W każdym fiacie (od dawien dawna) jeść taki myk, ze podczas odpalania (dokładniej pracy rozrusznika) sam wyłącza zbędne odbiorniki (światła itp) by rozrusznik miał lepszego kopa
W każdym fiacie (od dawien dawna) jeść taki myk, ze podczas odpalania (dokładniej pracy rozrusznika) sam wyłącza zbędne odbiorniki (światła itp) by rozrusznik miał lepszego kopa
Ten wskaźnik to nie poziom naładowania akumulatoraUrządzeń nie ma sensu wyłączać, bo auto samo to robi podczas uruchamiania, o czym wspomniał kolega przede mną
Co do wskaźnika ładowania, to jeśli dobrze byś popatrzył, to zakres zmienia się w zależności od zapotrzebowania na prąd. W 500X jest "inteligentny alternator", który zwiększa wydajność w momencie zwiększenia zapotrzebowania na prąd (uruchomienie podgrzewacza PTC, ogrzewanie siedzeń, kierownicy, tylnej szyby i pola wycieraczek przedniej szyby,...). W MultiEcuScan jest opcja ustawienia flagi wymiany "inteligentnego alternatora", więc komputer z nim musi gadać. W Tipo zapewne jest podobnie.
Ja zmierzyłem miernikiem i na drugim poziomie to napięcie około 12.2V, na trzecim poziomie to przy włączonym silniku i miernik wskazywał 14.3 V.
U mnie na wyłączonym silniku zawsze dwie cegiełki włączone, a przy uruchomionym silniku jak alternator ładuje aku to świecą się trzy cegiełki/poziomy.
To jest wskaźnik napięcia jakie jest na akumulatorze. Nie wiem jak jest w 500X, ale wiem co jest w Tipo
U nas zakres się nie zmienia, zawsze jest taki sam, od 10V do 18V.
Nic nie jest podobnie, u nas nie ma Start&Stop, także jest normalny alternator![]()
Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 26-11-2016 o 21:01
Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry
Miernikiem sprawdzałem już 2 razy akumulator to raz miałem 12,6 V a potem jak zimniutkie auto było to 12,45 V . Co do sprawdzenia miernikiem ładowania alternatora to następnym razem zobaczę bo deszcz padał i nie zdążyłem ale 14,3 V u Ciebie to właśnie jest IDEALNE ładowanie alternatora![]()
zabawne mam auto od środy 163 km nabite i już problemy z kierunkowskazem i dzisiaj wyaliło czek engine "skontroluj silnik" porażka ledwo odebrałem auto już trzeba jechac na serwis....miał ktoś coś takiego? silnik 1,4 z lpg od nowości
Ostatnio edytowane przez Mati66622 ; 26-11-2016 o 21:26
Pewnie instalacja gazowa spowodowała pojawienie się tego błędu. A z kierunkowskazami co się dzieje????
nie odbijał za każdym razem prawy kierunkowskaz ale poklupałem delikatnie w kolumnę kier. od góry i narazie spoko. 163 km i nie potrafią normalnie ustawic gazu masakra ręce opadają autoryzowany serwis....
Już też ktoś miał problem z tymi kierunkowskazami więc to chyba jakaś wada fabryczna. Tutaj masz więcej na temat kierunkowskazów http://fiatklubpolska.pl/tipo-531/ki...az-tipo-34527/
porażka ledowo wyjechałem z salonu i 2 rzeczy...
Jednak FIAT TO FIAT![]()
człowiek kupuje nowe żeby mieć święty spokój nie odwiedzać serwisu co chwila ale jednak nie podstawowych rzeczy nie da się zrobić do porządku...
Czepiasz się Fiata a to wina gazowników, którzy pewnie są podwykonawcami dla ASO i z samym Fiatem niewiele mają wspólnego. Jak dla mnie montaż gazu w nowym, niedotartym silniku to nie jest dobry pomysł a szczególnie w tej jednostce, którą z gazem trzeba umieć dobrze ustawić. Docieranie silnika na gazie też może się odbić na trwałości samego silnika w późniejszym okresie. Ja bym gazował taki silnik dopiero po gwarancji u dobrego gaziarza. W twoim przypadku dobrze by było zrobić kilka pierwszych tysięcy na samej benzynie a później jechać na regulację instalacji.
jeżdżone na benzynie jak narazie gaz wyłączyłem oczywiscieteraz załączyłem gaz niech wyłazi co ma wyjśc bo będe zgłaszał na serwis
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
chciałem dotrzc go na benzynie ale nie będe co chwila jeździc na serwis wiec niech się dzieje teraz co chce...
Ten check wyskoczył ci na benzynie czy na gazie?
no właśnie podczas jazdy na jakim paliwie wyskoczył tobie check???