Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 5 z 8 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni
Posty od 61 do 75 z 108
Like Tree24lubi to!

Temat: Wzrost spalania po usunięciu EGR i DPF  

  1. #61
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2010
    Skąd
    Podlasie
    Wiek
    45
    Postów
    86
    Auto
    3Fiaty
    Rocznik
    2008,2012,2018
    Moja Croma ma ok.200000 km i dpf też wypala się raz na 900-1000km . Usuwać chcą Ci , którzy go nie mają albo na tym zarabiają. Drugim autem Opel Vivaro przejechałem ok. 250000 i nie wiem co to problemy z DPF.
    Dodam jeszcze że na początku też wydawało mi się ,że chcę go usunąć , ale jak nauczyłem się traktować go jak trzeba to głupi pomysł mi przeszedł.
    Ostatnio edytowane przez robert79 ; 21-12-2016 o 12:20
    Capsel i mirek8423 lubią to.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #62
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Postów
    40
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V
    a ja mam pytanie odnośnie EGR - zaślepiłem go całkowicie pare miesięcy temu, ale jeszcze cały czas nie wyprogramowałem. Czy jest jakaś różnica pod kątem spalania czy EGR jest tylko zaślepiony czy zaślepiony + wyprogramowany?
    Ostatnio zauważyłem wzrost spalania i zastanawiam się czy wyprogramowanie cokolwiek pomoże?
    Damn lubi to.

  4. #63
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    60
    Postów
    519
    Auto
    KIA Ceed 1,6 136 KM manual / Punto Evo 1,4 / Alfa Romeo Giuletta 2,0 170 KM
    Rocznik
    2017/2011/2015
    Cytat Napisał wojtazzz Zobacz post
    a ja mam pytanie odnośnie EGR - zaślepiłem go całkowicie pare miesięcy temu, ale jeszcze cały czas nie wyprogramowałem. Czy jest jakaś różnica pod kątem spalania czy EGR jest tylko zaślepiony czy zaślepiony + wyprogramowany?
    Ostatnio zauważyłem wzrost spalania i zastanawiam się czy wyprogramowanie cokolwiek pomoże?
    Proponuję w ramach testu usunąć zaślepkę i sprawdzić czy spalanie zmaleje, to tylko kilkanaście minut pracy. Wyprogramowanie EGR powoduje że z deski rozdzielczej znika check engine.

  5. #64
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Tunerzy zajmujący się wyłączaniem zaworów EGR twierdzą, że nie ma to przełożenia na zwiększone spalanie. Tutaj link na wypowiedź jednego z nich

    Zaślepienie EGR - Strona 168

    Jednak użytkownicy którzy wycieli chwasta mają jednak w wielu przypadkach odmienne zdanie. Ciekawe z czego to wynika...Teoria swoją drogą i praktyka swoją?
    Italians Do It Better

  6. #65
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Postów
    40
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V
    zaślepki nie wyjmę, bo jednym z powodów całkowitego zaślepienia i zapomienia o problemie był ukręcony gwint w kolektorze. Zrobiłem już to na stałe- spiąłem z dwóch stron nakrętkami i trochę by było zabawy to demontować i później spowrotem.
    Pozostało mi w końcu się wybrać i wyprogramować dziada- wtedy w praktyce się przekonam jak to wygląda

  7. #66
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Tunerzy zajmujący się wyłączaniem zaworów EGR twierdzą, że nie ma to przełożenia na zwiększone spalanie. Tutaj link na wypowiedź jednego z nich

    Zaślepienie EGR - Strona 168

    Jednak użytkownicy którzy wycieli chwasta mają jednak w wielu przypadkach odmienne zdanie. Ciekawe z czego to wynika...Teoria swoją drogą i praktyka swoją?

    To ja mogę potwierdzić, bo wywalenie EGR nie powoduje że wzrośnie spalanie. Koniec kropka.
    Jest przypadek gdzie może być taka obawa gdzie ktoś jeździ na dystansie kilku km w ruchu miejskim. No ale to mamy już nieporozumienie bo do tego typu jazdy nie kupuje się diesla.

    Jak ktoś mi pisze ze dpf wypala się raz na 1000km w ruchu miejskim - gratuluje.
    A text o mądrych głowach mnie rozwala, no nić fajnie być sterowanym, był taki ustrój kiedyś.

    Ten kto ma zrozumie zrozumie, ten kto ciągnie wóz będzie ciągnął aż do końca.

    A jak ktoś pisze że w EDC16 dał pełną zaślepkę i śmiga bez trybu awaryjnego , brawo nie ma o czym rozmawiać, czasami moje milczenie na niektóre posty wynika z tego że nie warto dyskutować z mądrzejszym

  8. #67
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2010
    Skąd
    Podlasie
    Wiek
    45
    Postów
    86
    Auto
    3Fiaty
    Rocznik
    2008,2012,2018
    "Jak ktoś mi pisze ze dpf wypala się raz na 1000km w ruchu miejskim - gratuluje"

    Nie widzę potrzeby ,aby Ci to udowadniać , ale nie mam też powodów żeby pisać bzdury. Jak zepsuł mi się egr to też wymieniłem na nowy a nie zaślepiałem - może robie zle ,ale to się okaże po jakimś czasie.
    Jedyne co zauważyłem po wymianie egr to to,że dpf wypala się co ok 900-1000 km , a wcześniej w podobnych warunkach 100-200 km wcześniej. Czy egr ma na to jakiś wpływ?

  9. #68
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    Tak EGR ma wpływ na zasyfianie dpf.
    Jeśli wsadziłeś nowy DPF, zrobiłeś procedurę i śmigasz poza miastem w pierwszym okresie jesteś w stanie dojść do wyższych przebiegów pomiędzy wypalaniami.

  10. #69
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2010
    Skąd
    Podlasie
    Wiek
    45
    Postów
    86
    Auto
    3Fiaty
    Rocznik
    2008,2012,2018
    Cytat Napisał bronx Zobacz post
    Tak EGR ma wpływ na zasyfianie dpf.
    Jeśli wsadziłeś nowy DPF, zrobiłeś procedurę i śmigasz poza miastem w pierwszym okresie jesteś w stanie dojść do wyższych przebiegów pomiędzy wypalaniami.
    Dzięki za informacje.Piszesz oczywiście o nowym EGR? Nowy EGR był montowany ok 15000km temu i okresy między wypaleniami są bardzo porównywalne.

  11. #70
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    Nowy jak nowy, przede wszystkim pełnej funkcjonalności, a w przypadku egr = nowy

  12. #71
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2016
    Skąd
    Lublin
    Postów
    22
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2008
    Tak jak obiecałem odzywam się po przejechaniu kilku km a dokładnie 2 tys. I niestety o ile Croma jest żwawsza po usunięciu dpf i egr to problem z ubytkami oleju powrócił znów czerwona kontrolka bagnetu się zaświeciła. Pojechałem do mechanika spuściliśmy olej bez wyjmowania filtra. I zeszło ok 3,6 litra zaznaczam że po zaświeceniu kontrolki dolałem ok 0.6 l, po wymianie zalane było ok 4,4 l. Pytanie ile oleju mogło zostać jeszcze w filtrze po spuszczeniu i w samym silniku?
    Nigdzie nie widać wycieków, mechanik stwierdził że turbo też pracuje jak należy i nie widać żeby było przyczyną( tj. nie ma kopcenia na niebiesko etc.) Stwierdził że pomóc może gęstszy olej 10W40.
    Co radzicie gdzie szukać przyczyny ?

  13. #72
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    245
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006
    Sprawdź kompresje. Zmiana oleju na gęstszy (nie zalecany do tego silnika), to takie "leczenie syfa pudrem".

  14. #73
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    60
    Postów
    519
    Auto
    KIA Ceed 1,6 136 KM manual / Punto Evo 1,4 / Alfa Romeo Giuletta 2,0 170 KM
    Rocznik
    2017/2011/2015
    Cytat Napisał czarek87 Zobacz post
    Stwierdził że pomóc może gęstszy olej 10W40.
    Olej 10W40 nie jest "gęstszy" od 5W40 w wysokich temperaturach, gęstszy jest tylko przy niskich temp. w trakcie rozruchu, po nagrzaniu silnika ma taką samą lepkość jak 5W40. Jak chcesz zalać silnik bardziej "gęstym" olej to użyj np: Mobil 5W50 który jest zalecany do lekko zużytych lub wysilonych silników.
    Maxi lubi to.

  15. #74
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2016
    Skąd
    Lublin
    Postów
    22
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał andy5 Zobacz post
    Olej 10W40 nie jest "gęstszy" od 5W40 w wysokich temperaturach, gęstszy jest tylko przy niskich temp. w trakcie rozruchu, po nagrzaniu silnika ma taką samą lepkość jak 5W40. Jak chcesz zalać silnik bardziej "gęstym" olej to użyj np: Mobil 5W50 który jest zalecany do lekko zużytych lub wysilonych silników.
    Dzięki za wskazówkę a czy masz może pomysł co z tym olejem może się dziać gdzie się może ulatniać ? I jeszcze taka rzecz auto ma mały przebieg 134tys. i raczej było katowane na krótkich trasach czy to może być przyczyną ?
    Ostatnio edytowane przez czarek87 ; 29-12-2016 o 11:01

  16. #75
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    Proszę bardzo, auto posiadało DPF-a
    Przerywane wypalania, ON w oleju.
    Uszczelniacz wału, uszczelniacze wałka, uszczelniacze zaworowe.
    Pytanie pierwsze jaka kompresja, jeśli wyjdzie ok to szukać w w/w.


 
Strona 5 z 8 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wzrost chwilowego spalania przy dohamowaniu i ruszaniu
    Napisany przez gzysiol na forum Croma
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post: 06-05-2016, 13:40
  2. Wzrost spalania
    Napisany przez damian398 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 28-11-2014, 21:00
  3. GP 1.4 ubytek płynu chłodniczego+wzrost oleju
    Napisany przez Linux na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-11-2014, 19:39
  4. Wzrost spalania
    Napisany przez seth na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 01-05-2014, 21:25
  5. [silnik] Wzrost Spalania - kompendium ;)
    Napisany przez draco1984 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 27-05-2011, 13:13

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446wzrost-spalania-po-usunieciu-egr-i-dpf-34451

po wycieciu dpf wiecej pali

czy po usunieciu egr auto bedzie dymic

wzrot spalania po wycieciu dpfadblue fiat cromaczy samochud wiecej pali po wycieciu dpfwiecej pali po usunieciu dpfhttps:fiatklubpolska.plcroma-446wzrost-spalania-po-usunieciu-egr-i-dpf-344517

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl