Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 8 z 8 PierwszyPierwszy ... 678
Posty od 106 do 108 z 108
Like Tree24lubi to!

Temat: Wzrost spalania po usunięciu EGR i DPF  

  1. #106
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,425
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał bronx Zobacz post
    lisekg proszę Cię nie pogłębiaj się...
    Co Ty za brednie piszesz !!!!
    W diesle za dużo powietrza w stosunku do paliwa to niska temperatura ! wysoki AFR . I cały czas o dieslu gadamy bo benzyny raczej dpfa nie posiadają.
    Boże to przecież podstawa..... a przekonujesz o egr....
    Przypominam koledze, że ja jeszcze tematu DPF-u nie poruszyłem a cały czas pisze o EGR-e i o wzroscie spalania po jego wycięciu/zaslepieniu ...
    Zawór recyrkulacji spalin (EGR ) występuje i w silnikach benzynowych i w dieslach o czym kolega swietnie zapewne wie
    Ale może faktycznie wróćmy do Cromy II i silników w niej stosowanych 1,9 ..2,4 diesla z szyną CR.
    Przypominam, że rozmawiamy o dosc wąskim przedziale obrotów tego silnika bo tylko tam gdzie zawór EGR jest otwierany i kiedy jest otwierany a nie dla całego zakresu charakterystyki tego silnika.

    Tak więc wiemy, że po otwarciu EGR znaczaco zmniejsza się ilosć tlenu w cylindrze a i temperatura zasysanej mieszanki gazów spalinowych/wylotowych która sięga załóżmy 650C zmieszanych z powietrzem znacząco wzrasta ponieważ chłodniczka przy EGR-e nie zredukuje temperatury gazów do temp na zewnątrz auta skoro po nagrzaniu silnika ma zapewne trochę poniżej 100 C... Wiemy też że musimy utrzymać odpowiedni stosunek paliwa wtryskiwanego/tlenu w cylindrze ( o cisnieniu nie wspomnę aby nie gmatwać )...

    A co jest po zaslepieniu EGR:

    Tlenu do cylindra wpada 100% tego co zassie turbina/tłok, pojemnosć skokowa cylindra się nie zmienia temperatura jest dużo niższa - to powietrze jeszcze jest schłodzone przez intercooler za turbiną ( a wiemy, ze im niższa temperatura tym więcej tlenu w tej samej obiętosci przy tym samym cisnieniu ) no i wiemy też że musimy utrzymać odpowiedni stosunek paliwa wtryskiwanego/tlenu w cylindrze ...

    No własnie i jak z tego wybrnąć
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #107
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2011
    Skąd
    Cikowice/Bochnia/Kraków/Dąbrowa Tarnowska
    Wiek
    39
    Postów
    688
    Auto
    Stilo 1.9JTD115, Croma 1,9 MJTD 150 aut.
    Rocznik
    2002, 2008
    Chłopaki nie ma co się kłócić może doleje oliwy do ognia może nie ale w moim przypadku Stilo 115 najpierw przed wywaleniem z kompa nie miałem żadnej zaślepki i palił tyle samo co po zaślepieniu. Zarówno przed zaślepieniem jak i po nie zauważyłem żadnej różnicy w spalaniu szczególnie latem bo zimą wiadomo zawsze jest ciut większe. Jedyne co zauważyłem to to że silnik dłużej łapie w zimie temp ale to może takie złudzenie nie wiem. Tyle z różnic jeśli chodzi o zaślepienie egr no plus elastyczność inna.
    mirek8423 lubi to.

  4. #108
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    No własnie i jak z tego wybrnąć
    tak że człowiek uczy się całe życie a i tak umiera głupi :]

    pozdro
    mirek8423 lubi to.


 
Strona 8 z 8 PierwszyPierwszy ... 678

Podobne tematy

  1. Wzrost chwilowego spalania przy dohamowaniu i ruszaniu
    Napisany przez gzysiol na forum Croma
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post: 06-05-2016, 13:40
  2. Wzrost spalania
    Napisany przez damian398 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 28-11-2014, 21:00
  3. GP 1.4 ubytek płynu chłodniczego+wzrost oleju
    Napisany przez Linux na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-11-2014, 19:39
  4. Wzrost spalania
    Napisany przez seth na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 01-05-2014, 21:25
  5. [silnik] Wzrost Spalania - kompendium ;)
    Napisany przez draco1984 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 27-05-2011, 13:13

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446wzrost-spalania-po-usunieciu-egr-i-dpf-34451

po wycieciu dpf wiecej pali

czy po usunieciu egr auto bedzie dymic

wzrot spalania po wycieciu dpfadblue fiat cromaczy samochud wiecej pali po wycieciu dpfwiecej pali po usunieciu dpfhttps:fiatklubpolska.plcroma-446wzrost-spalania-po-usunieciu-egr-i-dpf-344517

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl