Nie byłem jeszcze dziś w aucie i nie wiem czy będę, średnio mi się gdzieś chce ruszać na taki mróz. Jutro wieczorem na pewno dam znać![]()
Nie byłem jeszcze dziś w aucie i nie wiem czy będę, średnio mi się gdzieś chce ruszać na taki mróz. Jutro wieczorem na pewno dam znać![]()
Potwierdzam, sprawdziłem , to działa, zrzuta na skrzynkę dla JTN![]()
Jak dojdzie wiosną do skutku jakiś spot to wtedy się odwdzięczymy myślę!
Ja też byłem w aucie i potwierdzam że wystarczy tylko delikatnie dotknąć kluczyk i rozrusznik kręci sam aż do odpalenia autka. Podziękowania dla kolegi JTN bo ma naprawdę dużą wiedzę w temacie nowego tipo. BARDZO DZIĘKUJĘ KOLEGO![]()
Zależy w jak starszych autach. W Grande Punto sterowanie starterem idzie z ECU, więc stacyjka daje tylko sygnał do niego. Nie ma tylko autostartu, więc w nim trzeba trzymać.
Swoją drogą widać, że nie zrobili programowego zabezpieczenia przed ponownym uruchomieniem rozrusznika. Jest tylko mechaniczna blokada stacyjki przed ponownym wbiciem AVV.
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 08-01-2017 o 13:54
JackTheNight miałeś rację samo kręci, nie trzeba trzymać. Stukania nie ma. Pytanie czy przez te kilka miesięcy nie zepsułem nic w rozruszniku...
Tylko po h*j ja czytałem te instrukcje jak są tam takie dyrdymały??! To w sumie powinien być przycisk "start" a nie kręcenie kluczykiem ;-/
Też o tym pomyślałem. Przycisk byłby super, niejeden pojedzie z tym klekotem do serwisu. Tylko że taki przycisk to zapewne dodatkowe koszty... a to auto nie zapominajmy nisko budżetowe.
Przy odpowiedniej ilości chęci dorobienie przycisku start to nie problem, stop też można by tak rozwiązać ale tu już więcej zabawy...
Nie zawsze system jest bezstykowy. Czasami wkładasz klucz do jakiegoś otworu i obok jest przycisk. Chodziło mi tylko o to że taki system ze stacyjką tradycyjną sam się prosi aby używać go zgodnie z przyzwyczajeniem a nie "po nowemu". Do tego w instrukcji jest też napisane aby puścić dopiero jak silnik się uruchomi...
Jak muszę wsadzić kluczyk w dziurę, to mogę go od razu przekręcić - rozwiązanie z przyciskiem jest wtedy dla mnie bez sensu. Co innego, jak mogę go cały czas mieć w kieszeni.
Faktycznie, przeglądając tę instrukcję, chwilami mam wrażenie, jakbym czytał naprędce sklecone polskie tłumaczenie instrukcji do jakiegoś taniego chińskiego badziewia, a nie instrukcję samochodu europejskiego koncernu z tradycjami....![]()
Twórcy chyba sami wątpili w poprawność działania tego systemu, dlatego zastosowali możliwość jego pominięcia. Skoro i tak BCM steruje rozrusznikiem, to wystarczyłoby ustawić zamiast rozpoznawania poziomu, rozpoznawanie zbocza (zmiany stanu) na linii AVV - wtedy można by dowolnie długo trzymać kluczyk w pozycji AVV, a BCM rozpoznawałby tylko pojedynczy impuls w momencie przejścia z MAR na AVV. To tylko kwestia konfiguracji pinu GPIO który jest skojarzony z linią AVV stacyjki.
Rozrusznikiem steruje ECU, nie Body![]()