Mam nadzieję że nie była to zwykła kratka deszczowa. Dałeś mi nadzieję
A ja troszkę odskoczyłem od Stilo jakiś czas temu, bo kolega zaraził mnie dwoma kołami hehe.
Niestety nie mam "A" wiec pozostaje 125, ale i tak nie jest źle.
Nie dawno zakupiłem skutra i zacząłem trochę nim śmigać z kumplem. Wczoraj jednak wskoczyło 450 km ale dupa już bolała hehe.
Bieszczadzka Przystań Motocyklowa zaliczona, ale jeździć na dwóch kołach po Bieszczadach to na prawdę frajda
b1.jpgb5.jpgb6.jpg
b9.jpgb10.jpgb3.jpg
Ostatnio edytowane przez Zielony ; 10-06-2018 o 11:49
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
Kupiłem Daelim-a S3. Niestety z częściami do niego jest spory problem.
Romet wprowadza je teraz do Polski pod swoją nazwą RMT S3.
Ot takie coś
17_05_17r (13).jpg19_04_17r (21).jpg
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
Gratuluję zakupu
Fajny sprzęt. Na pewno wygodny.
Kto wie czy się nawet nie minęliśmy. Byli my z kolegą na małym wypadzie - serpentyny k. Wojskiego (punkt widokowy). Tyle, że byliśmy zieloną połówką więc szans rozpoznać się nie było.
Było tam małe zgrupowanie motocyklowe. Niestety wracając natknęliśmy się na wypadek z udziałem motocyklisty :/
Kurcze za mną od dłuższego czasu chodzi moto. Jak u Ciebie ze względu na brak odpowiedniej kategorii prawa jazdy też 125. Tylko może jakiś dwucylindrowy chopper-ek. Myślałem nawet o nowym hyosung-u (gv125c) ale na razie trzyma mnie brak floty. Szkoda, że w międzyczasie wspomniany motór został wycięty z rynku nowymi przepisami o emisji spalin. Przynajmniej w Polsce.
Polecił byś jakąś używany sprzęt? Na początek nic wielkiego nie musi być. Raczej coś by się nauczyć jeździć. Ale wolałbym nie chinola.
Ostatnio edytowane przez ciril ; 17-06-2017 o 07:51
A jak z awaryjnością? Daelim to z tego co wyczytałem koreańska marka, więc jakościowo powinno być lepiej niż z "chińczykami". Skuter bardzo fajny, sprawia wrażenie bardzo komfortowego. Do tej pory patrzyłem wyłącznie na małe skutery, teraz to się zmieni
Edit:
A co sądzicie o skuterze Yamaha X-Max 125 ?
Przykładowa oferta:
http://allegro.pl/yamaha-x-max-125-2...857779109.html
Ostatnio edytowane przez boch ; 17-06-2017 o 10:52
Italians Do It Better
Ciril również myślałem na jakimś choperkiem, ale nie daleko mnie pojawiła się ta S trójka, a że w miarę młoda to zakupiłem. Była lekko uszkodzona więc i tańsza.
Problem z choperami 125 jest taki że są po prostu małe. Na jednym ze zdjęć powyżej, gdzie motorki są widoczne od tyły, po lewej stoi właśnie choper 125. Zobacz jak on wygląda wielkościowo do mojego Daelima, a mój S3 i tak jest mały.
Dodatkowo szale na skuter przechylił kolega z którym śmigam bo on też ma skuter, więc lepiej nam się tak śmiga.
Nie powiem bo choruję na ładny i dużo choper, ale brak prawka i kasy robi swoje. Jak tak dalej pójdzie to w przyszłym roku może go sprzedam i kupię większy (gabarytowo) ale to wyjdzie w praniu. Kolega ma Burgmana i jest mimo wszystko więcej miejsca niż u mnie a i bagażnik ma ogromny.
A co mogę polecić? Trudno bo sam dopiero zacząłem smigać, ale rozglądnij się za SYM GTS bo też miałem go w planach.
Co do Daelim-a to produkcja bazowała na Hondzie.
A jeśli chodzi o chopery to najlepiej się przymierzyć osobiście bo różne ułożenia motocykla różnie profilują kierowce. Daelim Daystar, Honda Shadow ale cena powala jak na 125, ale musi Ci się jeszcze podobać. Może być i Suzuki Maruder, tylko przy markowych pojazdach jak już wspominałem, cena części mocno skacze w górę.
Boch dokładnie jest to koreańczyk na bazie Hondy.
Kymco, Daelim, SYM to koreańce ale o niebo lepsze niż chinole.
No i duży plus to cena części. Kolega ma markę samą w sobie, czyli Suzuki Burgmann i jak padła mu pompa paliwa, to ori w serwisie Suzuki kosztowała 1800zł a do mojego S3 cały kosz z pompą i wskaźnikiem paliwa to koszt jakieś 450zł.
A co do Yamahy to nie patrzyłem na nie, ponieważ jakoś ogólnie skutery Yamahy mi się nie podobają, nie wiem dlaczego.
Można też zapodać Hondę Varadero. Co prawda nie jest to choper ani skuter ale jest to moto które ogólnie jest duże. Do tej Hondy wkładają różne pojemności łącznie z 125 a wielkość motoru/rama jest cały czas taka sama.
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
O tym daelimie nie myślałem (1 cylinder), ale widzę,że ma chłodnię oleju więc warto będzie go rozważyć.
Kurcze wywaliło mi dziś w Pandzie kontrolkę silnika. Błąd p401 - układ recyrkulacji spalin - niewystarczający przepływ.
Po skasowaniu i przejażdżce błąd wraca jako oczekujący (kontrolki brak). Cóż trzeba będzie wszystko przeczyścić i wyłączyć EGR programowo. Niepotrzebnie kilka stówek w plecy. Ekolodzy: dziękuję.
Spróbuj tylko zaślepić. Poza błędem na desce silnik powinien pracować poprawnie.
Ale wracając do skuterów, mnie się Yamaha X-Max bardzo podoba. Roczniki 2008 to już przedział cenowy ok. 5 tys. zł.
Na co zwracać szczególną uwagę kupując używany skuter? Z tego co ludzie piszą, skutery składane z 3 to żadna nowość - Polska...
Ostatnio edytowane przez boch ; 17-06-2017 o 14:17
Italians Do It Better
Drogie są plastiki bo to one obrywają jako pierwsze gdy nawet lekko się położysz czy nawet sam moto się wywróci na stopce. Jak coś jest popękane, to przeważnie trzeba się szykować na parę zeta niestety. Jest to też dobry argument do targowania. A że składane z 3 to jest taka sama sytuacja co z samochodami niestety. Stan opon, praca zimnego silnika i rozruch zimnego i nagrzanego silnika. No i dobrze się jest dowiedzieć na temat stanu napędu, czy poprzedni właściciel coś przy nim robił, bo sam pas to na dzień dobry ponad dwie stówy a nie wiadomo co dalej.
Aha i polecam skuter który ma w miarę wysoką szybę, bo wiatr nie da Ci spokoju a to jest masakra.....
Dobrze jest też postawić moto na stopce centralnej, unieść przednie koło i skręcać kierownicą. Ma chodzić w miarę lekko i nie może być żadnych zacięć czy przeskoków a zwłaszcza kiera nie może się ustawiać sama na wprost, tak jakby sama wskakiwała w pozycję "prosto". Chodzi o kontrolę łożysk główki ramy, bo niestety są to przeważnie łożyska dedykowane tylko do danego motoru i nie są dostępne zamienniki, a ich cena czasem powala.
I najważniejsze, musisz się sprawdzić/przejechać jakimś sprzętem który chcesz kupić żeby się przymierzyć do niego, bo czasem może być niby duży ale akurat Ty sobie na nim miejsca nie znajdziesz.
A skoro X-Max Ci się podoba to takiego szukaj, tylko jak już wspominałem, musisz się przymierzyć do niego
Dobrze też jest znaleźć jak najbardziej "ubrany" sprzęt, bo uwierzcie że dokupienie jakiegoś kufra czy stelaża pod kufer, to nie raz i tysiaka może kosztować.
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
Zaślepka częściowa (z otworkami) już od kilku lat jest. Jak widać niewiele to daje. Co najwyżej opóźnia nie uniknione.
A zaślepka pełna ... Ryzykujemy tryb awaryjny, tzn. spadek dynamiki. I denerwująca kontrolka. Nie chcę tak. Niby auto jest stare, i to tylko fiat, ale jednak nie.
Kurcze sam kiedyś myślałem nad skuterem. I na pewno do miasta byłby wygodniejszy. Ale jeśli nie wyklucza się w przyszłości kategorii A prawa jazdy czasem dla frajdy chce się pojechać gdzieś dalej to taki motocykl 125 na początek da chyba lepszą szkołę.
Dzięki za wskazówki. Oglądałem wczoraj recenzje X-Maxa na youtube i faktycznie zbyt niska standardowa owiewka przy dużym wietrze i sporej prędkości powoduje zarzucanie głową na prawo i lewo. Na szczęście istnieje możliwość wymiany na krótszą lub dłuższą więc tragedii nie ma. Zakup skutera planuje na przyszły rok, ponieważ w tym roku czeka mnie sporo wydatków związanych ze Stilo.
Italians Do It Better
Kontynuując wątek motocyklowy, co sądzicie nt chińskich motocykli brandowanych logo Junak oraz Romet. Chodzi mi o konkretne modele czyli o Junaka M12 Vintage 125 oraz Rometa RCR 125.
junak-m12-vintage-2017-euro4_5584.jpg
RCR(7).jpg
Cena nowych chińskich maszyn to niespełna 9 tys. zł. Po roku cena używanego schodzi do 6 tys. Pierwsze recenzje Rometa RCR rozczarowują jeśli chodzi o jakoś wykonania i serwis. Na recenzje Junaka trzeba poczekać. Co sądzicie?
Italians Do It Better
Musi się wypowiedzieć ktoś kto śmiga takimi pojazdami.
Jeżeli cena tak spada już po roku, to na pewno nie ma sensu kupować nówki sztuki.
Pozostają fora o tej tematyce.....
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'