
Serio? A tego nie wiedziałem
Ja tez :-D

bibi
04-11-2019, 16:41
Tylko że w sedanie jest lepsze zawieszenie. Bardziej miękkie.

Taaa i buja jak cyganskim wozem. Dopiero gdy obniżyłem o 40mm to jest przewidywalny w prowadzeniu.

szutawaldemar
04-11-2019, 18:30
Buja czy nie buja jest bardziej miękko, bardziej komfortowo wybiera dziury. I sedan na jeździe próbnej i moje kombi są na kołach 16 cali.

kartonik
04-11-2019, 20:10
Myślę że jesteś :) jak ja na początku.


Nie Ci będzie :smile:

W sumie masz stosunkowo niedaleko, to skocz do Mrzeżyna i przejedź się tą brukowaną drogą prowadzącą do jednostki wojskowej ;-)

tedybear
04-11-2019, 20:32
Kartonik ja nie muszę do Mrzeżyna lecieć - Szczecin Ofiar Oświęcimia z Kadłubka oraz Świętego Marcina - zapraszam wszystkich kupujących auto i chcący sprawdzić zawieszenie. Gwarancja testowania zawieszenia pod każdym kątem :)

jacek2
05-11-2019, 11:05
Buja czy nie buja jest bardziej miękko, bardziej komfortowo wybiera dziury. I sedan na jeździe próbnej i moje kombi są na kołach 16 cali.
Też mam 16 cali felgi. I popieram powyższe stwierdzenie.
ten wpis powinien być w dziale "co podoba mi się w tipo" a nie w "nie podoba mi się........"
hehe:dresik::dresik:

steyr
05-11-2019, 11:45
Dla mnie zawieszenie jest ok, koła r16. Nie jest to wielowahacz aczkolwiek coś za coś.

jacek2
05-11-2019, 14:32
No i właśnie o tym pisałem. Miałem ostatnio hyundaia ix35 (SUV taki od koreanca). Po przesiadce z tipo na niego- owszem but zajebisty w porównaniu do "tureckiej taczki" ale plomby w zębach notorycznie wypadały. Twardy jak wóz drabiniasty. No i kiedyś mi to nie przeszkadzało, a obecnie doceniam tipo za pieszczenie i bujanie mojej dupy na zakrętach i w nierównościach. I nie przeszkadza mi to też że tipo nie jest demonem prędkości.
W obecnych czasach kiedy na drogach co drugi kierowca to nieogarnięta blondyna, albo dziadek jednorazowo wyjeżdżający przy święcie na ulicę (prędkość podróżna takich delikwentów to 50-60 na godz poza terenem zabudowanym) Kidy masz np V 8 pod maską i 320 KM do wykorzystania- też będziesz z taką samą prędkością się poruszał jako dziesiąty w sznurku pojazdów za blondyną lub wiekowym piratem (79 lat np.....)

marx30
05-11-2019, 15:10
Mimo że jeżdżę tym plebejskim kredensem 90% czasu lewym pasem i to zarówno na prostej i na łuku i tylko co jakiś czas zjeżdżam szybszym od siebie bo nie ma potrzeby. Nie jest tak że miękki zawias pozbawia możliwości dynamicznej jazdy. W wielu przypadkach przy belce z tyłu jest odwrotnie dupa podskakuje i się robi niestabilnie. A mam porównanie z twardą alfą. Ona pójdzie szybciej ale jak łuk jest idealnie gładki, bez dziur. Ja to zawieszenie sobie chwalę.

Natwill
05-11-2019, 18:21
Ja mam felgi 17 opony 225/45 więc dla mnie jest twardo, może wina właśnie felg

MARUSZA
05-11-2019, 22:22
Ja na moich 18stkach jakoś nie czuję wybitnie twardości, wręcz przeciwnie jest miękko, nawet za bardzo. Myślę po gwarancji go obniżyć zobacze jak wtedy będzie się zachowywał

tomekbud
06-11-2019, 11:53
No właśnie, w pracy jeżdżę 11 letnią Octavią z przebiegiem 344 tyś km i jakby nie kombinować, to zawieszenie mniej się tarabani niż w Tipo.
Może jak pisze @brylancik13 jest to kwestia środka samochodu a nie zawieszenia, ale nie zmienia to faktu, że Tipo klekocze jakby miało powybijane wszystkie gumy w zawieszeniu.

O ile się dobrze orientuję, to w O3 wsadzili belkę. Pewnie jeszcze zaoszczędzili w brak wygluszenia i mamy rozwiązanie, czemu tak dobrze jeździ ci się starą octavią.

Natwill
08-11-2019, 19:15
Czy tylko u mnie bak paliwa starczy na max 600km?

PUNTO1.4
08-11-2019, 19:59
U mnie też max na 600km czasami mniej.

kartonik
08-11-2019, 20:27
U mnie to samo, a częściej poniżej 600 km, też ze względu, że zbyt wcześnie załącza się rezerwa i tankując do pełna wchodzi ledwo 40l.

tedybear
09-11-2019, 00:09
U mnie ponad 600 bliżej 650km ale latam często po trasie

piteros333
10-11-2019, 01:30
https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/fuzja-fca-psa-waszyngton-zbada-umowe-pod-katem-chin/4yq8s2g

aegean
02-12-2019, 22:29
1. Konstrukcja stosunkowo mocno zwężającej się ku gorze budy sprawia, że w deszczu albo po umyciu woda z uszczelek kapie wprost na siedzenie. 2. Niewygodne wsiadanie kiedy fotel jest nisko i daleko do tyłu (dot.wyższych kierowników ;) ).

marx30
07-12-2019, 11:07
1. Konstrukcja stosunkowo mocno zwężającej się ku gorze budy sprawia, że w deszczu albo po umyciu woda z uszczelek kapie wprost na siedzenie. 2. Niewygodne wsiadanie kiedy fotel jest nisko i daleko do tyłu (dot.wyższych kierowników ;) ).
Znasz auta które sa szersze u góry niż na dole ;-)?. No może cos w stylu jeepa renegade wzorowanym na designie kiosku ruchu.
Moje male wtrącenie znów apropo twardych boczków drzwi - byłem na kilkudniowej "zsyłce" z pracy w Londynie i miałem okazje jechać kilkoma autami (ubery typu aurisy, outlander) i wszedzie jest twardy plastik. Jedno trzeba przyznać że mimo ogromnej liczby aut i braku wiatru nie ma tego wszędobylskiego smrodu spalin zwłaszcza diesla. Tzn zawieje od czasu do czasu ale nie że stale. No ale w cholerę hybryd. Za to w domach śmierdzi stęchlizną a biura (to samo korpo) mają gorszy standard niż u nas więc nie wiem co lepsze.

kartonik
07-12-2019, 12:17
Marx30, pewnie jeździłeś na tylnej kanapie, a w większości samochodów przednie boczki są miękkie a tylne (co ich kierowca nie widzi i nie czuje) twarde i temu takie wnioski wyciągnąłeś :wink:

marx30
07-12-2019, 13:17
Owszem na tylnej. No to jak tak jest że przednie drzwinsą inne a tylne inne to już by mnie wk..wiało na maksa ;-). A Tipo tez tam jeżdżą btw.

Wuper
08-12-2019, 14:31
Jeśli chodzi o główny wątek "nie podoba mi się..." to jak dla mnie:
- tylko trzy prędkości wycieraczek - przydałaby się możliwość większej regulacji prędkości wycieraczek tak jest to w innych samochodach
- brak elektrycznie składanych lusterek - przydałoby się czasami złożyć na parkingu, lusterka mogłyby się składać po wciśnięciu dedykowanego przycisku
- brak wyświetlania aktualnego biegu (GSI) - w mojej wersji brak (1.4 T-Jet SW Lounge), wiem, że w niektóre wersje Tipo wyświetlają taką informację

manio20
08-12-2019, 14:46
- brak wyświetlania aktualnego biegu
czy na tym też można przyoszczędzić?

kartonik
08-12-2019, 15:58
Brak wyświetlania biegu nie jest czasem związany z fabrycznym LPG?

Wuper
08-12-2019, 16:27
Brak wyświetlania biegu nie jest czasem związany z fabrycznym LPG?Nie, w moim nie wyświetlał od początku. LPG zainstalowałem później.

brylancik13
08-12-2019, 18:14
Noe podoba mi sie w tipo co mi się przydarzyło w piątek podczas jazdy ma A4...

Migający check engine ponizej 3 tys obrotów, po zatrzymaniu okazało sie ze silnik nierowno pracuje, po dojechaniu do mechaniku okazuje się wypadający zapłon na cylindrze 3...

Jutro bedzie sprawdzane co jest grane i chcialbym zeby byla to tylko swieca lub cewka bo auto ma LPG:( licze ze jak auto nie straciło mocy to nie jest to wypalony zawór ale moze tylko się łudzę :(

mmilek
09-12-2019, 11:29
Noe podoba mi sie w tipo co mi się przydarzyło w piątek podczas jazdy ma A4...

Migający check engine ponizej 3 tys obrotów, po zatrzymaniu okazało sie ze silnik nierowno pracuje, po dojechaniu do mechaniku okazuje się wypadający zapłon na cylindrze 3...

Jutro bedzie sprawdzane co jest grane i chcialbym zeby byla to tylko swieca lub cewka bo auto ma LPG:( licze ze jak auto nie straciło mocy to nie jest to wypalony zawór ale moze tylko się łudzę :(

Daj znać co to było bom ciekaw niezmiernie ... ;)

Talarsw
09-12-2019, 12:01
Na awarie sielnika nie ma chyba reguły. Jedni dbaja i tez silnik remontuja a inni katują na taryfie i lataja po 100tys bez problemu.

brylancik13
09-12-2019, 20:33
Szkoda gadać...tylko tyle napisze na temat piątkowego zachowania auta, reszte kazdy domyśli sie sam...

FiatPrime miał racje, zwracam honor, fiat jest gówno wart i tyle...

I gówno mnie obchodzi czyja to wina czy importera czy serwisów aso czy tez fca...mam już to auto w dupie i całą tą markę, szkoda na to nerwow...czy dbasz czy nie i tak zjebie sie ;) bez odbioru, wypisuje się :)

Talarsw
09-12-2019, 20:55
Glowa do góry. Cos zapewne zaoszczedziles jazda na gazie wiec wlicz to w naprawę i sie nie martw. Jebło to jebło. Tipo do gazu sie nie nadaje i to jest fakt a gadanie ze paru osoba sie nic nie stalo to niech jeszcze troche poczekaja. Trzymam kciuki za tanie ogarniecie tematu. I jak mozesz to wywal gaz i zapomnij o temacie.

Szary83
09-12-2019, 20:59
Czyli niestety poszła głowica [emoji26]

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

DamianoZaw
09-12-2019, 21:03
Brylancik jaką masz instalację i gdzie montowaleś? Duży przebieg na lpg?
Współczuję..

brylancik13
09-12-2019, 21:25
Tartarini, montaz w aso w Dabrowie Gorniczej, od zerowego przeglądu serwisowana w auto gaz sląsk, przebieg niecałe 50 tyś km

jacek2
09-12-2019, 21:31
I gówno mnie obchodzi czyja to wina czy importera czy serwisów aso czy tez fca...mam już to auto w dupie i całą tą markę, szkoda na to nerwow...czy dbasz czy nie i tak zjebie sie bez odbioru, wypisuje się

Daj spokój kolego nie przejmuj się. Tyle jesteś z nami że szkoda abyś nas teraz opuścił. To tylko auto. Takie rzeczy się zdarzają. A szkoda by twoje doświadczenia i wiedza jaką tu wniosłeś poszła w nicość.,, Wracaj i pisz dalej.... dziel się swoimi doświaczeniami- przecież jesteś jednym z nas
A NAS NIE NALEŻY POZOSTAWIAĆ BEZ ODZEWU....

bahamut24
10-12-2019, 05:10
czy na tym też można przyoszczędzić?
Wkładali losowo liczniki, jeden ma same strzałki a inny cyfrowo pokazuje bieg. Nawet w fca nie ogarniaja jakie auto jaki ma 🤣

harry.wesoly
10-12-2019, 08:48
Można przyciąć nawet na korku spustowym oleju, po co taki z magnesem, za drogo by było 😝

mihauu
10-12-2019, 09:43
Ja wczesniej przez dwa lata bujalem sie z fabia3 w aso z gwarancjami. Doszlo do tego ze sprzedalem fabie i kupilem tipo. I mam swiety spokoj, jestem bardzo zadowolony. To nie jest tak ze fiat jest bee a vw super. Dzisiaj kazdy nowy samochod to loteria

mmilek
10-12-2019, 11:14
Podejrzewam, że przy przejściu z E4 - > E6 zaprogramowali ECU tak żeby maksymalnie zubażał mieszankę co by tylko normy trzymać. Nawet w instrukcji podają mniejsze zużycie paliwa dla 1.4 95km w wersji E6 w porównaniu do E4 - coś za coś. Sterownik LPG podaję gaz na podstawie czasów wtrysków benzyny a więc także maksymalnie zubaża - stąd mogą być problemy z wypalonym zaworami. Dobry silnik urzędnicy spierdzielili...

steyr
12-12-2019, 22:21
Awaria żarówek postojowych jest sygnalizowana na wyświetlaczu, a dzisiaj odpiąłem wtyczkę od światła mijania i cisza żadnego komunikatu nie miałem. Pewnie Włosi wyszłi z założenia że brak światła mijania i tak sam kierowca zauważy po zmroku.

Gomez405
12-12-2019, 23:09
Tartarini, montaz w aso w Dabrowie Gorniczej, od zerowego przeglądu serwisowana w auto gaz sląsk, przebieg niecałe 50 tyś km
Który zawór coś wiecej możesz napisać

brylancik13
13-12-2019, 00:10
Brak kompresji 1szy cylinder, wypalony zawór wydechowy

tedybear
13-12-2019, 01:14
Jak ja się cieszę że nie mam gazu. Nigdy nie byłem zwolennikiem gazu. Gówno to i same problemy. Ale jak ktoś chce oszczędzać to bardzo proszę: 50k i remoncik silnika.

Szary83
13-12-2019, 06:08
Jak ja się cieszę że nie mam gazu. Nigdy nie byłem zwolennikiem gazu. Gówno to i same problemy. Ale jak ktoś chce oszczędzać to bardzo proszę: 50k i remoncik silnika.Bez przesady.
Jeżdżę już 4 autem z LPG i w żadnym nie było / nie ma problemu.
Lanos: 80k zrobiłem, potem śfagier nim jeździł do czasu aż samochód na żyletki poszedł, łącznie około 130k na LPG
Lancerem zrobiłem jakieś 90k na LPG także żadnych problemów, sprzedałem i dalej w lpg się nowy właściciel wozi.
Tipo ma aktualnie 48k i problemów brak, mam jeszcze fiestę w LPG, która ma zrobione prawie 70k na gazie i co? I jeżdżę nią dalej.
Podsumowując: nie uważam, że LPG to gówno.
Ale najlepiej wydawać wyroki, nie używając tego, prawda?

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

tedybear
13-12-2019, 08:34
Szary to nie wyrok tylko moje zdanie i chyba mam prawo się wypowiedzieć bo z tego co wiem to partia rządząca cenzury jeszcze z podkreśleniem jeszcze nie wprowadziła? Poza tym moje spostrzeżenie dotyczy tipo bo sam w ASO słyszałem że ten silnik nie już m jest już taki sam jak kiedyś i nie nadaje się na gaz. To słowa serwisanta z ASO.

brylancik13
13-12-2019, 09:55
I na tym lepiej skonczyc polemikę. Temat LPG w tym silniku w Tipo jest lekko mówiąc delikatny. Nie chciało mi się w to wierzyc, auto zapoerdalało aż miło, zero problemow, szarpań czy objawow niepokojących. A jednak.

Problem tkwi po stronie Fiata bo najprościej nie powinien wpuchać ludzi na minę. Kazdy od improtera po ASO ma w tym swoj udział. Temat jest bardzo znany a do tej pory bez problemu mozna gazowac ten silnik w tym aucie w ASO...temat dla turbo kamery czy innej tv jak znalazł...

Gomez405
13-12-2019, 10:06
Szary to nie wyrok tylko moje zdanie i chyba mam prawo się wypowiedzieć bo z tego co wiem to partia rządząca cenzury jeszcze z podkreśleniem jeszcze nie wprowadziła? Poza tym moje spostrzeżenie dotyczy tipo bo sam w ASO słyszałem że ten silnik nie już m jest już taki sam jak kiedyś i nie nadaje się na gaz. To słowa serwisanta z ASO.

A tak pokrótce napisz przy jaki olej i ile go brał ile pali LPG w mieście ile na trasie i ogólnie czy były jakiekolwiek inne symptomy objawy problemy Kiedy to się stało czy to była autostrada czy zwykła jazda miejska

steyr
13-12-2019, 10:31
Ewidentnie coś skopali z tym silnikiem w 1.4 95KM w Tipo. Mam Punto 2 1.2 16v Fire auto ma 252kkm przebiegu. Od 174kkm pędzony lpg, silnik nieruszany org. UPG.

tedybear
13-12-2019, 11:22
Z tego co słyszałem w ASO zmienili materiały i przy niedobranej mieszance wszystko się wypala. Ale rzeczywiście temat do prasy albo tv

kjk
13-12-2019, 12:35
Jak ja się cieszę że nie mam gazu.
A ja jednak czuję się oszukany. Ogólnie, jestem z samochodu bardo zadowolony (po 3 latach i prawie 50kkm mogę już coś powiedzieć, bez emocji nowego nabywcy). Kupując Tipo byłem przekonany, że silnik jest dobry do gazowania i rozważałem zagazowanie po gwarancji. Finansowo to pewnie nadal się nieźle opłaca, nawet wliczając koszty remontu głowicy, ale ryzyko problemów skutecznie mnie zniechęca.


Pewnie Włosi wyszłi z założenia że brak światła mijania i tak sam kierowca zauważy po zmroku.
Chyba tak. Zdaje się że Krówka kiedyś o tym pisał (?) i takie rozwiązanie jest typowe dla Fiata.

steyr
13-12-2019, 13:35
A ja jednak czuję się oszukany. Ogólnie, jestem z samochodu bardo zadowolony (po 3 latach i prawie 50kkm mogę już coś powiedzieć, bez emocji nowego nabywcy). Kupując Tipo byłem przekonany, że silnik jest dobry do gazowania i rozważałem zagazowanie po gwarancji. Finansowo to pewnie nadal się nieźle opłaca, nawet wliczając koszty remontu głowicy, ale ryzyko problemów skutecznie mnie zniechęca.


Chyba tak. Zdaje się że Krówka kiedyś o tym pisał (?) i takie rozwiązanie jest typowe dla Fiata.

dokładnie, to samo mam w 16 letnim Punto 2. Tam jest tylko żółta kontrolka informująca o przepaleniu żarówki ale mijania i pewnie drogowych to nie dotyczy. Jak nie wali błędem po oczach to pewnie znajdą się amatorzy żarówek led niehomologowanych w miejscu H7.

Szary83
13-12-2019, 15:48
Szary to nie wyrok tylko moje zdanie i chyba mam prawo się wypowiedzieć bo z tego co wiem to partia rządząca cenzury jeszcze z podkreśleniem jeszcze nie wprowadziła? Poza tym moje spostrzeżenie dotyczy tipo bo sam w ASO słyszałem że ten silnik nie już m jest już taki sam jak kiedyś i nie nadaje się na gaz. To słowa serwisanta z ASO.
Bardziej chodziło mi o to, że stwierdziłeś, że gaz to gówno i same problemy.
Nie chodzi o konkretny model silnika, chodzi o stwierdzenie, które oczywiście masz prawo wyrażać (jeszcze :D :D :D bo np. sędziowie za niedługo już nie będą mogli).
Ale czy kiedykolwiek użytkowałeś samochód z LPG i okazał się gównem i stwarzał problemy? czy po prostu stwierdzenie na podstawie tego, że konkretnie w Tipo 95KM padają głowice przez gaz?
Na problemy z LPG składa się wiele czynników:
montaż do silnika, który się do tego nie nadaje (wychodzi na to, że obecny 1,4 95KM fiatowski się nie nadaje)
montaż przez Cytryna i Gumiaka
Niestosowanie się do zaleceń wymiany płynów świec itp w terminie i przy odpowiednim przebiegu
itp itd.
Dlatego ogólnikowo nie zgodzę się, że LPG to gówno i problemy.
W szczególnym przypadku, czyli Fiacie Tipo 1,4 95KM skłaniam się do potwierdzenia tej tezy, że to gówno i problemy. A to, że Fiat dalej montuje instalacje LPG do tego auta to już inna inkszość i tutaj jest pytanie, czy FCA zezwala na to? czy jest to decyzja ASO, które montując bierze na siebie gwarancję na silnik?
Bo gdzieś już tutaj się przewijały takie pisma, że FCA umywa ręce od instalacji LPG

Gomez405
13-12-2019, 15:53
Bardziej chodziło mi o to, że stwierdziłeś, że gaz to gówno i same problemy.
Nie chodzi o konkretny model silnika, chodzi o stwierdzenie, które oczywiście masz prawo wyrażać (jeszcze :D :D :D bo np. sędziowie za niedługo już nie będą mogli).
Ale czy kiedykolwiek użytkowałeś samochód z LPG i okazał się gównem i stwarzał problemy? czy po prostu stwierdzenie na podstawie tego, że konkretnie w Tipo 95KM padają głowice przez gaz?
Na problemy z LPG składa się wiele czynników:
montaż do silnika, który się do tego nie nadaje (wychodzi na to, że obecny 1,4 95KM fiatowski się nie nadaje)
montaż przez Cytryna i Gumiaka
Niestosowanie się do zaleceń wymiany płynów świec itp w terminie i przy odpowiednim przebiegu
itp itd.
Dlatego ogólnikowo nie zgodzę się, że LPG to gówno i problemy.
W szczególnym przypadku, czyli Fiacie Tipo 1,4 95KM skłaniam się do potwierdzenia tej tezy, że to gówno i problemy. A to, że Fiat dalej montuje instalacje LPG do tego auta to już inna inkszość i tutaj jest pytanie, czy FCA zezwala na to? czy jest to decyzja ASO, które montując bierze na siebie gwarancję na silnik?
Bo gdzieś już tutaj się przewijały takie pisma, że FCA umywa ręce od instalacji LPG

Są tipa które nastukały ponad 100000km na lpg i jeżdżą. Próbuje jakiś algorytm z tego wyłonić ale ni jak nie moge.
Receptą ponoć są zawory z tjet

brylancik13
13-12-2019, 15:56
Pozwala FCA czy nie pozwala, powinni zabronić i tyle a ze mają to w dupie to jest jak jest. ASO jakby za ten temat tez dostało po dupie inaczej by śpiewali...

Gomez405
13-12-2019, 16:02
Pozwala FCA czy nie pozwala, powinni zabronić i tyle a ze mają to w dupie to jest jak jest. ASO jakby za ten temat tez dostało po dupie inaczej by śpiewali...

Brylancik13

A tak pokrótce napisz jaki olej i ile go brał ile pali LPG w mieście ile na trasie i ogólnie czy były jakiekolwiek inne symptomy objawy problemy Kiedy to się stało czy to była autostrada czy zwykła jazda miejska

gilbert3
13-12-2019, 16:05
Pozwala FCA czy nie pozwala, powinni zabronić i tyle a ze mają to w dupie to jest jak jest. ASO jakby za ten temat tez dostało po dupie inaczej by śpiewali...Jeśli gniazda zaworowe są za miękkie, to się stosuje lubryfikację. W Toyocie te same problemy bez lubryfikacji.

brylancik13
13-12-2019, 16:37
Stało się to na autostradzie na mieście palił około 11-12 l w trasie 8-9 l. Widocznie to jeszcze za ubogo było. O lubryfikacji też mi teraz wspomniał Mechanik który zdejmował głowice. Ale ja osobiście będę chciał żeby zrobili ją na jakieś wzmocnionych zaworach, zobaczymy jak wyjdzie. Decyzji co do samej instalacji jeszcze nie podjąłem ale narazie jest na skreślony pozycji po tym co się stało. Bo jeśli gwarant który wprowadza te instalacje na Polski rynek czyli Autogaz Śląsk nie potrafi tego ustawić żeby nie zepsuć silnika no to ja nie widzę tu możliwości żeby dalej się w to bawić ...

steyr
13-12-2019, 17:33
Jeśli gniazda zaworowe są za miękkie, to się stosuje lubryfikację. W Toyocie te same problemy bez lubryfikacji.

Wierzysz w to że jedna kropla na kilka cykli pracy silnika 4 suwowego uchroni wszystkie 8 zaworów wydechowych? Bo ja nie, to już wolałbym dotrysk PB.

Gomez405
13-12-2019, 17:46
Ja sie zastanawiam czy nie za bogato. Juz taką sugestie słyszałemKwestia tez oleju bo jak selenia to moze miec tez wpływ ponoć ale to takie domysły

brylancik13
13-12-2019, 18:10
Dotrysk był ten co zalecił Fiat, ustawiony na przegladzie. Aktualnie w silniku była oliwa Motul z normą Fiat S2. Oleju żarł ok 1-1,5 na 15 tyś km

DamianoZaw
13-12-2019, 18:24
Masakra z tym gazem w 1.4 95.. A gdzie naprawiasz? W aso? Myślałeś o wysłaniu maila do Fiata z pytaniem co za gówno sprzedają?

brylancik13
13-12-2019, 18:35
W ASO nigdy, oni o gazie Tartarini wiedza tyle ze jest cos takiego. Naprawiam prywatnie u mechaniora a on dał głowice do dobrego serwisu w Katowicach, a jak bedzie to sie zobaczy. Teraz juz w to auto nie wierze ;)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Do Fiata nawet nie pisze nie mam gwarancji juz wiec moge tylko dostac pismo podobne do tego ktore juz bylo na forum. Tu tylko TV moze wywolac ich do tablicy ale to tez trzeba miec czas sie bawic

Gomez405
13-12-2019, 18:54
Brylancik13 zawory jakie daje? Miałeś zawsze stan oleju max czy pół

DamianoZaw
13-12-2019, 19:19
Z gazem to temat do TVN turbo..

brylancik13
13-12-2019, 20:11
Pilnowałem stanu oleju a jakie zawory to dowiem sie koło wtorku

Talarsw
14-12-2019, 15:39
Stan oleju ma znaczenie czy jest pol czy cala miarka? No bez jaj ze zawory wypalaja sie tylko dlatego ze brakuje 300ml...

marx30
14-12-2019, 20:20
Tu wychodzi niekompetencja nie tyle FCA (choć jeśli centrala, podkreślam-centrala nie sprzedawca dealer akceptuje wkładanie tego tartarini to też są winni) ale przede wszystkim samo tartarini daje dupy. Ja pamietam Auto Gaz Slask z przed ponad 10 lat i to byl badziewny garazowy instalator ktory jakims cudem pod szyldem tartarini poprzez jakies uklady robi instalki dla fiata. Ja tam bylem w 2009 i ich podejscie (oraz arogancja wtedy)) nie wiem jak dzisiaj) spowodowały ze poszedlem do BRC. I to sie roznilo tym ze BRC mialo wsparcie z centrali i gotowy program opracowany na hamowni a nie na 2 km jazdy z laptopikiem na kolanach(przy odrobinie szczescia bo zwykle nawet tego nie ma- trzy przegazowania i wypad). Widzac ze euro 6 daje mniejszy margines bezpieczenstwa ( np. szybkie przechodzenie sterownika w OL) powinno to byc inaczej strojone itp. Mial ktos to strojone na sondzie szerokopasmowej? Pewnie nie tylko te kropeczki na standardowym software wg standardowego podejscia. A jak komus w innej instalce troche (moze nawet troche przypadkowo) podlali gazem to bedzie jezdzil i jezdzil.
I jak widac nie lecą gniazda tylko zawory. Imho to gorzej bo upalony kawalek moze zniszczyc caly cylinder.

steyr
14-12-2019, 22:09
Jestem zmuszony zmienić lokalizację reduktora lpg. Zrobiłem rozeznanie pod autem i wychodzi na to że Fiata przerosło zamontowanie korka spustowego płynu chłodniczego w chłodnicy!:mad:

Qvadrat
14-12-2019, 22:49
Ściąga się dolny waż... tak jest taniej :-)

marx30
14-12-2019, 23:42
Bo producentem chłodnicy jest oczywiście fiat (nie jakieś tam denso czy delphi) I wszystkie inne marki oprócz tego badziewnego fiata takie korki mają-porządne na klucz conajmniej 17tkę żeby było łatwo znaleźć i odkręcić. No i fiat powinien wyjść naprzeciw swoim wymagającym aczkolwiek niezbyt spostrzegawczym klientom i zamówić w denso specjalną wersję. A denso powinno odpowiedzieć na to bez szemrania i zmodyfikować linie technologiczną na potrzeby fiata i jego prestiżowych klientów.
A na serio przyjrzalbym sie lepiej dolnej czesci po stronie kierowcy bo cos mi mówi że tam jest

Gomez405
15-12-2019, 00:25
Bo producentem chłodnicy jest oczywiście fiat (nie jakieś tam denso czy delphi) I wszystkie inne marki oprócz tego badziewnego fiata takie korki mają-porządne na klucz conajmniej 17tkę żeby było łatwo znaleźć i odkręcić. No i fiat powinien wyjść naprzeciw swoim wymagającym aczkolwiek niezbyt spostrzegawczym klientom i zamówić w denso specjalną wersję. A denso powinno odpowiedzieć na to bez szemrania i zmodyfikować linie technologiczną na potrzeby fiata i jego prestiżowych klientów.
A na serio przyjrzalbym sie lepiej dolnej czesci po stronie kierowcy bo cos mi mówi że tam jest

I takie kółko z krzyżykiem

marx30
15-12-2019, 00:35
No wlasnie. Sami k.wa widzicie jak to wyglada. Nie jest winny ten co jezdzil na zle zestrojonej instalce lpg w silniku podwyzszonego ryzyka jakim dzisiaj jest kazdy (aczkolwiek rozumiem że nie każdy chce sie z tego doktoryzować), nie ten co nie widzi korka spustowego, nie ten co wgniotł podnośnikiem próg, nie ten co metalowym zasuwakiem podrapał plastki na kierze czy kamień który uderzył w szybę itp. Zawsze winny jest fiat.

Gomez405
15-12-2019, 00:42
No wlasnie. Sami k.wa widzicie jak to wyglada. Nie jest winny ten co jezdzil na zle zestrojonej instalce lpg w silniku podwyzszonego ryzyka jakim dzisiaj jest kazdy (aczkolwiek rozumiem że nie każdy chce sie z tego doktoryzować), nie ten co nie widzi korka spustowego, nie ten co wgniotł podnośnikiem próg, nie ten co metalowym zasuwakiem podrapał plastki na kierze czy kamień który uderzył w szybę itp. Zawsze winny jest fiat.

Qwa najlepsze jest to że niektórzy na tartalini robią przebiegi a inni nie. Gdzie tu logika?

kjk
15-12-2019, 09:36
Qwa najlepsze jest to że niektórzy na tartalini robią przebiegi a inni nie. Gdzie tu logika?
Odpowiedź masz w poście Marxa. Jeżeli instalacja jest strojona byle jak, to czasem, przypadkowo, instalator trafi w optymalne parametry i taki silnik śmiga bezawaryjnie przez setki tysięcy km. To ma sens...

bahamut24
15-12-2019, 18:50
Qwa najlepsze jest to że niektórzy na tartalini robią przebiegi a inni nie. Gdzie tu logika?

Może na tortelini jeździli 🤣

Gomez405
15-12-2019, 20:33
Może na tortelini jeździli 🤣
Nic smiesznego. Liczyłem że AGŚ dobrze stroi

steyr
15-12-2019, 20:40
Ściąga się dolny waż... tak jest taniej :-)

Oczywiście dla mnie żaden problem jak mi nie zależy na płynie chłodniczym.

ksys
18-12-2019, 10:00
Witam, skoro wielokrotnie problem objawiał się wypaleniem gniazd zaworowych, to mając gaz przy okazji zdejmowania głowicy zrobiłbym od razu utwardzone gniazda. Takie powinny wytrzymać ze 200tys km, i nie robić problemów. Druga sprawa to taka, że ogólnie silniki fiata to jak klocki lego - pasuje wiele modeli do siebie - to może jest głowica z jakiegoś bravo czy linei co była jeszcze przed odchudzaniem u księgowych i dało by się założyć żeby działało jak należy bez obaw że za dwa lata powtórka z głowicą?
pozdrawiam

Kolego Brylancik - napisz co było robione po awarii i u kogo i w jakiej cenie - uważam, że przyda się ludziom z regionu taka informacja.

brylancik13
18-12-2019, 10:12
Na razie wiem tylko ze zostały wymienione kompleksowo wszystkie zawory, nie tylko na tym cylindrze bez kompresji. Firma Autoszlif z Katowic, chyba najlepsi w regionie.

Do konca tyg powinienrm odebrac auto to napisze cos wiecej. Na razie jezdze Tipo bieda wersja z AC ;)

Gomez405
20-12-2019, 23:09
Na razie wiem tylko ze zostały wymienione kompleksowo wszystkie zawory, nie tylko na tym cylindrze bez kompresji. Firma Autoszlif z Katowic, chyba najlepsi w regionie.

Do konca tyg powinienrm odebrac auto to napisze cos wiecej. Na razie jezdze Tipo bieda wersja z AC ;)
Jak tam ma sie sprawa

aegean
21-12-2019, 00:52
[QUOTE=marx30;380351]Znasz auta które sa szersze u góry niż na dole ;-)?. Przeczytaj jeszcze raz co napisałem z naciskiem na "stosunkowo mocno".

brylancik13
21-12-2019, 07:13
Wczoraj nie zdązylem odebrac, odbiore dopiero w poniedzialek rano ale podobno jezdzi i nawet skręca ;) :)

mechanizator9
21-12-2019, 14:12
Brylancik ile taka „przyjemność” Cię kosztowała?

Qvadrat
21-12-2019, 16:49
Dowiemy się chyba po odbiorze dopiero w poniedziałek...

brylancik13
21-12-2019, 17:58
Troszke ponizej 3k brutto ... :roll:

Gomez405
21-12-2019, 18:12
Troszke ponizej 3k brutto ... :roll:
O matko ile??? Napisz dokladnie co bylo robione jak odbierzesz auto.

kjk
21-12-2019, 19:44
Troszke ponizej 3k brutto ... :roll:
Liczyłeś ile zaoszczędziłeś jeżdżąc na LPG?

DamianoZaw
21-12-2019, 19:48
Wczoraj nie zdązylem odebrac, odbiore dopiero w poniedzialek rano ale podobno jezdzi i nawet skręca ;) :)
Wywaliles trochę kasy Ale przynajmniej masz to już za sobą:)

PUNTO1.4
21-12-2019, 21:38
Kasa poszła, tak bywa. Tylko czy teraz koszt LPG się zwrócił?