Witamy na Fiat Klub Polska
52lubi to! -
Master
Jak nie sprawdzisz to się nie dowiesz. Wystarczy, że gdzieś jakiś kanał jest inaczej puszczony i już wartość podciśnienia będzie inna niż ta zaprogramowana w sterowniku dla tego konkretnego auta z tym konkretnym silnikiem i będziesz miał non stop dyskotekę na desce. Jeszcze pół biedy w takim prostym silniku jak u nas. Ale jak dochodzą wariatory jakieś czy turbo to problemy gwarantowane - przeprogramowanie sterownika/latanie po elektronikach/tunerach.
I wracamy do pkt 0 czyli opłacalności takiego przedsięwzięcia względem zrobienia oryginalnej pod LPG jak się już rozsypie.
Puki ktoś fizycznie nie sprawdzi (kupi, sprawdzi głowicę, złoży, zacznie eksploatować) to się nie dowiemy tylko możemy gdybać. Niby powinno pasować
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Klubowicz
Zawór wydechowy tipo 1.4 lpg wg linka pasuje do wersji i 95KM, i z turbo 120KM. Tylko czy to rzeczywiście jest prawda a nie błąd kogoś kto wprowadza dane.
https://www.autoczescionline24.pl/freccia-2482442.html
-
Master
Ale o co chodzi Ci z tym zaworem chłopie? Od tygodnia to wklejasz. Pasuje do tej głowicy? Co z tego?
-
Doświadczony klubowicz
A czy w ogóle ktoś podzieli się jak naprawa została przeprowadzona i efekty finalne bo autor tematu chyba już zapomniał o problemie
-
Klubowicz

Napisał
FiatPrime
Ale o co chodzi Ci z tym zaworem
Wieść gminna niesie, że zawory w 1.4 95KM są miękkie, a wg tego sklepu ten sam zawór jest do:
1.tipo z 1.4 95KM;
2. innych fiatów z 1.4 95KM, które podobno nie sprawiały kłopotów na lpg;
3. Tipo z 1.4 120KM przystosowanym do fabrycznego LPG.
-
Master

Napisał
DamianoZaw
Wieść gminna niesie, że zawory w 1.4 95KM są miękkie, a wg tego sklepu ten sam zawór jest do:
1.tipo z 1.4 95KM;
2. innych fiatów z 1.4 95KM, które podobno nie sprawiały kłopotów na lpg;
3. Tipo z 1.4 120KM przystosowanym do fabrycznego LPG.
Może są tego samego kształtu i zamiennik pasuje do wszystkich wymienionych modeli ale np do tipo producent użył gownolitu do ich produkcji i akurat zamiennik okaże się trwalszy... któż to wie? Te z fabrycznym lpg maja chyba głowice z innym numerem katalogowym...
I jeszcze jedno, to ze producent zamiennika podaje ze zawór pasuje do jakiegoś auta to nie musi być prawda... nie raz oddawałem części do ic bo mimo iż miała pasować to jednak nie pasowała...
-
Klubowicz

Napisał
DamianoZaw
Wieść gminna niesie, że zawory w 1.4 95KM są miękkie, a wg tego sklepu ten sam zawór jest do:
1.tipo z 1.4 95KM;
2. innych fiatów z 1.4 95KM, które podobno nie sprawiały kłopotów na lpg;
3. Tipo z 1.4 120KM przystosowanym do fabrycznego LPG.
TJET I 1.4/ 95 mają takie same zawory dolotowe ale wydechowe inne. Na stówe , kiedyś sprawdzałem.
Ostatnio edytowane przez tko17 ; 28-02-2019 o 18:40
-
Doświadczony klubowicz
Panowie a może to wina oliwy i jej ilości w misce. Może wypalanie zaworów jest wynikiem zaniedbań w tym kierunku plus dodatkowo słabsze materiały. Jest jednak dużo samochodów z przebiegami powyżej 80000 i jeżdżą.
Może selenia nie wytrzymuje przy lpg i traci swoje parametry. Sam doświadczyłem juz kilka razy że po zjeździe z autostrady tak jakby zawory głośniej chodziły.
-
Master
Co ma olej do współpracy zawór-gniazdo zaworowe? Owszem przy hydraulicznych regulatorach luzu zaworowego olej ma wpływ na ich pracę. 1.4 16v, 1.2 16v Fire pojemność układu smarowania mają 2,8l. 1.2 16v mam u siebie przebieg 245kkm z czego na lpg 170kkm i silnik nie ruszany, kompresja książkowa. Tutaj są 2 wyjścia, albo głowica jest robiona z słabszego materiału tzn. same gniazda zaworowe albo po prostu system sterowania zasilania paliwem jest zmieniony. W takim wypadku trzeba sprawdzić EGT z AFR w różnych zakresach obciążenia silnika.
-
Doświadczony klubowicz

Napisał
steyr
Co ma olej do współpracy zawór-gniazdo zaworowe? Owszem przy hydraulicznych regulatorach luzu zaworowego olej ma wpływ na ich pracę. 1.4 16v, 1.2 16v Fire pojemność układu smarowania mają 2,8l. 1.2 16v mam u siebie przebieg 245kkm z czego na lpg 170kkm i silnik nie ruszany, kompresja książkowa. Tutaj są 2 wyjścia, albo głowica jest robiona z słabszego materiału tzn. same gniazda zaworowe albo po prostu system sterowania zasilania paliwem jest zmieniony. W takim wypadku trzeba sprawdzić EGT z AFR w różnych zakresach obciążenia silnika.
Tak gdybam bo są silniki z dużymi przebiegami bez problemów.
-
Master
Na ten przykład w oplu 1,4 turbo zły olej skutkował spalaniem stukowym. Niby nie związane a jednak.
-
Doświadczony klubowicz

Napisał
marx30
Na ten przykład w oplu 1,4 turbo zły olej skutkował spalaniem stukowym. Niby nie związane a jednak.
W oplowskim z16xep też głowice z plasteliny temp robocza wody 110 *C bez hydrauliki i 60000 robiły flotowe a prywatne ponad 150000 tylko kwestia szklanek.
-
Klubowicz
Byłem dzisiaj w trasie,autostradą 600km.podczas jazdy zapalił się i zaczął mrugać check. Spadek mocy,nierówna praca silnika i takie dziwne "pufanie"z wydechu.obawiam się ,że niestety wypalił się zawór. Serwis od razu mówi,że gaz z zewnątrz,więc naprawa ewentualnie płatna.nawet diagnoza płatna jeśli to zawór. Przebieg 73500.gaz zakładany przy przebiegu 6600km.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
W poniedziałek może będę wiedział co się stało.
-
Klubowicz
Współczuję:/
Jaka instalacja lpg? Zakladana w aso?
-
Klubowicz

Napisał
Tomasz1976
Byłem dzisiaj w trasie,autostradą 600km.podczas jazdy zapalił się i zaczął mrugać check. Spadek mocy,nierówna praca silnika i takie dziwne "pufanie"z wydechu.obawiam się ,że niestety wypalił się zawór. Serwis od razu mówi,że gaz z zewnątrz,więc naprawa ewentualnie płatna.nawet diagnoza płatna jeśli to zawór. Przebieg 73500.gaz zakładany przy przebiegu 6600km.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
W poniedziałek może będę wiedział co się stało.
??...jaki olej zalany w silniku...??
Podobne tematy
-
Napisany przez GUREGORI74 na forum Croma
Odpowiedzi: 27
Ostatni post: 20-01-2016, 18:11
-
Napisany przez JacUno na forum Uno
Odpowiedzi: 6
Ostatni post: 16-11-2014, 18:11
-
Napisany przez krzysztof2345 na forum Stilo
Odpowiedzi: 44
Ostatni post: 21-03-2013, 08:22
-
Napisany przez MartinBlank na forum Stilo
Odpowiedzi: 34
Ostatni post: 09-08-2012, 14:43
-
Napisany przez KrzychuB na forum Moje auto
Odpowiedzi: 14
Ostatni post: 24-12-2010, 13:47
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
Fiat Tipo LPG problemy
,
tipo stag check engine
,
fiat tipo lpg forum
,
fiat tipo glowica
,
oryginalna instalacja tartarini fiat tipo
,
tipo na gaz forum fiat
,
fiat tipo lpg awarie
,
elm327 a gwarancja fiat
,
tipo.glowica
,
tipo lpg glowica problem
,
tipo lpg problemy
,
fiat tipo 1 4 95 km jaka instalacja lpg
,
problem z lpg przy wysokich temperaturach
,
stag 4 qbox i fiat
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:02.
W sieci od 2007 roku.