Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 21 z 46 PierwszyPierwszy ... 11192021222331 ... OstatniOstatni
Posty od 301 do 315 z 678
Like Tree14lubi to!

Temat: Usterki 500X / naprawa ASO / wasze doświadczenia  

  1. #301
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Na zakupiony inny też jest gwarancja ze 2 lata. Chodzi mi bardziej o to,czy Fiat coś zmienił (dostawcę aku ,inny model aku itd? ) ,czy dalej pakuje te same aku z założeniem ,ze minie 2 lata i 3 dni i kliencie się martw .
    Tylko jest problem. Za inny musisz zaplacic, a i z respektowaniem gwarancji nie jest różowo.
    Dostawca akumulatorów zapewne ten sam, na moim nowym nie ma tylko logo Exide, ale wygląda identycznie jak Exide, jak i w innych 500X.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #302
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2018
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    13
    Auto
    500x 1.6 e-torq.evo
    Rocznik
    2017
    Akumulator sprawny, na razie bez problemów.

  4. #303
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Pewnie gwarancja na nowy aku jest OK jeśli dalej serwisujesz auto w ASO. Gdy zrezygnujesz z serwisowania ,to ciekawi mnie czy wtedy ASO tak ochoczo zajmie się gwarancją na potencjalne zepsucie się aku. Dlatego pytanie było ,czy warto płacić w ASO za to samo co było ,bo dalej jest możliwość ,że znów padnie za 2 lata .Czy nie lepiej kupić poza ASO coś lepszego w cenie pewnie zbliżonej do ASO lub tańsze .

  5. #304
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2018
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    13
    Auto
    500x 1.6 e-torq.evo
    Rocznik
    2017
    Na chwilę obecną jest ok. Ale podejrzewam ,że chyba jednak będzie kicha.

  6. #305
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 październik 2017
    Skąd
    Legionowo
    Wiek
    45
    Postów
    82
    Auto
    fiat 500x 1.4 multiair
    Rocznik
    2016
    A u mnie po przeglądzie tak.... 11,6 i stan dobry??
    Czy może patrzeć na tę pierwszą kartkę z 12 8 nie wiem sam nadmienię iż nic się nie dzieje niepokojącego

    Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

  7. #306
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Pomiar 12,8V jest zapewne zaraz po wyłączeniu silnika.
    11,6V oznacza, że akumulator jest niedoladowany. No i nasuwa się pytanie. Czy daje radę utrzymać ladunek. Testyer może pokazać, że akumulator sprawny - tak było w moim przypadku, a może nie trzymać ładunku, albo nie ładować się powyżej np. 80% - tak było o mnie.

  8. #307
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 październik 2017
    Skąd
    Legionowo
    Wiek
    45
    Postów
    82
    Auto
    fiat 500x 1.4 multiair
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Pomiar 12,8V jest zapewne zaraz po wyłączeniu silnika.
    11,6V oznacza, że akumulator jest niedoladowany. No i nasuwa się pytanie. Czy daje radę utrzymać ladunek. Testyer może pokazać, że akumulator sprawny - tak było w moim przypadku, a może nie trzymać ładunku, albo nie ładować się powyżej np. 80% - tak było o mnie.
    I co jechać do nich i chcieć wymiany z powodu tego 11 6 v co sami mi wydrukowali czy to walka z wiatrakami?

    Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

  9. #308
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Spawn Zobacz post
    I co jechać do nich i chcieć wymiany z powodu tego 11 6 v co sami mi wydrukowali czy to walka z wiatrakami?

    Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
    Mają opisaną procedurę serwisową badania akumulatorów. Potrzeba na to kilku dni. W skrócie. Naładowanie akumulatora, odczekanie minimum doby, pomiar napięcia, jeżeli są korki, a są, to jeszcze gęstość elektrolitu. Jeżeli nie utrzyma parametrów napięcia po ładowaniu, to wymiana. Ładowarka, którą muszą wykorzystać, to CTEK MXS 10FCA. Tester Midtronics, nie pamiętam modelu, ale jak już psiałem, tester nie wszystko wychwyci. Przy badaniu akumulatora najlepiej jeszcze sprawdzić jak długo rozładowuje się go określonym prądem - w ten sposób sprawdza się faktyczną pojemność - trzeba uważać, aby nie zejść poniżej 10,2V.
    Możesz posprawdzać we własnym zakresie, jeżeli masz porządną ładowarkę i nawet najtańszy multimetr. Jeżeli nie masz możliwości, to ich trzeba "poprosić".
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 06-02-2019 o 10:05

  10. #309
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Kolega Krówka gdzieś opisał,że trzeba przy ładowaniu z zewnątrz odłączyć IBC? IBS? -czy jest mozliwość zrobić fotkę co odkręcić? Popatrzyłem na aku i tam na + jest sporo śrubek ,na - mniej ,ale nie chciałbym odkręcić niepotrzebnie czegoś (gdy zajdzie taka potrzeba) . Da radę wrzucić fotkę?

  11. #310
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 październik 2017
    Skąd
    Legionowo
    Wiek
    45
    Postów
    82
    Auto
    fiat 500x 1.4 multiair
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Mają opisaną procedurę serwisową badania akumulatorów. Potrzeba na to kilku dni. W skrócie. Naładowanie akumulatora, odczekanie minimum doby, pomiar napięcia, jeżeli są korki, a są, to jeszcze gęstość elektrolitu. Jeżeli nie utrzyma parametrów napięcia po ładowaniu, to wymiana. Ładowarka, którą muszą wykorzystać, to CTEK MXS 10FCA. Tester Midtronics, nie pamiętam modelu, ale jak już psiałem, tester nie wszystko wychwyci.
    Powiedz mi a jak go bym chciał wyjąć to podczas wyjmowania drzwi maja być tylko zamknięte, czy zamknięte i zaryglowane w sensie kólki i na końcu moje z klucza?

    Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

  12. #311
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Kolega Krówka gdzieś opisał,że trzeba przy ładowaniu z zewnątrz odłączyć IBC? IBS? -czy jest mozliwość zrobić fotkę co odkręcić? Popatrzyłem na aku i tam na + jest sporo śrubek ,na - mniej ,ale nie chciałbym odkręcić niepotrzebnie czegoś (gdy zajdzie taka potrzeba) . Da radę wrzucić fotkę?
    Jak chcesz ładować jak w instrukcji auta piszą (co ciekawe jest), to wystarczy odłączyć szybkozłączkę na klemie ujemnej, plusa nie dotykasz, no i kabelek od modułu IBS. Osobiście nie odłączam, co jakiś czas podłączam CTEK-a MXS 10.
    Jeżeli chciałbyś odkręcać na +, to wystarczy odkręcić jedną nakrętkę od klemy i zdjęcie całości.

  13. #312
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 październik 2017
    Skąd
    Legionowo
    Wiek
    45
    Postów
    82
    Auto
    fiat 500x 1.4 multiair
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Jak chcesz ładować jak w instrukcji auta piszą (co ciekawe jest), to wystarczy odłączyć szybkozłączkę na klemie ujemnej, plusa nie dotykasz, no i kabelek od modułu IBS. Osobiście nie odłączam, co jakiś czas podłączam CTEK-a MXS 10.
    Jeżeli chciałbyś odkręcać na +, to wystarczy odkręcić jedną nakrętkę od klemy i zdjęcie całości.
    Co to ten ibs?


    Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

  14. #313
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Spawn Zobacz post
    Powiedz mi a jak go bym chciał wyjąć to podczas wyjmowania drzwi maja być tylko zamknięte, czy zamknięte i zaryglowane w sensie kólki i na końcu moje z klucza?

    Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
    Zasada jest taka, że odpięcie akumulatora musi być przy wyłączonym zapłonie, drzwi zamknięte - nie muszą być zaryglowane - zrobić można później ręcznie, odczekanie minimum minuty po wyłączeniu zapłonu i zamknięciu drzwi. Jeżeli ktoś ma akumulator 72Ah, to nie tak łatwo go z podstawy wyciągnąć, jego ciężar, brak uchwytu i wysokość na jaką trzeba go dźwignąć, nie pomagają. Jeszcze gorzej jest w drugą stronę - przerabiałem temat - bez potrzeby już go wyciągać nie zamierzam.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Spawn Zobacz post
    Co to ten ibs?


    Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
    Czujnik do oceny stanu akumulatora - czarna nieduża puszka na ujemnej klemie.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 06-02-2019 o 10:46

  15. #314
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 październik 2017
    Skąd
    Legionowo
    Wiek
    45
    Postów
    82
    Auto
    fiat 500x 1.4 multiair
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Zasada jest taka, że odpięcie akumulatora musi być przy wyłączonym zapłonie, drzwi zamknięte - nie muszą być zaryglowane - zrobić można później ręcznie, odczekanie minimum minuty po wyłączeniu zapłonu i zamknięciu drzwi. Jeżeli ktoś ma akumulator 72Ah, to nie tak łatwo go z podstawy wyciągnąć, jego ciężar, brak uchwytu i wysokość na jaką trzeba go dźwignąć, nie pomagają. Jeszcze gorzej jest w drugą stronę.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.



    Czujnik do oceny stanu akumulatora - czarna nieduża puszka na ujemnej klemie.
    A ile pokazuje wam ładowanie podczas jazdy na wyświetlaczu? Mi zawsze 16 czyli 3/4 tej skali, u was to się zmienia czy nie?

    Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

  16. #315
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Spawn Zobacz post
    A ile pokazuje wam ładowanie podczas jazdy na wyświetlaczu? Mi zawsze 16 czyli 3/4 tej skali, u was to się zmienia czy nie?

    Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
    Zmienia się. Jeżeli nie zmienia się, to oznacza, że zapewne akumulator nie przyjmuje ładunku, a stopień naładowania akumulatora oscyluje w okolicy 75-80% - tak było u mnie. Ładowarki również nie ładowały go powyżej 80%. 3 cegiełki oznaczają ładowanie napięciem powyżej 14V, a że instalacja jest inteligentna, to moduluje napięcie i prąd w zależności od stan i poziomu naładowania akumulatora. Powinien skakać pomiędzy poziomem 2 i 3. U mnie przy jeździe na 5 i 6 biegu. Na niższych różnie. Przy niższych temperaturach też potrafi ograniczyć ładowanie po odpaleniu na zewnątrz (bierze pod uwagę temperaturę).

    Uprzedzając. Po podłączeniu akumulatora, czy to nowego, czy starego, IBS kalibruje się automatycznie. Jedyne co trzeba zrobić po podpięciu, to przytrzymać przyciski zamykania szyb przez około 2s w pozycji zamkniętej oraz zrobić cykl otwarcia i zamknięcia auta z pilota.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 06-02-2019 o 10:54


 
Strona 21 z 46 PierwszyPierwszy ... 11192021222331 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Usterki hgt
    Napisany przez Hgtbodek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 31-05-2020, 10:12
  2. Wasze doświadczenia z manualną skrzynią M32?
    Napisany przez mugsy na forum Croma
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 23-09-2017, 23:45
  3. "Docieranie silnika" - Wasze doświadczenia
    Napisany przez vati na forum Tipo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 15-05-2017, 22:09
  4. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-11-2011, 15:00
  5. Przyczepy - Wasze opinie, doświadczenia, komentarze etc
    Napisany przez radke na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 09-04-2009, 00:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871519

Fiat 500X typowe usterki

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871510

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871512

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871518

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871544

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871534

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871526

fiat forum wastegate

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871516

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-38715

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871525

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-387155

Programowanie alternatora 500 X

wylancza sie start stop po przekrocEniu obrotow

31.000km padl rozrzad

fiat 500 zaparowane reflektory

fiat 1.4 140 multiair awarie

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl