Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 13 z 37 PierwszyPierwszy ... 3111213141523 ... OstatniOstatni
Posty od 181 do 195 z 548
Like Tree51lubi to!

Temat: Moja (niemiła) przygoda z TIPO 1.4 LPG  

  1. #181
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    37
    Postów
    1,743
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Jesli jest tak jak juz nawet dystrybutor instalacji przyznaje to remont silnika to tylko kwestia km, u jednego 30 tys km, innego 90, innego 120...itd i nie wazne co bedziesz robil



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #182
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    33
    Postów
    1,489
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    Jesli jest tak jak juz nawet dystrybutor instalacji przyznaje to remont silnika to tylko kwestia km, u jednego 30 tys km, innego 90, innego 120...itd i nie wazne co bedziesz robil
    Nie prawda, cały problem jest w instalacji lpg. Skoro jednemu ma paść po 30kkm, drugiemu po 120kkm to wiadomo że na to miała instalacja lpg [komponenty, jakość montażu, regulacja].

  4. #183
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    37
    Postów
    1,743
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Pozyjemy, zobaczymy ja mam aktualnie ponad 33 tys km, LPG od 1 km, dbam, serwisuje w AGŚ i ciekaw jestem jak to wplynie na zywotnosc i eksploatacje silnika. Jesli będę miał remont to uznam, ze ten silnik kompletnie nie nadaje sie do gazu...
    Talarsw lubi to.

  5. #184
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2018
    Skąd
    Afghanistan
    Postów
    58
    Auto
    Fiat Linea
    Rocznik
    2007
    W fordzie silnik duratec też nie nadaje się kompletnie do gazu do tego check to standard.
    120 tys na gazie bez problemu i dalej jeździ.
    Ma być dobrze założony i wyregulowane tyle w temacie.

  6. #185
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,740
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Jesli to ma mieć związek z euro6 to strategia wzbogacania mieszanki może mieć kluczowe znaczenie. Żeby mniej palił może są jakieś zakresy kiedy to pracuje na ubogiej bo ktoś wyliczył że na benzynie to uciągnie. A na Lpg już nie koniecznie. Ale to tylko gdybanie. Na pewno z euro6 nie wiąże się przyoszczędzenie na materiale jeśli w ogóle coś takiego nastąpiło, bo to temat odrębny wynikający z chciwości a nie z norm. Ja co jakiś czas raz na kilka miechów wpinam blutootha odpalam programik do obd i patrzę na korekty (mniej na lambdę bo widzę tylko napięcie i jest mało czytelne).
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 21-01-2019 o 22:35

  7. #186
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    33
    Postów
    1,489
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Korekty OBDII dużo mówią tylko głównie w CL. W OL [korekta STFT w tym zakresię spada do 0] należy regulować na podstawie pomiaru AFR, chyba że silnik ma sondę szerokopasmową i w całym zakresie pracuje w CL na podstawie sygnału z takiej sondy. U siebie w 1.2 16v sprawdzam instalacje lpg na podstawie korekt STFT i LTFT, natomiast przy tak zwanym "bucie" kiedy sterownik przechodzi w tryb OL sprawdzam napięcie na sondzie lambda. Nie jest to do końca poprawne, ale biorąc pod uwagę że większość monterów opiera się na samej autoadaptacji i na podstawie map to w tym silniku w zupełności to wystarcza.

  8. #187
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2018
    Skąd
    Afghanistan
    Postów
    58
    Auto
    Fiat Linea
    Rocznik
    2007
    Widzę sami specjalisci od gazu a ci co montuja nie umia

  9. #188
    Master
    Dołączył
    26 luty 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    32
    Postów
    1,919
    Auto
    Fiat TIPO 1.4 GASOLINE :)
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał rustin Zobacz post
    Widzę sami specjalisci od gazu a ci co montuja nie umia
    No na pewno w aso speców od gazu z powołania nie ma

  10. #189
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    52
    Postów
    825
    Auto
    Tipo SW 1,4 T-Jet Lounge
    Rocznik
    2017
    Z powołania to można bez wysiłku księdzem zostać. Żeby zostać dobrym specjalistą, również od gazu, potrzeba dużo praktyki i wiedzy
    pawka, jacek2 i nightingale79 lubią to.

  11. #190
    Klubowicz
    Dołączył
    20 sierpień 2017
    Skąd
    krakow
    Wiek
    40
    Postów
    149
    Auto
    tipo 1.4
    Rocznik
    2017
    Na tureckim forum już w 2016 pisali o problemach zaworami i utracie gwarancji przy założeniu LPG w 1.4 :1.jpg

  12. #191
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,740
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Nie wiem tylko jak sprawdzić ustawienia zaworów przy hydraulice, i mając na uwadze to że ściągnięcie pokrywy zaworoów = demontaż rozrządu. To nie 1.4 8v że szczelinomierz w łapę i jazda

  13. #192
    Master
    Dołączył
    26 luty 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    32
    Postów
    1,919
    Auto
    Fiat TIPO 1.4 GASOLINE :)
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał tko17 Zobacz post
    Na tureckim forum już w 2016 pisali o problemach zaworami i utracie gwarancji przy założeniu LPG w 1.4 :1.jpg
    Nie wiem jak wyglada sprawa turcji w UE ale wg unijnego prawa masz gwarancje tak samo jak przeglądy po za aso. Jak udowodnisz FCA ze to wina slabej jakosci silnika a nie instalacji to twoj problem

  14. #193
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    33
    Postów
    1,489
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał bahamut24 Zobacz post
    No na pewno w aso speców od gazu z powołania nie ma
    Miałem praktyki w ASO Toyoty parę lat temu, zdanie o ASO już wtedy sobie wyrobiłem. Z tego co słyszę i czytam i wiele się nie zmieniło, trzeba dobrze szukać żeby trafić na dobry i uczciwy serwis w ASO.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Nie wiem tylko jak sprawdzić ustawienia zaworów przy hydraulice, i mając na uwadze to że ściągnięcie pokrywy zaworoów = demontaż rozrządu. To nie 1.4 8v że szczelinomierz w łapę i jazda
    Nie sprawdzisz, taka jest konstrukcja silnika. Od tego jest hydraulika żeby nie kontrolować luzu zaworowego. Swoją drogą ciekawe czy sama głowica w 1.4 16v w Tipo różni się od starej głowicy z 1.2 16v Fire, te stare 1.2 16v to pancerne silniki pod lpg.

  15. #194
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Jak sobie zrobisz głowicę "przy okazji rozrządu" to też będzie pancerna pod LPG.

    Nie ma co gdybać. Bo w końcu nie wiadomo. Tym co mają T Jeta lub nie mają LPG i zrobili 15 tyś km nie padły. Więc nie padają.

    Grunt to porządna instalacja oraz głaskanie. Wtedy będzie dobrze. Nie ma co się tutaj nad negatywnym marketingiem produkować. Koledzy i tak swoje lepiej wiedzą. I będzie wina wszystkiego tylko nie gównianego silnika.

    Mój nie był otwierany. Ale się nie blokuję przed rzeczywistością jak co poniektórzy. LPG nie mają. Nic nie najeździli. Ale się będą wypowiadać, bo mogą.

    Chyba jak bywam po forach motoryzacyjnych to takiej wesołej społeczności jeszcze nie było.
    zbychbor lubi to.

  16. #195
    Klubowicz
    Dołączył
    14 wrzesień 2017
    Skąd
    gka
    Wiek
    31
    Postów
    154
    Auto
    Tipo sw pop 1.6
    Rocznik
    2018
    A ja jak już gdzieś pisałem lubię folklor tego forum.
    Przedtem byłem na alfaholikach i tam było lekkie przegięie- samochody miałe swoje pieszczotliwe imiona, doktoryzacja nad najlepszymi olejami wymienianymi co 10-12 tys. podczas gdy poprzedni właściciel wymieniał co nie wiadomo ile. Były też zlecane analizy przepracowanego oleju silnikowego (nawet tutaj krówka sugerował mi zlecenie takowej). I oczywiście "jak dbasz tak masz" A potem zawody miłosne i frustracje gdy 10-letnie zadbane belle się psuły Tu będzie podobnie, kiedy cacuszka zaczną się psuć. Dlatego warto traktować samochód jak samochód.


 
Strona 13 z 37 PierwszyPierwszy ... 3111213141523 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Dpf-przygoda
    Napisany przez GUREGORI74 na forum Croma
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post: 20-01-2016, 18:11
  2. Fiat Uno ŚCIĄGA niemiłosiernie
    Napisany przez JacUno na forum Uno
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 16-11-2014, 18:11
  3. Moja przygoda z 2 ASO w Warszawie
    Napisany przez krzysztof2345 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post: 21-03-2013, 08:22
  4. Moja przygoda ze Stilo oraz ASO Kowalski w Częstochowie
    Napisany przez MartinBlank na forum Stilo
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post: 09-08-2012, 14:43
  5. Moje Tipo Moja Pasja
    Napisany przez KrzychuB na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 24-12-2010, 13:47

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

tipo stag check engine

stag 4 qbox i fiat

fiat tipo lpg forum

fiat tipo glowica

oryginalna instalacja tartarini fiat tipo

tipo na gaz forum fiat

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534moja-niemila-przygoda-z-tipo-1-4-lpg-43310

fiat tipo lpg awarie

elm327 a gwarancja fiat

tipo.glowica

tipo lpg glowica problem

tipo lpg problemy

fiat tipo 1 4 95 km jaka instalacja lpg

problem z lpg przy wysokich temperaturach

Fiat Tipo LPG problemy

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl