Jak tylko będę ruszał auto to to sprawdzę. Jeśli teoria okaże się prawdziwa to Jack powinien od każdego dostać dobre piwo!
Jak tylko będę ruszał auto to to sprawdzę. Jeśli teoria okaże się prawdziwa to Jack powinien od każdego dostać dobre piwo!
Też to sprawdzę, bardzo chciałbym żeby to było to , ale niestety raczej jestem sceptyczny....
Brawo JTN. Pytanie tylko czy to jest to
No u mnie nie słyszałem jakiś dziwnych dźwięków podczas uruchamiania silnika, może to to, muszą koledzy sprawdzić.
Zauważyłem, że osoby w garażach bardziej to słyszą, zapewne echo robi swoje i słychać to głośniej.
Ja próbowałem u siebie usłyszeć coś metalicznego przy uruchamianiu silnika, ale nie słyszałem - a auto mam pod chmurką.
Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry
A może to dotyczy tylko tych aut po kampanii na podkładkę? U mnie wcześniej przed kampania tego nie było, ale nie było też mrozu.
Koledzy co wy piszecie...
1. Wcałe nie jest tak jak piszecie że kręcimy kluczyk i zaraz puszczamy. Instrukcja mowy wyraźnie "puścić kluczyk jak tylko silnik się uruchomi".
2. Jakby to było od nieprawidłowego uruchamiania to nie zależałoby od pogody tylko za każdym razem byłby ten objaw.
Ja z tym idę do ASO we wtorek. Awarie trzeba zgłaszać natychmiast. Nigdy nie wygadakcjcoe się ze "ło panie to mi się tak dzieje od pół roku". Zawsze jak zgłaszać od to stało się wczoraj .
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Ja obstawiam że wsadzili akumulator o za niskim prądzie rozruchowym albo jakieś gówno tureckie co już nie trzyma pojemności.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Tak się dzieje jak akumulator jest za słaby i prądu starcza na rozruch ale przez chwilę brakuje go dla rozrusznika. Ten nie cofa zębatki na czas i mamy dźwięk.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Tak się dzieje jak akumulator jest za słaby i prądu starcza na rozruch ale przez chwilę brakuje go dla rozrusznika. Ten nie cofa zębatki na czas i mamy dźwięk.
W instrukcjach są błędy i niedomówienia. W przypadku mojej Viagry wiele informacji wyciągnąłem z instrukcji amerykańskiej. Sprawdzałeś, czy chwilowe cyknięcie w pozycję AVV powoduje pracę rozrusznika do momentu uruchomienia silnika?
Do cofnięcia zębatki rozrusznika nie jest potrzebny prąd. Robi to sprężyna, gdy starter sterujący bendixem nie dostaje prądu. Ale w dobrym kierunku zmierzasz. We Fiatach, na pewno jest w Grande Punto, w przypadku słabego akumulatora nie odpali się silnika. W momencie odpalania, gdy napięcie podczas rozruchu spadnie poniżej określonej wartości, nie znam jej, ECU odłącza starter rozrusznika, pomimo, że daje radę kręcić i by odpalił. Przypomniałeś mi o tym fakcie. Gdy miałem problemy z przewodem masowym, standard w GP na odcinku belka-skrzynia, w momencie spadku zasilania ECU w moim Kropku "odłączał" rozrusznik, ale w tym momencie silnik odpalał - była wyraźna przerwa w pracy rozrusznika. W momencie odpalenia ECU "odblokowywał" rozrusznik, który zębatkę bendiksu ładował w obracające się koło zamachowe - efekt dźwiękowy był dość głośny.
Masz dwa lata gwarancji i zgłaszasz awarię kiedy Ci się podoba. Samochód ma być sprawny przez te dwa lata i tyle, Fiat z reguły nie odrzuca roszczeń gwarancyjnych. To nie Korea, gdzie gwarancja ładnie wygląda tylko na papierze.
Tej dupereli co trapi wasze Tipo nie chciało by mi się zgłaszać, bo to nie awaria (skoro trapi większość egzemplarzy) tylko pewnie cecha tego modelu. W Turcji pewnie nie mają mrozów
he a ja tak narzekałem na moje GP (wprawdzie tylko 85 tys przebiegu), w tym czasie 0 awarii, za rok będę zmieniał outo...
W instrukcji jest wiele błędów, nie twierdzę że nie można tak robić jak napisali, ale jednak chwilowe przekręcenie kluczyka w pozycje AVV powoduje, że czasem trzymania bendixa w pozycji rozruchu steruje już komputer a nie stacyjka.
Co do błędów (bo jest ich dużo więcej) to np. w instrukcji napisali :No jakbym tak się stosował do instrukcji bezwzględnie to nigdy bym wstecznego nie wrzuciłAby włączyć bieg wsteczny R
z położenia luzu, należy podnieść
pierścień 1 rys. 129, znajdujący się pod
uchwytem dźwigni, i jednocześnie
przesunąć dźwignię w lewo,
a następnie do przodu.
W instrukcji napisali :A jak pamiętam to zimą nie zaciągasz ręcznego, także wybiórczo stosujesz się do tej instrukcjiW razie postoju i pozostawiania
samochodu należy:
włączyć bieg (1. na drodze pod górę
lub wsteczny na drodze w dół) i skręcić
kołami w bok;
wyłączyć silnik i zaciągnąć hamulec
ręczny;
zawsze
Koła zapewne też skręcasz w bok
To tak wcale nie działa.
Bendiks wysuwany jest za pomocą elektromagnesu, a chowany za pomocą sprężyny
W 1.4 jest tak samo, ECU samo steruje czasem kręcenia rozrusznika - wystarczy tylko musnąć kluczyk w pozycje AVV, resztę robi już komputer. Stacyjka nie jest rozwiązana tak jak w starszych autach, że napięcie ze stacyjki szło bezpośrednio na elektromagnes rozrusznika, teraz sygnał ze stacyjki idzie na wejście komputera.
Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 08-01-2017 o 12:36
Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry
W instrukcji jest też,że aby wymienić żarówkę prawą mijania należy robić to przez klapkę w nadkolu.Po co ta klapka skoro z lewej jej nie ma?Po co ta klapka skoro jest normalnie dostęp z komory silnika?Chyba tylko po to aby leciał tamtędy cały syf z drogi.
Jack The Night - MIAŁEŚ RACJĘ !!!! Przed chwilką byłem uruchomić mojego tipusia. Tylko musnąłem kluczyk w pozycję uruchomiania. Rozrusznik kręci tak długo dopóki nie uruchomi silnika. I uwaga : ŻADNYCH STUKÓW , PUKÓW I INNYCH GÓWIEN ! Czysta praca rozrusznika a później silnika ! Dla mnie temat zakończony . Tylko wspomnę że samochód stał na mrozie -6 przez całą noc, około 16 godzin ... ostatnie uruchomienia przeze mnie to za każdym razem te stuki...
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
I jeszcze dodam, że o tym odkryciu poinformowałem żonę , w ramach instruktarzu ( oczywiście ) i dostałem zjeby, cytuję: "wiem o tym, zauważyłam to już od dawna .. nie mogłeś spytać !!??"
Ostatnio edytowane przez slawcio74 ; 08-01-2017 o 12:32 Powód: pomyłka
No i widzisz slawcio74 - trzeba się żony od czasu do czasu pytac o takie rzeczy a nie zakładać z góry, że nic nie wie
ale Panowie kolejna rzecz przydatna dla nowego użytkownika - powinno powstać kompendium wiedzy TIPOwskiej
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
i co Ridi pomogła rada JTN??