Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 12 z 46 PierwszyPierwszy ... 2101112131422 ... OstatniOstatni
Posty od 166 do 180 z 678
Like Tree14lubi to!

Temat: Usterki 500X / naprawa ASO / wasze doświadczenia  

  1. #166
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 październik 2017
    Skąd
    Legionowo
    Wiek
    45
    Postów
    82
    Auto
    fiat 500x 1.4 multiair
    Rocznik
    2016
    Nie, poprostu na oko widze ze jest troche w lewo,

    Wysłane z mojego HUAWEI CRR-L09 przy użyciu Tapatalka



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #167
    Klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    162
    Auto
    Fiat 500L
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał 500X Zobacz post

    Mam takie dwa spostrzeżenia:
    1. Obojętnie jak dobre auta wyprodukuje producent, to zły serwis psuje wszystko, samochody, opinie o marce i w efekcie długofalowym sprzedaż.
    Tutaj dochodzimy do sedna sprawy. Wybór auta jest tak samo ważny jak obsługa mechaniczna po sprzedaży. Warto, aby przedstawiciele FCA poczytali sobie forum. Od ASO oczekuję czegoś więcej niż po warsztacie Pana Mietka.
    Byłem bardzo zadowolony z poprzedniego serwisu. Dlatego też szukałem auta z koncernu, który oni obsługują. Niestety żaden samochód mi nie pasował. Po gwarancji na pewno do nich wrócę. Jest mało prawdopodobne, aby któryś z serwisów FIATA w Warszawie ich przebił podejściem do klienta i jakością obsługi. Zresztą po wpisach na forum tylko w tym się utwierdzam.

  4. #168
    Klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2017
    Skąd
    Katowice
    Postów
    165
    Auto
    500X 1.4 140KM
    Rocznik
    2015
    U mnie ostatnio przy przeglądzie 45K nie skasowali serwisu w ogóle. Musiałem umawiać się na ponowną wizytę i poprawki (nie sprawdzili turbo, dalej mam braki mocy, kolejna wizyta). Nie wiem czy ze wszystkimi markami tak jest, ale Fiat leży pod tym względem. Jeśli tak samo serwisują Alfę (a pewnie tak, bo u mojego dilera jest i Fiat i Jeep i Alfa na jednej powierzchni), która ma być "premium" to nie wróżę sukcesu. DNO

  5. #169
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    W innych markach nie lepiej.

  6. #170
    Klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2010
    Skąd
    Grodzisk Mazowiecki
    Postów
    174
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm; 500X Pop Star 1.6 16V E-torQ
    Rocznik
    04.2016
    Cytat Napisał Spawn Zobacz post
    A jak jest u was z jazda np po autostradzie czy jadac prosto tez macie kierownice delikatnie w lewo?
    Też mam takie wrażenie. Zgłaszałem na ostatnim przeglądzie, sprawdzili zbieżność natomiast kierownica cały czas lekko w lewo. W tym roku zgłoszę ponownie.

  7. #171
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał marqo Zobacz post
    Też mam takie wrażenie. Zgłaszałem na ostatnim przeglądzie, sprawdzili zbieżność natomiast kierownica cały czas lekko w lewo. W tym roku zgłoszę ponownie.
    Rozumiem, że ustawili kierownicę na 0st przy pomocy danych wyświetlanych w serwisówce Wydruki ze zbieżności dostałeś?

    Nie bez powodu pytałem, czy sugerujecie się manetkami.

    Kierownica jest jak najbardziej prosto, to manetki kierunkowskazów i wycieraczek nie są na jednym poziomie i to optycznie sprawia, że kierownica jest "przekrzywiona" - tak samo jest w GP. Proponuję założyć poziomicę, albo podłączyć się MES-em/AlfaOBD i sprawdzić kąt skrętu kierownicy podczas jazdy na wprost Idealne 0st cały czas nie będzie, bo wiadomo, pochyłość drogi, kontrowanie, minimalny luz w układzie (musi być)...

  8. #172
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Zgłosiłem kierownicę ustawioną lekko w lewo ,czyli ustawiając ją prosto auto jedzie w prawo . Serwisant się przejechał ,potwierdził i ..ustawiali oczywiście odpłatnie . Po wszystkim zero zmian ,dalej jest jak było. Zapytałem za co płaciłem ,więc poprawiono niby coś tam i zastrzeżono ,że gdyby znów było nie tak ,to będą musieli robić od nowa . No i będą musieli ,bo zmiana nie zaszła. To ,że manetki są nierówno ,to widzimy gołym okiem i nikt tym się nie sugeruje . Kierownica ma na dole spłaszczenie i widać ,że nie układa się ono poziomo w czasie jazdy na wprost ,oraz cześć płaska kierownicy nad przyciskami str L i P kierownicy są nierówne . Tą samą trasę przejechałem VW i Chevi i tam nie stwierdzono jakiś dziwacznych odchyłek w ustawieniu kierownicy . Sprawdzałem też na tej samej trasie w Kia i Nissanie . Tylko 500X ma prawo mieć kierownicę nierówno ,a reszta marek się myli i ma prosto? Luz ma być w poz 0 ,ale 0 nie wg czujników (widząc wesoły sposób montażu auta przez Włochów mam ambiwalentne odczucia co do poprawności ustawiania geometrii wzgl nich ). Nie ustawią ,to ustawię poza ASO i przyjdę z fakturą ,aby zwrócile to co zostawiłem u nich. Auto skrzypi uszczelkami -TTTM ( TTTM może mieć auto za 500 zł ,a nie za ponad 60 tysi ) .Trwałe rozwiązanie ? Na razie brak w ASO

  9. #173
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Luz ma być w poz 0 ,ale 0 nie wg czujników (widząc wesoły sposób montażu auta przez Włochów mam ambiwalentne odczucia co do poprawności ustawiania geometrii wzgl nich ).
    W moim skrzywienia kierownicy brak, auto jeździ jak po szynach. Kierownica do jazdy na wprost jest identycznie ustawiona jak w moim 11-letnim GP, w którym zbieżność nie była nigdy ruszana - ma ustawienia fabryczne, co więcej poprawne (co jakiś czas sprawdzam).
    Wszystko ma być ustawione według czujnika kąta skrętu kierownicy, bo ma to wpływ na działanie systemu ESP.

    Co do ustawienia geometrii w ASO. Ustawiając spełniają warunki początkowe, czyli auto obciążone?


    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    ylko 500X ma prawo mieć kierownicę nierówno ,a reszta marek się myli i ma prosto?
    Wskaż mi proszę fragment, gdzie coś takiego sugerowałem, a wręcz gdzie sugerowałem, że ma być prawo przestawiona kierownica, bo to 500X? Akurat wiem jak potrafią w ASO skopać zbieżność w 500X, bo to przeszedłem - przy poprawce bardzo się wtrącałem, dzięki temu dobrze ustawili - zapoznałem się wcześniej z instrukcją sprzęt, który wykorzystywali Ogólnie zepsuli zbieżność fabryczną, bo według nich po kontroli geometrii (nietrafiona diagnoza skrzypienia - wymienione łożysko amora, a standardowa poducha silnika była), przestawili i przód i tył, przez co kierownica delikatnie poleciała i auto nie jeździło na wprost jak trzeba. Powrócili do ustawień fabrycznych i jest ok.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 06-06-2018 o 14:28

  10. #174
    Klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2017
    Skąd
    Katowice
    Postów
    165
    Auto
    500X 1.4 140KM
    Rocznik
    2015
    W moim 500X też kierownica patrzy lekko w lewo przy jeździe na wprost - zgłaszane było jednak poprawy brak. Co do skrzypienia uszczelek, w moim wymieniono ze wszystkich stron jakieś 3 miesiące temu teraz zauważyłem, że znowu zaczynają się "ocierać" i skrzypieć. Ten typ tak ma chyba.

  11. #175
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    W moim skrzywienia kierownicy brak, auto jeździ jak po szynach. Kierownica do jazdy na wprost jest identycznie ustawiona jak w moim 11-letnim GP, w którym zbieżność nie była nigdy ruszana - ma ustawienia fabryczne, co więcej poprawne (co jakiś czas sprawdzam).
    Wszystko ma być ustawione według czujnika kąta skrętu kierownicy, bo ma to wpływ na działanie systemu ESP.

    Co do ustawienia geometrii w ASO. Ustawiając spełniają warunki początkowe, czyli auto obciążone?




    Wskaż mi proszę fragment, gdzie coś takiego sugerowałem, a wręcz gdzie sugerowałem, że ma być prawo przestawiona kierownica, bo to 500X? Akurat wiem jak potrafią w ASO skopać zbieżność w 500X, bo to przeszedłem - przy poprawce bardzo się wtrącałem, dzięki temu dobrze ustawili - zapoznałem się wcześniej z instrukcją sprzęt, który wykorzystywali Ogólnie zepsuli zbieżność fabryczną, bo według nich po kontroli geometrii (nietrafiona diagnoza skrzypienia - wymienione łożysko amora, a standardowa poducha silnika była), przestawili i przód i tył, przez co kierownica delikatnie poleciała i auto nie jeździło na wprost jak trzeba. Powrócili do ustawień fabrycznych i jest ok.
    nie wnikam jak ustawiają ,bo to oni muszą się znać ,a nie ja . Kierownica w jeździe na wprost jest skręcona w lewo i tyle . Wzięli kasę za poprawienie,więc będa poprawiali . Czy to wedle jakiś czujników czy czegoś innego ,to mnie to lotto . Ma być kiera prosto przy jeździe wprost ,skoro w innych testowanych markach aut potrafi być prosto .
    Z twojego wywodu wywnioskowałem ,że mylę się ja ,koledzy ,bo źle patrzymy. Skoro patrzymy źle ,to dziwne ,że -jak u mnie-patrzę dobrze w innych pojazdach . Jeśli nie to miałeś w zamyśle-to ok,nie ma tematu . Jak widać sporo z nas widzi ,że coś jest nie tak z tym ustawieniem kierownicy .Nie jest to dużo,ale jest i mnie denerwuje takie coś .

  12. #176
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Jeśli nie to miałeś w zamyśle-to ok,nie ma tematu . Jak widać sporo z nas widzi ,że coś jest nie tak z tym ustawieniem kierownicy .Nie jest to dużo,ale jest i mnie denerwuje takie coś .
    Kiedyś w moim GP też myślałem, że kierownica leci w lewo - właśnie dlatego napisałem o przełącznikach pod kierownicą - nimi się sugerowałem, a po sprawdzeniu wszystko było ok. Ten sam widok w mojej pincecie już mnie nie zmylił (ale dla spokoju dokonałem sprawdzenia), też w moim egzemplarzu jest w porządku, poprzeczki kierownicy w czasie jazdy na wprost są w poziomie, natomiast patrząc na zespół przełączników wydaje się być skręcona delikatnie w lewo - jest większa dziura pomiędzy lewą poprzeczką a włącznikiem kierunkowskazów/drogowych, niż przy przełączniku wycieraczek. Sprawdzałem również poziomicą i wartość czujnika skrętu i poziomu poziomicy są zgodne. Nie sugeruję się spłaszczoną dolną częścią kierownicy - to poprzeczki mają być w poziomie. Gdyby była skręcona, to by mi to przeszkadzało.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    nie wnikam jak ustawiają ,bo to oni muszą się znać ,a nie ja . Kierownica w jeździe na wprost jest skręcona w lewo i tyle . Wzięli kasę za poprawienie,więc będa poprawiali . Czy to wedle jakiś czujników czy czegoś innego ,to mnie to lotto .
    Niestety jak pokazują przykłady na forum trzeba wnikać. Dlatego do ASO jeździł już nie będę i obsługę auta będę robił własnymi siłami - nikt tak się nie przyłoży. Przez kilka lat z autem będzie spokój, więc luzik. Gwarancja na lakier za rok się skończy, na perforację mam ją gdzieś, w ciągu 5 lat od 2019 dziury nie wyjdą.

    Jak napisałem, poziomica na kierownicę i przekonasz się, czy jest prosto, czy krzywo.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 06-06-2018 o 18:27

  13. #177
    Klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2017
    Skąd
    Katowice
    Postów
    165
    Auto
    500X 1.4 140KM
    Rocznik
    2015
    Byłem w ASO, Turbo prawdopodobnie do wymiany, przebieg 47 tyś. Za tydzień zostawiam auto na parę dni.

  14. #178
    Klubowicz wykluczony
    Dołączył
    07 czerwiec 2018
    Skąd
    Toruń
    Postów
    114
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95 PS
    Rocznik
    2017
    Jak to możliwe, by zajeździć sprężarkę w 47.000 km?

  15. #179
    Klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2017
    Skąd
    Katowice
    Postów
    165
    Auto
    500X 1.4 140KM
    Rocznik
    2015
    Turbina traci moc po zagrzaniu (przejechaniu około 50-100 km). Czasami cały dzień jest ok, czasami od samego rana nie ma mocy. Innym przypadkiem turbo uruchamia się jak z procy przy 3,5 tyś obrotów.

    Komputer nie wywala żadnych błędów, wg serwisu prawdopodobnie usterka dotyczy jakiejś części turbosprężarki odpowiadającej za sterowanie temperaturą. -- inaczej mówiąc turbo samo w sobie jest sprawne, jednak prawdopodobnie kwalifikuje się do wymiany z powodu usterki elektroniki
    Ostatnio edytowane przez mulder ; 08-06-2018 o 11:47

  16. #180
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    To raczej z ECU coś jest nie tak, bo sprężarka elektroniki nie ma żadnej. Ewentualnie Wastegate coś nie bangla, jakiś czujniczek itp. - sama turbina w benzynie jest prosta w budowie - stała geometria. Trzeba obadać parametry pracy. Może być tak, że wymiana turbo nic nie da.
    Turbiny długo nie nagrzewa się, od spalin moment, nie trzeba jechać 50km.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 08-06-2018 o 12:38


 
Strona 12 z 46 PierwszyPierwszy ... 2101112131422 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Usterki hgt
    Napisany przez Hgtbodek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 31-05-2020, 10:12
  2. Wasze doświadczenia z manualną skrzynią M32?
    Napisany przez mugsy na forum Croma
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 23-09-2017, 23:45
  3. "Docieranie silnika" - Wasze doświadczenia
    Napisany przez vati na forum Tipo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 15-05-2017, 22:09
  4. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-11-2011, 15:00
  5. Przyczepy - Wasze opinie, doświadczenia, komentarze etc
    Napisany przez radke na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 09-04-2009, 00:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Fiat 500X typowe usterki

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871519

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871512

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871510

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871518

fiat forum wastegate

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871526

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871516

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871544

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871534

fiat 1.4 140 multiair awarie

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-38715

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871525

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-387155

Programowanie alternatora 500 X

wylancza sie start stop po przekrocEniu obrotow

31.000km padl rozrzad

fiat 500 zaparowane reflektory

https:fiatklubpolska.pl500x-533usterki-500x-naprawa-aso-wasze-doswiadczenia-3871531

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl