Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 14 z 18 PierwszyPierwszy ... 41213141516 ... OstatniOstatni
Posty od 196 do 210 z 270
  1. #196
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2018
    Skąd
    Łabiszyn
    Postów
    55
    Auto
    Opel Combo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    02.2012
    Cytat Napisał Adam1982 Zobacz post
    Masz potwierdzenie że to komputer , bo napisałeś albo komputer albo wiązka ? [...]
    Z tym komputerem na razie to chyba tylko twoje przypuszczenia , a żadnej porządnej diagnostyki nie robiłeś.
    Tak przypuszczenia, jak będzie naprawione to będzie w 100% pewne co było nie tak.
    Logicznie myśląc to do cewki na jednym przewodzie dochodzi masa na drugim +12v (oba były dzisiaj sprawdzane) trzeci jest sygnałowy. Jak sygnałowy by nie miał przejścia to by od po prostu nie było iskry i wtedy jaki był by powód spalenia bezpiecznika od ECU? Jeżeli sygnałowy ma zwarcie to pali końcówkę mocy w ECU. W takim przypadku może polecieć bezpiecznik.

    Cytat Napisał Adam1982 Zobacz post
    W Cinsofcie nie trzeba zostawiać auta na diagnostykę , przyjeżdżasz rano i masz wszystko sprawdzone.
    Widzę, że jesteś lepiej poinformowany niż sam Pan Marcin. Rozmawiałem z nim i powiedział, że jak się umówię na diagnostykę to zrobi pomiar sondą szeroko pasmową na hamowni i wtedy może ocenić co dalej (więc to raczej nie jest "wszystko"). Bo nie jest powiedziane, że po tym pomiarze wyjdzie co jest nie tak. I teraz nie chcę mi się specjalnie jechać prawie 500 km na diagnostykę, która też nie jest 100% pewna. Poza tym jak już zdiagnozuje to niech naprawi jak będzie mógł. Dodatkowo mam nawał roboty i nie mam czasu. Kolejna sprawa że jeszcze jak samochód chodził "w miarę normalnie" to jeździłem i planowałem, że jak będę miał kilka dni wolnych lub będę jechał w tamte okolice to się z nim umówię. Niestety teraz na 3 cylindrach raczej daleko nie zajadę, a lawetą jak mam targać to wolę na miejscu sprawdzić czy wiązka jest oki i jak coś to sprawdzić a może nawet wymienić ECU i wtedy myśleć co dalej.
    Ostatnio edytowane przez tabasco6 ; 04-08-2018 o 21:26



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #197
    Klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2017
    Skąd
    Pabianice
    Wiek
    36
    Postów
    118
    Auto
    Bravo 1.4 T-JET 120KM
    Rocznik
    2010
    Nie napisałem że nie trzeba się umówić , trzeba i terminy są długie . Ale jak się ustawisz na dogodny termin i przyjedziesz rano Pan Marcin może sprawdzić i naprawić naprawdę dużo. Wiem to z doświadczenia , brata autem pojechaliśmy rano , były pomiary na hamowni , wyciąganie i rozklejanie sterownika zgrywanie mapy i sprawdzanie jej , wgranie odpowiedniej mapy , uszczelnianie sterownika i znów pomiary na hamowni. Wyjechaliśmy około południa sprawnym autem i dodam że wszystko było robione bez pośpiechu , dokładnie i byliśmy informowani szczegółowo co Pan Marcin robi i dlaczego. Auto zrobiło kilkanaście tyś km bezawaryjnie .
    Być może jak byś pojechał wcześniej , a nie obrażał się po rozmowie telefonicznej to auto nie pracowało by teraz na trzech garach i mógłbyś normalnie pracować.
    T-JET 120 VL38
    171 KM 268 Nm Cinsoft

  4. #198
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2018
    Skąd
    Łabiszyn
    Postów
    55
    Auto
    Opel Combo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    02.2012
    Cytat Napisał Adam1982 Zobacz post
    Nie napisałem, że nie trzeba się umawiać, trzeba i terminy są długie.
    I w tym jest największy problem. Prowadzę jednoosobową firmę, jako serwis maszyn przemysłowych. Często mam wyjazdy awaryjne i bardzo często przekładam sprawy zaplanowane. Dlatego umówienie się na odległy termin w ogóle nie wchodzi w grę. A tak z marszu nie da rady. W rozmowach z nim chciałem, aby coś zasugerować, ale chyba jak dzwoniłem to w złym momencie trafiłem. Natomiast jak byłem tam osobiście to od po prostu wcześniej pracę skoczyłem niż planowałem i podjechałem do niego. Jak by był ktoś taki w Poznaniu czy Gdańsku to bym podstawił, ale niestety 500km od domu to już w moim przypadku jest problem. Poza tym jak już bym mu zaprowadził to nie tylko na diagnozą, naprawę, ale i modyfikację zrobił. Niestety On sam powiedział, że musi być zrobione po kolei: diagnoza - naprawa - modyfikacja.
    Z tego, co piszesz to twój brat miał problem z mapą, a tutaj nie wiadomo czy to jest problem mapy. Więc może zdiagnozować i wymagana będzie naprawa i ponowna diagnostyka. Poza tym w rozmowie z moim tunerem wyjaśniał mi, że ja miałem oryginalną mapę i nie powinno być w niej Błędów. Niekiedy natomiast jest tak, że przekłamuje jakiś czujnik, lub coś nie pracuje tak jak powinno i tuner naprawi to korygując mapą, a prawidłowo powinno się najpierw wymienia/naprawia uszkodzone elementy. Więc nie koniecznie samochód twojego brata został naprawiony prawidłowo. Mogły być nieprawidłowości skorygowane mapą. Fakt jest taki, że samochód mu chodzi poprawnie i jest zadowolony. Ja też bym tak chciał .
    Ostatnio edytowane przez tabasco6 ; 05-08-2018 o 00:19

  5. #199
    Ozz
    Ozz jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2014
    Skąd
    W-wa
    Wiek
    37
    Postów
    77
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    06.2013
    Tabasco6, kibicuję! Jako pierwszy usłyszałeś, że gdzieś "biją dzwony". Kwestią czasu ustalenie, który to kościół. Jeśli chwilę byś się obszedł bez landary wielkości doblo, to może by Cię urządził Cinkowy "zastępczak". On mieszka przy firmie i nawet na niedzielę można się z Nim umówić. Pisz nam na bieżąco jakie postępy poczyniłeś, proszę.
    Powodzenia👍

  6. #200
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2018
    Skąd
    Łabiszyn
    Postów
    55
    Auto
    Opel Combo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    02.2012
    Cytat Napisał Ozz Zobacz post
    ...Jako pierwszy usłyszałeś, że gdzieś "biją dzwony"
    Narazie wiadomo że padło coś więcej lub bardziej. Zobaczymy jak ogarnę obecny problem. Nie ukrywam, mam nadzieję, że rozwiąże się i stary problem.

  7. #201
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 sierpień 2018
    Skąd
    Włochy
    Wiek
    50
    Postów
    2
    Auto
    Bravo 1.4 16V
    Rocznik
    2009
    No i co w temacie? W końcu ktoś wie czy wymiana sterownika załatwia sprawę?

  8. #202
    Ozz
    Ozz jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2014
    Skąd
    W-wa
    Wiek
    37
    Postów
    77
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    06.2013
    Kilka postów wyżej masz info, że wymiana sterownika nic nie wniosła. Poleciała 3 cewka. Jest zagadka z wiązką cewki.

  9. #203
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2018
    Skąd
    Łabiszyn
    Postów
    55
    Auto
    Opel Combo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    02.2012
    U mnie wiązka jest ok.
    Na pewno walnął komputer bo dzisiaj sprawdzałem kilka rzeczy. I wstawiłem cewki które miałem w zapasie. Odpaliłem silnik i pracował na 3 cylindrach przejechałem 3 m (musiałem go przestawić). Po otwarciu maski i zdjęciu filtra aż mnie zatkało. Pęknięta cewka. Jak dotknąłem była gorąca, że nie szło jej dotknąć. Po sprawdzeniu okazało się, że komputer ma przebicie na sygnałowym pinie.
    Elektryk doradził mi: wymieniaj cewki na nowe i wymieniaj komputer ECU.
    Komputer będę miał za tydzień we wtorek. A cewki się zastanawiam czy NGK czy Bosch.

  10. #204
    Klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2017
    Skąd
    Pabianice
    Wiek
    36
    Postów
    118
    Auto
    Bravo 1.4 T-JET 120KM
    Rocznik
    2010
    Ale numer z tym kompem , w oryginale są Boscha. Ale która firma lepsza nie wiem. W poprzednim aucie VW Golf4 1.6 16V , wymieniłem cewki z ori na Beru i te drugie wytrzymały dłużej niż ori , nie wiem nawet ile bo sprzedałem auto a one nadal działały . Ori padły przy około 70tyś km , auto sprzedałem z przebiegiem ponad 155tyś km i cewki Beru pracowały bez zarzutu i takie bym chyba kupił do T-JETA. ale to oczywiście moje zdanie.
    T-JET 120 VL38
    171 KM 268 Nm Cinsoft

  11. #205
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2018
    Skąd
    Łabiszyn
    Postów
    55
    Auto
    Opel Combo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    02.2012
    Adam1982 dodam jeszcze, że może być tak, że jedne będą lepiej pracowały na BP a drugie na LPG. Ale nikt teraz testów nie będzie robił. Ja kiedyś cewki i świece uznawałem tylko NGK, ale kupiłem Forda i do niego tylko Motorcrafty. W Sceniku 2.0 16v mi się super sprawdzały świece i cewki NGK. W corsie 1.2 Twinport świece tylko NGK były w stanie wytrzymać 40-50tyś na LPG. Bosch padł po 12tyś. Nie wiem jak T-Jet z LPG. Co on lubi, a czego nie.

  12. #206
    Klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2017
    Skąd
    Pabianice
    Wiek
    36
    Postów
    118
    Auto
    Bravo 1.4 T-JET 120KM
    Rocznik
    2010
    Nie mam doświadczenia z LPG i cewkami. Golfem i Bravo latam na benzynie . Mamy jeszcze Punto EVO 1.4 8V na LPG i tam kupiłem świece ori NGK i śmiga OK , cewka jest jedna i przewody , narazie nie wymieniane. W przypadku T-jeta najbezpieczniej jest chyba to co było na pierwszy montaż , czyli Bosch .
    T-JET 120 VL38
    171 KM 268 Nm Cinsoft

  13. #207
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2018
    Skąd
    Łabiszyn
    Postów
    55
    Auto
    Opel Combo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    02.2012
    Ze względu na to, że miałem już cewki wymieniane na używane Bosch'a to kupiłem NGK. Sterownik ECU wymieniony i... Dale sobie poszarpuje.

  14. #208
    Klubowicz
    Dołączył
    22 listopad 2016
    Skąd
    Wielka Brytania
    Wiek
    43
    Postów
    128
    Auto
    Fiat bravo 1.4 t jet
    Rocznik
    2009
    Tabasco6,powiem szczerze że obstawiałem ten sterownik.Ale widze że niestety nie.Szkoda.U mnie jakby szarpanie sie nasiliło od jakiegoś czasu.I te drgania na wolnych obrotach są naprawde denerwujace.Zaczynam pomału się poddawać .Pozdro.

  15. #209
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2018
    Skąd
    Łabiszyn
    Postów
    55
    Auto
    Opel Combo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    02.2012
    Ja walczę dalej. Ostatnio miałem sprawdzane wszystkie możliwe nieszczelności na ssaniu silnika. Nic nie znaleziono. Kilka dni temu kupiłem ELM327 i zainstalowałem na telefonie aplikację Piston i sprawdzałem w czasie jazdy jak się zmieniają parametry podczas jazdy. Moje spostrzeżenia:
    1. Podczas przyśpieszania (czy przerywa czy nie) kąt wyprzedzenia zapłonu idzie w minus i stopniowo wzrasta i tak około 2500obr/min przekracza 0 stopni. Nie słyszałem żeby jakiś samochód miał kąt przyśpieszenia w minus.
    2. Jak zaczyna przerywać to chwilowa korekta wtrysku rośnie i to dość znacznie.
    Taka teoria mnie naszła. Walnięty jest czujnik spalania stukowego i zmienił on korekty kąta zapłonu. Przez tak mocno opóźniony zapłon nie ma właściwego spalania i wychodzą błędy a ECU to koryguje przez skład mieszanki i potęguje sytuacje. Ale to tylko moja teoria.
    Wysyłam stary komputer do kolegi który zajmuje się hobbystycznie tuningiem elektronicznym i ma przejrzeć mapy.

  16. #210
    Klubowicz
    Dołączył
    22 listopad 2016
    Skąd
    Wielka Brytania
    Wiek
    43
    Postów
    128
    Auto
    Fiat bravo 1.4 t jet
    Rocznik
    2009
    Siema.Może faktycznie coś może być z tym czujnikiem.Zauwarzyłem też taka rzecz ,że gaszac silnik (przynajmniej na 5 minut)tankuje paliwo lub ide do sklepu i ponownie uruchamiam i ruszam to szarpanie jest znikome.Ale po parunastu metrach ponownie zaczyna sie "cyrk".Bardzo dawno gdy po raz pierwszy mechanik podłanczał kompa i spr, błędy to coś wspominał że występowało spalanie stukowe.Było to bardzo dawno.Daj znać jak coś bedziesz wiedział.Pozdro.


 
Strona 14 z 18 PierwszyPierwszy ... 41213141516 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. szarpanie silnika na 2,3 biegu 1,9 120 kM
    Napisany przez gorylpl1 na forum Croma
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post: 03-06-2018, 20:03
  2. Drganie bądz szarpanie silnika
    Napisany przez Zadra na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-05-2014, 00:00
  3. błąd 303 i szarpanie silnika
    Napisany przez brygi na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 19-10-2013, 10:48
  4. Szarpanie silnika
    Napisany przez kazar na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 28-11-2012, 17:21
  5. szarpanie silnika-19D dw-8
    Napisany przez scuter0 na forum Scudo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 24-02-2010, 15:46

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo 1.4 t-jet egr

1.4 t-jet egr

1.4 tjet klekotanie

bravo 2 chwilowe przerywanie

klekocze na zimnym tjet

bravo 2 czasem szarpnie

1.4 tjet szarpanie na wolnych obrotach

tjet przerywa

t jet trzesie silnikiem

na niskich obrotach delikatnie szarpie fiat bravo 2

adaptacja gazu fiat t-jet

check engine fiat bravo tjet

przepustnica bravo ii t-jet

silnik 1 4 t-jet egr

fiat bravo 2 t-jet szarpie przy rozpalaniu

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl