Ile dokladnie zaplaciles? Za jaka wersje, z jakimi dodatkami. Jakie rabaty?
Ile dokladnie zaplaciles? Za jaka wersje, z jakimi dodatkami. Jakie rabaty?
Witam
chciałbym chwilowo powrócić do tematu lpg. Posiadam Fiata Tipo Sedan 1,4 z lpg zamontowanym w ASO w Krakowie (Tartarini) rocznik 2017, odbiór w sierpniu. Zbiornik 59l. Auto ma przejechane dopiero 1100 km. I teraz mam kilka wątpliwości i pytań
1. Ile procent paliwa(lpg) zawiera zbiornik kiedy świeci się czerwona lampka na kontolerze
2. Czy skoro świeci się czerwona lampka to auto dalej jedzie na gazie (w sedanie nie ma podłączenia pod komputer lpg)
3. Czy spalanie 12l lpg (głownie jednak trasa) to nie za dużo
Na koniec 1 wątpliwość dzisiaj kiedy zaświeciła mi się czerwona lampka zatankowałem do odbicia LPG i wyszło tylko 27 litrów. Zbiornik ma 59. Jest ograniczony do 80% pojemności więc powinno być ok 47. Czy mam zacząć się martwić. Oczywiście wiem że auto jest dopiero na dotarciu i przy 1500 km czeka mnie wizyta ale mimo wszytko zaczynam się trochę niepokoić.
Pozdrawiam
Michał
1. Ciężko powiedzieć ile %, ale dość wczesnie się zapala co przecież sam już przetestowałeś.
2. Diody od zbiornika gazu są raczej orientacyjne. Na czerwonej wciąż jedzie na gazie. Jak skończy się gaz to wtedy samoczynnie przejdzie na benzynę i pojawią się sygnały dźwiękowe i świetlne na wskazniku gazu.
3. 12 na trasie to bardzo dużo. Mnie przy 100-120km/h pali około 7-8 gazu. Albo coś źle policzyles ?
Poczytaj dokładnie instrukcję.
Pojechalbym do ASO lub AGŚ w Katowicach, na rezerwie to powinienes zmiescic ok 40 L gazu wiec tyle co zatankowales to za malo, moze jakis problem z elektrozaworem lub czujnik poziomu sie zawiesił. Osoba od gzu na pewno bedzie wiedziala z czym problem.
Spalanie na trasie 12 L LPG to sporo, ja w samym mieście mam ok 10-11L gazu, a jak tylko pojade coś trasy to spalanie spada więc instalacja nadaje się do kalibracji, najlepiej w ruchu drogowym, plus właczenie funkcji samoadaptacji mapy do benzyny
U mnie czerwona dioda zapala się gdy przejadę ponad 300 km a na czerwonej spokojnie przejeżdzam jeszcze 150-180 km - razem na zbiorniku /tankuję 42-43 L LPG/ daję rade ok. 500km co daje mi spalanie na poziomie +- 8,6 L LPG/100 km / 20% miasto + korki , 30% autostrada max 140 km/h - 50% drogi zwykłe max 100Km/h/ .Przejechałem już na gazie prawie 25000km i moje średnie spalanie LPG praktycznie jest takie same. Raz czy dwa pozwoliłem sobie na autostradzie zrobić trasę ok. 300 km jadąc 150-170 km/h to spalanie wyniosło jak pamiętam coś koło 10,5-11 L.
Generalnie tej diody czerwonej nikt Ci nie wyreguluje żeby pokazywała np. 10 l w zbiorniku - w AGSląsk gdzie serwisuję inst. gazową powiedziano mi że TTTM i urządzonko to żyje swoim życiem
12 L/100km w trasie to dużo i instalacja wymaga najpewniej dobrej kalibracji ale bardzo dużo zależy także od techniki i sposobu twojej jazdy a tu niestety wiedzy nam brak ....
czy na zbiorniku masz też zegar wskazujący poziom gazu?, jeśli tak, to ma on też możliwość podregulowania ( popuszczasz śrubeczkę i przekręcasz zegarem w lewo bądź prawo w zależności w którą stronę przekłamuje), jeżeli nie, to przez soft można ustawić dokładniejsze odwzorowanie poziomu gazu do wskazań diodami,
Nie ma co patrzyć na ten wskaźnik LPG. One po prostu źle pokazują. Sprawa prosta. Tankujesz do pełna, resetujesz trip B i jeździsz tak długo aż Ci zacznie piszczeć i migać kontrolka z gazu i przełączy się na PB. Potem tankujesz i sprawdzasz ile Ci wejdzie. Podejrzewam, że będzie wszystko dobrze.
Co do spalania to 12L to niby dużo po trasie ale nie napisałeś z jakimi prędkościami - może zasuwasz po 160 i więcej to wtedy tyle wypije.
Przy normalnej jeździe powinien w trasie spalić z 7-8-9 litrów ? po mieście 10-12 możliwe do osiągnięcia.
Był Poldek 1.6 GLI 1996 + LPG power
Jest Tipo HB 1.4
w teorii może i wszystko pięknie i prosto wygląda - szkoda ,że praktyka idzie swoją drogą - po pierwsze nie mam dostępu do "softu" Tartarini a jakbym miał to i tak się na tym nie znam / jak 99,9 % osób na tym forum/ , a po drugie w AGŚląsk /i nie tylko tam/ powiedziano mi jak mi powiedziano /czytaj powyżej/- podsumowując - dałem spokój dobrze jest jak jest - praktycznie zawsze wiem ile mam jeszcze gazu i ile na nim pojadę - a puki co zbiornik z PB prawie zawsze pełny a co najważniejsze samochód pali i jeździ na gazie jak marzenie - a tak na marginesie jest to moj 4 samochód z gazem i zawsze wskazania wskaźnika gazu mniej lub bardziej można było sobie za przeproszeniem w d... wsadzić
Są one orientacyjne wiec nie wiem po co drążycie temat
Ja mam pierwszy samochód w gazie i na początku chciałem, żeby to jakoś wyregulowali, ale się nie udało. Teraz po zatankowaniu kasuję trib B jak zapali się czerwona dioda na gazie to sprawdzam na liczniku ile jest kilometrów, przy 440-480 jest koniec gazu więc tankuję odpowiednio wcześniej i nie martwię się że raz świeci się rezerwa,a potem dwie czy nawet trzy diody na zielono bo to nic nie daje.
Witam. Zamówiony T-Jet SW z fabrycznym LPG. W związku z powyższym mam pytanie. Jak wygląda kwestia przeglądów/regulacji instalacji LPG po okresie gwarancyjnym w razie potrzeby? Da się to zrobić poza ASO np. u jakiegoś lokalnego przedstawiciela Landi Renzo czy Fiat poblokował dostęp do elektroniki?
@TipFan podpinam się pod twoje pytanie. Oficjalny serwis LPG LandiRenzo jest w Krakowie (fugazi), ja mam kawałek drogi do nich. Jak będę odbierał swojego to się dopytam w ASO jak to jest po gwarancji.
FIAT MI AMORE
https://www.facebook.com/SzarySleeperLounge/
BP-168KM/LPG-162KM
Fugazi niestety nie ma najlepszych opinii
Czy w opcji z fabrycznym gazem powinienem dostać homologację do butli?
No jasne .Nie tylko homologację ale wszystkie papiery . Jakie zawory ,jaka elektronika wszystko powinieneś mieć .Jak nie będziesz miał papierów na butlę to ni przejdziesz przeglądu za rok