Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 14 z 37 PierwszyPierwszy ... 4121314151624 ... OstatniOstatni
Posty od 196 do 210 z 548
Like Tree51lubi to!

Temat: Moja (niemiła) przygoda z TIPO 1.4 LPG  

  1. #196
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    37
    Postów
    1,743
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Bo samochód to tylko samochód a tym bardziej takie cos jak Tipo, auto zwykłe jak miliony innych bez szału ale przyzwoite w dobrych pieniądzach
    matejpl i nightingale79 lubią to.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #197
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 sierpień 2018
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    3
    Auto
    Fiat
    Rocznik
    Tipo
    Koledzy to jestem rekordzista. Wypalone gniazdo zaworowe po 16 tys

  4. #198
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,502
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Jeszcze na gwarancji?

    Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  5. #199
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    37
    Postów
    1,743
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Pako07 Zobacz post
    Koledzy to jestem rekordzista. Wypalone gniazdo zaworowe po 16 tys
    Coś więcej o tej sytuacji? LPG zakladane w jakim Aso? Bo to juz jest dramat, to zaden przebieg a juz remont...

  6. #200
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Pewnie antyreklama na noc cudów. W Ja mam 45 tyś. Brylant zna taksówkę co ma 80 tyś. Te silniki były w Punto, Alfie i w ogóle. I to Warszawa? Nie może być.
    brylancik13 lubi to.

  7. #201
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    37
    Postów
    1,743
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    No tak niech sie cieszy ze nie miał remontu przed pierwszym przeglądem kurłaaa a może już w fabryce wsadzają nadpalone h

  8. #202
    Klubowicz
    Dołączył
    14 wrzesień 2017
    Skąd
    gka
    Wiek
    31
    Postów
    154
    Auto
    Tipo sw pop 1.6
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał Pako07 Zobacz post
    Koledzy to jestem rekordzista. Wypalone gniazdo zaworowe po 16 tys
    czyli gniazda w 1.4 profilaktycznie robimy przy pierwszym przeglądzie olejowym?

  9. #203
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    60
    Postów
    2,511
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    A tu taka ciekawostka od znajomego ekspertyza wykonana po drugiej awarii :

    Dnia 13 lutego 2019 12:41 Moto-Ekspert <moto-ekspert@o2.pl> napisał(a):

    Dzień dobry
    na podstawie przeprowadzonych oględzin, badań i analiz, mogę
    stwierdzić, że:
    - pierwsza i druga awaria silnika polegała na uszkodzeniu
    grzybków zaworów wydechowych (przy pierwszej awarii na trzecim
    cylindrze, przy drugiej awarii na pierwszym cylindrze), przy
    pierwszej awarii doszło także do uszkodzenia tłoka i tulei
    cylindrowej trzeciego cylindra, w ramach pierwszej naprawy
    wymieniono zawory wydechowe tylko na trzecim cylindrze, nie
    wymieniono gniazd zaworowych, nie usunięto także uszkodzeń tłoka i
    tulei cylindrowej,
    - przyczyną obu awarii było zużycie gniazd i grzybków zaworów
    wydechowych, co skutkowało podwieszaniem się zaworów wydechowych,
    które nie domykały się na skutek czego doszło do przegrzania i
    uszkodzenia (wytopienia) fragmentów przylgni grzybków zaworów
    wydechowych, na podstawie weryfikacji przeprowadzonej w zakładzie
    specjalistycznym Cezar ustalono metodą porównawczą, że gniazda
    zaworowe w tym silniku są tzw. "miękkie", tj. podlegające
    przyspieszonemu zużyciu, jakość zaworów wydechowych, w mojej
    ocenie, nie jest także wystarczająca dla silnika zasilanego LPG,

    reasumując powyższe, należy uznać, że silnik samochodu nie został
    w pełni przystosowany do zasilania paliwem gazowym LPG, co
    skutkowało przyspieszonym zużywaniem się gniazd i uszkodzeniami
    przylgni grzybków zaworów wydechowych,

    w ramach pierwszej naprawy gwarancyjnej nie usunięto wszystkich
    skutków tamtej awarii co mogło być powodem zwiększonego zużycia
    oleju silnikowego jakie zaobserwowano po tej naprawie,
    ustaliłem także, że producent przewiduje naprawę silnika w
    zakresie szlifu tulei cylindrowych i wymiany tłoków na
    nadwymiarowe, zatem taka naprawa powinna być przeprowadzona po
    pierwszej awarii,
    w ramach przystosowania silnika do zasilania paliwem gazowym LPG
    należało wymienić także gniazda zaworowe na tzw. "twarde" oraz
    zawory wydechowe bardziej odporne na warunki pracy przy zasilaniu
    gazowym LPG,
    na tym etapie nie ma sensu wykonywać badań materiałowych, które
    byłyby bardzo kosztowne, a które mogłyby ewentualnie potwierdzić
    powyższe ustalenia, zwłaszcza, że, wobec braku danych producenta w
    zakresie przewidzianych parametrów technicznych tych elementów,
    wyniki badań byłyby trudne do jednoznacznej oceny,

  10. #204
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał szutawaldemar Zobacz post
    czyli gniazda w 1.4 profilaktycznie robimy przy pierwszym przeglądzie olejowym?
    Nie, nie! Wg. marx'a to przy okazji rozrządu! Po co generować dodatkowe koszta?

    Rzeczoznawca ewidentnie pracuje dla konkurencyjnego koncernu motoryzacyjnego tak samo jak kolega Fiat Prime! Fiat Prime już też wspominał dawno o konieczności wymiany gniazd, zaworów i podmianie pierścieni na nad wymiarowe/wysyłkę do speców od TSI którzy robią modyfikację tłoków. Spisek! kurłaaaaa spisek! Wy wszyscy nie umiecie jeździć tym super autem

    Ja nahulałem ponad 40 tyś. i nic! Krowa gdzie jesteś? Weź coś powiedz konstruktywnego!

  11. #205
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    60
    Postów
    2,511
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Rzeczoznawca ewidentnie pracuje dla konkurencyjnego koncernu motoryzacyjnego
    Nie wiem czy tak jest ,wiem natomiast ,że znajomy wydał na adwokatów i owego rzeczoznawcę grubą kasę ,wiec śmiem twierdzić ,ze w tym konkretnym przypadku pracuje dla znajomego ,a nie dla innego koncernu . Sam jestem ciekaw co teraz FCA na to . Pierwsza naprawa wykonywana na gwarancji a drugiej jeszcze nie wykonano sprawa trwa już trzy miesiące i końca nie widać .

  12. #206
    Klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2016
    Skąd
    Zawiercie
    Postów
    394
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM/LPG Tartarini
    Rocznik
    2016
    Ten znajomy ma tipo 1.4 95KM z lpg tartarini? Ile przejechał na gazie?

  13. #207
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    37
    Postów
    1,743
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Gruuuubbooooooo............

  14. #208
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    60
    Postów
    2,511
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Cytat Napisał DamianoZaw Zobacz post
    Ten znajomy ma tipo 1.4 95KM z lpg tartarini? Ile przejechał na gazie?
    Tak ,chyba ze 60.000

  15. #209
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    2,926
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    No to czekam na rozwój wydarzeń... co dalej?
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  16. #210
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał KOBRA Zobacz post
    Sam jestem ciekaw co teraz FCA na to .
    A co ma FCA? Nic. FCA nie sprzedaje tych aut z LPG. Importer też nie sprzedaje aut z LPG. Na początku było, że przy Tartarini jest gwarancja importera. Ale się zorientowali jakie to g. i się wycofali. Więc odpowiedzialność za gwarancję spada na ostatnie ogniwo - dealera. A tym nie śpieszy się remontować silników zgodnie ze sztuką - wywaliło na 3cim cylindrze więc robią 3ci. I za 10-20 tyś. km. jest to samo na cylindrze obok czego świetnym przykładem jest Twój znajomy.

    Cytat Napisał KOBRA Zobacz post
    Pierwsza naprawa wykonywana na gwarancji a drugiej jeszcze nie wykonano sprawa trwa już trzy miesiące i końca nie widać .
    Bo rzeczoznawca i prawnik zapewnie doradzili żeby domagać się wymiany silnika na nowy - i słusznie. Co to za zwyczaje aby głowica była planowana 2x w ciągu 60 tyś. km. Jeszcze raz i trzeba szukać nowej. Dealer odmawia - bo bardzo duży wydatek dla niego, nie ma co liczyć na pomoc importera w temacie. Więc sąd. I auto będzie stało aż niezależny rzeczoznawca wyznaczony przez sąd obejrzy gruz. Dopiero wtedy można zrobić porządnie (najlepiej samemu wyłożyć) i w procesie domagać się pokrycia kosztów całego bałaganu. W związku, że wybiera się drogę sądową - dealerzy nagle zaczynają cisnąć i odmawiają zastępczego, wystawiają faktury za przetrzymanie auta w ASO, wzywają przedsądownie do uiszczania co miesięcznych faktur. I zabawa w kto pierwszy pęknie.

    U nas jedna osoba też z branży miała podobnie (3x w przeciągu 120 tyś. km. SW Pop tak jak Ja) i z tego co pamiętam też się sądzi ale już rzeczoznawca oglądał. Będzie trwało z 1,5-2 lat. Już będzie ponad pół roku.

    Dlatego większość z nas naprawia ten syf we własnym zakresie. Nie dość, że trzymają auto czasem po 2 tygodnie to potem wychodzą takie kwiatki. A tak wyłożysz 2-3,5 tyś. 3-5 dni i spokój na dłuższy czas.


 
Strona 14 z 37 PierwszyPierwszy ... 4121314151624 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Dpf-przygoda
    Napisany przez GUREGORI74 na forum Croma
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post: 20-01-2016, 18:11
  2. Fiat Uno ŚCIĄGA niemiłosiernie
    Napisany przez JacUno na forum Uno
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 16-11-2014, 18:11
  3. Moja przygoda z 2 ASO w Warszawie
    Napisany przez krzysztof2345 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post: 21-03-2013, 08:22
  4. Moja przygoda ze Stilo oraz ASO Kowalski w Częstochowie
    Napisany przez MartinBlank na forum Stilo
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post: 09-08-2012, 14:43
  5. Moje Tipo Moja Pasja
    Napisany przez KrzychuB na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 24-12-2010, 13:47

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

tipo stag check engine

stag 4 qbox i fiat

fiat tipo lpg forum

fiat tipo glowica

oryginalna instalacja tartarini fiat tipo

tipo na gaz forum fiat

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534moja-niemila-przygoda-z-tipo-1-4-lpg-43310

fiat tipo lpg awarie

elm327 a gwarancja fiat

tipo.glowica

tipo lpg glowica problem

tipo lpg problemy

fiat tipo 1 4 95 km jaka instalacja lpg

problem z lpg przy wysokich temperaturach

Fiat Tipo LPG problemy

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl