Witamy na Fiat Klub Polska
4lubi to! -
Nowy klubowicz
Tipo 1.4 16V 95KM + LPG BRC sequent 32 - późne przełączenie na gaz.
Witam,
Mam następujący problem,rano,po nocy,gdy silnik jest zimny,odpalam auto i jadę w trasę,auto odpala oczywiscie na benzynie
i po przejechaniu ok.2-4km przełącza się na lpg,tylko to przełączenie następuje przy osiągnięciu 5 kreski na lcd gdy silnik jest już w tzw.optymalnej temperaturze,6 kresek to jest połowa skali.
Dla mnie jest to sporo za późno,wyczytałem że przełączenie na lpg powinno się odbyć przy temp.ok.40st.C.
Teraz rano jest jeszcze w miarę wysoka temp.powietrza,a zimą gdy temp.są w okolicy zera to potrafię dojechać prawie do pracy (ok.8km) i dopiero następuje przełączenie.W serwisie wymienili profilaktycznie czujnik temperatury lpg ale niestety bez zmian,obniżona została też temp.przełączania o 10 st.C ale bez efektu.
Pytanie do użytkowników Tipo z lpg Brc jak to u was wygląda i czy macie podobne problemy.Pozdrawiam
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Master
Tylko bóg jeden wie ile kresek to ile stopni. Tzn wie to program diagnostyczny i trzeba porównać kreski z faktycznymi stopniami. Ja w alfie brc miałem ustawione na 25 stopni i hula do dziś 9lat i ponad 153 kkm.
-
Master
Zakładałeś u dealera czy w "u gaziarza"?
-

Napisał
marx30
Ja w alfie brc miałem ustawione na 25 stopni
Dokładnie, gazownicy ustawiają 40-50 °C ale wtedy na krótkich trasach nie doczekasz się przełączenia na gaz zimą. Też mam poustawiane w swoich autach dwadzieściaparę stopni, najwyżej będę musiał kiedyś regenerować parownik. Regeneracja kosztuje grosze, nowy reduktor też nie jest drogi, wolę jeździć na gazie niż na benzynie nawet kosztem wymiany "przedwcześnie zużytego" parownika. Zresztą przy tych zanieczyszczeniach gazu i tak w życiu nie wytrzyma tyle ile deklaruje producent (filtry nie wyłapują 100% zanieczyszczeń, niektóre wytrącają się dopiero przy przejściu z fazy ciekłej w gazową).
-
Master

Napisał
ata
Regeneracja kosztuje grosze, nowy reduktor też nie jest drogi, wolę jeździć na gazie niż na benzynie nawet kosztem wymiany "przedwcześnie zużytego" parownika.
Panie. Tartarini jeszcze nie miałeś
-
Nowy klubowicz

Napisał
FiatPrime
Zakładałeś u dealera czy w "u gaziarza"?
Zakładałem u dealera przy zakupie auta.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
W przyszłym tygodniu jestem umówiony na ponowne zmniejszenie temp.przełączania na lpg i przy okazji zapytam jaka temp.jest ustawiona.
Ale powiedzcie czy zmniejszając temp.nie pojawią się w chłodniejsze poranki jakies szarpania silnika itp? czy bedzie to dobre dla dla silnika i innych podzespołów,bo jesli mam miec problemy zimą to chyba lepiej odpuscic niz siedziec w aso,z drugiej strony nie poto zakladalem lpg zeby jezdzic na pb.
-
Master
Możliwe, że Ci źle wpięli przewody od wody lub jest spaghetti np. i nie chce płynąć tak jak powinno. Zamiast się bawić w temp. podjedź na szybko do najbliższego autoryzowanego pkt. BRC i powiedz im o co chodzi. Rzucą okiem pod maskę, podłączą do kompa i powinni wiedzieć OCB zapewne od razu. Nic nie powinni brać, bo masz gwarancję BRC. Chyba, że będziesz miał poważne wady montażowe - wtedy mogą poprawić na Twoje życzenie ale kasę wezmą. W ASO jest zapewne papudrak, który jest po "szkoleniu" i jest miszcz. Może być trudno u nich coś wywalczyć i zmarnujesz czas. Jak masz możliwość to wal do ludzi, którzy się tym zajmują. KONIECZNIE napomknij im, że gniazda zaworowe są z gównolitu i jest wiele przypadków wypalonych przy małych przebiegach i chcesz zrobić mapę w trakcie jazdy. To BRC - więc nie daj sobie wcisnąć lubryfikacji - pierwsze co będą chcieli zrobić 
Co do samej niższej temp. to tak. Może poszarpywać, mieć problem ze składem mieszanki zanim się zagrzeje do temp. roboczej. Jak jeździsz tak krótkie odcinki to w efekcie rozjadą Ci się mapy od benzyny, a na ich podstawie jest układana mapa LPG. Plus szlam w reduktorze. Masz ogromną zaletę i nie masz Tartarini - możesz serwisować LPG gdzie chcesz i nawet Stachu w stodole Ci z grubsza ogarnie w razie problemów.
Moje zalecenia:
- Udać się do dobrego gaziarza z listy oficjalnych serwisów BRC. W celu sprawdzenia czy montaż jest OK (nie masz spaghetti/za długich przewodów do reduktora/reduktora za wysoko) i od strony ustawień sterownika.
- Jak wszystko będzie ok to umówić się z Panami na poniedziałek na ustawienie mapy (30-60min), ale w weekend dziabnąć z żoną i dzieciakami tak ze 100-200km NA BENZYNIE, żeby mapa od beny Ci się ładnie ustawiła i dopiero na jej podstawie zrobić mapę LPG.
Niestety robiąc dziennie 2x8km problemy z LPG też będą Ci się pojawiać jeśli nie będziesz auta "ganiać" co weekend.
-
Master
Po powyższym wykładzie, a zwłaszcza ostatnim zdaniu stwierdzam, że gaz nie jest dla mnie i dobrze, że nie skusiłem się na wersję z LPG
-
Master
Przy przebiegach 5tyś. km rocznie LPG to średnio opłacalny biznes w ogóle + dodatkowe problemy.
-
Master
Ja tam raczej rocznie mieszczę się w 10 tyś, ale i tak gaz może wprowadzić więcej problemów niż korzyści.
-
Master
Wszystko sprowadza się do tego kto ile jeździ i ile pali auto. +/- jedne auta bardziej inne mniej nadają się do LPG (skrót myślowy). Jedni liczą inni nie.
-
Nowy klubowicz
FiatPrime,dzięki za zajęcie się tematem i za cenne rady,niestety jestem juz miesiąc po gwarancji ale nie ma problemu jak trzeba będzie to zapłacę,ważne aby dobrze zrobili robote.
Ja generalnie robię więcej km bo pracuje samochodem,8 km napisałem że mam dojazdu do firmy.Dzieki raz jeszcze i pozdrawiam.
-
Nowy klubowicz
Jestem świeżo po montażu LPG BRC SQ32 (przejechałem dopiero 100km), układ się jeszcze stroi, dlatego na drobne szarpanie lub krótkie "czeki" nie zwracam uwagi (z każdym przejachanym kilometrem jest co raz lepiej), ale muszę Ci powiedzieć, że przełącza się bardzo szybko - po zapaleniu 2 kresek. Pytałem swojego gazownika, to zostawił ustawienia fabryczne +42stC.
Tak jak radzi FiatPrime - znajdź dobrego gazownika, który działa od 10-15lat i polecają go na LPG Forum i niech Ci się podepnie pod komputer i posprawdza makarony pod maską.
Ja w poprzednim samochodzie założyłem instalację u tańszego instalatora (mój błąd), a serwisowałem u innego, jak się okazało, że trzeba poprawiać po druciarzu.
Daj znać, jak Ci będzie działać ta instalacja po poprawach. Mam ten sam sterownik i jestem ciekawy.
-
Master
aha...i sama sie kalibruje instalacja? szarpiąc auto i wywalajac check engine? chyba ktos cie okłamuje...i nie trzeba sie tu znac na motoryzacji
-
Master
Ja w Lancerze mam STAGa z autoadaptacją, ale checkami mi nie sypie na tę okoliczność, ani nie szarpie
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Podobne tematy
-
Napisany przez raaf na forum Sprzedam samochód
Odpowiedzi: 1
Ostatni post: 18-06-2018, 02:05
-
Napisany przez pelikan1 na forum Tipo
Odpowiedzi: 35
Ostatni post: 08-06-2018, 10:16
-
Napisany przez Marcin ADF na forum Sprzedam samochód
Odpowiedzi: 2
Ostatni post: 07-06-2018, 16:18
-
Napisany przez RedDevil na forum Silniki benzynowe Tipo
Odpowiedzi: 36
Ostatni post: 01-09-2017, 19:07
-
Napisany przez ŻÓŁWIK35 na forum Silniki benzynowe Tipo
Odpowiedzi: 2
Ostatni post: 24-06-2017, 18:47
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
brc sequent 32 nie przelacza na gaz
,
brc podpiecie.pod.komputer.w.tipo
,
lpg brc pozne zalaczanie
,
c4 reduktor szeregowo
,
https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534tipo-1-4-16v-95km-lpg-brc-sequent-32-pozne-przelaczenie-na-gaz-42447
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:54.
W sieci od 2007 roku.