Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 6 z 36 PierwszyPierwszy ... 4567816 ... OstatniOstatni
Posty od 76 do 90 z 536
Like Tree98lubi to!

Temat: Silnik 1.4 16V Typowe Usterki  

  1. #76
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał tzok Zobacz post
    Bezkolizyjne były tylko stare silniki FIRE 8V (1.1 i 1.2)
    O 1.0 FIRE się zapomniało Bardzo popularny silnik w UNO.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #77
    Klubowicz
    Dołączył
    30 grudzień 2012
    Skąd
    Los Angeles
    Postów
    340
    Auto
    Fiat Linea
    Rocznik
    2009
    W moim Seicento 1,1 MPI jest cudowny bezkolizyjny silnik. Pasek zerwał się pierwszy raz w dziewiątym roku użytkowania przy przebiegu 102 tyś km. Pierdzikółko zatargane do mechanika, założony nowy pasek i jeździmy dalej. Myślę że co najmniej do roku 2022 wystarczy. W każdym razie na pewno nie będę go wymieniał profilaktycznie, tylko czekam aż kolejny się zerwie.

    Teraz silników bezkolizyjnych to raczej już się nie kupi w nowym aucie.

  4. #78
    Klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    kujawsko-pomorskie
    Postów
    428
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 95KM
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał marnyd4d Zobacz post
    Od Poniedziałku do Soboty nie odpalałem swojego tipo i nie parkowałem go w garażu tylko stał pod chmurką. Wszystko po to aby zobaczyć czy usterka o której pisałem znowu się nie powtórzy. Przez te kilka dni trochę padał deszcz później było trochę mrozu także warunki w sam raz na test. W Sobotę postanowiłem odpalić autko i na szczęście praca silnika była prawidłowa silnik nie szarpał i komputer nie wyświetlił żadnych błędów. Nadal będę obserwował zachowanie jednostki napędowej i jeśli znowu będą miały miejsce jakieś anomalia to na pewno o tym napisze na forum. A twoje tipo posiada auto gaz?????????
    Nie , nie mam gazu. Póki co na razie temat z falowaniem obrotów już się nie powtórzył. Mam teraz wrażenie , że miało to trochę związek że było włączone dużo odbiorników ( radio , ogrzewanie tylnej szyby ), to wpływa na obciążenie akumulatora , może trochę osłabiony akumulator ....

  5. #79
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 wrzesień 2016
    Skąd
    Niemcy
    Postów
    24
    Auto
    BMW E34 2.5 24V 192KM
    Rocznik
    1992
    Cytat Napisał slawcio74 Zobacz post
    to wpływa na obciążenie akumulatora , może trochę osłabiony akumulator ....
    Pozwoliłem sobie zauważyć, że faktycznie aku jest trochę za słaby. Np kiedy będziesz chciał zamknąć obie szyby na raz to silnik wydaje dziwne wibracje (niewielkie, ale zauważalne).

    A tak swoją drogą jak tu już jestem to chciałem zapytać ile Wasze Tipo ma obrotów na jałowym?

    No i co jakieś 10 s silnik się trochę zatrzęsie. Też nieznacznie, ale odczuwalnie.

  6. #80
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2016
    Skąd
    LUBUSKIE
    Wiek
    36
    Postów
    884
    Auto
    TIPO EASY+ PAKIETY DODATKOWE 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2016
    Jak włączyłem podgrzewanie tylnej szyby to silnik dostał duże obciążenie i trochę drżał

  7. #81
    Klubowicz
    Dołączył
    19 sierpień 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    40
    Postów
    333
    Auto
    Tipo 1.4
    Rocznik
    2016
    Jakie parametry mają te akumulatory?

  8. #82
    Klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    kujawsko-pomorskie
    Postów
    428
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 95KM
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał darekpowarzny Zobacz post
    Pozwoliłem sobie zauważyć, że faktycznie aku jest trochę za słaby. Np kiedy będziesz chciał zamknąć obie szyby na raz to silnik wydaje dziwne wibracje (niewielkie, ale zauważalne).

    A tak swoją drogą jak tu już jestem to chciałem zapytać ile Wasze Tipo ma obrotów na jałowym?

    No i co jakieś 10 s silnik się trochę zatrzęsie. Też nieznacznie, ale odczuwalnie.
    U mnie na jałowym ok. 900 obr. Jak jest jeszcze nie dogrzany to też czuje lekkie drżenie , jakby lekkie falowanie , ale na obrotomierzu wskazówka nie waha się w widoczny sposób , trochę silnik jakby się ratował przed zgaśnięciem. Ale wystarczy lekko dodać kilka razy gazu i mu przechodzi . I tak jak pisałem mam wrażenie że ma to związek ze zbyt słabym moim zdaniem akumulatorem, mógłby mieć choć 60Ah.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał marnyd4d Zobacz post
    Jak włączyłem podgrzewanie tylnej szyby to silnik dostał duże obciążenie i trochę drżał
    hej kolego , to spróbuj jeszcze pobawić się szybami , najlepiej dwoma , włącz radio na fula , wciśnij pedał hamulca , włącz wentylator na 4 , lampki na podsufitce i podłącz nawigację .. to z podziwu nie wyjdziesz jak silnik zatrzęsie. Wg mnie akumulatory są za słabe... 50Ah a elektroniki i systemów bezpieczeństwa sporo. nawet nie chcę myśleć o dołożeniu jeszcze jakiś odbiorników np. alarmu....

  9. #83
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2016
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    41
    Auto
    Fiat tipo opening edition 1.4 16v 95 cv
    Rocznik
    04.2016
    akumulator mozna wsadzic 10% od 50Ah wiekszy niz stary bez problemu ,powyzej tej wartosci zalezy jaki jest alternator czy da rade zaladowac , bo jesli alternator jest za slaby to aku jest nie doladowany co sie wiaze ze szybszy zuciem.

  10. #84
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2016
    Skąd
    Będzin
    Postów
    290
    Auto
    Tipo tipo 1.4 16v + LPG
    Rocznik
    2016
    Az mnie boli jak czytam ze aku 50Ah jest "za słaby". Ta wartość oznacza pojemność i ma niewielki wpływ na ilość obsługiwanych odbiorników podczas pracy silnika. Jeżeli alternator nie wykarmi, to aku chodź by miał 1000Ah to nic to nie da. Natomiast im większa pojemność aku tym większe obciążenie alternatora by go doładować oraz więcej czasu na to potrzeba. Jeżeli aku sie nie zdąży doładować to ma niskie napięcie podczas rozruchu i problemy z odpaleniem. Aku dobiera sie do mocy alternatora, a alternator do ilości odbiorników ktore ma obsłużyć. W autach jeżdżących na krótkich odcinkach rozsądniej jest wręcz wstawić aku o mniejszej pojemości (ale z odpowiednim maksymalnym poborem mocy) bo wtedy szybciej sie doładowuje i szybciej osiąga odpowiednie napięcie do kolejnego rozruchu. Inaczej mówiąc, lepiej mieć aku mniejszy niż za duży.

  11. #85
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2016
    Skąd
    Stalowa Wola
    Postów
    114
    Auto
    Tipo 2016
    Rocznik
    2016
    no właśnie, odnośnie akumulatora... w poprzednim samochodzie za słaby akumulator tuż przed padnięciem, miał takie symptomy że podczas rozruchu przygaszały się światła, radio, kontrolki i oświetlenie w kabinie delikatnie przygasało. Był to objaw jakiego nie miałem po wymianie akumulatora na nowy...

    I teraz mam nowe Tipo i co? Obserwuję te same objawy co na zdychającym akumulatorze z poprzedniego auta. Przy rozruchu przygasa mi na pół sekundy podświetlenie radia i inne kontrolki.
    To moim zdaniem oznaka że po prostu brakuje prądu i tyle.
    Ostatnio edytowane przez hubek ; 26-11-2016 o 10:26

  12. #86
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 wrzesień 2016
    Skąd
    Niemcy
    Postów
    24
    Auto
    BMW E34 2.5 24V 192KM
    Rocznik
    1992
    Widzę, że problem nie dotyczy tylko mnie, zatem co proponujecie? Wstawić lepszy akumulator? Jakiejś lepszej firmy?
    Jestem ciekaw czy takie problemy mają użytkownicy najwyższych wersji wyposażenia.

    Co do obrotów to mi wskazówka pokazuje niecały 1000 i z początku mnie to przeraziło. Nie wiem czy oddawać go do serwisu na jakąś regulację czy to się samo wyreguluje? Mam przejechane dopiero 500 km.

  13. #87
    Klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2016
    Skąd
    Zawiercie
    Postów
    436
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM/LPG Tartarini
    Rocznik
    2016
    U mnie (1.4) aku działa raczej ok, ale jak odpalam silnik to wyłączam wszystkie odbiorniki jakie się da. Dzienne światła przy odpaleniu trochę przygasają , ale to chyba normalne. Od razu zaznaczam że nie jestem elektryków
    Ostatnio edytowane przez DamianoZaw ; 26-11-2016 o 11:04

  14. #88
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2016
    Skąd
    LUBUSKIE
    Wiek
    36
    Postów
    884
    Auto
    TIPO EASY+ PAKIETY DODATKOWE 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał darekpowarzny Zobacz post
    Widzę, że problem nie dotyczy tylko mnie, zatem co proponujecie? Wstawić lepszy akumulator? Jakiejś lepszej firmy?
    Jestem ciekaw czy takie problemy mają użytkownicy najwyższych wersji wyposażenia.

    Co do obrotów to mi wskazówka pokazuje niecały 1000 i z początku mnie to przeraziło. Nie wiem czy oddawać go do serwisu na jakąś regulację czy to się samo wyreguluje? Mam przejechane dopiero 500 km.
    Gdy silnik złapie temperaturę to obroty spadają poniżej 1000 i jest to jak najbardziej prawidłowa wartość obrotowa silnika na biegu jałowym. Gdy silnik jest zimny to obroty są większe i mają wartość około 1500.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał DamianoZaw Zobacz post
    U mnie (1.4) aku działa raczej ok, ale jak odpalam silnik to wyłączam wszystkie odbiorniki jakie się da. Dzienne światła przy odpaleniu trochę przygasają , ale to chyba normalne. Od razu zaznaczam że nie jestem elektryków
    Ja też wyłączam radio i dmuchawę podczas porannego odpalania

  15. #89
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,075
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał hubek Zobacz post
    I teraz mam nowe Tipo i co? Obserwuję te same objawy co na zdychającym akumulatorze z poprzedniego auta. Przy rozruchu przygasa mi na pół sekundy podświetlenie radia i inne kontrolki.
    Zignoruj. Mój obecny pojazd od zawsze tak ma i wszystko jest ok (fabryczny akumulator przeżył 9 zim).

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał slawcio74 Zobacz post
    hej kolego , to spróbuj jeszcze pobawić się szybami , najlepiej dwoma , włącz radio na fula , wciśnij pedał hamulca , włącz wentylator na 4 , lampki na podsufitce i podłącz nawigację .. to z podziwu nie wyjdziesz jak silnik zatrzęsie.
    Moim zdaniem TTTM - zignorować. Ten silnik ma maksymalny moment przy wysokich obrotach - lubi szybko się kręcić W okolicy 1000obr/min jest słabiutki i dodatkowe dociążenie go przez alternator skutkuje tym, że biedak trochę się męczy.

  16. #90
    Klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2016
    Skąd
    Wielkopolska
    Wiek
    55
    Postów
    138
    Auto
    Fiat TIPO 1.4, 16V; wersja Lounge
    Rocznik
    10.2016 r
    Dziękuję gdyż teraz też będe wyłączał różne urządzenia przed odpaleniem .
    Mam pytanko : Jest na wyśwetlaczu komputera takie info o ładowaniu akumulatora. Dolny parametr 10V a górny 18V oraz 4 poziomy. Jak odbierałem autko to był na 2 poziomie , teraz pojeździłem i jest na 3 poziomie. Czy to znaczy że akumulator jest jeszcze niedoładowany czy tu chodzi o parametry ładowania alternatora ?


 
Strona 6 z 36 PierwszyPierwszy ... 4567816 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Qubo - typowe usterki a może wady fabryczne
    Napisany przez galrad na forum Qubo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 27-04-2024, 20:22
  2. Typowe usterki
    Napisany przez lukew na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 21-11-2016, 11:23
  3. usterki podczas upałów
    Napisany przez einstein1 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 20-08-2015, 13:45
  4. kod usterki c 1045
    Napisany przez sloniu na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 12-12-2011, 22:44
  5. [silnik] ulysse bez turbo ? ogólne usterki mojego samochodu
    Napisany przez Oktawian na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 20-08-2010, 22:47

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534silnik-1-4-16v-typowe-usterki-3399535

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534silnik-1-4-16v-typowe-usterki-33995

fiat tipo usterki

fiat tipo 2016 wady

silnik fiat tipo 1.4 16v 95km opinie

silnik fiat 1.4 16v 95km opinie

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534silnik-1-4-16v-typowe-usterki-3399525

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534silnik-1-4-16v-typowe-usterki-3399530

silnik 1.4 fiat tipotipo usterkihttps:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534silnik-1-4-16v-typowe-usterki-339953fiat tipo awarie i problemyFiat Starjetsilnik fiat 1.4 16v 95km forum1.4 16v starjetfiat tipo usterki silnikafiat tipo opiniefiat tipo 1.4 t-jet lpg luz zaworowyfiat tipo 1.4 95 km po uzy zaworowestarjet opiniesilnik w tipo2 brak dynamikisilnik fiata 1.4 16v opinieluZ zaworowy fiat tipojaki jest alternator w tipo 2yutube czy fiat tipo bierze olei

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl