Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2017
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    46
    Postów
    31
    Auto
    Punto 2012 Tipo HB T-Jet 2016 Lounge 120 KM
    Rocznik
    2016

    Szarpniecie przy wciskaniu sprzegła

    Mam ostatnio w moim Tipo dziwną przypadłość.
    Przy wciskaniu sprzęgła, przy zmianie biegu z 1 na2 następuje czasami dziwne szarpniecie, raz mocniej raz lekko odczuwalnie.
    Dzieje się tak najczęściej, gdy silnik jest rozgrzany, jadę na przykład przez dłuższy czas trasą szybkiego ruchu później zjeżdżam na drogę lokalną, staję w korku i często zmieniam biegi z 1 na 2. Byłem już u dwóch mechaników ale niczego nieprawidłowego nie stwierdzili. Ma ktoś pomysł, co moze byc przycvzyną?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    12 listopad 2019
    Skąd
    Chrzanow
    Postów
    108
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2017
    Też mi się zdarzyło parę razy,wydaje mi się że za szybko puściłem sprzeglo

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2017
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    46
    Postów
    31
    Auto
    Punto 2012 Tipo HB T-Jet 2016 Lounge 120 KM
    Rocznik
    2016
    Tak , tylko u mnie to wystepuje, gdy wciskam sprzęgło, gdy chcę wrzucic dwójkę i tylko wtedy.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,218
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Zasadnicze pytanie czy jest lpg i kiedy świece zmieniane?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2017
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    46
    Postów
    31
    Auto
    Punto 2012 Tipo HB T-Jet 2016 Lounge 120 KM
    Rocznik
    2016
    Nie ma LPG jest benzyna, świece ostatnio wymieniane 2 lata temu, teraz zamierzam wymienić w czerwcu.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 sierpień 2013
    Skąd
    Tichau
    Wiek
    39
    Postów
    82
    Auto
    Grande Punto 1.2 65KM, Fiat Tipo 1.4 95KM
    Rocznik
    07.2007, 08.2017
    U siebie zaobserwowałem podobny problem, lecz zawsze związane to było ze zgrzytnięciem w trakcie zmiany biegu z 1 na 2 i trakcie chęci szybkiego ruszenia np: ze skrzyżowania.

    Tak jak napisał Herbi1128 tłumaczę to za późnym wciśnięciem sprzęgła lub inaczej za szybka chęcią zmiany biegu.

    Póki co nie doszukuję się problemu ze sprzęgłem czy tez skrzynią biegów bo to się tylko dzieje gdy chcę szybko/bardzo szybko zmienić bieg, w przypadku normalnej/zwykłej zmiany biegu problem nie występuje.
    Gdzieś w intrenecie wyczytałem, że tipo znane jest z nieprecyzyjnej skrzyni biegów i to wszystko tym tłumaczę, ale zaznaczam "póki co" bo może są to pierwsze oznaki, że coś jest nie tak.

    Ale co chcę napisać, mój kolega w pracy miał podobny problem w ford focus wszystkich się pytał o to i z tego co się później dowiedziałem podobno wystarczyła wymiana "płynu hamulcowego" chociaż nie wiem dlaczego to miałoby pomóc

  8. #7
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,780
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Bo wspomaganie sprzęgła zasilane jest płynem hamulcowym z układu. Mi w mondeo tez robiło różnice po wymianie płynu.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  9. #8
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,218
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Jak ktoś serwisuje u lokalnego mechanika auto, to w 90% nie wymienia płynu hamulcowego. Już pomijając tego że jak się już wymienia, to włącznie z układem sprzęgła. Za każdym razem jak wymieniam płyn hamulcowy w aucie w którym przez min 5 lat płyn nie był wymieniany, to zawsze po wymianie płynu ham. czuć zmianę w pracy sprzęgła.

    Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 czerwiec 2022
    Skąd
    Mogilno
    Wiek
    54
    Postów
    1
    Auto
    Tipo 1,4 95 KM
    Rocznik
    2017
    Witam! Marko1815 mam podobny problem w moim Tipo 1,4 95 km. Te dziwne szarpnięcia występują podczas wciskania (wysprzęglania) a nie puszczania sprzęgła. U mnie problem występuje podczas zmiany z 1 na 2 bieg i w mniejszym stopniu z 2 na 3. Na wyższych biegach problemu nie ma. Jest to takie dziwne szarpnięcie, jakby były luzy na poduszkach. Mam też wrażenie, jakby podczas wciskania sprzęgła na niższych biegach coś lekko hamowało samochód. Byłem w serwisie, u różnych mechaników. Nie widzą problemu. Po wizycie u jednego z mechaników dowiedziałem się, że silniki wolnossące muszą mieć swoje obroty przy zmianie biegów, szczególnie tych niższych. I faktycznie zauważyłem, że kiedy zmieniam biegi z 1 na 2 i z 2 na 3 przy obrotach rzędu 3500 problem z szarpaniem przy wciskaniu sprzęgła w ogóle nie występuje! Żadnych szarpnięć! Nie zawsze jednak można zmieniać te biegi przy takich obrotach, szczególnie podczas jazdy w korku, po mieście. Jednak jest to jakieś rozwiązanie problemu. Marko1815 napisz czy rozwiązałeś problem a jeśli nie, to spróbuj z obrotami i napisz, czy u Ciebie też pomogło.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2017
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    46
    Postów
    31
    Auto
    Punto 2012 Tipo HB T-Jet 2016 Lounge 120 KM
    Rocznik
    2016
    steyr
    Jak ktoś serwisuje u lokalnego mechanika auto, to w 90% nie wymienia płynu hamulcowego. Już pomijając tego że jak się już wymienia, to włącznie z układem sprzęgła. Za każdym razem jak wymieniam płyn hamulcowy w aucie w którym przez min 5 lat płyn nie był wymieniany, to zawsze po wymianie płynu ham. czuć zmianę w pracy sprzęgła.
    Ja akurat regularnie co dwa lata wymieniam płyn także u mnie ta przyczyna odpada.

    Nadal borykam się z tym problemem, a objaw występuje raz częściej raz rzadziej. Rob69 dokładnie jak piszesz szarpniecie przy zmianie biegu wysteruje najczęściej w korkach (tu czasami skutkuje dodanie gazu odpuszczenie i po chwili dopiero wciśnięcie sprzęgła i zmianie biegu na 2 wtedy szarpniecie nie występuje lub jest bardzo delikatne. Swego czasu kolega zaproponował zastosowanie dodatku do benzyny i po jego zastosowaniu objawy pawie ustały lecz ostatnio problem znów powrócił także to nie będzie remedium na te przypadłość. Na razie obserwuje i kombinuję jak znajdę przyczynę i uporam się z tym na pewno dam znać.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    469
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009

    Lightbulb

    Ty osobiście ten płyn zmieniasz, czy dajesz do mechanika (przeciętniaka) raczej? Wtedy nie pisz nigdy "Ja"!
    Podbijam podaną wcześniej liczbę, z 90 na 99% (tylu zawodowców NIE rusza sprzęgła przy wymianie płynu hamulcowego).

    A problemy z szarpaniem muszą mieć związek ze:
    - skrzynią (czasem problemy ma tylko jeden konkretny bieg, inne OK, albo dyfer się odzywa w jakimś zakresie pracy),
    - sprzęgłem (np. docisk się kończy),
    - wysprzęglikiem (pompka rzadziej), czy to centralny, czy klasyczny na zewnątrz + dźwignia,
    - poduszkami/łapami (dowolna jedna może robić problem),
    - silnik (paliwo, sterowanie - ECU świruje), to na koniec, chociaż jak jest turbo, to może ono źle działa(?).
    Dalej osprzęt (może stawiać opór w określonych warunkach, np. klima/alternator), ale to wymyślanie na siłę.
    Diagnostyka OBD2, wypada zrobić jazdę próbną i złapać parametry do pliku (później analiza np. do Excela wrzucić, wykresy zrobić).
    Podnieść oba koła napędzane i ręcznie pokręcić na wszystkich biegach, może wyjdzie większy luz (i/lub większy hałas, stuknięcia) na "dwójce". Przy czym luzy nie muszą być w napędzie, a np. w zawieszeniu.
    To są przykładowe propozycje, jakie "zawodowiec" powinien wykluczyć (lub zaproponować test jak np. jazda próbna + "logowanie" danych z OBD), a nie stwierdzać po oględzinach "na oko", że nie widzą problemu (w takim trybie operuje amator/hobbysta).

    Cytat Napisał Tomasz Iskiernik Zobacz post
    podobno wystarczyła wymiana "płynu hamulcowego" chociaż nie wiem dlaczego to miałoby pomóc
    To niestety pokazuje statystyczny poziom "wiedzy" technicznej-ogólnej u posiadaczy samochodów. Czyli okolice zero.
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 07-09-2023 o 08:13

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2017
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    46
    Postów
    31
    Auto
    Punto 2012 Tipo HB T-Jet 2016 Lounge 120 KM
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał GrandePunto8V Zobacz post
    Ty osobiście ten płyn zmieniasz, czy dajesz do mechanika (przeciętniaka) raczej? Wtedy nie pisz nigdy "Ja"!
    Podbijam podaną wcześniej liczbę, z 90 na 99% (tylu zawodowców NIE rusza sprzęgła przy wymianie płynu hamulcowego).
    No wyobraź sobie, że sam sobie zmieniam płyn.
    Małe sprostowanie faktycznie nie sam, a z ojcem lub bratem, bo tak łatwiej.

    Co do pozostałych, skrzynie wykluczyli jak równiez poduszki, co do sprzegła sugerowano, że może to ono jest powodem ale bez przekonania. Problemem jest to że toszrpniecie wystepuje jak juz pisałem jak silnik jest rozgrzany, teba przejechać z 15 km-20 km potem stanąc w korku i 1 peg drugi bieg i tak dalej wtedy jest to wyraźnie odczuwalne. Dziś trasa do pracy jazda płynna zero szarpnięć. Wczoraj to samo , ale juz powrót w korkach i szarpnięcie było. Sam osobiście jestem skłonny szykać problemu w tym punkcie: silnik (paliwo, sterowanie - ECU świruje), to na koniec, chociaż jak jest turbo, to może ono źle działa(?).

    To są przykładowe propozycje, jakie "zawodowiec" powinien wykluczyć (lub zaproponować test jak np. jazda próbna + "logowanie" danych z OBD), a nie stwierdzać po oględzinach "na oko", że nie widzą problemu (w takim trybie operuje amator/hobbysta).
    Niestety u wiekszosci mechaników to jest własnie standard, jak nie da sie szybko i prosto zdiagnoizowac problemu , to nie ma problemu ,szkoda im czasu na bardziej dogłebna diagnoze szczegónie w ASO gdy zamochód juz nie jest na gwarancji.
    Ostatnio edytowane przez marko1815 ; 07-09-2023 o 10:55

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 styczeń 2024
    Skąd
    Jelenia góra
    Wiek
    30
    Postów
    1
    Auto
    Seat Leon 2
    Rocznik
    2007
    Witam. Czy ktoś rozwiązał problem z tym szarpaniem ? Mam to samo w swoim Seacie Leon 2 1.9 TDI 105km BXE . Podczas wciśnięcia sprzęgła z jedynki na dwójkę jest szarpnięcie i z dwójki na trójkę wyżej już nie . Wymieniłem :
    Olej w skrzyni biegĂłw
    Poduszki skrzyni biegĂłw
    Wysprzeglik
    Płyn hamulcowy
    I problem dalej pozostaje ... Dodam że dwumas jest w porządku
    Ostatnio edytowane przez Gruby199411 ; 22-01-2024 o 21:07

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2024
    Skąd
    PL
    Wiek
    43
    Postów
    1
    Auto
    alfa romeo mito
    Rocznik
    2011
    Włąśnie analizuję podobny problem u mechanika. Zobaczymy co powie

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    12 listopad 2019
    Skąd
    Chrzanow
    Postów
    108
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2017
    Od mojego postu gdzie pisałem w maju zrobiłem okolo25-30 tys km nic się nie dzieje dalej jezdze myślę że szkoda waszych pieniędzy na mechaników dopóki nic się nie rozleci, sam robię I naprawiam narazie nic nie ruszam


 

Podobne tematy

  1. Rumot sprzęgła przy nagłym wciskaniu 1.4 95km
    Napisany przez Talarsw na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post: 30-09-2019, 10:32
  2. Szarpniecie i dziwny dżwiek przy mocnym przyspieszniu.
    Napisany przez marek602 na forum Croma
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 31-07-2018, 16:21
  3. Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 20-12-2017, 17:34
  4. Zimny silnik - skacze przy wciskaniu gazu
    Napisany przez Maraton na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 18-05-2017, 17:05
  5. Szarpanie silnika przy lekkim wciskaniu gazu
    Napisany przez ziabol17 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 06-03-2017, 19:18

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl