Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 8 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 108
Like Tree24lubi to!

Temat: Wzrost spalania po usunięciu EGR i DPF  

  1. #46
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Postów
    40
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V
    ja osobiście nie kupuję tego, że zimówki są mniejsze od letnich. Rozmiar to rozmiar- skoro podawany co do mm to jakim cudem mają tam przekłamywać (choć tak czy siak nigdy nie mierzyłem)?
    dzisiaj jadąc na autostradzie miałem takie obroty:
    120 km/h - 2050 rpm
    160 - 2920
    170 - 2980

    rozumiem że rozmiar opony ma znaczenie, ale dla mnie marginalne - nawet przy dużych rozbieżnościach w rozmiarze, przekładające się na 5 km/h czy nawet 10 km/h- w obrotach to będzie jakieś max 100 RPM, więc różnica nie warta rozkminiania.
    Osobiście 6-tkę wrzucam powyżej 130 km/h.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    W cromie 1.9 z automatem przy 140 (licznikowe) jest 2000 obr. Tak więc przełożenie na 6-tce jest zupełnie inne niż w skrzyni manualnej. Automat wrzuca 6 przy 110 (łagodne przyspieszanie) lub przy ok 130 jak mocniej wciska się gaz. Wynika z tego że w automacie na prędkościach autostradowych powinno być ciszej bo silnik wolniej się kręci. Wg mnie czuć że silnik się męczy przy 110 na 6 jeśli trzeba przyspieszać. Zaczyna ładniej pracować od ok 130 czyli jakieś 1800 obr. Może ta skrzynia automat w 1.9 była wzięta z większego 2.4 i nie zmieniono przełożeń?

  4. #48
    Master
    Dołączył
    19 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    Może ta skrzynia automat w 1.9 była wzięta z większego 2.4 i nie zmieniono przełożeń?
    to te same skrzynie

  5. #49
    Klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2015
    Skąd
    Opole
    Wiek
    38
    Postów
    141
    Auto
    Croma II 1.9 Multijet 16V manual 2009r
    Rocznik
    -
    Cytat Napisał wojtazzz Zobacz post
    W cromie 1.9 z automatem przy 140 (licznikowe) jest 2000 obr. Tak więc przełożenie na 6-tce jest zupełnie inne niż w skrzyni manualnej. Automat wrzuca 6 przy 110 (łagodne przyspieszanie) lub przy ok 130 jak mocniej wciska się gaz.
    Czyli automat ma podobny styl jazdy do mnie Mimo "dłuższego" większego przełożenia automat jeździ spokojnie na 110km/h.

  6. #50
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    Pamiętaj że automat nie ma dwumasa, i może pyrkać z 1250rpm
    Ty zabijesz dm.

  7. #51
    Klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2015
    Skąd
    Opole
    Wiek
    38
    Postów
    141
    Auto
    Croma II 1.9 Multijet 16V manual 2009r
    Rocznik
    -
    Jadąc na obrotach 1700 RPM? Chyba nie...

  8. #52
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2013
    Skąd
    Klucze
    Wiek
    54
    Postów
    586
    Auto
    Croma 1,9 16V Emotion manual HEAVY METAL SCHWARZ METALLIC
    Rocznik
    2008.01.14
    Podobno dwumasa nie lubi niskich obrotów przy wysokim biegu.

  9. #53
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    430
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    To zależy od warunków jazdy, jazda na płaskiej drodze ze stałą prędkością ledwo muskając gaz przy obrotach 1600 nie zaszkodzi DM, co innego przyspieszając - wtedy trzeba zredukować.

  10. #54
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2013
    Skąd
    Klucze
    Wiek
    54
    Postów
    586
    Auto
    Croma 1,9 16V Emotion manual HEAVY METAL SCHWARZ METALLIC
    Rocznik
    2008.01.14
    bronx powiem tak, że DPF-u nie wywale póki działa a EGR mam zaślepiony i wyprogramowany
    Ostatnio edytowane przez mirek8423 ; 19-12-2016 o 13:35

  11. #55
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    Ależ ja Cię do niczego nie przekonuje,
    poczytałeś wiesz co i jak działa, wiesz że jeździsz na oleju wymieszanym z ropą w mniejszym lub większym stopniu.
    Wiesz że twój silnik jak jest w trakcie wypalania zachowuje się jak podczas wyścigu na 1/4mili. Akceptujesz to to twoja decyzja i Ty masz być szczęśliwym posiadaczem i użytkownikiem.
    Na pewno lepiej zostawić dobrego dpf niż wywalić i dać jakiemuś amatorowi do zrobienia sof co zrobi to źle.

  12. #56
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    60
    Postów
    519
    Auto
    KIA Ceed 1,6 136 KM manual / Punto Evo 1,4 / Alfa Romeo Giuletta 2,0 170 KM
    Rocznik
    2017/2011/2015
    Naprawdę nie wiem skąd ta nagonka na DPF i EGR. Mój DPF wypala się co 1000 km co kiedyś dokumentowałem zrzutami z MES a moja jazda to głównie po zakorkowanym Krakowie. Na początku października bardziej z ciekawości i lenistwa /okresowe czyszczenie/ wyprogramowałem EGR i efekt jest taki że silnik długo się nagrzewa i przez co więcej pali. Wolne nagrzewanie silnika spowodowane jest że nie dostaje gorących spalin przez zawór EGR a chłodne powietrze z turbo. Pewnie jak ktoś jeździ dłuższe trasy niż moje 11 km do pracy i to cały czas z górki, to nie odczuje różnicy.
    Capsel i Maxi lubią to.

  13. #57
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2013
    Skąd
    Klucze
    Wiek
    54
    Postów
    586
    Auto
    Croma 1,9 16V Emotion manual HEAVY METAL SCHWARZ METALLIC
    Rocznik
    2008.01.14
    Zaraz Ci kolega bronx wytłumaczy chyba, że czytałeś wcześniejsze posty te takie o pierdzeniu do buzi. Sory musiałem

  14. #58
    Klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2013
    Skąd
    Krosno
    Wiek
    64
    Postów
    209
    Auto
    Fiat Croma 1.9Multijet 120 km Dpf
    Rocznik
    08.2008 FL
    Kolega andy5 ma rację,pracowały nad tym odpowiednie umysły,z moim DPF-em jest podobnie,oleju nie przybywa ani nie ubywa.
    Capsel i mirek8423 lubią to.

  15. #59
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2013
    Skąd
    Klucze
    Wiek
    54
    Postów
    586
    Auto
    Croma 1,9 16V Emotion manual HEAVY METAL SCHWARZ METALLIC
    Rocznik
    2008.01.14
    No właśnie i u mnie też jest ok bo pilnuje wypalania, tak jak pisałem we wcześniejszych postach. Zaczyna się wypalać to nie gaszę auta nawet kosztem przyjścia na styk do pracy (nawet mogę się ciut spóźnić, taka praca)
    Capsel i Maxi lubią to.

  16. #60
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Trochę to dyskusja jak o olejach. Każdy ma swoje i się tego trzyma. Ja np. nie mam dpf'a a za to mam mieszane uczucia. Jak działa wszystko to jest super. A co w sytuacji kiedy silnik na trasie złapie usterkę i zawali filtr? Kiedyś jeden z kolegów na forum miał taką sytuację. Normalnie pewnie by się do domu do telepał a tak została laweta czy coś takiego.


 
Strona 4 z 8 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wzrost chwilowego spalania przy dohamowaniu i ruszaniu
    Napisany przez gzysiol na forum Croma
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post: 06-05-2016, 13:40
  2. Wzrost spalania
    Napisany przez damian398 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 28-11-2014, 21:00
  3. GP 1.4 ubytek płynu chłodniczego+wzrost oleju
    Napisany przez Linux na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-11-2014, 19:39
  4. Wzrost spalania
    Napisany przez seth na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 01-05-2014, 21:25
  5. [silnik] Wzrost Spalania - kompendium ;)
    Napisany przez draco1984 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 27-05-2011, 13:13

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446wzrost-spalania-po-usunieciu-egr-i-dpf-34451

po wycieciu dpf wiecej pali

czy po usunieciu egr auto bedzie dymic

wzrot spalania po wycieciu dpfadblue fiat cromaczy samochud wiecej pali po wycieciu dpfwiecej pali po usunieciu dpfhttps:fiatklubpolska.plcroma-446wzrost-spalania-po-usunieciu-egr-i-dpf-344517

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl