Czujnik spalania stukowego jest niedrogi około 70zł , także nawet jak nie to koszt niewielki.
Czujnik spalania stukowego jest niedrogi około 70zł , także nawet jak nie to koszt niewielki.
T-JET 120 VL38
171 KM 268 Nm Cinsoft
Zamówiłem olej i swiece z Polski ,kurcze jakbym wiedział wczesniej to bym dorzucił ten czujnik.No ale trudno kupie tutaj.Faktycznie koszt nie duży.Powiem wam dziwne zjawisko miałem po zalaniu pełnego zbiornika paliwa z shell v-power 100 oktanów.na poczatku tygodnia. Bardzo duze drgania silnika na jałowym miałem i szarpanie niesamowicie duze. Dolałem w piatek 20 litrów normalnej 95 i drgania w duzym stopniu ustały.Coś nie trawi to moje auto takiego paliwa a i przy mapach ktoś musiał grzebać bo jak pisałem wcześniej ma 169 hp.No ale zobaczymy ,spróbuje wymienić ten czujnik jak beda wymieniać olej przy okazji.
Arturs1 Czujnik stukowego w T-JET jest pod kolektorem ssącym , przykręcony do bloku , pomiędzy 2 i 3 cylindrem. Możliwe że istotny jest moment obrotowy z jakim przykręcony jest czujnik. Daj znać czy pomogło.
T-JET 120 VL38
171 KM 268 Nm Cinsoft
W T-Jet’ach niemal zawsze było z 10-15% więcej niż było w danych technicznych. Jak masz wersję 150KM to jest to całkiem możliwe, że wszystko jest oryginał. W moim jak mierzyłem ciśnienie sprężania to jest w granicach 13,5-14bar. Przy takim ciśnieniu jest bardzo łatwo o samozapłon a i osiągi powinny być bardzo dobre. Nadwyżki mocy może nie widać bo moje Combo ma pobór powietrza wewnątrz komory silnika co powoduje, że powietrze zasysane jest cieplejsze, a co zatym idzie to i gorsze osiągi silnika. W ostatnim pomiarze wyszło 122KM na BP i 125,5 KM na LPG.
Nie jestem biegły w angielskim ale wczoraj znalazłem fajnego PDF’a:
https://www.fiat-lancia.org.rs/Manua...TjetEngine.pdf
Jak dobrze zrozumiałem to mapy się korygują na podstawie wskazań czujnika spalania stukowego. Patrząc na wskazania Piston’a widać w nich stałe i chwilowe korekty wtrysku, ale nie wiadomo jakie są stałe korekty mapy wyprzedzenia zapłonu. Chętnie mym porównał z innym sprawnym T-Jet’em, ale niestety w okolicy nikogo nie znam.
Jak będę po wymianie dam znać ,spoko.
Dzisiaj się przejechałem i zarejestrowałem "amatorsko" troszkę danych. Może ktoś coś z tego odczyta albo da coś do porównania.
https://www.youtube.com/watch?v=CI857yyuF0c&t=106s
Pojeździłem i poobserwowałem parametry i moją uwagę przykuła temperatura zasysanego powietrza. Np. rano 15" na zewnątrz a czujnik wskazuje 22". Po zatrzymaniu maksymalnie osiąga 45" gdzie silnika ma 90 i czakram z 10-15 minut. Trochę mnie to zastanawia czy w tym nie będzie problemu. Muszę znaleźć kogoś w okolicy z takim silnikiem i mieć wyniki pomiarów że sprawnego.
Wymieniłem czujnik spalania stukowego. Oczywiście żadnych zmian.
Czujnik temperatury powietrza w kolektorze wykluczyłem jak obliczyłem jakie są różnice w masie powietrza przy błędzie kilku stopni (jakieś 3% przy 10"C).
Teraz na obserwuje korekty wtrysku. Bo wydaje mi się, że korekty długoterminowe się znacznie zmieniają i przy ich wzroście zaczyna przerywać. I tutaj mam pytanie. Czy koś z "walczących" z problemem wymieniał sondę lambda? Jak tak to na jaką?
Jeżeli dobrze pamiętam to Arturs1 wymieniał sondę , ale nie wiem którą i na jaką.
T-JET 120 VL38
171 KM 268 Nm Cinsoft
Witam.Odnośnie sondy to wymieniałem pierwszą -bosch.Bez rezultatu.Jestem po wymianie świec ,oleju i oczywiście czujnika spalania stukowego.Bez poprawyb
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Bez poprawy jak i u tabasco6.
A wymieniał ktoś mapsensor , ten w kolektorze ssącym po stronie rozrządu ?
Dwa razy go czyściłem.Może jest ktoś kto wymieniał,nie wiem.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Gdzieś na filmiku widziałem ja gość miał problemy z fiatem bravo .Problem bodajże z ciśnieniem doładowania.Filmik z Włoch a koleś wymieniał ten zawór ciśnienia .Pewnie wiecie o czym mówie.Ten zawór nad przepustnicą .Montują w tym miejscu blow off.Może jemu też warto się przyjżeć.
To też jest blow off tylko cichy (zamknięty) , ciekawe może jak by nie trzymał ciśnienia pojawiało by się szarpanie ?
Jest jeszcze zawór , chyba to się nazywa N75 , podłączony jest do turbo i do gruszki , steruje pracą turbosprężarki.
Ale ten mapsensor w kolektorze ssącym po str rozrządu jak będzie nie sprawny to czyszczenie mu nie pomoże.
T-JET 120 VL38
171 KM 268 Nm Cinsoft
Tak wiem że czyszczenie nic nie da.Ale kiedyś próbowałem czyścić z cichą nadzieją.