Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 10 z 36 PierwszyPierwszy ... 8910111220 ... OstatniOstatni
Posty od 136 do 150 z 536
Like Tree98lubi to!

Temat: Silnik 1.4 16V Typowe Usterki  

  1. #136
    Klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2016
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    30
    Postów
    431
    Auto
    Tipo POP 1.4 95km
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał mis888 Zobacz post
    A nie jest to spowodowane tym (dla mnie) durnym podbiciem gazu przy puszczaniu sprzęgła? Jak byłem na kampanii ze skrzynią to chciałem żeby to wyłączyli. To mi powiedzieli ze sie nie da bo to system eco który ma sprawić ze silnik nie zadławi sie. A mnie właśnie przez to juz sie 2 razy zadławił. Przy pewnym tempie dodawania gazu i upuszczaniu sprzęgła mam wrażenie ze przepustnica nie zdanża
    Mam podobną teorię, gadałem w tej sprawie z serwisem, po przejażdżce testowym tego problemu nie ma. Jestem umówiony, że jeśli po nowym roku i z biegiem km to nie minie to serwisujemy auto.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #137
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2016
    Skąd
    LUBUSKIE
    Wiek
    36
    Postów
    884
    Auto
    TIPO EASY+ PAKIETY DODATKOWE 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2016
    Ja mam ponad 9tys km przebiegu i to chwilowe zamulenie nadal występuje. Nie wiem czy to jest wada jakiegoś podzespołu czy po prostu w tipo jest to normalna sytuacja

  4. #138
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2016
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    41
    Auto
    Fiat tipo opening edition 1.4 16v 95 cv
    Rocznik
    04.2016
    Cytat Napisał marnyd4d Zobacz post
    Ja mam ponad 9tys km przebiegu i to chwilowe zamulenie nadal występuje. Nie wiem czy to jest wada jakiegoś podzespołu czy po prostu w tipo jest to normalna sytuacja
    Ja takze mam powyzej 10tys km i zamulenie jest , jest to zwiazane z ustawieniem parametrow na zanieczyszczenie srodowiska normy euro6,mozna to jedynie oszukac puszczajac sprzeglo przed koncem na 2cm dodac gaz wtedy nastepuje plynne ruszanie bez tej dziury( zamulenia)jest to kwestia wyczucia ale jak do tej pory dziala.

  5. #139
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2016
    Skąd
    Kraków
    Postów
    59
    Auto
    Punto
    Rocznik
    2013
    Witam.
    Kolego marnyd4d możesz powtórzyć "dla blondynki" jak omijasz to zamulenie.
    Dziękuję.

  6. #140
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 lipiec 2008
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    50
    Auto
    Grande Punto 1.3MJ
    Rocznik
    2006
    Najpierw gaz, później dopiero całkowite zwolnienie sprzęgła... tak generalnie to normalny sposób ruszania samochodem. Nie sądziłem, że ktokolwiek może wpaść na to żeby ruszać bez gazu i go dodawać dopiero po całkowitym puszczeniu sprzęgła!?! To się stało możliwe gdy wprowadzono zasilanie wtryskowe ze stabilizacją wolnych obrotów (sterownik sam dodaje gazu gdy spadają obroty silnika/rośnie jego obciążenie). Już wiem, czemu ludzie tak ślamazarnie ruszają spod świateł. Teraz tak uczą na kursach? Wsiądź sobie do jakiegoś samochodu z małym silnikiem (np. Cinquecento 700 albo Tico) albo motocykla na gaźniku i spróbuj tak ruszyć - powodzenia. Kiedyś uczyłem pewną osobę wyczucia sprzęgła - dobre ćwiczenie to stanąć na wzniesieniu na hamulcu roboczym, płynnie go zwolnić, jednocześnie załączając (zwalniając pedał) sprzęgło, a następnie przy pomocy pedałów sprzęgła i gazu utrzymywać samochód w miejscu (tak żeby nie spalić sprzęgła/żeby silnik nie wył - aby tylko utrzymać 1000-1200 obr/min.). Jak to wyczujesz i się tego nauczysz to po pierwsze nie musisz używać hamulca ręcznego do ruszania na wzniesieniu (i nie potrzebujesz hill-holdera), a po drugie możesz dynamicznie ruszyć odpowiednio dozując "gaz" już w trakcie zwalniania pedału sprzęgła.
    Ostatnio edytowane przez tzok ; 17-12-2016 o 17:40

  7. #141
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2008
    Skąd
    KRAKÓW
    Wiek
    49
    Postów
    664
    Auto
    TIPO
    Rocznik
    XI 2016
    Co do Cinquecento 700 to masz rację Natomiast wspomniane przez Ciebie ćwiczenie może być w Tipo lekko utrudnione ze względu na hill holder
    FIAT BRAVA 1.6 16V - w krainie wiecznej rdzy ...
    LANCIA LYBRA 1.9 JTD - odjechała w siną dal ...
    FIAT CINQUECENTO 704 - "The End" po 23 latach ...
    -------------------------------------------------------------
    FIAT TIPO 1.4 95KM + LPG


  8. #142
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2016
    Skąd
    Kraków
    Postów
    59
    Auto
    Punto
    Rocznik
    2013
    To ja zawsze tak ruszam i zmieniam biegi, nawet nie wiedziałem że można ruszać bez gazu.

  9. #143
    Klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2016
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    30
    Postów
    431
    Auto
    Tipo POP 1.4 95km
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał tzok Zobacz post
    Najpierw gaz, później dopiero całkowite zwolnienie sprzęgła... tak generalnie to normalny sposób ruszania samochodem. Nie sądziłem, że ktokolwiek może wpaść na to żeby ruszać bez gazu i go dodawać dopiero po całkowitym puszczeniu sprzęgła!?! To się stało możliwe gdy wprowadzono zasilanie wtryskowe ze stabilizacją wolnych obrotów (sterownik sam dodaje gazu gdy spadają obroty silnika/rośnie jego obciążenie). Już wiem, czemu ludzie tak ślamazarnie ruszają spod świateł. Teraz tak uczą na kursach? Wsiądź sobie do jakiegoś samochodu z małym silnikiem (np. Cinquecento 700 albo Tico) albo motocykla na gaźniku i spróbuj tak ruszyć - powodzenia. Kiedyś uczyłem pewną osobę wyczucia sprzęgła - dobre ćwiczenie to stanąć na wzniesieniu na hamulcu roboczym, płynnie go zwolnić, jednocześnie załączając (zwalniając pedał) sprzęgło, a następnie przy pomocy pedałów sprzęgła i gazu utrzymywać samochód w miejscu (tak żeby nie spalić sprzęgła/żeby silnik nie wył - aby tylko utrzymać 1000-1200 obr/min.). Jak to wyczujesz i się tego nauczysz to po pierwsze nie musisz używać hamulca ręcznego do ruszania na wzniesieniu (i nie potrzebujesz hill-holdera), a po drugie możesz dynamicznie ruszyć odpowiednio dozując "gaz" już w trakcie zwalniania pedału sprzęgła.
    Niestety Twój sposób u mnie nie działa. To, że przy ruszaniu czy zmianie biegu używa się gazu to chyba jasne i logiczne... żeby zgrać obroty silnika i kół. Niestety u mnie wygląda to tak, że cokolwiek z gazem nie zrobię przy ruszaniu to przy puszczaniu sprzęgła auto ma w dupie ile tego gazu daje, dopiero kiedy skończy się sekwencja automatycznego podbijania obrotów oddaje mi władzę. Na 2 jest jeszcze gorzej, zmienię bieg, dodaje gazu jak w każdym innym aucie i co? Taki wał jak nasz kraj szeroki. Zero reakcji na pedał gazu przez jakieś 2 sekundy, dopiero później zaczyna coś działać... Tak samo mam też gdy na załóżmy 2 / 3 biegu puszczę gaz i nacisnę go znów. Auto reaguje po jakiś 2 sekundach. Doprowadza to do szewskiej pasji. Co ciekawe w testówce było wszystko normalnie i ok.

  10. #144
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2016
    Skąd
    LUBUSKIE
    Wiek
    36
    Postów
    884
    Auto
    TIPO EASY+ PAKIETY DODATKOWE 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2016
    U mnie jest podobnie z tym zamulaniem jak u kolegi Ridi . Ta sytuacja najbardziej mnie denerwuje gdy zmieniam bieg z jedynki na dwójkę i po puszczeniu sprzędła jest chwila zamulenia

  11. #145
    Klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2016
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    30
    Postów
    431
    Auto
    Tipo POP 1.4 95km
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał marnyd4d Zobacz post
    U mnie jest podobnie z tym zamulaniem jak u kolegi Ridi . Ta sytuacja najbardziej mnie denerwuje gdy zmieniam bieg z jedynki na dwójkę i po puszczeniu sprzędła jest chwila zamulenia
    Zgłaszałeś to do serwisu? Jeśli odpowiednio wielu z nas to zrobi to coś muszą ruszyć w tej sprawie tym bardziej, że jest to sprawa niebezpieczna gdy przykładowo w sytuacji awaryjnej musimy uciec, a tu pod nogą nie mamy żadnej mocy ani kontroli

  12. #146
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2016
    Skąd
    LUBUSKIE
    Wiek
    36
    Postów
    884
    Auto
    TIPO EASY+ PAKIETY DODATKOWE 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2016
    Jeszcze tego nie zgłaszałem bo nie chcę żeby jakieś papudraki grzebali w moim aucie ale może trzeba to zgłosić bo jest to niebezpieczna sytuacja

  13. #147
    Klubowicz
    Dołączył
    21 maj 2016
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    34
    Postów
    485
    Auto
    Fiat Tipo - 1.4 16V
    Rocznik
    2016
    Ja zamulanoa nie zauważyłem. Ale fakt jest taki, że Fiaty które miałem do tej pory (Uno, Seicento, GPunto, Multipla teraz Tipo) wszystkie sprawują się lepiej z tzw miedzygazem czyli przy puszczaniu sprzęgła w końcowej fazie dajemy już gaz. Inaczej samochód nie płynnie rusza, jakby brakło mocy. Z racji tego że od 15 lat mam Fiaty to nawet nie pomyślałem że można innaczej jechać Tipo.

    Przeciwnie w Hyundai i30 gdzie takie zmienianie biegów powoduje szarpnięcie, nieprzyjemne dźwięki lub odgłosy w skrzyni. Tu trzeba sprzęgło puścić i dopiero naciskać na gaz. Taka cecha konstrukcji.

  14. #148
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 lipiec 2008
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    50
    Auto
    Grande Punto 1.3MJ
    Rocznik
    2006
    Niedawno wyszła nowa wersja MultiEcuScan (3.4) z obsługą TIPO 2015, ale nie ma w opcjach sterownika silnika nic na temat funkcji wspomagającej ruszanie/zapobiegającej gaśnięciu silnika podczas ruszania.

  15. #149
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2016
    Skąd
    Będzin
    Postów
    290
    Auto
    Tipo tipo 1.4 16v + LPG
    Rocznik
    2016
    Liczę ze właśnie taka opcja sie pojawi i będę mógł ja wyłączyć. Im wiecej "wspomagaczy" tym gorzej.

  16. #150
    Klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    kujawsko-pomorskie
    Postów
    428
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 95KM
    Rocznik
    2016
    Tak czytam sobie i nie wiem o czym piszecie. Ruszając po prostu wypada dodać gazu. Nie mam żadnego szarpania , zamulania, opóźniania ani podbijania obrotów. A może nie jeździmy tymi samymi autami ?


 
Strona 10 z 36 PierwszyPierwszy ... 8910111220 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Qubo - typowe usterki a może wady fabryczne
    Napisany przez galrad na forum Qubo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 27-04-2024, 20:22
  2. Typowe usterki
    Napisany przez lukew na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 21-11-2016, 11:23
  3. usterki podczas upałów
    Napisany przez einstein1 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 20-08-2015, 13:45
  4. kod usterki c 1045
    Napisany przez sloniu na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 12-12-2011, 22:44
  5. [silnik] ulysse bez turbo ? ogólne usterki mojego samochodu
    Napisany przez Oktawian na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 20-08-2010, 22:47

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534silnik-1-4-16v-typowe-usterki-3399535

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534silnik-1-4-16v-typowe-usterki-33995

fiat tipo usterki

fiat tipo 2016 wady

silnik fiat tipo 1.4 16v 95km opinie

silnik fiat 1.4 16v 95km opinie

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534silnik-1-4-16v-typowe-usterki-3399530

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534silnik-1-4-16v-typowe-usterki-3399525

silnik 1.4 fiat tipotipo usterkifiat tipo awarie i problemy1.4 16v starjethttps:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534silnik-1-4-16v-typowe-usterki-339953silnik fiat 1.4 16v 95km forumFiat Starjetfiat tipo opiniefiat tipo usterki silnikafiat tipo 1.4 95 km po uzy zaworowestarjet opiniesilnik fiat 1.4 95km spalanie stukowefiat tipo 1.4 t-jet lpg luz zaworowyluZ zaworowy fiat tiposilnik fiata 1.4 16v opinieyutube czy fiat tipo bierze oleifiat tipo awarie

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl