Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 35 z 179 PierwszyPierwszy ... 2533343536374585135 ... OstatniOstatni
Posty od 511 do 525 z 2681
Like Tree385lubi to!

Temat: Nie podoba mi się w tipo  

  1. #511
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,521
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał dramez Zobacz post
    W temacie tego co nie podobało mi się w Tipo na jazdach próbnych to wcześniej wspomniane przeze mnie krótkie przełożenia skrzyni, nieco gumowy układ kierowniczy, jakość bocznych drzwi (bardzo twarde tworzywo) i to w sumie rzeczy na które najbardziej zwróciłem uwagę.
    A ja chwalę sobie wspomaganie, w przeciwieństwie do pedału gazu jest dla mnie dobrze zestrojone. Twardsze niż w mito w N nieco miększe niż w D. Z city z założenia nie mam zamiaru korzystać ale ostatnio wlączyłem prz jakims losowaniu w ciasnej zatoce i naprawdę się przydało. Nie bardzo rozumiem to pojęcie "gumowatość" przy elektryku bo jak ostatnio jechałem prawie pełnoletnim golfem IV na hydraulice to tutaj właśnie mógłbym to tak nazwać. Zero punktu centralnego i kiera jakoś tak "ciągnie". W drzwiach nie tyle przeszkadzają mi plastiki (nie kojarzę aby w jakimkolwiek aucie jakie oglądałem były jakieś extra miękkie czy piękne) ale samo obicie boczka jakimś badziewiem.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #512
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 maj 2017
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    47
    Postów
    23
    Auto
    Tipo 1.4 T-jet SW
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał giannini Zobacz post
    Oooo , tego jeszcze nie było Tipo ze 120 konnym silnikiem zbyt narowiste ? Wczoraj wieczorem , miałem okazję pojeździć trochę nówką Audi RS7 i to nie w wersji bida 560KM , tylko Performace 605KM i 700Nm. No k..wa tu można powiedzieć , że jest zbyt narowiste , 3,7 sekundy do 100 km/h V-max nawet jak by było gdzie , to chyba przy wczorajszej pogodzie nie odważyłbym się przetestować. I tak ograniczona elektronicznie do 305 km/h. Po pół godzinie jazdy , już mi się wszystko zaczęło nie podobać w Tipo , no może oprócz ceny... Proporcja mniej więcej 1:15
    Dużo przesadzasz RS7 to auto do innej roboty, ale na pewno w TIPO dłużej zachowasz zdrowie.

  4. #513
    Klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    41
    Postów
    124
    Auto
    HB T-Jet S-Design
    Rocznik
    2017
    Specjalnie podczas jazdy testowej jechałem z najpierw włączonym a później wyłączonym trybem CITY. Też raczej będę z tego trybu okazyjnie korzystać. Natomiast w moim przypadku gumowatość rozumiem jako reakcje kierownicy na najeżdżanie przez koła na nierówności oraz odwrotnie ruch kierownicy i czas reakcji kół. Tipo jeździłem w dwóch wersjach. Sedan 1.4 16v i tu wrażenia z jazdy były dla mnie mocno średnie. Drugi raz T-JET SW i tu było znacznie lepiej i tu mam na myśli nawet nie tyle moc tylko zawieszenie i układ kierowniczy. Może za sprawą 17" felg i opon było lepiej ale porównując nawet do np Aurisa czy Cee'd czas reakcji kierownicy/kół wydawał mi się nieco dłuższy. Nawet w Astrze wyglądało to nieco lepiej. Inna sprawa że w Astrze była tragiczna skrzynia biegów albo na taki egzemplarz trafiłem.

    Mimo tego co napisałem wcześniej to jest na zasadzie pewnego niezłośliwego czepialstwa.

    Do jazdy na co dzień Tipo w wersji HB/SW uznałem za bardzo dobry wybór biorąc pod uwagę całokształt.

    Nawet jak słynny czepialski Pertyn nie pojechał po Tipo a to człowiek który ma dość racjonalne podejście do motoryzacji i co ważne bardzo duże doświadczenie to też może być dowód że Włochom i Turkom udało się stworzyć solidnego nowego dużego Fiata :-)

  5. #514
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,521
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał dramez Zobacz post
    Specjalnie podczas jazdy testowej jechałem z najpierw włączonym a później wyłączonym trybem CITY. Też raczej będę z tego trybu okazyjnie korzystać. Natomiast w moim przypadku gumowatość rozumiem jako reakcje kierownicy na najeżdżanie przez koła na nierówności oraz odwrotnie ruch kierownicy i czas reakcji kół.
    No ale przeciez tu nie ma żadnego opóźnienia w reakcji. To nie układ drive by wire tylko normalna przekladnia kierownicza ze wspomaganiem elektrycznym (z podwójnym zebnikiem który był nowością w giulieccie) . Każdy ruch kierownicy natychmiast się przekłada na koła tyle że z rożna siłą trzeba na nią dzialać.
    Wspomagane może być nie tylko sam skręt ale powrót kiery do pozycji wyjściowej, utrzymywanie punktu 0 i sugerowanie manewrów itp i dzieje się to programowo). Silnik jest bezszczotkowy więc się nie zużywa i od kliku lat stosowane są inne czujniki bo stykowe zawodziły (przynajmniej w delphi a tu jest TRW)
    IMHO HB prowadzi sie inaczej niż SW, na łuku wyraźnie czuć róznicę na korzyść HB.
    Ja po wszechstronnym zaglądaniu w rózne zakamarki też uważam że to solidnie zbudowane auto. Wprawdzie nie odchudzone jak astra gdzie chwalą się że zdjęli po parę kg z róznych podzespołów ale myslę że przez to trwalsze (no na czym można oszczędzić np. w układzie wydechowym gdzie zdjęli 5 kg? tylko na grubości rur i blachy)
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 25-10-2017 o 13:33

  6. #515
    Klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    41
    Postów
    124
    Auto
    HB T-Jet S-Design
    Rocznik
    2017
    Tak sobie teraz myślę... Być może miałem takie wrażenie przez to że na tle pozostałych aut którymi jeździłem kierownica w Tipo miała największą średnicę. Przez co nieco bardziej wybacza takie mikro skręty inne nerwowe mikro szarpnięcia. Całe życie jeździłem samochodami z mniejszymi kierownicami. Sporo jeździłem Focusem a w tej klasie wiadomo uważany za wzór i może mam też wypaczone postrzeganie. Zamówiłem HB nie jeżdżąc tą wersją nadwoziową ale nie chciało mi się już po tylu różnych jazdach znowu tracić czasu. Tego jednak mogłem się spodziewać że z racji iż HB jest krótszy wrażenia z jazdy tą wersja mogą być najlepsze. Na to po cichu też liczę.

  7. #516
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,521
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Mnie też HB pozytywnie zaskoczyło, po lekturze różnych opinii i jeździe testowej sedanem i SW.. Miało być zbyt miekkie, niezbyt dobrze się prowadzące nie trzymające kierunku na wprost itp. Nic takiego nie zauważyłem. Wkurza jedynie gaz. A co do układu kierowniczego astra na pokładzie ma to samo (albo delphi albo trw) i róznice moga być głównie w oprogramowaniu. Ciekawi mnie za to FSD w amortyzatorach które jest patentem Koni, na ile poprawia trakcję (a takie amory są w T-jecie HB).
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 25-10-2017 o 13:54

  8. #517
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,717
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Ja po wszechstronnym zaglądaniu w rózne zakamarki też uważam że to solidnie zbudowane auto. Wprawdzie nie odchudzone jak astra gdzie chwalą się że zdjęli po parę kg z róznych podzespołów ale myslę że przez to trwalsze (no na czym można oszczędzić np. w układzie wydechowym gdzie zdjęli 5 kg?
    w niektórych egzemplarzach tipo jednak zdjęli trochę z wagi... brakuje kilku osłon i zaślepek
    Ostatnio edytowane przez Qvadrat ; 25-10-2017 o 14:25
    siwymw lubi to.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  9. #518
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,193
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Ja też mam zastrzeżenia do pracy układu kierowniczego. Jak dla mnie działa on jakoś tak "kwadratowo". Co to dla mnie oznacza? Nie ma takiej płynności i co mi najbardziej przeszkadza, to leniwa reakcja prostowania kół po wykonanym skręcie. W poprzednim moim samochodzie BarovoII był ten sam system wspomagania kierownicy a takich problemów nie było. Czasami mi się wydaje, że coś mam skopane w układzie kierowniczym.

  10. #519
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,521
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Na powrót koł na wprost wpływa też wyprzedzenie (kąt) sworznia zwrotnicy. Albo auto stabilnie się prowadzi przy dużych prędkościach, i kierownica chętnie wraca do jazdy na wprost albo łatwo się nim manewruje. W tipku chyba poszli w te druga stronę i powinien miec mniejszy promień skrętu. Coś za coś
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 25-10-2017 o 15:13

  11. #520
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,193
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    No właśnie, promień skrętu też jest mniejszy.
    Służbowo jeżdżę Octavią II i tam też trochę leniwie kierownica wraca na środkowe położenie ale za to promień zawracania ma dużo mniejszy niż w Tipo.

  12. #521
    Klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2016
    Skąd
    Zawiercie
    Postów
    435
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM/LPG Tartarini
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    w niektórych egzemplarzach tipo jednak zdjęli trochę z wagi... brakuje kilku osłon i zaślepek
    No - i do tego wszechobecne dziury:-D

  13. #522
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2017
    Skąd
    łódzkie
    Wiek
    36
    Postów
    234
    Auto
    inne
    Rocznik
    2004
    jest jakiś problem ze stabilnościa auta przy wiekszych predkosciach? Ze niby tyle ucieka czy cos?

  14. #523
    Klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2017
    Skąd
    Polska
    Postów
    456
    Auto
    Toyota P3+
    Rocznik
    2014
    Tylny podłokietnik w HB i SW. Za wąski i jedno miejsce na kubeczek.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  15. #524
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,065
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał dam9an Zobacz post
    jest jakiś problem ze stabilnościa auta przy wiekszych predkosciach? Ze niby tyle ucieka czy cos?
    To jest zawieszenie o prostej konstrukcji, dość komfortowo zestrojone, więc przy silnym wietrze i prędkościach autostradowych trzeba uważać i tyle.

  16. #525
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,521
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    To jest zawieszenie o prostej konstrukcji, dość komfortowo zestrojone, więc przy silnym wietrze i prędkościach autostradowych trzeba uważać i tyle.
    https://youtu.be/1deA2B2CA9U
    Poprawne wlasciwosci jezdne jak na ten segment niespecjalnie odstaje od innych. Widac ze zawieszenie miekkie kladzie sie w slalomie bardziej niz mercedes a czy civic. Chyba lepiej niz i30 bo temu az tylne kolo podnioslo. Ale im wyzszy przeswit tym jest gorzej to chyba kluczowa sprawa bo auta na tej samej platformie tzn jeep renegade wypada duzo gorzej. O jakich daciach sandero itp nie wspominajac.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 06-11-2017 o 23:33


 

Podobne tematy

  1. Tempomat w tipo tipo
    Napisany przez mis888 na forum Instalacja elektryczna i elektronika Tipo
    Odpowiedzi: 345
    Ostatni post: 05-01-2024, 16:32
  2. Tipo SW
    Napisany przez lama na forum Tipo
    Odpowiedzi: 496
    Ostatni post: 26-05-2018, 23:09
  3. Fiat Tipo - wersja wyposażenia Tipo (podstawowa)
    Napisany przez Fafikdog na forum Tipo
    Odpowiedzi: 216
    Ostatni post: 18-07-2017, 00:31
  4. Składanie kanapy w TIPO Tipo
    Napisany przez leinad na forum Tipo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 20-01-2017, 16:00
  5. /F/I/A/T/ Tipo 1.8ie czyli Tipo po raz trzeci :)
    Napisany przez KrzychuB na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 68
    Ostatni post: 13-12-2014, 18:02

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

duster czy tipo

fiat tipo czy dacia duster

https:fiatklubpolska.pltipo-531nie-podoba-mi-sie-w-tipo-353332

fotel bez regulaci w tipo

https:fiatklubpolska.pltipo-531nie-podoba-mi-sie-w-tipo-3533336

https:fiatklubpolska.pltipo-531nie-podoba-mi-sie-w-tipo-35333129

tipo czy i30

fiat tipo tylna wycieraczka

Hyundai i30 a fiat tipo kombi

fiat tipo prowadzenie

logan vs tipo

tipo forum wspomaganie

dacia logan czy fiat tipo sw

fiat tipo czy focus

co lepsze fiat tipo czy dacia logansandero

sandero czy tipo

Dacia Duster vs Fiat Tipo

fiat tipo wspomaganie kierownicy

Fiat tipo zostawienie swiatel

tipo jak odchylic tylna wycieraczke

https:fiatklubpolska.pltipo-531nie-podoba-mi-sie-w-tipo-3533378

https:fiatklubpolska.pltipo-531nie-podoba-mi-sie-w-tipo-35333112

https:fiatklubpolska.pltipo-531nie-podoba-mi-sie-w-tipo-3533331

anortyzator fsd fist tipo

wymiana klamki fiat tipo

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie. Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, Spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl