FIAT BRAVA 1.6 16V - w krainie wiecznej rdzy ...
LANCIA LYBRA 1.9 JTD - odjechała w siną dal ...
FIAT CINQUECENTO 704 - "The End" po 23 latach ...
-------------------------------------------------------------
FIAT TIPO 1.4 95KM + LPG
Pytanie za 100 pkt .na co jezdzil pierwszy silnik z zaplonem iskrowym?
Btw jestem zwiazany z energetyka kilka naszych instalacji opartych na silnikach tlokowych produkujacych prad chodzi na gazie kopalnianym(firma kupuje gaz z odetanowania kopaln ktory jest rozcienczonym metanem). Silniki po kilka MW chodza po kilka lat , dziesiatki tysiecy godzin bez przerwy( tylko z kilkugodzinnymi przerwami na podstawowy serwis.) . Gadanie ze gaz jest paliwem tylko do kuchenek swiadczy o nieznajomosci tematu. Gaz jest po wieloma wzgledami lepszy od benzyn ( np. Liczba oktanowa) tylko silniki benzynowe maja inaczej projektowane parametry nie pozwalajace na optymalna prace na gazie.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 26-08-2017 o 23:28
marnyd4d ...przejechałem już na gazie 2 autami ponad 300 tyś km i ani razu nie zapaliła mi się kontrolka silnika z powodu instalacji gazowej ... ludzie montują instalacje u partaczy lub u Henia w szopie bo jest 400zł tańsza a potem narzekają ....jak masz instalację zamontowaną prawidłowo i sprawne auto nie ma z nią żadnego problemu.... ale nie zamierzam tu nikogo przekonywać
Moj byly sasiad byl mechanikiem w aso fiata. Miodu tam nie mial. Praca na cos w rodzaju akordu ile zrobil tyle zarobil i sam mowil ze porzadnie to oni robia na swoje nazwisko u siebie w warsztacie. Moze sie cos zmienilo i przy braku fachowcow jakos lepiej ich traktuja ale jak ktos mysli ze w Aso jakas smietanka pracuje to jest w bledzie.
Jak jeździłeś starymi samochodami to wiadomo, że check nie wyskakiwał bo nie było w nich zaawansowanej diagnostyki. W nowych wozach trzeba naprawdę dobrze ustawić instalację i regularnie ją serwisować, żeby wszystko było cacy. Z przykładów na forum widać, że ASO średnio sobie z tym radzi.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
DOBREJ JAKOŚCI prawidłowo założona i wyregulowana instalacja gazowa nie prawa powodować zapalenia kontrolki check engine, również spadek mocy nie powinien być wyraźnie odczuwalny.
Ogromną rolę grają tu niuanse, np. długość przewodów gazowych, miejsce i kąt i średnica założenia dysz gazu w kolektorze.
I nie jest tutaj regułą wyjmowanie kolektora ssącego, jeżeli jest z plastiku. Podczas tej czynności ruszane są uszczelki, a w niektórych samochodach można to wygonie i solidnie zrobić przy kolektorze założonym.
ASO z reguły nadaje się do wymiany żarówek i spławiania nieszczęśników którzy mają problem z nowymi autami.
U mnie instalację założy facet, który robi to od 20 lat.
ŻuczekM - jedno nowe drugie 5 letnie i silnik bez turbo ale ze zmiennymi fazami rozrządu których w zwykłym 1.4 w Tipo nie ma ...a ta zaawansowana diagnostyka jak to nazwałeś ma już ze 20lat jak konstrukcja tego silnika wiec wybacz :-) .... co do regularnego serwisu ...to mam trochę inne zdanie .
Faktem jest, że 1,4 16v Starjet lubi wywalić checka na gazie a na benzynie nie ma z tym problemu. Dwóch moich znajomych z tym motorem z lpg zmagają się z tym problemem. Tartarini w instrukcji zaleca co czwarte tankowanie zrobić trochę przebiegu na benzynie...Oczywiście 1,4 16v można gazować z powodzeniem ale są jednostki mniej wymagające od gaziarza i znoszące większe zaniedbania serwisowe.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nie ma w tym silniku nic, co mogłoby powodować "lubienie" wywalania checków. Jak wywala checka to już korekty są na ponad 20% a to oznacza tylko jedno: że instalacja jest zestrojona do dupy. A zalecenia Tartarini o jeździe na banzynie to śmiech na sali. To tak jakby komuś doradzić żeby raz na jakiś czas pojechał sobie autobusem.
Zrobiłem 150 tys. Starjetem na BRC i checków spowodowanych LPG ani razu nie było. Tartarini by ASO przez te 9 lat nic się najwyraźniej nie zmieniło, wtedy odradzano montowanie tam gazu i teraz chyba jest podobnie.
Jedyna różnica i słabe usprawiedliwienie jest takie, że mój jest na Boschu a w Tipo sterownik jest chyba Magneti Marelli.
moi instalatorzy mówią , że auto powinno jeździć w pełnym zakresie obrotów na LPG, bez dotrysków PB i przełączania na PB , na benzynie odpalamy i auto samoczynnie powinno sie przełączyć na LPG aż do wyłączenia silnika lub końca gazu
I znowu dupa:/ po przejechaniu kolejnych ok 200 km znowu kontrola silnika zabłysła W środę odstawiam do ASO :/ jeszcze jeden taki numer i chyba będzie trzeba zwrócić autko