Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 6 z 8 PierwszyPierwszy ... 45678 OstatniOstatni
Posty od 76 do 90 z 108
Like Tree24lubi to!

Temat: Wzrost spalania po usunięciu EGR i DPF  

  1. #76
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    60
    Postów
    519
    Auto
    KIA Ceed 1,6 136 KM manual / Punto Evo 1,4 / Alfa Romeo Giuletta 2,0 170 KM
    Rocznik
    2017/2011/2015
    Olej może znikać tak jak koledzy wyżej piszą, dodatkowo może ulatniać się przez turbinę.


    Cytat Napisał bronx Zobacz post
    Proszę bardzo, auto posiadało DPF-a
    Przerywane wypalania, ON w oleju.
    ON w oleju powoduje wzrost ilości a koledze olej się ulatnia.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #77
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    Bo miał dpf i go usunął. Problemy zaczeły się po usunięciu jak już ON nie uzupełniał braków smarowidła.
    ON w oleju pomógł uszczelkom dokonać żywota, takie obserwacje poparte tylko namacalnie

  4. #78
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2016
    Skąd
    Lublin
    Postów
    22
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał bronx Zobacz post
    Bo miał dpf i go usunął. Problemy zaczeły się po usunięciu jak już ON nie uzupełniał braków smarowidła.
    ON w oleju pomógł uszczelkom dokonać żywota, takie obserwacje poparte tylko namacalnie
    Problem z ubywającym olejem był już wcześniej dlatego tez został usunięty dpf a dokładnie silnik wchodził w tryb awaryjny dpf się nie wypalał i ubywał olej.

    O ile teraz wszystko jest ok z mocą auta to olej nadal ubywa

  5. #79
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    No to :
    1. pomiar kompresji
    2. uszczelniacze zaworowe, wału wałka

  6. #80
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2016
    Skąd
    Lublin
    Postów
    22
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał bronx Zobacz post
    No to :
    1. pomiar kompresji
    2. uszczelniacze zaworowe, wału wałka
    ok dzięki jak sprawdzę napiszę co i jak

  7. #81
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2016
    Skąd
    Lublin
    Postów
    22
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał czarek87 Zobacz post
    ok dzięki jak sprawdzę napiszę co i jak
    Odwiedziłem mechanika zdiagnozował że problemem jest turbina, pluje olejem zalecił regeneracje.
    Czy moglibyście polecić dobrą firmę która regeneruje w sposób solidny turbo czy może lepszym rozwiązaniem jest poszukać używanej ?

  8. #82
    Klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Piła/Poznań
    Wiek
    32
    Postów
    240
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150 KM
    Rocznik
    01.2006
    A czym używana ma się różnić od Twojej zregenerowanej? Zregenerowana to zazwyczaj spokój na wiele tysięcy kilometrów, a kupiona używana może paść po stu, tysiącu lub dziesięciu tysiącach kilometrów i już nie masz wtedy na nią gwarancji (poza rozruchową na 14 dni, ale co to jest w porównaniu do okresu na jaki chcesz ją zakupić?).
    Obecnie:
    Fiat Croma 2006 1.9 JTD 150 KM.
    Wcześniej:
    Renault Megane II kombi 2007 1.6 LPG 112 KM.

  9. #83
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    Co to znaczy pluje? Jak to zdiagnozowal?

  10. #84
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2016
    Skąd
    Lublin
    Postów
    22
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał bronx Zobacz post
    Co to znaczy pluje? Jak to zdiagnozowal?
    Powiedział że zdjął 2 przewody i po odpaleniu auta z turbiny zaczął się wydobywać olej że sporo przepuszczała

  11. #85
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    ok, jak tak było to regeneruj i nie czekaj zbyt długo ...
    ściąga sie przewód z turbiny strona dmuchająca zimna i przegazowuje. Jak pluje olejem to jest zle...

  12. #86
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,439
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał bronx Zobacz post
    To ja mogę potwierdzić, bo wywalenie EGR nie powoduje że wzrośnie spalanie. Koniec kropka.
    Praw fizyki nie przeskoczysz Wycięcie EGR-a musi skutkować zwiększeniem spalania i kropka...

    Dlaczego...
    A no dlatego, że gazy które wlatują przez EGR do kolektora:
    - Przelatują przez specjalną "chłodnicę" która jest podłączona pod obieg płynu chłodzącego silnika, więc w pierwszej fazie po uruchomieniu zimnego silnika powodują znacznie szybsze rozgrzewanie się silnika a szybsze rozgrzanie silnika => mniejsze spalanie... zobacz testy spalania po pierwszych kilku km na zimnym silniku
    - Gazy te które dolatują do kolektora wypierają świeże powietrze zasysane przez silnik - więc na obrotach do około 1800/2000 obr/min przepływomierz rejestruje mniejszy przepływ powietrza a więc dawkuje zgodnie z mapą mniej paliwa.... producenci w ten sposób sztucznie zmniejszają użyteczną "pojemność silnika" ale i moc i moment na niskich obrotach.

    Żeby tego nie odnotować to trzeba jeździć w długich trasach po autostradach z średnią na poziomie nie mniejszym niż 70 km/h z ciągle nagrzanym silnikiem i z obrotami ponad 2000 na liczniku....
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  13. #87
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000


    Zainteresuj się :
    Jakiej mocy jest chlodniczka spalin
    Soi w obszarze egr i jaki wpływ na to ma spalanie - pisałem o tym
    Na www sa pomiary galony przy soi bez zmian oraz zmianach przy egr on i off, na forach i tuningu.
    Ile auto pali więcej z niesprawnym termostatem i jaki ma to wpływ przy odcieniu chlodniczka spalin
    Oraz jak spala się mieszanka przy czystym powietrzu oraz zawalona spalinami przy tej samej dawce paliwa.
    Masz rację fizyki nie oszukasz i przy wyłączonym egr nie może spalanie wzrosnąć, tym bardziej jak poprawnie ustawi się soi.
    Ostatnio edytowane przez bronx ; 26-01-2017 o 21:42

  14. #88
    Klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2016
    Skąd
    Radom
    Postów
    188
    Auto
    500L 1.6 MJet 105
    Rocznik
    2013/15
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Dlaczego...
    A no dlatego, że gazy które wlatują przez EGR do kolektora:
    - Przelatują przez specjalną "chłodnicę" która jest podłączona pod obieg płynu chłodzącego silnika, więc w pierwszej fazie po uruchomieniu zimnego silnika powodują znacznie szybsze rozgrzewanie się silnika a szybsze rozgrzanie silnika => mniejsze spalanie... zobacz testy spalania po pierwszych kilku km na zimnym silniku
    Scyzoryk się otwiera sam w kieszeni, kiedy po raz tysięczny czyta się takie miejskie legendy.
    Kanał EGR jest zamknięty, kiedy silnik nie osiągnął temp. roboczej. W MJ 2 1.6 wyszło mi, że powyżej 70st.C (dokładnie nie pamiętam co do jedności).
    Aby to stwierdzić, nie trzeba mieć hamowni, nie trzeba być geniuszem. Wystarczy interfejs OBD i smartfon, aby podejrzeć parametry i samemu się przekonać
    Tak więc ciecz się ogrzewa i owszem, lecz nie od przepływu spalin (ew. przez metalowe obudowy ).

  15. #89
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,161
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    W starszych MJTD oraz JTD zawór EGR działa na zimnym silniku.
    Italians Do It Better

  16. #90
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    Temat był zglebiany i była obawa ze przy ruchu typowo miejskim może być wzrost on z powodu niedogrzewania, ale tak nie jest


 
Strona 6 z 8 PierwszyPierwszy ... 45678 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wzrost chwilowego spalania przy dohamowaniu i ruszaniu
    Napisany przez gzysiol na forum Croma
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post: 06-05-2016, 13:40
  2. Wzrost spalania
    Napisany przez damian398 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 28-11-2014, 21:00
  3. GP 1.4 ubytek płynu chłodniczego+wzrost oleju
    Napisany przez Linux na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-11-2014, 19:39
  4. Wzrost spalania
    Napisany przez seth na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 01-05-2014, 21:25
  5. [silnik] Wzrost Spalania - kompendium ;)
    Napisany przez draco1984 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 27-05-2011, 13:13

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446wzrost-spalania-po-usunieciu-egr-i-dpf-34451

po wycieciu dpf wiecej pali

czy po usunieciu egr auto bedzie dymic

wzrot spalania po wycieciu dpfadblue fiat cromaczy samochud wiecej pali po wycieciu dpfwiecej pali po usunieciu dpfhttps:fiatklubpolska.plcroma-446wzrost-spalania-po-usunieciu-egr-i-dpf-344517

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl