Witamy na Fiat Klub Polska
-
Nowy klubowicz
Croma 1.9 multijet skrzynia af40 pomocy
Witam stalem sie posiadaczem fiata cromy 1.9 multijeta 150 km z automatem 2005. Mam problem po wlaczeniu biegu D bieg zalacza sie po 10s i jest uderzenie. Czasami po wlaczeniu D startuje 5 lub 6 biegu a czasami z 1 ale wtedy z 10s opoznieniem i szarpnieciem. Wsteczny R wchodzi plynnie. Przeczytalem z tabliczki ze mam skrzynie TF80SC AF40 i takim numerze 55196485. Mam pytanie czy do mojej cromy bedzie pasowala skrzynia z opla signum 2006r bo mam niedaleko siebie taka do kupienia ? Na allegro o tym numerze 55196485 jest tylko jedna skrzynia facet ma na od alfy 159. Rowniez na allegro sa skrzynie af40 do cromy ale od silnika 2.4 multijeta czy to ta sama skrzynia ? Prosze o pomoc badz moze ktos taka sprawna posiada uzywana badz wie kto moze mi pomoc. Dzieki
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Nowy klubowicz
-
Nowy klubowicz
Samochod transport przywiozl mi z niemiec. Autko ma udokumentowane 150 tys km. Moze ktos wie czy skrzynie z opla vectry czy signum 1.9 diesla tez 150 konnego pasuja lub od cromy 2.4 diesla ??? Bo nigdzie nie ma na allegro uzywki do cromy 1.9 automatu.
-
Nowy klubowicz
Nie kupuj używanej skrzyni. Nigdy nie wiesz co kupisz. Oddaj swoją do regeneracji. Na naszym forum - na alfy na pewno - jest kontakt do polecanego gościa od naszych skrzyń. Ja nigdy nie zdecydował bym się na kupno używanej skrzyni. Jedyny wyjątek to zakup z jeżdżącego auta z możliwością sprawdzenia skrzyni na drodze.
Z google (straszny z Ciebie leń
)
Skrzynia występuje w samochodach:
Alfa Romeo 159
Alfa Romeo Brera
Cadillac BLS
Citroen C4,C5,C6
Fiat Croma
Opel Astra H
Opel Insignia
Opel Vectra C
Opel Zafira B
Opel Signum
Mocy nie podali
Ostatnio edytowane przez szakal333 ; 15-09-2018 o 19:32
-
Nowy klubowicz
Z tymi skrzyniami to ogólnie ciężko. Mało kto ma pojęcie o nich. Najlepiej wymienić pół skrzyni i skasować 5k PLN. Polecam Pana Kamila z Zielonej Góry. Tel Google podadzą
Wysłane z mojego unknown przy użyciu Tapatalka
-
Klubowicz
Skrzynia pasuje, sterowanie jest inne.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
-
Nowy klubowicz
Sterowanie? To chodzi o ten sterownik mały co jest na gorze skrzyni? Moge go ze swojej starej skrzyni przelozyc czy nie bardzo ?
-
Klubowicz
Tak wręcz trzeba bo opel ma inna elektryke, tzn chodzi o komunikację modułów.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
-
Nowy klubowicz
Czyli skrxynia z signuma 1.9 diesla 150 konnego plus moj sterownik powinno byc ok ?
-
Klubowicz
w teorii bo w praktyce moga byc inne wymiary np półosi, mocowań itd.
-
Nowy klubowicz
Pasuje, a półosie zawsze swoje możesz założyć. Chodź powinny pasować. Ja do Vectry 1.9 150 km po wirusie założyłem od 2.8 i pasują.
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
-
Nowy klubowicz
Witajcie koledzy.
Mam podobny problem z moją cromą, a mianowicie ślizga się 4,5 i6 bieg. Croma z 2008r. 1,9 MJTD 150KM. Mechanik spuścił olej ze skrzyni, i o dziwo jest czysty, klarowny i bez opiłków metali. Komputer wskazał usterkę sterownika hydraulicznego,jednak nie ma pewności czy to jedyna awaria i nie ma innych. Żeby to zdiagnozować, trzeba podmienić uszkodzony sterownik na sprawny. Wiem też, że w tych skrzyniach AF 40/ TF 80SN występują różne sterowniki w zależności od wersji, w cromie występowały tylko 2 rodzaje pierwszej i drugiej generacji. Jak dobrać sterownik od innej skrzyni lub całą skrzynie biegów od innej marki. Na jakie oznaczenia zwracać uwagę oprócz oczywiście rocznika, poj. silnika, paliwa itp?
-
Nowy klubowicz
Skontaktuj się z panem Kamilem z Zielonej Góry. Mnie robił AF40, jest chyba najlepszym fachowcem od tych skrzyń w Polsce. 694498539.
Nie baw się w używki. Nowy sterownik plus robota i olej to około 4 tys. Kupisz używkę i niewiadomo ile to wytrzyma. Z tego co mnie wiadomo to sterowniki elektrozaworow we wszystkich cromach były takie same. U mnie padł kosz C1, cały koszt naprawy wyniósł 2300 zł.
Wysłane z mojego ONEPLUS A6000 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio edytowane przez Pivko76 ; 21-02-2019 o 15:38
-
Klubowicz
z reguły padają elektrozawory sterownika ale też uszkadzaja się kanały sterownika, sterownik można regenerować, kolejnym elementem ktory pada jest sprzęglo hydrokinetyczne. uszkodzenia elementow skrzyni - koszy itp. spowodowane sa brakiem wymian oleju oraz ignorowanie usterek sterownika i sprzegla. wbrew wielu netowym opiniom te skrzynie sa odporne mechanicznie. jesli olej jest czysty to znaczy ze ktoś go wymienił licząc ze usterka zniknie. jesli nie znikła to uszkodzenie jest mechaniczne elementów o ktorych pisałem powyżej, w twoim wypadku jesli to sa poslizgi na biegach 4,5,6 to umiera sterownik i być może konwerter. ja bym od tego zaczął.
-
Nowy klubowicz
Zgadzam się z kolegą powyżej. Tyle dodam że nie baw się w regenerację sterownika. Koszt tylko trochę mniejszy, a co nowe to nowe. Sprzęgło powinno wytrzymać ponad 300 tys. Ale wszystko wyjdzie jak ktoś skrzynię rozbierze
Wysłane z mojego ONEPLUS A6000 przy użyciu Tapatalka
Podobne tematy
-
Napisany przez damianoz na forum Linea
Odpowiedzi: 2
Ostatni post: 31-08-2018, 04:11
-
Napisany przez grzymo na forum Bravo II
Odpowiedzi: 4
Ostatni post: 30-01-2017, 00:43
-
Napisany przez tomi3111 na forum Ducato III
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 14-11-2016, 00:36
-
Napisany przez intronix na forum Panda
Odpowiedzi: 4
Ostatni post: 10-05-2016, 21:54
-
Napisany przez 52ym0n na forum Siena, Palio
Odpowiedzi: 3
Ostatni post: 19-02-2011, 19:35
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2021 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:28.
W sieci od 2007 roku.