Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 27 z 36 PierwszyPierwszy ... 172526272829 ... OstatniOstatni
Posty od 391 do 405 z 536
Like Tree98lubi to!

Temat: Silnik 1.4 16V Typowe Usterki  

  1. #391
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    2,004
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Ja nie uwazam ze to jakies bezawaryjne super auto. Wrecz przeciwnie widze ze ma sporo wad. Jednak silnik w tym modelu jest juz w autach grupy FCA od dawna, nie jest to jakis kosmos. Sam uslyszalem nie najlepsza opinie o gazie w Tipo od mechanika zajmujacego sie gazem w AGŚ. Jednak dalej bede sie upieral, ze jesli instalacja LPG prowadzilby w kazdym egz do pewnego remontu, nikt nie chcialby tego montowac. Do pewnych silnikow po prostu gazu sie nie montuje, nie ze sie nie da ale ze jest to pozbawione sensu.
    Co do Selenia Gas to pierwsze slysze, ogolnie zalecaja Selenia K PE podobnie jak do benzyny bez lpg.
    A wracajac do przebiegu taxi to sam widzis ile auto jezdzi i jak jest obciazone. Podobnie jest w firmach dla przedstawiciela. Na pewno nie ma co porownywac z autami cywilnymi.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #392
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    prowadzilby w kazdym egz do pewnego remontu, nikt nie chcialby tego montowac
    A kto mówi o każdym egzemplarzu? Wystarczy, że w 10-20% będzie to będą mówić, że we wszystkich. Tak samo jak krążą legendy, że nie zakłada się gazu do V-Tec'ów czy DuraTec'ów co jest g... prawdą. Po prostu Kowalski nie wie co to regulacja luzów zaworowych. Gorzej jak to samo się dzieje w silniku nowym z "salonową" instalacją i hydrauliczną regulacją zaworów.

    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    co do Selenia Gas to pierwsze slysze
    Wglądu w dokumentację i zalecenia producenta/dystrubutora nie mam. Od listopada w serwisach w Pomorskim do aut które trzepią przebiegi/pracują zalecają Selenię Gas przy wymianie. Nie zgłębiam. W sumie mało mnie to interesuję. Ma działać.

    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    A wracajac do przebiegu taxi to sam widzis ile auto jezdzi i jak jest obciazone. Podobnie jest w firmach dla przedstawiciela. Na pewno nie ma co porownywac z autami cywilnymi.
    Ale odczep się od tej taksówki. To nie Niemcy, że dopłacasz 4-8 tyś. euro i masz zmodyfikowany silnik/układ napędowy/mapę pod jazdę miejską/hamulce itd jak to w Mercedesie/VW/Skodzie. Ludzie biorą do pracy auta takie same jak cywilne. To nie jest moje pierwsze auto i nie pierwsze nowe. Jakby nie nadało się na taxi/dla przedstawiciela to by mi na PKD nie sprzedali i nie dali gwarancji. Swego czasu multum jeździło Grande Punto na E'lkach (to już w ogóle hardcore) z 1,4 8v i wytrzymywały z LPG bez problemu 300-400 tyś. I co z tego?

    Jak za 6-7 lat używania grupa "cywilna" będzie miała nalatane 60-80 tyś km i nie będzie problemów takich jak mają Ci co tymi autami pracują to będziemy się wdawać w polemikę na temat.

    Inna sprawą jest kwestia tego jak o auto się dba. Będąc w ASO zabawiali mnie i opowiadali, że przyjechał do nich starszy Pan na dolewkę oleju przy przebiegu 4 tyś.km. Na bagnecie pokazał się olej jak wlali 1,8L (1,4 95km). Przy takiej konsumpcji serio powinna być większa miska olejowa.

  4. #393
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    2,004
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Nie chodzilo mi o auto specjalnie przystosowane pod dany typ jazdy a samą charakterystyke uzytkowania ale zostawmy ten temat.
    Sam obawialem sie tematu LPG w tym aucie i w sumie nadal sie obawiam ale na kalibracje sam dodatkowo pojechalem do gwaranta i dystrybutora Tartarini, olej sprawdzam i jezdze, sporo po miescie ale nie katuje i zobaczymy jak ta instalacja bedzie sie sprawowac za jakis czas. Jesli dojdzie do sytuacji opisywanej i bedzie potrzebny silnik lub remont to na pewno instalacja wyleci z auta, bo przy naprawde dbałym uzytkowaniu takie cos w nowym aucie nie ma prawa sie zdarzyc, przy pelnej akceptacji i aprobacie producenta auta czyli FCA.

  5. #394
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,585
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Swego czasu multum jeździło Grande Punto na E'lkach (to już w ogóle hardcore) z 1,4 8v
    Dlaczego hardcore?

  6. #395
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,587
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Wbrew pozorom 8v jest lepsze bo widzisz jak zjada gniazda i mozesz reagowac. Sam zalozylem do puntolota. Zreszta nie ma co sie na zapas martwic. Ide ogladac jak porucznik Columbo łapie mordercow smigając swoim Peżotem 403
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 06-03-2018 o 21:39

  7. #396
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Dlaczego hardcore?
    Bo jeżdżą ludzie którzy nie umieją operować sprzęgłem i obrotami, 100% po mieście, często z "może zredukujesz", nie patrzący czy dziura jest w jezdni itd. itp.

    Tamta konstrukcja była mega wytrzymała.

  8. #397
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2017
    Skąd
    Krakow
    Wiek
    31
    Postów
    18
    Auto
    Tipo 1.4 16v
    Rocznik
    03.2017
    Cytat Napisał TipoSedan Zobacz post
    Ciekawe, ze dzieje się to tylko w taksówkach (przynajmniej tak piszą na forach).

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.



    obaj mieliście dotrysk włączony?

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


    fajnie ze ktoś z duzym researchem wśród taksiarzy, jak wygląda porównanie awaryjności przed i po włączeniu dotrysku?
    dwóch taksówkarzy z Krakowa zaczyna pisać na forum w ciągu godziny i to jeszcze o tym samym silniku z tym samym gazem niesamowity zbieg okoliczności dobrze bo od Was informacje się przydadzą (w sumie ja z góry zakładałem załozenie polskiego LPG bo o Landi Renzo i Tartarini juz za duzo się nasłuchałem jednak dobrze się utwierdzić w przekonaniach

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    BARDZO WAZNE nie tylko dla posiadaczy Fiata: jak ktoś ma wieczne problemy z sondą lambda (checki) albo mu auto gaśnie a panowie w ASO mówią, ze dobrze regulują, tylko po miesiącu lub dwóch się coś samo rozregulowało to proszę szybko zmienić ASO/gazownika. Znajomy tak miał w Skodzie z Landi Renzo i nawet 100k nowe auto nie zrobiło a nie jest taksiarzem! Po prostu ASO mu regulowało byle szybko, zeby auto tylko jezdziło i nie gasło a jak się po miesiącu pojawiał check to ze się coś rozregulowało niby samo, ze silnik wrazliwy itp. Okazało się ze sonda nie kłamała a checki nie były fałszywymi alarmami. Po remoncie silnika pil dalej olej i trzeba bylo kupic uzywany do 4-ro letniego auta bo nowe silniki sa tak drogie, ze mechanik nawet nie znał ceny.
    Przed wypaleniem zaworów nie było jeszcze dotrysku bo siadło auto przed sylwestrem
    Po wymianie głowicy jest dotrysk i wymieniony sterownik gazu i wieczny check z sonda

    Jak czytam ze taksiarz jeździ oporowo to mi dupa cierpnie.
    Taxi jeździ tak samo jak każdy inny nie upalą nie odcinamy tylko przebiegi są większe bo częściej jeździsz a objawy będą mieć wszyscy takie same jak dojdą do tego przebiegu 😂

  9. #398
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,587
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    To ja jeszcze raz przywolam swoj przyklad: obecnie 152 kkm LPG zalożone coś około 5 kkm zaraz po kupieniu. Teraz mało jeździ. Ze wzgledu na hydraulike zaworów nie jestem w stanie stwierdzic/ocenic ich recesji ale pomiar sprezania 2-3 tys temu w normie (z pamieci 13-13.5 na cieplym. Instalka BRC. Silnik 1.4 16v z 2009 r. ale z wariatorem. Bez dotrysku. Ale jest maly knif: moj silnik ma ograniczona moc -powyzej 4600-4800 obr przymyka sie przepustnica (taki numer jak z 95 KM zrobic 78 KM) wiec nie jest krecony powyzej tego bo nie ma sensu (jesli mozna to traktowac jako wskazowke)
    Edit: sprawdzilen na kartce cisnienie sprezania 12.8, 13, 13, 13.5 z proba olejową 15, 14.8, 14.8, 15
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 06-03-2018 o 23:34

  10. #399
    Klubowicz
    Dołączył
    18 luty 2018
    Skąd
    KRAKÓW
    Postów
    136
    Auto
    500L CROSS T-jet
    Rocznik
    2018
    Temat ciekawy, bo sam zastanawiam się nad 500l lub Tipo z tym silnikiem od razu z gazem i trochę mnie to przeraża co tu czytam. Chcę kupić nowy samochód po to by mi dłużej służył bezawaryjnie a nie po to by zaraz po gwarancji robić remont silnika.

    Przy okazji zapytam kolegów z taxi, jaki dostaliście rabat % na swoja grupę zawodową?

    Wysłane z mojego LEX720 przy użyciu Tapatalka

  11. #400
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,587
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Bier pan Tjeta i sie nie zastanawiaj. Tylko to jest od razu z gazem. Po stokroć już tu pisano 1.4 16v jest fabrycznie bez gazu gaz (Tartarini) jest dokladany przez dealera.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 06-03-2018 o 23:19

  12. #401
    Klubowicz
    Dołączył
    18 luty 2018
    Skąd
    KRAKÓW
    Postów
    136
    Auto
    500L CROSS T-jet
    Rocznik
    2018
    Tak, tylko 500l cross nie ma fabrycznie gazu i właśnie w ASO, montują tartarini

    Wysłane z mojego LEX720 przy użyciu Tapatalka

  13. #402
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    2,004
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Mystahajt Zobacz post
    Przed wypaleniem zaworów nie było jeszcze dotrysku bo siadło auto przed sylwestrem
    Po wymianie głowicy jest dotrysk i wymieniony sterownik gazu i wieczny check z sonda

    Jak czytam ze taksiarz jeździ oporowo to mi dupa cierpnie.
    Taxi jeździ tak samo jak każdy inny nie upalą nie odcinamy tylko przebiegi są większe bo częściej jeździsz a objawy będą mieć wszyscy takie same jak dojdą do tego przebiegu ��
    Swoja droga ile ten remont ksztowal, wymiana glowicy itp? Czy poszlo to na gwarancji czy tam jak zwał ubezpieczeniu instalacji LPG?

  14. #403
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2017
    Skąd
    Krakow
    Wiek
    31
    Postów
    18
    Auto
    Tipo 1.4 16v
    Rocznik
    03.2017
    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    Swoja droga ile ten remont ksztowal, wymiana glowicy itp? Czy poszlo to na gwarancji czy tam jak zwał ubezpieczeniu instalacji LPG?
    Wszystko na gwarancji robili jeszcze ich postraszylem bo to z ich winy auto się jebie bo gazu ustawić jiebpotrafia a na to mam milion kartek serwisowych. Zreszta jutro tez jadę bo znowu check sonda wyskoczyła 🤔

    Jeżeli chodzi rabat stwierdzili ze Taxi to nie grupa zawodowa a ja mam wersje Tipo Tipo z jakimiś tam dodatkiem także mi dali 3400 rabatu z tego co pamietam tylko

  15. #404
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,587
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Tak czy inaczej do benzyny i diesla znów planują dorzucić podatek 8 groszy +Vat na rozwój transportu niskoemisyjnego. Do LPG (z natury trochę mniej emisyjnego) nie, więc opłacalność LPG jakby trochę się zwiększy.

  16. #405
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Ciekaw jestem czy jak robią te gniazda to wsadzają coś już pod LPG czy po taniości. W sumie nikt nie wie. Serwis się chwalić nie chce. Na dokumentach nie napisane. W sumie groszowe sprawy aczkolwiek...

    Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka


 
Strona 27 z 36 PierwszyPierwszy ... 172526272829 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Qubo - typowe usterki a może wady fabryczne
    Napisany przez galrad na forum Qubo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 27-04-2024, 20:22
  2. Typowe usterki
    Napisany przez lukew na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 21-11-2016, 11:23
  3. usterki podczas upałów
    Napisany przez einstein1 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 20-08-2015, 13:45
  4. kod usterki c 1045
    Napisany przez sloniu na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 12-12-2011, 22:44
  5. [silnik] ulysse bez turbo ? ogólne usterki mojego samochodu
    Napisany przez Oktawian na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 20-08-2010, 22:47

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534silnik-1-4-16v-typowe-usterki-3399535

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534silnik-1-4-16v-typowe-usterki-33995

fiat tipo usterki

fiat tipo 2016 wady

silnik fiat tipo 1.4 16v 95km opinie

silnik fiat 1.4 16v 95km opinie

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534silnik-1-4-16v-typowe-usterki-3399530

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534silnik-1-4-16v-typowe-usterki-3399525

silnik 1.4 fiat tipotipo usterkifiat tipo awarie i problemy1.4 16v starjethttps:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534silnik-1-4-16v-typowe-usterki-339953silnik fiat 1.4 16v 95km forumFiat Starjetfiat tipo opiniefiat tipo usterki silnikafiat tipo 1.4 95 km po uzy zaworowestarjet opiniesilnik fiat 1.4 95km spalanie stukowefiat tipo 1.4 t-jet lpg luz zaworowyluZ zaworowy fiat tiposilnik fiata 1.4 16v opinieyutube czy fiat tipo bierze oleifiat tipo awarie

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl