Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 8 z 34 PierwszyPierwszy ... 67891018 ... OstatniOstatni
Posty od 106 do 120 z 508
Like Tree92lubi to!

Temat: Silnik 1.4 16V Typowe Usterki  

  1. #106
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2016
    Skąd
    Stalowa Wola
    Postów
    62
    Auto
    Tipo 2016
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    Czepiasz się Fiata a to wina gazowników, którzy pewnie są podwykonawcami dla ASO i z samym Fiatem niewiele mają wspólnego. Jak dla mnie montaż gazu w nowym, niedotartym silniku to nie jest dobry pomysł a szczególnie w tej jednostce, którą z gazem trzeba umieć dobrze ustawić. Docieranie silnika na gazie też może się odbić na trwałości samego silnika w późniejszym okresie. Ja bym gazował taki silnik dopiero po gwarancji u dobrego gaziarza. W twoim przypadku dobrze by było zrobić kilka pierwszych tysięcy na samej benzynie a później jechać na regulację instalacji.
    A to dziwne, co powiesz zatem o fabrycznych instalacjach gazowych, idąc Twoim tokiem rozumowania w Citroenie, Fiacie i paru innych - pracują idioci wypuszczając auta z fabrycznymi instalacjami.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #107
    Klubowicz
    Dołączył
    21 maj 2016
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    485
    Auto
    Fiat Tipo - 1.4 16V
    Rocznik
    2016
    W Grande Punto miałem tak, że jak stał na postoju i włączał się jakiś odbiornik prądu (np klime) to obroty rosły nieznacznie (o jakieś 100). W Tipo tego nie ma i widzę że auto słabo pracuje na jałowym jak np włączymy ogrzewanie tylnej szyby i jeszcze jakiś odbiornik.
    Albo za słaby alternator, albo za wolne obroty na jałowym jak duży pobór energii.
    Akumulator bym wykluczył.

  4. #108
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    41
    Postów
    1,735
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał leinad Zobacz post
    W Tipo tego nie ma i widzę że auto słabo pracuje na jałowym jak np włączymy ogrzewanie tylnej szyby i jeszcze jakiś odbiornik.
    Ja dzisiaj przy -1 stopni celcjusza to sprawdziłem, czyli włączyłem ogrzewanie tylnej szyby i wcisnąłem pedał hamulca i o dziwo obroty wzrosły o jakieś 100-200 obr.
    Po wyłączeniu ogrzewania tylnej szyby obroty malały, po ponownym włączeniu obroty rosły.
    Czyli przy ujemnych temperaturach komputer wtrysku jednak podnosił trochę obroty, natomiast przy dodatnich temp. podnoszenia obrotów nie zaobserwowałem.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  5. #109
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2016
    Skąd
    Będzin
    Postów
    289
    Auto
    Tipo tipo 1.4 16v + LPG
    Rocznik
    2016
    A tym osobom co silniczek wibruje, to maja juz dotarty silnik? Ja zauważyłem (może to kwestia przestawienia sie na inne autko) ze po 900 km zyskał mocy, zwłaszcza na niskich obrotach. Komputer ma wgrana mapę by dobrze chodził jak jest dotarty.
    Na początku strzałki pokazywały bzdury a teraz mam wrażenie, że coraz lepiej trafiają w jego optimum.

  6. #110
    Klubowicz
    Dołączył
    31 sierpień 2016
    Skąd
    Łódź
    Postów
    303
    Auto
    Tipo 1.4 16V +LPG
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał mis888 Zobacz post
    Na początku strzałki pokazywały bzdury a teraz mam wrażenie, że coraz lepiej trafiają w jego optimum.
    święte słowa - potwierdzam podobne spostrzeżenie

  7. #111
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2016
    Skąd
    LUBUSKIE
    Wiek
    32
    Postów
    884
    Auto
    TIPO EASY+ PAKIETY DODATKOWE 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2016
    Ja mam przebieg 9tys km i jak otworzę maskę i patrzę na silnik to widzę dość dużą wibrację. Też coś takiego zaobserwowaliście w swoim aucie???

  8. #112
    Klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    472
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał hubek Zobacz post
    A to dziwne, co powiesz zatem o fabrycznych instalacjach gazowych, idąc Twoim tokiem rozumowania w Citroenie, Fiacie i paru innych - pracują idioci wypuszczając auta z fabrycznymi instalacjami.
    W przypadku instalacji fabrycznych silnik jest dostosowany przez producenta do zasilania gazem. Ma wzmacnianą głowicę itd, także w takim przypadku lepiej zniesie zasilanie gazem od samego początku.

  9. #113
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2016
    Skąd
    Stalowa Wola
    Postów
    62
    Auto
    Tipo 2016
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    W przypadku instalacji fabrycznych silnik jest dostosowany przez producenta do zasilania gazem. Ma wzmacnianą głowicę itd, także w takim przypadku lepiej zniesie zasilanie gazem od samego początku.
    To że głowica jest z innego tworzywa ma się nijak do tematu. O czym to świadczy...?
    Gdyby rzeczywiście było tak że nie można jeździć na gazie to nie miał byś gwarancji, nawet w salonie każdy minimalnie przeszkolony pracownik by informował że trzeba jeździć tylko i wyłącznie na benzynie i nie wolno załączać gazu... Natomiast fakty są takie że wystarczy raz na jakiś czas przegonić auto na trasie na benzynie i to tyle.

  10. #114
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Łódź
    Postów
    20
    Auto
    BMW E39 530d
    Rocznik
    2002
    ŻuczekM instalacja fabryczna LPG czyli wzmacniana fabrycznie głowica będzie tylko w silniku 1.4 T-Jet 120km.
    LPG w 1.4 16V 95KM to tylko instalacja dilerska.

  11. #115
    Klubowicz
    Dołączył
    21 maj 2016
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    485
    Auto
    Fiat Tipo - 1.4 16V
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał mis888 Zobacz post
    A tym osobom co silniczek wibruje, to maja juz dotarty silnik? Ja zauważyłem (może to kwestia przestawienia sie na inne autko) ze po 900 km zyskał mocy, zwłaszcza na niskich obrotach. Komputer ma wgrana mapę by dobrze chodził jak jest dotarty.
    Na początku strzałki pokazywały bzdury a teraz mam wrażenie, że coraz lepiej trafiają w jego optimum.
    5500 km to chyba już dotarty. I racja chodzi lepiej tak jak opisałem ale te obroty na spostoju moim zdaniem źle są dobrane.

  12. #116
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2016
    Skąd
    Będzin
    Postów
    289
    Auto
    Tipo tipo 1.4 16v + LPG
    Rocznik
    2016
    Ładnie dotarty, wiem ze jakas aktualizacja komputera miała być, może ona cos zmieni.

  13. #117
    Klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2016
    Skąd
    Mysłowice
    Postów
    476
    Auto
    Tipo 1.4 95KM
    Rocznik
    2016
    Ja mam przebieg 2400 km i na postoju jak np. włączę ogrzewanie tylnej szyby plus radio i nawiew na 2 kreski to też nim telepie. 9 grudnia jadę na wymianę tej podkładki to mają to zobaczyć i coś podziałać.

  14. #118
    Klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    472
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał kendzior3 Zobacz post
    ŻuczekM instalacja fabryczna LPG czyli wzmacniana fabrycznie głowica będzie tylko w silniku 1.4 T-Jet 120km.
    LPG w 1.4 16V 95KM to tylko instalacja dilerska.
    Dokładnie , Fiat nigdy nie wypuścił zwykłego 1.4 z instalacją fabryczną. T-jeta już wcześniej wypuszczali w takich wersjach w Alfie Mito i Giulietcie. Widocznie do tego silnika mają większe zaufanie.

  15. #119
    Klubowicz
    Dołączył
    21 maj 2016
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    485
    Auto
    Fiat Tipo - 1.4 16V
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Robs Zobacz post
    Ja mam przebieg 2400 km i na postoju jak np. włączę ogrzewanie tylnej szyby plus radio i nawiew na 2 kreski to też nim telepie. 9 grudnia jadę na wymianę tej podkładki to mają to zobaczyć i coś podziałać.
    Daj koniecznie znać. Sam się zastanawiam nad zgłoszeniem tego. Niby auto jeździ ale nie jest komfortowo słyszeć że silnik ratuje się co chwila przed zaśnięciem.

  16. #120
    Klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    kujawsko-pomorskie
    Postów
    423
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 95KM
    Rocznik
    2016
    Potwierdzam to co u was, u mnie również obciążony odbiornikami energii zaczyna lekko drgać , a czasami nawet mam wrażenie że chce zgasnąć , ale jakoś się ratuje. Zauważyłem to jak po uruchomieniu zjeżdża po chwili pracy z obrotami do tych 900 obr. i tak jak by troszkę za szybko , może jest tak to ustawione pod względem ekonomiczności , ale moim zdaniem mógłby jeszcze troszkę chwilę dłużej popracować na tych 1000 - 1100 obr /min. . Niestety mam wrażenie że ten typ tak ma , chyba taki jego urok .... Niestety temat falujących obrotów jest dosyć powszechny w małych benzynowych silnikach .


 
Strona 8 z 34 PierwszyPierwszy ... 67891018 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Qubo - typowe usterki a może wady fabryczne
    Napisany przez galrad na forum Qubo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 27-11-2016, 11:27
  2. Typowe usterki
    Napisany przez lukew na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 21-11-2016, 10:23
  3. usterki podczas upałów
    Napisany przez einstein1 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 20-08-2015, 12:45
  4. kod usterki c 1045
    Napisany przez sloniu na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 12-12-2011, 21:44
  5. [silnik] ulysse bez turbo ? ogólne usterki mojego samochodu
    Napisany przez Oktawian na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 20-08-2010, 21:47

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat tipo usterki

fiat tipo 2016 wady

silnik fiat tipo 1.4 16v 95km opinie

tipo usterki

silnik 1.4 fiat tipo

1.4 16v starjet

Fiat Starjet

silnik fiat 1.4 16v 95km opinie

fiat tipo opinie

fiat tipo awarie i problemy

fiat tipo usterki silnika

fiat tipo silniki opinie

1.4 starjet opinie

fiat tipo 2 usterki

fiat tipo 1.4 opinie

silnik 1.4 16v fiat opinie

tipo slaby akumulator

Silnik 1.4 fiat

1.4 fire 16v

fiat tipo awarie

silnik fiata 1.4 16v opinie

fiat tipo sedan awarie

140.000@lpg.Ostatnio

jaki jest alternator w tipo 2

silnik fiat 1 4 95km

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl