Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 22 z 23 PierwszyPierwszy ... 1220212223 OstatniOstatni
Posty od 316 do 330 z 340
Like Tree6lubi to!

Temat: Usterki 500X / naprawa ASO / wasze doświadczenia  

  1. #316
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 październik 2017
    Skąd
    Legionowo
    Wiek
    39
    Postów
    50
    Auto
    fiat 500x 1.4 multiair
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Zmienia się. Jeżeli nie zmienia się, to oznacza, że zapewne akumulator nie przyjmuje ładunku, a stopień naładowania akumulatora oscyluje w okolicy 75-80% - tak było u mnie. Ładowarki również nie ładowały go powyżej 80%. 3 cegiełki oznaczają ładowanie napięciem powyżej 14V, a że instalacja jest inteligentna, to moduluje napięcie i prąd w zależności od stan i poziomu naładowania akumulatora. Powinien skakać pomiędzy poziomem 2 i 3. U mnie przy jeździe na 5 i 6 biegu. Na niższych różnie. Przy niższych temperaturach też potrafi ograniczyć ładowanie po odpaleniu na zewnątrz (bierze pod uwagę temperaturę).

    Uprzedzając. Po podłączeniu akumulatora, czy to nowego, czy starego, IBS kalibruje się automatycznie. Jedyne co trzeba zrobić po podpięciu, to przytrzymać przyciski zamykania szyb przez około 2s w pozycji zamkniętej oraz zrobić cykl otwarcia i zamknięcia auta z pilota.
    Czyli powyżej 14 v jak pokazuje to jest źle? U ciebie teraz skaczą te kreski? Raz tak raz tak?
    Może u mnie jest niedoladowany bo mało jeżdżę 2 lata i tylko 5 tys...
    Ale nie mam problemów z odpalaniem itp.... Czyli reasumując jak jest naładowany to powinien mi pokazywać mniej niż 3/4 tej skali ładowania?


    Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #317
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    46
    Postów
    736
    Auto
    500X MULTIAIR
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Zasada jest taka, że odpięcie akumulatora musi być przy wyłączonym zapłonie, drzwi zamknięte - nie muszą być zaryglowane - zrobić można później ręcznie, odczekanie minimum minuty po wyłączeniu zapłonu i zamknięciu drzwi. Jeżeli ktoś ma akumulator 72Ah, to nie tak łatwo go z podstawy wyciągnąć, jego ciężar, brak uchwytu i wysokość na jaką trzeba go dźwignąć, nie pomagają. Jeszcze gorzej jest w drugą stronę - przerabiałem temat - bez potrzeby już go wyciągać nie zamierzam.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.



    Czujnik do oceny stanu akumulatora - czarna nieduża puszka na ujemnej klemie.
    Z tego co teraz sobie przypominam ,to od tej puszki odchodzi kabel i nisko na nim jest opis ground -czyli uziemienie ? Sprawdzę jeszcze ,ale takie coś z pamięci wrzucam.

  4. #318
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    3,091
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Cytat Napisał Spawn Zobacz post
    Czyli powyżej 14 v jak pokazuje to jest źle? U ciebie teraz skaczą te kreski? Raz tak raz tak?
    Może u mnie jest niedoladowany bo mało jeżdżę 2 lata i tylko 5 tys...
    Ale nie mam problemów z odpalaniem itp.... Czyli reasumując jak jest naładowany to powinien mi pokazywać mniej niż 3/4 tej skali ładowania?


    Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
    Jeżeli ciągle pokazuje powyżej 14V - 3 cegła, to oznacza, że jest potrzeba ładowania akumulatora. U mnie skaczą te cegły dzień w dzień, czyli cykl doładowania - luz, i tak w kółko. Na dwóch cegiełkach, czyli bez ładowania, potrafi przejechać cyklicznie po kilka km w trasie, na przemian z krótkimi cyklami doładowania. Ogólnie jak pisałem zmiennie działa ładowanie. Najczęściej u mnie zmniejsza napięcie po wrzuceniu 5 i 6 w zakresie od 1500obr. Po doładowaniu prostownikiem potrafi tak zrobić już przy 4. Gdy są okolice 0stC i niższe, to potrafi pokazać dwie cegły przy jeździe manewrowej.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Z tego co teraz sobie przypominam ,to od tej puszki odchodzi kabel i nisko na nim jest opis ground -czyli uziemienie ? Sprawdzę jeszcze ,ale takie coś z pamięci wrzucam.
    Przewód i wtyka jest pomiędzy akumulatorem a główną skrzynką bezpieczników i przekaźników. Przewód dwużyłowy, poprowadzony w plastikowej rurce. Wtyka wpięta bezpośrednio w IBS.

  5. #319
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 październik 2017
    Skąd
    Legionowo
    Wiek
    39
    Postów
    50
    Auto
    fiat 500x 1.4 multiair
    Rocznik
    2016
    Czyli pomykam i niech sobie ładuje te 3/4 skoro nic się nie dzieje i już, pewnie jest cały czas niedołafowany poprzez krótkie odcinki, i więcej stoi jak jeździ

    Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

  6. #320
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    3,091
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Cytat Napisał Spawn Zobacz post
    Czyli pomykam i niech sobie ładuje te 3/4 skoro nic się nie dzieje i już, pewnie jest cały czas niedołafowany poprzez krótkie odcinki, i więcej stoi jak jeździ

    Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
    Proponuję podłączać jednak ładowarkę, tak raz na miesiąc. Akumulatorowi to pomoże.

    Ps. Nie wspominałem, ale w 500X inteligentne ładowanie jest w autach z S&S.

  7. #321
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 październik 2017
    Skąd
    Legionowo
    Wiek
    39
    Postów
    50
    Auto
    fiat 500x 1.4 multiair
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Proponuję podłączać jednak ładowarkę, tak raz na miesiąc. Akumulatorowi to pomoże.

    Ps. Nie wspominałem, ale w 500X inteligentne ładowanie jest w autach z S&S.
    Tak mam, ale wyłączone od nowości cały czas

    Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

  8. #322
    Klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2016
    Skąd
    Północ RP
    Postów
    358
    Auto
    500L 1.4 95 KM Pop Star
    Rocznik
    2016
    krowka1978 -z tego co pamiętam to pisałeś kiedyś o wadliwych akumulatorach Exide montowanych w Fiatach - na czym ta wada polegała?

  9. #323
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    3,091
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Cytat Napisał Rafal79 Zobacz post
    krowka1978 -z tego co pamiętam to pisałeś kiedyś o wadliwych akumulatorach Exide montowanych w Fiatach - na czym ta wada polegała?
    U mnie wada polegała na tym, że nie ładował się powyżej 80%. Ogólnie śledząc różne fora z opisów wynikało, że u innych były podobne problemy. Napięcie spoczynkowe spadało poniżej 12V.

  10. #324
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 październik 2017
    Skąd
    Legionowo
    Wiek
    39
    Postów
    50
    Auto
    fiat 500x 1.4 multiair
    Rocznik
    2016
    Dziś byłem po 3 tygodniach postoju, mierzyłem zwykłym miernikiem i ma 12 2v, czyli teoretycznie naładowany, wszystko działa ok ale jak pojechałem się przejechać około 50 km to jak zwykle poziom ładowania cały czas 3 kreski, i dodatkowo pierwszy raz od nowości włączyłem start stop i nie gaśnie na postoju, jakaś kicha poprostu

    Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

  11. #325
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    3,091
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Cytat Napisał Spawn Zobacz post
    Dziś byłem po 3 tygodniach postoju, mierzyłem zwykłym miernikiem i ma 12 2v, czyli teoretycznie naładowany, wszystko działa ok ale jak pojechałem się przejechać około 50 km to jak zwykle poziom ładowania cały czas 3 kreski, i dodatkowo pierwszy raz od nowości włączyłem start stop i nie gaśnie na postoju, jakaś kicha poprostu

    Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
    To tylko potwierdza, że akumulator nie ładuje się powyżej progu zadziałania S&S, czyli 75%, poza wymaganymi innymi warunkami, a jest ich sporo (zapięty pas, odpowiednia temperatura zewnętrzna, stan akumulatora itd....). Jak dla mnie akumulator do wymiany, chyba, że forumowy kolega @grandekropka da lepszą diagnozę (piję do jednego z jego wpisów na forum).
    Podsumowując: wymieniaj w ASO dopóki masz jeszcze gwarancję. Masz kolejny argument - S&S nie działa.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 10-02-2019 o 18:08

  12. #326
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 październik 2017
    Skąd
    Legionowo
    Wiek
    39
    Postów
    50
    Auto
    fiat 500x 1.4 multiair
    Rocznik
    2016
    A od jakiej temp zewnętrznej działa?

    Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

  13. #327
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 październik 2017
    Skąd
    Legionowo
    Wiek
    39
    Postów
    50
    Auto
    fiat 500x 1.4 multiair
    Rocznik
    2016
    Kurcze jak pojadę i powiem że aku do sprawdzenia i nie działa start stop to pewnie zaktualuzują mi soft a z tego co tu czytałem to aktualizacja robi więcej złego niż dobrego

    Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

  14. #328
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    3,091
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Cytat Napisał Spawn Zobacz post
    Kurcze jak pojadę i powiem że aku do sprawdzenia i nie działa start stop to pewnie zaktualuzują mi soft a z tego co tu czytałem to aktualizacja robi więcej złego niż dobrego

    Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
    Gdzie czytałeś, że robi więcej złego niż dobrego?
    Aktualizacja w tym przypadku nic nie pomoże. Stanowczo zażądaj przeprowadzenia diagnostyki akumulatora, w tym zmierzenia jego pojemności prądowej.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Spawn Zobacz post
    A od jakiej temp zewnętrznej działa?

    Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
    Jest dużo czynników, co do temperatury, to działa w zakresie <-14stC;80stC>
    o tego temperatura płynu minimum 40stC, maksimum około 100stC.
    Do tego wszystkiego dezaktywacja przy manewrach parkingowych (włączenie wstecznego), prędkość wycieraczek i wiele wiele innych czynników.

    W logu ECU zapisuje ostatnią przyczynę braku zadziałania S&S.

    Podsumowując. Nie daj się zbyć w ASO

  15. #329
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 październik 2017
    Skąd
    Legionowo
    Wiek
    39
    Postów
    50
    Auto
    fiat 500x 1.4 multiair
    Rocznik
    2016
    To może dziś mi nie działa ten start stop bo poprostu jest za zimno teraz na dworze, około 4 stopnie a nie jak piszesz 14

    Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

  16. #330
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2010
    Skąd
    Opole
    Postów
    49
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm; 500X Pop Star 1.6 16V E-torQ
    Cytat Napisał Spawn Zobacz post
    To może dziś mi nie działa ten start stop bo poprostu jest za zimno teraz na dworze, około 4 stopnie a nie jak piszesz 14

    Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
    +14 czy -14?


 

Podobne tematy

  1. Wasze doświadczenia z manualną skrzynią M32?
    Napisany przez mugsy na forum Croma
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 23-09-2017, 22:45
  2. "Docieranie silnika" - Wasze doświadczenia
    Napisany przez vati na forum Tipo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 15-05-2017, 21:09
  3. Usterki hgt
    Napisany przez Hgtbodek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 01-12-2016, 22:39
  4. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-11-2011, 14:00
  5. Przyczepy - Wasze opinie, doświadczenia, komentarze etc
    Napisany przez radke na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 08-04-2009, 23:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat 1.4 140 multiair awarie

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl