Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 18 z 28 PierwszyPierwszy ... 81617181920 ... OstatniOstatni
Posty od 256 do 270 z 414
Like Tree31lubi to!

Temat: Moja (niemiła) przygoda z TIPO 1.4 LPG  

  1. #256
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,000
    Auto
    Tipo SW 1,4 2017 Duster 1.5 dCi 4x2 2018
    Rocznik
    2017
    Jak nie sprawdzisz to się nie dowiesz. Wystarczy, że gdzieś jakiś kanał jest inaczej puszczony i już wartość podciśnienia będzie inna niż ta zaprogramowana w sterowniku dla tego konkretnego auta z tym konkretnym silnikiem i będziesz miał non stop dyskotekę na desce. Jeszcze pół biedy w takim prostym silniku jak u nas. Ale jak dochodzą wariatory jakieś czy turbo to problemy gwarantowane - przeprogramowanie sterownika/latanie po elektronikach/tunerach.

    I wracamy do pkt 0 czyli opłacalności takiego przedsięwzięcia względem zrobienia oryginalnej pod LPG jak się już rozsypie.

    Puki ktoś fizycznie nie sprawdzi (kupi, sprawdzi głowicę, złoży, zacznie eksploatować) to się nie dowiemy tylko możemy gdybać. Niby powinno pasować



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #257
    Klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2016
    Skąd
    Zawiercie
    Postów
    281
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM/LPG Tartarini
    Rocznik
    2016
    Zawór wydechowy tipo 1.4 lpg wg linka pasuje do wersji i 95KM, i z turbo 120KM. Tylko czy to rzeczywiście jest prawda a nie błąd kogoś kto wprowadza dane.
    https://www.autoczescionline24.pl/freccia-2482442.html

  4. #258
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,000
    Auto
    Tipo SW 1,4 2017 Duster 1.5 dCi 4x2 2018
    Rocznik
    2017
    Ale o co chodzi Ci z tym zaworem chłopie? Od tygodnia to wklejasz. Pasuje do tej głowicy? Co z tego?

  5. #259
    Klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    Skawina
    Wiek
    36
    Postów
    356
    Auto
    TIPO SW 1.4 fire
    Rocznik
    2018
    A czy w ogóle ktoś podzieli się jak naprawa została przeprowadzona i efekty finalne bo autor tematu chyba już zapomniał o problemie

  6. #260
    Klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2016
    Skąd
    Zawiercie
    Postów
    281
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM/LPG Tartarini
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Ale o co chodzi Ci z tym zaworem
    Wieść gminna niesie, że zawory w 1.4 95KM są miękkie, a wg tego sklepu ten sam zawór jest do:
    1.tipo z 1.4 95KM;
    2. innych fiatów z 1.4 95KM, które podobno nie sprawiały kłopotów na lpg;
    3. Tipo z 1.4 120KM przystosowanym do fabrycznego LPG.

  7. #261
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    1,650
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał DamianoZaw Zobacz post
    Wieść gminna niesie, że zawory w 1.4 95KM są miękkie, a wg tego sklepu ten sam zawór jest do:
    1.tipo z 1.4 95KM;
    2. innych fiatów z 1.4 95KM, które podobno nie sprawiały kłopotów na lpg;
    3. Tipo z 1.4 120KM przystosowanym do fabrycznego LPG.
    Może są tego samego kształtu i zamiennik pasuje do wszystkich wymienionych modeli ale np do tipo producent użył gownolitu do ich produkcji i akurat zamiennik okaże się trwalszy... któż to wie? Te z fabrycznym lpg maja chyba głowice z innym numerem katalogowym...

    I jeszcze jedno, to ze producent zamiennika podaje ze zawór pasuje do jakiegoś auta to nie musi być prawda... nie raz oddawałem części do ic bo mimo iż miała pasować to jednak nie pasowała...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  8. #262
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 sierpień 2017
    Skąd
    krakow
    Wiek
    38
    Postów
    90
    Auto
    tipo 1.4
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał DamianoZaw Zobacz post
    Wieść gminna niesie, że zawory w 1.4 95KM są miękkie, a wg tego sklepu ten sam zawór jest do:
    1.tipo z 1.4 95KM;
    2. innych fiatów z 1.4 95KM, które podobno nie sprawiały kłopotów na lpg;
    3. Tipo z 1.4 120KM przystosowanym do fabrycznego LPG.
    TJET I 1.4/ 95 mają takie same zawory dolotowe ale wydechowe inne. Na stówe , kiedyś sprawdzałem.
    Ostatnio edytowane przez tko17 ; 28-02-2019 o 18:40

  9. #263
    Klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    Skawina
    Wiek
    36
    Postów
    356
    Auto
    TIPO SW 1.4 fire
    Rocznik
    2018
    Panowie a może to wina oliwy i jej ilości w misce. Może wypalanie zaworów jest wynikiem zaniedbań w tym kierunku plus dodatkowo słabsze materiały. Jest jednak dużo samochodów z przebiegami powyżej 80000 i jeżdżą.
    Może selenia nie wytrzymuje przy lpg i traci swoje parametry. Sam doświadczyłem juz kilka razy że po zjeździe z autostrady tak jakby zawory głośniej chodziły.

  10. #264
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    31
    Postów
    91
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC
    Rocznik
    2017
    Co ma olej do współpracy zawór-gniazdo zaworowe? Owszem przy hydraulicznych regulatorach luzu zaworowego olej ma wpływ na ich pracę. 1.4 16v, 1.2 16v Fire pojemność układu smarowania mają 2,8l. 1.2 16v mam u siebie przebieg 245kkm z czego na lpg 170kkm i silnik nie ruszany, kompresja książkowa. Tutaj są 2 wyjścia, albo głowica jest robiona z słabszego materiału tzn. same gniazda zaworowe albo po prostu system sterowania zasilania paliwem jest zmieniony. W takim wypadku trzeba sprawdzić EGT z AFR w różnych zakresach obciążenia silnika.

  11. #265
    Klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    Skawina
    Wiek
    36
    Postów
    356
    Auto
    TIPO SW 1.4 fire
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Co ma olej do współpracy zawór-gniazdo zaworowe? Owszem przy hydraulicznych regulatorach luzu zaworowego olej ma wpływ na ich pracę. 1.4 16v, 1.2 16v Fire pojemność układu smarowania mają 2,8l. 1.2 16v mam u siebie przebieg 245kkm z czego na lpg 170kkm i silnik nie ruszany, kompresja książkowa. Tutaj są 2 wyjścia, albo głowica jest robiona z słabszego materiału tzn. same gniazda zaworowe albo po prostu system sterowania zasilania paliwem jest zmieniony. W takim wypadku trzeba sprawdzić EGT z AFR w różnych zakresach obciążenia silnika.
    Tak gdybam bo są silniki z dużymi przebiegami bez problemów.

  12. #266
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    2,642
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Na ten przykład w oplu 1,4 turbo zły olej skutkował spalaniem stukowym. Niby nie związane a jednak.

  13. #267
    Klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    Skawina
    Wiek
    36
    Postów
    356
    Auto
    TIPO SW 1.4 fire
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Na ten przykład w oplu 1,4 turbo zły olej skutkował spalaniem stukowym. Niby nie związane a jednak.
    W oplowskim z16xep też głowice z plasteliny temp robocza wody 110 *C bez hydrauliki i 60000 robiły flotowe a prywatne ponad 150000 tylko kwestia szklanek.

  14. #268
    Klubowicz
    Dołączył
    04 sierpień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    42
    Postów
    141
    Auto
    Fiat tipo 1.4 95km kombi
    Rocznik
    2017
    Byłem dzisiaj w trasie,autostradą 600km.podczas jazdy zapalił się i zaczął mrugać check. Spadek mocy,nierówna praca silnika i takie dziwne "pufanie"z wydechu.obawiam się ,że niestety wypalił się zawór. Serwis od razu mówi,że gaz z zewnątrz,więc naprawa ewentualnie płatna.nawet diagnoza płatna jeśli to zawór. Przebieg 73500.gaz zakładany przy przebiegu 6600km.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    W poniedziałek może będę wiedział co się stało.

  15. #269
    Klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2016
    Skąd
    Zawiercie
    Postów
    281
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM/LPG Tartarini
    Rocznik
    2016
    Współczuję:/
    Jaka instalacja lpg? Zakladana w aso?

  16. #270
    Klubowicz
    Dołączył
    01 lipiec 2017
    Skąd
    Świnoujście
    Wiek
    52
    Postów
    278
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95 KM Lounge sedan
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Tomasz1976 Zobacz post
    Byłem dzisiaj w trasie,autostradą 600km.podczas jazdy zapalił się i zaczął mrugać check. Spadek mocy,nierówna praca silnika i takie dziwne "pufanie"z wydechu.obawiam się ,że niestety wypalił się zawór. Serwis od razu mówi,że gaz z zewnątrz,więc naprawa ewentualnie płatna.nawet diagnoza płatna jeśli to zawór. Przebieg 73500.gaz zakładany przy przebiegu 6600km.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    W poniedziałek może będę wiedział co się stało.
    ??...jaki olej zalany w silniku...??


 
Strona 18 z 28 PierwszyPierwszy ... 81617181920 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Dpf-przygoda
    Napisany przez GUREGORI74 na forum Croma
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post: 20-01-2016, 18:11
  2. Fiat Uno ŚCIĄGA niemiłosiernie
    Napisany przez JacUno na forum Uno
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 16-11-2014, 18:11
  3. Moja przygoda z 2 ASO w Warszawie
    Napisany przez krzysztof2345 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post: 21-03-2013, 08:22
  4. Moja przygoda ze Stilo oraz ASO Kowalski w Częstochowie
    Napisany przez MartinBlank na forum Stilo
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post: 09-08-2012, 14:43
  5. Moje Tipo Moja Pasja
    Napisany przez KrzychuB na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 24-12-2010, 13:47

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl