Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 34 12311 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 508
Like Tree11lubi to!

Temat: Usterki 500X / naprawa ASO / wasze doświadczenia  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2017
    Skąd
    Katowice
    Postów
    165
    Auto
    500X 1.4 140KM
    Rocznik
    2015

    Usterki 500X / naprawa ASO / wasze doświadczenia

    W tym temacie wpisujmy usterki zdiagnozowane przez Was i usunięte przez serwis (bądź samemu) - dopiszcie jak wyglądała naprawa i jak ASO reagowało na zgloszenia. Wpisujmy tutaj tylko "normalne" usterki, a nie rzeczy typu "uwiera mnie fotel". Moderator może przykleić ten temat na górę forum. Dopiszcie też przebiegi samochodu.

    No to ja zacznę:


    17.000 km - wymiana akumulatora (stary padł i nie dało się go naładować) - gwarancja, bez problemu
    30.000 km - wymiana poduszki silnika (skrzypiała niemiłosiernie, podobno wada niektórych 500X i Renegade) - gwarancja, bez problemu
    31.000 km - zdiagnozowana wymiana wszystkich uszczelek w drzwiach (skrzypi przy skręcie, jakby nadwozie nie było zwarte, irytujący problem) do tego czarne panele platikowe również całe "chodzą". Czekam na telefon z ASO, jak narazie niechętnie zamówili tylko do przednich drzwi uszczelki...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    46
    Postów
    932
    Auto
    500X MULTIAIR
    Rocznik
    2016
    Daj jak najszybciej znać jak z uszczelkami ,czy poprawiło się ,bo mi też dają odgłosy jakby nadwozie nie było sztywne

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 wrzesień 2017
    Skąd
    -------
    Postów
    52
    Auto
    500X 1.6 E-Torq
    Rocznik
    2015
    1.500 km - Czujnik położenie sprzęgła - wymiana na gwarancji.
    6.800 km - Na razie wszelkie skrzypienia ignoruje aż takim pedantem nie jestem, wszystko pracuje to musi skrzypieć nie ma bata. Poza tym na uszczelki wystarczy zakupić dresing na plastiki oraz gumy i przesmarować 2 razy w sezonie. Mnie na uszczelki pomogło a plastiki dalej trzaskają na nierównościach wiec jak poprawią to po kilku kilometrach znów się poluzują i będzie to samo. Nie ma sensu walczyć z wiatrakami taki urok plastikowych desek.
    Ostatnio edytowane przez Jagar1 ; 04-10-2017 o 13:03

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2017
    Skąd
    Katowice
    Postów
    165
    Auto
    500X 1.4 140KM
    Rocznik
    2015
    u mnie akurat plastiki w środku nic nie hałasują, co do uszczelek to akurat nie jest kwestia przesmarowania, a usterka o której Fiat wie.
    To samo jest w Renegade, w ASO powiedzieli mi, że tam to też już wymieniali. Objawia się to tym, że ma się wrażenie, że cala buda auta chodzi. Tak też jest w istocie, bo wszystkie drzwi kolebią się przy skręcie

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    46
    Postów
    932
    Auto
    500X MULTIAIR
    Rocznik
    2016
    To wymiana uszczelek coś zmieniła? Wtedy też się zjawię w ASO

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2017
    Skąd
    Katowice
    Postów
    165
    Auto
    500X 1.4 140KM
    Rocznik
    2015
    Nie wiem czy zmieni coś. ASO zamówiło uszczelki do przednich drzwi (kierowca i pasażer) natomiast mi skrzypią wszystkie 4 drzwi... Czekam na telefon od ASO na umówienie terminu. Dam znać co i jak będzie po wymianie.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2017
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    110
    Auto
    500X Cross 1,4 Turbo Multiair
    Rocznik
    MY 2016
    "Praca" karoserii to normalna sprawa i nasze 500X na pewno nie odbiega od konkurencji. Widać to wyraźnie na crash teście, jest wręcz wzorowo. W karoserii samonośnej "mikro ruchy" to norma i gdyby ich nie było to buda by pękała w newralgicznych miejscach. Piski są skutkiem złego, a raczej nie odpowiednio dobranego materiału na uszczelki. Swego czasu miałem podobny problem w BMW 5 i serwis wymieniał na gwarancji. Obecnie w moim 500X na razie problem nie występuje.
    Z innych aut wiem, że smarowanie uszczelek na jakiś czas pomaga, gdyż pracujące elementy "ślizgają" zamiast trzeć.
    Jeśli chodzi o trzaski z deski rozdzielczej to obecnie też norma. Przy dzisiejszej technologii deski robi się jako plastikowy monolit odlewany (wtryskiwany) w jednym kawałku, w którym barak jest przerw kompensacyjnych. Reasumując jest taniej, ale "głośniej".

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    46
    Postów
    932
    Auto
    500X MULTIAIR
    Rocznik
    2016
    Nie przyjmuję ze swojej strony wiadomości ,że nadwozie musi pracować na uszczelkach ,wydając skrzypienie ich. To by świadczyło ,że źle dobrano materiały lub wykonano nadwozie. Jeśli mam mieć skrzypienie ,to ma to być wpisane w książce od pojazdu i taka informacja ma być udzielana przy zakupie. Aktualnie jest to wada wg mnie. Oczywiście to tylko moje zdanie. Ludzie w Europie może nie zwracają uwagi na to,bo są w Europie i mają europejskie drogi. My jak na razie jesteśmy drogowo na obrzeżach Europy

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2017
    Skąd
    Katowice
    Postów
    165
    Auto
    500X 1.4 140KM
    Rocznik
    2015
    ale coś w tym jest. W tym roku jeździłem jako pasażer X5, nie wiem który rocznik, ale przebieg był lekko ponad 100 tyś. Byłem zaskoczony (negatywnie) jak wszystko poskrzypuje i buda "chodzi". Drugą jazdę miałem CLSem, nie za starym, chyba 160 tyś przebiegu, w środku materiały zmęczone na maxa. Na dotyk reagowały równym skrzypieniem dodam, że auta nie od "turka" tylko salonowe, od znajomych. Także wydaje mi się, że nasz 500X pod tym względem ma się dobrze

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2017
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    103
    Auto
    500X 1.4 MultiAir, Cee'd GT
    Rocznik
    2016
    Ja ostatnio na wakacjach dostałem prawie nową BMW 1 z wypożyczalni (10tys km przebiegu) i też w środku sporo elementów skrzypiało. W tym tunel środkowy bardzo.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2017
    Skąd
    Katowice
    Postów
    165
    Auto
    500X 1.4 140KM
    Rocznik
    2015
    32000 km - wymiana uszczelek drzwi. Teraz w samochodzie cisza taka jak go odbierałem z salonu

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    46
    Postów
    932
    Auto
    500X MULTIAIR
    Rocznik
    2016
    No to przetestuję swojego i też się udam do ASO. Musi być na "świeżo" ,aby pan testujący słyszał to ,co ja słyszę .

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2017
    Skąd
    Katowice
    Postów
    165
    Auto
    500X 1.4 140KM
    Rocznik
    2015
    zdecydowanie, weź go w taki sposób, by pokazać im gdzie najbardziej skrzypi. U mnie już było tak, że przy zwykłym skręcie skrzypiało. Aha dodam, że smarowanie uszczelek nic nie daje. Wymienili jedną stronę całą lewą, a prawą posmarowali, 50km była cisza z obu stron, później ta smarowana znowu zaczęła skrzypieć. To był od nich jakiś specjalny smar. Umawiam się teraz na wymianę uszczelek z prawej strony, aby był komplet

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    pomorskie
    Wiek
    46
    Postów
    932
    Auto
    500X MULTIAIR
    Rocznik
    2016
    Smarowałem na zimę specjalnym smarem z antyprzymarzaczem (uff trudne słowo) i było lekko tłustawe,więc wg mnie powinno przestać skrzypieć,ale nie-dalej . Nie jest to jakoś mocno,ot tylko na bardzio dziurawych drogach ,gdy każde koło szuka swojej dziury i usilnie w nią wjeżdża ,wtedy nadwozie pracuje mocno

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2016
    Skąd
    Katowice
    Postów
    267
    Auto
    Fiat 500X Lounge 1.6 E-Torq
    Rocznik
    2015
    Rdzewiejącą rura wydechowa dotyczy wersji lounge – naprawa na gwarancji ( wymiana)
    Problem z uszczelkami drzwiowymi– naprawa na gwarancji( wymiana)
    Problem z czujnikami parkowania – naprawa na gwarancji( wymiana)
    Problem z dostępem typu komfort – naprawa na gwarancji( wymiana)
    Piszczace klocki wraz z tarczami – naprawa na gwarancji( wymiana)
    Awaria sprzęgła – naprawa na gwarancji( wymiana)
    Nawigacja padła 6.5 cala – naprawa na gwarancji( wymiana)
    Padnięty komputer silnika koszt nowego około 12 tys.zł – naprawa na gwarancji( wymiana)
    Wymiana foteli przednich zapadły się – naprawa na gwarancji( wymiana)
    Zacięty układ podnoszenia szyb w 3 drzwiach – naprawa na gwarancji( wymiana)
    Wymian amortyzatorów tylniej klapy – naprawa na gwarancji( wymiana)
    Piszczace wycieraczki – naprawa na gwarancji( wymiana)
    Wymania poduszki pod silnikiem – gwarancja
    Wymiana akumulatora –gwarancja

    Co mnie czeka jeszcze
    Problemy z zawieszeniem
    Przepalające się żarówki wraz z mocowaniem


 
Strona 1 z 34 12311 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Usterki hgt
    Napisany przez Hgtbodek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 22-03-2019, 21:31
  2. Wasze doświadczenia z manualną skrzynią M32?
    Napisany przez mugsy na forum Croma
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 23-09-2017, 22:45
  3. "Docieranie silnika" - Wasze doświadczenia
    Napisany przez vati na forum Tipo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 15-05-2017, 21:09
  4. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-11-2011, 14:00
  5. Przyczepy - Wasze opinie, doświadczenia, komentarze etc
    Napisany przez radke na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 08-04-2009, 23:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat 1.4 140 multiair awarie

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl