Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 8 z 11 PierwszyPierwszy ... 678910 ... OstatniOstatni
Posty od 106 do 120 z 161
Like Tree3lubi to!

Temat: Sprawdzenie kolektora ssącego 1,9 16V 150 KM MTJ  

  1. #106
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    39
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Cytat Napisał Aras37 Zobacz post
    Spalanie będzie raczej w normie dostanie po dupie DPF szybciej bedzie się zapychać
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Uk%C5%...kulacji_spalin
    Ja przy zaślepieniu klap wywaliłbym DPF
    Ja u siebie smigam już prawie 2 lata z wywalonymi klapami, zaslepnym egrem a dpf wypala się średnio co 550-600 km jeżdżąc po mieście. Także nie zauważyłem żeby dpf dostawał po dupie.
    Capsel lubi to.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #107
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 kwiecień 2013
    Skąd
    Łódzkie
    Postów
    78
    Auto
    Obecnie Croma 1,9 150KM i Punto 2004FL/95KM .Golf III 1994 ,Kiedys Trabant,Dacia,Favoritka,Punto I
    Rocznik
    2005

    klapy wirowe

    Na wstępie witam Arasa .Jak sprawuje się Peugeot ?.Potwierdzam to co mówi Aras na temat klap.Ja swoje regenerowałem ponad dwa lata temu.Kosztowało mnie to około 500 zł.Ale sam wymontowałem i zamontowałem kolektor po regeneracji u Jabolqa.Przejechałem do chwili obecnej około 30 tyś.Kolektor w okolicach klap jest już lekko zapocony ale nie przejmuję się tym.Klapy chodzą właściwie.Nie będę zaślepiał klap ani wycinał EGR bądź DPF(NIE SPRAWIA ŻADNYCH PROBLEMÓW)
    Pozdrawiam !

  4. #108
    Klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2013
    Skąd
    Białystok
    Postów
    195
    Auto
    Croma II FL Dynamic 1.9 150 KM automat
    Rocznik
    2008
    Witam,
    chciałbym poruszyć, a raczej ostrzec wszystkich posiadaczy aut z klapami w kolektorze. Jakiś czas temu w wątku bodajże Lucka o zamuleniu auta pisałem, że u mnie również autko zaczęło delikatnie szarpać i zamuliło sie w zakresie do ok. 2 tys. obrotów. Nastepnego dnia auto normalnie zaczęło jeździć, ale mimo to postanowiłem postawic je do mechanika, aby sprawdził stan EGR-a, klapy gaszącej, wyczyścił odmę oraz kolektor, no i oczywiście sprawdził przy okazji jak się mają moje klapy w kolektorze. Serwis ASO Fiata, chyba przy okazji robienia badań technicznych twardo mówił, że nie widac u mnie żadnej listwy i że nie ma najprawdopodobniej klap. Jakoś w to nie wierzyłem, dlatego przy okazji czyszczenia kolektora mozna było zweryfikować ten temat. Otóż po wyjęciu kolektora okazało sie że jest cały totalnie zasyfiony wręcz masakrycznie (auto ma przejechane 130 tyś.- przebieg prawdziwy). U mnie w aucie siedzi kolektor Magneti Marelli i nie widac tam zadnej listwy ponieważ cały mechanizm klap jest zabudowany. Klapy oczywiście nie pracowały, powiem wiecej jednej wcale nie było, została sama ośka bez blaszki. I tutaj rodzi się pytanie gdzie ona jest? Mam nadzieję że skoro do tej pory nie zrobiła spustoszenia w silniku to i już nie zrobi. Blaszka jest bardzo cienka i miękka. Pozostałe klapy, a raczej to co z nich zostało mechanik usunął, a otwory zaspawał. Sama konstrukcja klap woła o pomstę do nieba, blaszka jest z ośką zgrzana i prędzej czy później na 100% odpadnie. Auta jeszcze nie odebrałem i nie wiem jak teraz będzie jeździć, dam znać jak przetestuję. Piszę to żeby wszystkich ostrzec, klapy to bomba z opóźnionym zapłonem. Radzę udac się do mechanika i usunąć to dziadostwo, nie czekajcie aż się to pourywa, a na pewno w koncu się urwie i narazi właściciela np. na remont silnika. Pozdr.

  5. #109
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 sierpień 2015
    Skąd
    Łódź
    Postów
    16
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008
    Wszystko prawda, ale ja bym nie zostawił tak tematu z nadzieją, że skoro do tej pory klapa, która odpadła nie zrobiła spustoszenia, to już nie zrobi. Ona nie wyparowała :-) Jeśli nie było jej w kolektorze to mogła się zaklinować zaraz za nim w bloku. Siedzi osadzona na tym sypie, który się zbiera i czy wpadnie dalej do cylindra to już loteria. A jak wpadnie to będzie się działo... To dopiero bomba z opóźnionym zapłonem... Wpadniesz w większą dziurę, a tu silnik zazgrzyta i po zawodach... Przerabiałem temat i wyciągnąłem klapę z głowicy. Jakoś strasznie mocno w niej nie siedziała, więc miałem troszkę szczęścia. To że klapy wylecą w każdym z tych silników to pewne. Pytanie brzmi tylko kiedy...
    Pozdro.

  6. #110
    Klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2013
    Skąd
    Białystok
    Postów
    195
    Auto
    Croma II FL Dynamic 1.9 150 KM automat
    Rocznik
    2008
    Własnie mocno się zastanawiam co z tym fantem zrobić, bo nie daje mi to spokoju.

  7. #111
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    361
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Ale z tego co mówią to problem urwanych klap dotyczy tylko kolektora plastikowego, nowszego typu. W kolektorach Pierburga (alumiowych) raczej klapy się nie zrywają. Oczywiście nie znaczy to, że są bezawaryjne.

  8. #112
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    śląskie
    Wiek
    40
    Postów
    359
    Auto
    Fiat Croma 1.9Jtd M-jet
    Rocznik
    2007
    Dot. plastikowych..
    Co do klapki.. szukaj poki nie narobi szkod.

  9. #113
    Klubowicz
    Dołączył
    31 grudzień 2011
    Skąd
    Trójmiasto
    Postów
    196
    Auto
    Peugeot 5008 2.0 HDI 150kM poprzednie Croma 1.9 150 kM , Marea 1.6 gaz , Siena 1.4
    Rocznik
    2011
    Witam CAMEL1 , jak na razie kula się bez problemów, 7 miejsc sprawdza się super.Jedyny minus to promień skrętu 12m przy aucie ,które jest
    krótsze o 30 cm od Cromy .Spalanie identyczne przy moim stylu jazdy i charakterystycznym terenie 7,2 l/100km .

  10. #114
    Klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2013
    Skąd
    Białystok
    Postów
    195
    Auto
    Croma II FL Dynamic 1.9 150 KM automat
    Rocznik
    2008
    Co do mojej sytuacji z kolektorem, to mechanik przeszukał wszystkie wloty do głowicy silnika i po klapce nie ma śladu. Zawory też całe bez żadnych rys czy śladów uderzeń. Także nie mam pojęcia co się z nią stało, może siedziała gdzieś w tym syfie w kolektorze i gdy czyscił go karcherem to wyleciała.

  11. #115
    Klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2015
    Skąd
    Tychy
    Postów
    105
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Panowie mam takie pytanie czy przy teście kompem klap wirowych idzie stwierdzić czy one są i działają czy ich już brak?

  12. #116
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Ja bym dołożył: czy na teście komputerowym (lub na hamowni) można wykryć czy te klapki pracują poprawnie? Chodzi mi tu o nowsze wersje z kolektorem plastikowym, w którym nie widać mechanizmu napędzającego klapy.

    Z tego co pamiętam klapki miały poprawić dynamikę na niskich obrotach. W takim razie wykresy mocy powinny się różnić. Chyba że z tą dynamiką to ściema (lub teoria, która miała coś dawać a nie daje w praktyce).

  13. #117
    Master
    Dołączył
    19 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    Lucek - nie na niższych tylko na wyższych obrotach - więcej tlenu w mieszance = większy kop - komputerem a właściwie programem można zrobić test sterownika i jego prawidłową pracę lub też anomalie możemy zaobserwować na monitorze, w autach z metalowym kolektorem możemy dodatkowo właśnie optycznie sprawdzić czy klapy chodzą, w plastikowym kolektorze można pokusić się o podgląd za pomocą lusterka ale jak i w metalowym i plastikowym stanu klap nie zobaczymy bez rozpołowienia samego kolektora

  14. #118
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    O co chodzi dokładnie z tym lusterkiem. Rozwiń temat.

    Inne pytanie: jaka jest różnica w dynamice auta po wywaleniu klap? A może trudno to określić bo każdy zwykle robi przy okazji czyszczenie kolektora. Więc są w sumie dwie zmiany

  15. #119
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    śląskie
    Wiek
    40
    Postów
    359
    Auto
    Fiat Croma 1.9Jtd M-jet
    Rocznik
    2007
    U mnie dol byl slaby ale egr mial tylko czesciowa zaslepke.. po zalozeniu pelnej, wyprogramowaniu egr i zrobieniu programu te auto samo jedzie

  16. #120
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    40
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał jaro190 Zobacz post
    Lucek - nie na niższych tylko na wyższych obrotach - więcej tlenu w mieszance = większy kop - komputerem a właściwie programem można zrobić test sterownika i jego prawidłową pracę lub też anomalie możemy zaobserwować na monitorze, w autach z metalowym kolektorem możemy dodatkowo właśnie optycznie sprawdzić czy klapy chodzą, w plastikowym kolektorze można pokusić się o podgląd za pomocą lusterka ale jak i w metalowym i plastikowym stanu klap nie zobaczymy bez rozpołowienia samego kolektora
    Klapy wirowe poprawiają proces spalania mieszanki na niskich obrotach. Przy obrotach wysokich, klapy są otwarte i nie powodują zawirowań powietrza wpadającego do cylindra. Fajnie jest to opisane pod tym linkiem.

    Tak jak kolega pisze, ciężko stwierdzić jak to jest z dynamiką auta bez nich, bo jak ktoś się decyduje na ich usunięcie, to pewnie dlatego iż przez wadliwe ich osadzenie uciekało sporo doładowanego powietrza w atmosferę. Po usunięciu klap i szczelnym zaślepieniu otworów po nich, sprężone powietrze wpada do kolektora tak jak wpadać powinno

    Dla mnie, to jest zabieg czysto ekologiczny, na niskich obrotach (bieg jałowy) pomagają w spalaniu mieszanki, przez co mniej NOX trafia do atmosfery.


 
Strona 8 z 11 PierwszyPierwszy ... 678910 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. trudności z uruchomieniem nagrzanego silnika 1.3 Mtj
    Napisany przez jacekcz na forum Doblo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 26-03-2012, 23:48
  2. ogrzewanie qubo 1,3 mtj
    Napisany przez hydraulik na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-02-2012, 18:57
  3. Brawo MTJ na RedBoxie
    Napisany przez GCS na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 14-11-2010, 20:48
  4. Symbol silnika T-jeta 120 km i 150 km
    Napisany przez mefisto na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 15-04-2009, 23:34
  5. [zawieszenie] Drgania przy prędkości <150 km/h
    Napisany przez 2clubbers na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 26-06-2008, 13:42

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

klapy wirowe fiat croma

listwa klap wirowych

klapy wirowe jtd

fiat croma kolektor

klapy wirowe objawy

kolektor ssacy silnika1.9 cdti 150 koni

klapy wirowe 1.9 cdti objawy

listwa klap wirowych allegro

kolektor dolotowy croma

kolektor ssacy 1.9 jtd

klapy wirowe 1.9 jtd

klapy wirowe bravo

listwa klapek kolektora dolotowego opel 1.9 cdti

kolektor ssacy croma

listwa maski fiat croma

klapy wirowe croma

objawy uszkodzonych klap wirowych

croma klapy wirowe

naprawa listwy klap wirowych

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl