Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 32 12311 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 471
Like Tree41lubi to!

Temat: Moja (niemiła) przygoda z TIPO 1.4 LPG  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2018
    Skąd
    Tarnów
    Wiek
    39
    Postów
    14
    Auto
    Tipo 1.4 B/G / Panda 1.2 B/G
    Rocznik
    2016 / 2004

    Moja (niemiła) przygoda z TIPO 1.4 LPG

    Witam

    W zwiazku z goracym zainteresowaniem w wątku o typowych usterkach w 1.4 i zrobieniem się całkowitego offopicku tam opisuje cała sytuacje w tym wątku.

    Pacjent:

    Fiat tipo 1.4 (na fakturze OE) w instrukcjach i gwarancji POP z 2016 roku z silnikiem wolnossącym 1.4 Zakupiony w ASO Fiat Schewe w Gdańsku. Oraz z zamontowaną tam instalacją LPG Stag-4 Qbox Plus (w poprzednim wątku popełniłem błąd bo podałem ze to STAG 300). Auto od początku serwisowane tylko w ASO Fiat Auto-Plus na Potokowej. Wszystkie przeglądy na czas. Gaz tankowany tylko na Lotosie. Samochód użytkowany w trybie mieszanym (średnia prędkości na liczniku Trip A 55 km/h)

    Diagnoza i opis usterki:

    Przebieg 50045 km, Spadek mocy, migający check engine, natychmiast wyprawa do serwisu.

    Rozmowa w ASO:

    "jest to typowa usterka, te silniki nie nadają się do gazu w związku z nieodpornością na wysokie temperatury, problem ten zaczyna się lawinowo pojawiać w tipo z LPG" , Przy odbiorze dokumentów potwierdzających usterkę spotykam osobę jeżdżącą tipo w korporacji taksówkarskiej "z aplikacji" ten sam problem.

    Rozwiązanie:

    Na dobitkę poinformowano mnie czy chce to naprawiać i jak dobrze - na oryginalnych gniazdach problem na 100% wystąpi znowu - rozwiązaniem są gniazda wzmacniane (cytując znanego polskiego graciarza i blogera Z.Łomnika - TO TEN WZMOCNIONY) od "zaprzyjaźnionego" specjalisty z wolnego rynku - poza ASO
    Jestem w kontakcie telefonicznym z ubezpieczycielem AC Warta, Firma leasingowa która jest właścicielem auta zapowiedziała ze możliwe będzie zlikwidowanie szkody - przynajmniej w części przez ubezpieczyciela oraz będą kontaktować się z centrala Fiat aby pokryli część kosztów naprawy.

    Wnioski:

    Jestem bardzo zawiedziony, bardzo długo jeżdżę fiatem i jestem wręcz zaskoczony ze przy takim przebiegu występuje taka awaria. Jeżeli po naprawie awaria się powtórzy (a średnio wypadnie to pewnie za 2 lata) to poważnie zastanawiam się nad wystąpieniem na drogę prawną w związku z wadą ukrytą - brak informacji ze ten silnik nie nadaje się do gazu.

    Będę tutaj informował o postępach.

    Inne wnioski:

    Jestem strasznie wkurzony ze musze wywalić tyle kasy na naprawę, prawda jest tez taka ze roznica ceny na paliwie/lpg to według szacunków od 8000-10 000 zł po odliczeniu instalacji, oraz tej naprawy to zasadniczo dalej jestem do przodu.
    Moja rada dla forumowiczów z tym silnikiem i LPG. Pakiet premium w AC to niewielka roznica w cenie i część ubezpieczycieli moze taka szkodę pokryć z AC. Wiec moze warto zainteresować się takim pakietem dodatkowo. Problem w waszym przypadku moze nigdy się nie zdarzyć ale 3500 zł w budżecie domowym moze być sporym jednorazowym wydatkiem. Chyba ze naprawiacie gdzieś taniej.


    Dokumenty:

    Dane osobowe zamazuje w związku z RODO


    Analiza.pngKosztorys.png
    Ostatnio edytowane przez Niejestkolorowo ; 30-12-2018 o 15:37



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2016
    Skąd
    Zawiercie
    Postów
    317
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM/LPG Tartarini
    Rocznik
    2016
    nieźle..
    Ciekawe jakbyś pojechał do tego aso gdzie zakladałeś gaz- czy też by powiedzieli że ten silnik nie nadaje się do gazu?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 październik 2018
    Skąd
    szczecin
    Wiek
    27
    Postów
    97
    Auto
    Croma 2.2 pb/lpg, Lanos 1.5 16v/lpg
    Rocznik
    2006
    Kupiłeś auto w salonie, aso zamontowało gaz, serwisujesz auto wg wytycznych gwarancji- to czym tu się przejmować ? przecież to powinno iść na gwarancje

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2018
    Skąd
    Tarnów
    Wiek
    39
    Postów
    14
    Auto
    Tipo 1.4 B/G / Panda 1.2 B/G
    Rocznik
    2016 / 2004
    Cytat Napisał DamianoZaw Zobacz post
    nieźle..
    Ciekawe jakbyś pojechał do tego aso gdzie zakladałeś gaz- czy też by powiedzieli że ten silnik nie nadaje się do gazu?

    Z ciekawosci jutro zadzwonie do nich. Ja naprawde wszystko rozumiem rozumiem jak to sie dzieje w jakims zajechancu co ma cztery razy rownik zrobiony albo jakims gruzie slladaku ale w 2-letnim aucie z przebiegiem 50000 km to to jest jakis zart

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał zawikox Zobacz post
    Kupiłeś auto w salonie, aso zamontowało gaz, serwisujesz auto wg wytycznych gwarancji- to czym tu się przejmować ? przecież to powinno iść na gwarancje

    Auto jest po gwarancji ktora skonczyla sie w wrzesniu 2018 roku ;(

  6. #5
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    35
    Postów
    1,181
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Podczas uzytkowania przed tym przebiegiem jakies problemy czy check engine? Auto jezdzilo dobrze czy jakies szarpanie czy cos?

    Ciekawe, problem z tym silnikiem i gazem na pewno jakis jest, ciekawe jak tylko wplywa na to sama jakosc montazu instalacji, kalibracja itp. No i ciekawe ile egzemplarzy taki remont dotyczy, bo sprzedanych sporo a takich po remoncie nie wiadomo ile? No i jak bedzie za jakis czas bo nie kazdy trzaska tym w robocie

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2018
    Skąd
    Tarnów
    Wiek
    39
    Postów
    14
    Auto
    Tipo 1.4 B/G / Panda 1.2 B/G
    Rocznik
    2016 / 2004
    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    Podczas uzytkowania przed tym przebiegiem jakies problemy czy check engine? Auto jezdzilo dobrze czy jakies szarpanie czy cos?

    Ciekawe, problem z tym silnikiem i gazem na pewno jakis jest, ciekawe jak tylko wplywa na to sama jakosc montazu instalacji, kalibracja itp. No i ciekawe ile egzemplarzy taki remont dotyczy, bo sprzedanych sporo a takich po remoncie nie wiadomo ile? No i jak bedzie za jakis czas bo nie kazdy trzaska tym w robocie
    Auto jest uzywane zasadniczo tylko przezemnie, generalnie nie maltretowane bo bez sensu dusic te 1.4 to nie jest demon predkosci. Nigdy nie bylo zadnych objawów dosłownie nic.

    ASO z potokowej jest najlepszym ASO w trojmiescie , serwisuje tam auta od wieliu lat wraz z instalacjami lpg, jezeli oni czegos nie potrafia to nikt nie umie.

    Problem jest podobno znany praz pojawiajacy sie w dużej ilosci egzemplarzy. Nawet jak oddawalem auto to diagnoza byla natychmiastowa ze raczej na restarcie komputera sie nie skonczy a ja nie chcialem uwierzyc i zartowalem ze eeee tam niemozliwe
    Ostatnio edytowane przez Niejestkolorowo ; 30-12-2018 o 21:33

  8. #7
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    58
    Postów
    2,216
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    To jest jednak częsty przypadek w silnikach 95KM.
    Jednak koszt naprawy wyrywa z butów . Cena części również. Wiem ,że to ASO ale po gwarancji jednak robiłbym to gdzie indziej.
    Ponadto na pewno wyjdzie drożej . Brak uszczelek kolektora wydechowego ,rozrządu nie powinno się zakładać tego samego , uszczelniacze zaworowe,nowy olej i filtr oleju,nowy płyn chłodniczy tego nie masz w wycenie , a co z zaworami ssącymi .
    Ostatnio edytowane przez KOBRA ; 30-12-2018 o 20:42

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2018
    Skąd
    Tarnów
    Wiek
    39
    Postów
    14
    Auto
    Tipo 1.4 B/G / Panda 1.2 B/G
    Rocznik
    2016 / 2004
    Cytat Napisał KOBRA Zobacz post
    To jest jednak częsty przypadek w silnikach 95KM.
    Jednak koszt naprawy wyrywa z butów . Cena części również. Wiem ,że to ASO ale po gwarancji jednak robiłbym to gdzie indziej.
    Ponadto na pewno wyjdzie drożej . Brak uszczelek kolektora wydechowego ,rozrządu nie powinno się zakładać tego samego , uszczelniacze zaworowe,nowy olej i filtr oleju,nowy płyn chłodniczy tego nie masz w wycenie , a co z zaworami ssącymi .
    Teraz jestem w kropce, bo po wstępnej rozmowie ubezpieczyciel wymaga naprawy takiej usterki w ASO i raczej tylko na taką się zgodzą jezeli mają się "dokładać" do interesu. Z perspektywy nawet jezeli dołożą mi połowe to juz opłaca się zostawić w ASO.

    Co do reszty którą piszesz to cholera teraz to zjeżyłeś mi włoś na głowie tym bardziej.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2016
    Skąd
    LUBUSKIE
    Wiek
    30
    Postów
    869
    Auto
    TIPO EASY+ PAKIETY DODATKOWE 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2016
    Mi się wydaje że w silniki w naszych tipkach mowa tu o (1.4 95KM) to już nie są te same jednostki które były montowane w Bravo 2, Grande Punto itd. Tamte silniki uważane były za pancerne i bardzo udane konstrukcje które nawet na LPG robiły bardzo wysokie przebiegi beż żadnych kłopotów z głowicami. Niestety teraz wychodzi na to że ten świetny silnik został chyba specjalnie wykonany ze słabszych materiałów i zaczynają się grube awarie po śmiesznych przebiegach. Ja na szczęście nie mam LPG ale też obawiam się o trwałość silnika bo jeśli jest zbudowany z jakiś gównianych materiałów to i nawet gdy jeździmy tylko na benzynie awarie mogą się pojawić tyko trochę później. Czekam na wasze opinie. Może jest tu jakiś mechanik który ma porównanie starego 1.4 95KM z konstrukcją montowaną w naszych tipkach.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    1,917
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    No to jak ma słabe gniazda to i chujowa benzyna tez zbierze żniwo... może nie tak szybko jak lpg ale...
    marnyd4d lubi to.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    Skawina
    Wiek
    36
    Postów
    384
    Auto
    TIPO SW 1.4 fire
    Rocznik
    2018
    Warto dodać ile palił tego lpg. Czy często wchodził po za 4000 obr/min i ile oleju lubił podpić.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2018
    Skąd
    Tarnów
    Wiek
    39
    Postów
    14
    Auto
    Tipo 1.4 B/G / Panda 1.2 B/G
    Rocznik
    2016 / 2004
    Cytat Napisał Gomez405 Zobacz post
    Warto dodać ile palił tego lpg. Czy często wchodził po za 4000 obr/min i ile oleju lubił podpić.
    Trasa 7-8 Miasto 10-11 LPG

    Po za 4000 to chyba zdarzyło się z dwa razy, a ubytki oleju miedzy wymianami co 15 000 km były znikome

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    21 wrzesień 2017
    Skąd
    Łódź
    Postów
    340
    Auto
    Tipo sw
    Rocznik
    2017
    Ja jednak bede sie upieral ze problem wystrpuje w 1.4 95km tylko z silnikami z LPG. Narazie tylko zagazowane mialy jakiekolwiek problemy z glowicami. Chyba ze cos przegapilem. Z lpg mozna przytoczyc conajmniej kilkanascie problemow a bez moze jeden...
    Sa silniki ktore nie nadaja sie do gazu i to wlasnie jeden z tych.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2014
    Skąd
    DG
    Wiek
    33
    Postów
    280
    Auto
    Panda 1.1 ; TIPO Lounge+business 1.4
    Rocznik
    2004;2016
    Wraz z przebiegiem może rozjechać się mieszanka i w zwykłym benzynowcu, więc zawory nie są bezpieczne nigdzie Mieszanka może się zmienić z wielu powodów choćby nieszczelności układu dolotowego czy wydechowego, nie wspominam już o uszkodzeniach elementów elektronicznych mierzących wartości dla ustalenia tej mieszanki - miałem przypadek gdy czujnik temperatury pokazywał 20stopni różnicy w temperaturze powietrza; czujnik ilości zasysanego powietrza pokazywał 20% inne wartości ze starości; przedawkowanie z powodu nieszczelności wydechu i lambda podawała również wartości złe.
    Ja w przypadku wypalenia gniazd lub zaworów brałbym pewnie wzmacniane - po co wymieniać na to samo jak się wie, że jest złe.
    Pozdrawiam

  16. #15
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    35
    Postów
    1,181
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Wracając do tematu, dziwi mnie tylko kwota na fakturze, bo tutaj obecny jakiś czas temu Fiatprime pisał że za 3000 to można zrobić już na wypasie na wzmocnionych gniazdach ale normalny remont to koszt około 2000. Ceny podawał nawet z tamtego rejonu czyli Trójmiasto. Swoją drogą, nie wiem czy już nie lepiej pójść tym tematem, żeby kupić używany silnik na allegro aktualnie jest na przykład taki za 3000 z niskim przebiegiem, na pewno to lepiej niż planowanie głowicy i taki tam pseudo remont na szybko zeby jezdzilo.

    Nie ma co robic gownoburzy na temat tego silnika i lpg. Ale jakos pomalu dopuszczam tą mysl jesli chodzi o remont pojezdzimy zobaczyny. Jak u mnie taka sytuacja sie wydarzy to najpierw pojade lawetą oczywiscie na rozmowe ze sprzedawcą, ktory akurat od tego tematu zaczal sprzedaz mojego Tipo
    Ostatnio edytowane przez brylancik13 ; 31-12-2018 o 09:56


 
Strona 1 z 32 12311 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Dpf-przygoda
    Napisany przez GUREGORI74 na forum Croma
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post: 20-01-2016, 18:11
  2. Fiat Uno ŚCIĄGA niemiłosiernie
    Napisany przez JacUno na forum Uno
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 16-11-2014, 18:11
  3. Moja przygoda z 2 ASO w Warszawie
    Napisany przez krzysztof2345 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post: 21-03-2013, 08:22
  4. Moja przygoda ze Stilo oraz ASO Kowalski w Częstochowie
    Napisany przez MartinBlank na forum Stilo
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post: 09-08-2012, 14:43
  5. Moje Tipo Moja Pasja
    Napisany przez KrzychuB na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 24-12-2010, 13:47

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

stag 4 qbox i fiat

problem z lpg przy wysokich temperaturach

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl