nie pełne dpf off
za dużo dtc off
nie pełne dpf off
za dużo dtc off
usuwaniem DPF , zajmują się specjalistyczne warsztaty z b. dobrym sprzętem . Zgranie starego programu i wgranie nowego oprogramowania [nasze auta [EDC16]. Po tej usłudze, jest tak jak auta wyjeżdżające z fabryki bez DPF. Oczywiście trzeba mechanicznie usunąć [ takie trójkąty z kryształków 10szt] i zostaje pusta rura z przewodem podciśnienia. Wizualnie DPF a faktycznie jego atrapa. Natomiast prościej jest usunąć programowo z ECU EGR lub poprzez emulator. Oczywiście całkowicie zablokowany i odłączony EGR pełnymi uszczelkami kwasówka 4mm. Również ta usługa wymaga dużej wiedzy. nie wystarczy laptop i "tytuł " alektronika. Mam usunięty DPF i EGR . silnik " oddycha świeżym powietrzem". Nie szarpie, nie kopci , b.dodrze przyspiesza, pali od "kopa". Obecnie znów "kocham" swoją CROMCIE.
Żeś mi kolego waldinik poprawił humor.
Pobudka !
Ile masz obrotów na 6. biegu przy 90 km/h? 1750 rpm?
Posiadam 1.9 JTD 150 KM 2006 rok w manualu i przy 90 km/h mam bodajże 1200 obrotów na 6. biegu. W ogóle nie widzę opcji, aby 6. bieg wbić poniżej 110 km/h, a na pewno nie będę przyśpieszał przy tej prędkości bez redukcji - szkoda podzespołów... 110 km/h to minimum do jazdy na 6. biegu i to tylko i wyłącznie z jednostajną prędkością.
To sugeruje, że mam dłuższą skrzynię biegów. Nie znalazłem takiego tematu, żeby w Cromach były różne przełożenia biegów, ale dokopałem się dopiero do 30. strony tematów, jeszcze jakieś dwadzieścia mi zostało, więc możliwe, że czegoś nowego się jeszcze dowiem...
Ktoś się może na ten temat wypowiedzieć?
Ostatnio edytowane przez Damn ; 14-12-2016 o 14:01
Obecnie:
Fiat Croma 2006 1.9 JTD 150 KM.
Wcześniej:
Renault Megane II kombi 2007 1.6 LPG 112 KM.
skoro już walimy OT - nie widzę sensu ładowania 6 poniżej 120. Jaka w tym oszczędność?. Zwróćcie uwagę jak skacze spalanie chwilowe przy delikatnym wciśnięciu gazu poniżej tej prędkości i na wzniesieniach.
Mówiłem o 95km/h. Przy 90 jest na pewno >=1500 rpm. Szkoda teoretyzować. Porobię zdjęcia to się dokładnie sprawdzi.
PS: Wielkość kół jeszcze istotna. Ja jeżdżę na 215/50R17 i co ciekawe na letnich licznikowe 150 to 143 a na zimówkach w tym samym rozmiarze 150 to 141.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
To nie jest tak, że ja jeżdżę wieczni 95-100km/h na 6 biegu (choć zdarza się). Ale 110km/h i 6 bieg to jest wręcz idealna sprawa jeśli chodzi o komfort jazdy i spalanie.
Ja też z pamięci nie podam obrotów, ale 110 km/h jeżdżę zawsze na 6tym biegu, obroty na pewno nie są zbyt niskie (opony 205/55/16).
Sprawdź, bo to i tak nie jest możliwe, aby przy 5 km/h była taka różnica (min. 200 rpm). Sugerowałoby to, że przy 100 km/h masz 1900 rpm, przy 110 km/h 2300 rpm, a przy 120 km/h już 2700 rpm. Prędkość maksymalna auta wynosiłaby jakieś 160 km/h (nie wiem, jaki jest dokładnie maks obrotów na 6.biegu, 170 km/h = 4700 rpm)? Muszę poszukać, jakie są przełożenia w tej skrzyni, ale to w wolnej chwili. I racja, nie teoretyzujmy, bo mi też się coś mogło pomylić.
Jeśli bylibyście w stanie sprawdzić te obroty przy konkretnych prędkościach, byłbym wdzięczny. Rozwiązałoby to też obecną tu od dawna dużą rozbieżność spalania u różnych użytkowników. W weekend postaram się sprawdzić u mnie jak to wygląda.
Jako że to OT, to mile widziane pw do mnie z wynikami i założę temat porównawczy.
BTW, dałbym sobie rękę uciąć, że było tam 1750 obrotów i 90 km/h... Ale nie ma edycji, mój błąd.
Ostatnio edytowane przez Damn ; 14-12-2016 o 14:08
Obecnie:
Fiat Croma 2006 1.9 JTD 150 KM.
Wcześniej:
Renault Megane II kombi 2007 1.6 LPG 112 KM.
Dla potomnych. Obroty i prędkość na 6 biegu Croma II FL 2009 1,9 JTD 16V 150KM (stock), koła 215/50R17 opony zimowe Uniroyal MS Plus 77:
90km/h 1625 RPM
95km/h 1700 RPM
100km/h 1800 RPM
105km/h 1900 RPM
110km/h 2000 RPM
115km/h 2075 RPM
120km/h 2150 RPM
125km/h 2250 RPM
130km/h 2350 RPM
135km/h 2475 RPM
https://www.youtube.com/watch?v=g8ebvphKrMI
https://www.youtube.com/watch?v=PWhC7a_bn_0
Od 1800 RPM auto zbiera się na 6 biegu całkiem żwawo. Przy 2000 RPM jest maksymalny moment obrotowy więc jazda 110km/h jest tak wskazana, że już bardziej się nie da (zaznaczam jazda, nie przyśpieszanie).
W automacie są inne przełożenia.
P.S. Rodzaj opon i firma jaki ma wpływ na prędkość obrotową silnika na 6 biegu ?
Mogłeś chociaż wysokość bieżnika podać...
No widzisz, minimalny ale jednak ma. Zimówki prawie nowe są mniejsze od łysych letnich. Różnica jest teraz ok 2-3km/h przy 150 licznikowo. Jak je zetrę zimówki i kupie nowe letnie to różnica podejrzewam może być większa od 5 km/h.
A jak Ty określiłeś te 2-3km/h ?
Gps ??? - niewiarygodne
Patrząc na deskę ? niewiarygodne
błąd paralaksy ?
Proszę oświeć mnie bo nie umiem się domyśleć.
Autostrada tempomat na 150 km/h. Na letnich GPS 143km/h (na wzniesieniach, zakrętach czasami spada do 142km/h). Zmiana na zimówki i od razu zauważyłem, że przy 150km/h GPS pokazuje 141km/h. Jak ustawię na 143 km/h (GPS) to wskazówka wyraźnie nie pokrywa się z podziałką 150 km/h na liczniku. Dodatkowo przy jeszcze wyższych prędkościach zwróciłem uwagę na to, że przekłamania licznika są większe niż te, które pamiętałem z lata.