Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 17 z 19 PierwszyPierwszy ... 71516171819 OstatniOstatni
Posty od 241 do 255 z 273
  1. #241
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2018
    Skąd
    Łabiszyn
    Postów
    57
    Auto
    Opel Combo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    02.2012
    Dzisiaj rozebrałem trochę osprzętu. Chcąc naprawić gwint w głowicy zdemontowałem kolektor ssący. Stwierdziłem, że jak jest zdemontowany kolektor to mam dojście aby sprawdzić rozrząd, a przynajmniej ustawienie wałka ssącego i się okazało że jest źle ustawiony. Nie miałem pewności gdzie jest błąd czy na kole pasowym czy na kołach zębatych. Aby to sprawdzić trzeba zdjąć turbinę i katalizator więc zdemontowałem. Ustawiając rozrząd najpierw przestawiłem pasek o jeden ząbek i wtedy było za dużo więc poluzowałem koło pasowe i ustawiłem poprawnie. Reasumując był przestawiony tak około 3/4 ząbka. Kolejna sprawa to nie miałem jednej szpilki pomiędzy turbiną a katalizatorem. Teraz żeby poskładać muszę zamówić uszczelki do wydechu. Co wyjdzie z tego? - zobaczymy.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #242
    Klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2017
    Skąd
    Pabianice
    Wiek
    38
    Postów
    120
    Auto
    Bravo 1.4 T-JET 120KM
    Rocznik
    2010
    Sprawdzałeś to blokadami ? Jesteś pierwszym właścicielem tego auta ? Trochę dziwna sprawa z tym brakiem śruby.
    T-JET 120 VL38
    171 KM 268 Nm Cinsoft

  4. #243
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2018
    Skąd
    Łabiszyn
    Postów
    57
    Auto
    Opel Combo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    02.2012
    Cytat Napisał Adam1982 Zobacz post
    Sprawdzałeś to blokadami ?
    Tak
    Cytat Napisał Adam1982 Zobacz post
    Jesteś pierwszym właścicielem tego auta ? Trochę dziwna sprawa z tym brakiem śruby.
    Nie. Auto kupiłem po kolizyjne (uszkodzony błotnik zderzak) w tym roku w marcu i od razu po zrobieniu wyszło, że raczej było bite na ubezpieczenie.
    Turbinę z katalizatorem już ja raz rozkręcałem i przy skręcaniu zakładane były stare nakrętki i szpilki. Niestety już trochę wyrobione więc mogły być za słabo skręcone.
    Zastanawia mnie czy inni z podobnymi problemami mają jakieś historie kiedy zaczęło " niedomaganie" występować.

  5. #244
    Klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2016
    Skąd
    Sierpc
    Wiek
    46
    Postów
    128
    Auto
    Lancia Delta 1.4 T-Jet 120 KM
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał tabasco6 Zobacz post
    Ustawiając rozrząd najpierw przestawiłem pasek o jeden ząbek i wtedy było za dużo więc poluzowałem koło pasowe i ustawiłem poprawnie. Reasumując był przestawiony tak około 3/4 ząbka.
    Przepraszam, ale jakim cudem można przestawić rozrząd o 3/4 ząbka? Jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić, żeby ząb paska zębatego w 3/4 był poza rowkiem na kole zębatym. Chyba że to kwestia sformułowania wartości przesunięcia. Jeśli to możliwe, proszę o bardziej łopatologiczne wytłumaczenie.

  6. #245
    Klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2017
    Skąd
    Pabianice
    Wiek
    38
    Postów
    120
    Auto
    Bravo 1.4 T-JET 120KM
    Rocznik
    2010
    Można jak ktoś odkręcał koło pasowe wałków rozrządu , ono jest bez wpustu i do ustawienia potrzebne są blokady.
    T-JET 120 VL38
    171 KM 268 Nm Cinsoft

  7. #246
    Klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2016
    Skąd
    Sierpc
    Wiek
    46
    Postów
    128
    Auto
    Lancia Delta 1.4 T-Jet 120 KM
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Adam1982 Zobacz post
    Można jak ktoś odkręcał koło pasowe wałków rozrządu , ono jest bez wpustu i do ustawienia potrzebne są blokady.
    Swoją drogą spodziewałem się klina na połączeniu obu kół rozrządu (małe i duże), a okazuje się że klin jest tylko na wale korbowym. Jak tak to wszystko jasne, dzięki.

  8. #247
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2018
    Skąd
    Łabiszyn
    Postów
    57
    Auto
    Opel Combo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    02.2012
    Cytat Napisał ceva Zobacz post
    Przepraszam, ale jakim cudem można przestawić rozrząd o 3/4 ząbka? [... Jeśli to możliwe, proszę o bardziej łopatologiczne wytłumaczenie.
    Na to pytanie Adam 1982 dobrze ci odpowiedział. Ja sam też obstawiałem, że było przestawione o ząbek. Ale na blokadach wyszło inaczej.
    Kolejną sprawą, która mnie zastanawia to że wszędzie na wężach były oryginalne opaski ale na podziale głowicy i pod pokrywą kół zębatych rozrządu widać czerwony sylikon. Co ci Finowie z nim robili nie mam pojęcia. Raczej oryginalnie nie były tak składane te silniki.
    Obecnie nie czuć poszarpywania ale do tej pory najbardziej odczuwalne było po przejechaniu dystansu 20-50km i w upały. W przyszłym tygodniu będę miał trochę jeżdżenia w tym trasę 400km + powrót. Zobaczymy jak będzie się sprawował.

  9. #248
    Klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2017
    Skąd
    Pabianice
    Wiek
    38
    Postów
    120
    Auto
    Bravo 1.4 T-JET 120KM
    Rocznik
    2010
    [159] TBi - lekkie podszarpywanie rozwiązane + 1.5L mniejsze spalanie?

    Trafiłem dziś przypadkiem na taki temat , nie wiem czy ten sam problem co u Was , ale warto sprawdzić.
    Przeczytajcie do końca
    T-JET 120 VL38
    171 KM 268 Nm Cinsoft

  10. #249
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2018
    Skąd
    Łabiszyn
    Postów
    57
    Auto
    Opel Combo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    02.2012
    Dobry artykuł. Też robiłem tak jak zaczynałem walczyć z problemem.
    Teraz jak poprawiłem rozrząd to na PB jest wszystko oki, a na LPG coś mi się spie...yło. Przejechałem ponad 1000km i było wszystko oki ale dzisiaj jechałem jak było cieplej i znowu... poszarpuje. Ale okazało się, że nie mogę przełączyć na PB z LPG bo zaraz jest wypadanie zapłonów na 3 cylindrze. Coś mam nie tak z LPG. Jadąc na PB nie ma tego poszarpywania. Więc LPG do reklamacji.
    P.S. Przed poprawą rozrządu Vmax jaką osiągnąłem to 180km/h licznikowe (173km/h na GPS). Wczoraj Pozwoliłem sobie na A1 i na prostej drodze zobaczyłem 190 na liczniku. Dane fabryczne to 172 czyli jakaś poprawa jest.

  11. #250
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2018
    Skąd
    Łabiszyn
    Postów
    57
    Auto
    Opel Combo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    02.2012
    No i dzisiaj po wizycie u gazownika okazało się, że z LPG jest wszytko oki. Problem leży w sterowaniu wtryskami. Zanikają sygnały wtrysków. Poniżej daje link do filmiku na którym widać wypadanie wtrysków. Może ktoś spotkał się z takim przypadkiem?
    https://www.youtube.com/watch?v=SuONGCoFeus

  12. #251
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2018
    Skąd
    Łabiszyn
    Postów
    57
    Auto
    Opel Combo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    02.2012
    Kontynuując poszukiwania przyczyny skontaktowałem się z gościem co sprzedawał mi komputer ECU. W rozmowie wyszło, że spotkał się już z tym problemem w samochodach będących jeszcze na gwarancji. Przyczyną okazały się wtryski, które generują błędy do ECU i komputer zaczyna głupieć. W tamtych przypadkach pomogła wymiana wtrysków. Jak dobrze zrozumiałem to zmieniała się oporność wtrysków czy coś takiego.
    W moim samochodzie okazało się że są jakieś nietypowe wtryski bo z oznaczeniem 0280158253 i mają zieloną opaskę. Nowy jeden to koszt około 300zł a używanych nie mogę znaleźć.
    Przez myśl mi też przeszły dwie inne rzeczy: Pierwsza to emulator LPG który w mojej instalacji jest wbudowany w sterowniku. W drugim aucie mam identyczną instalacje więc podmieniłem sterowniki i nic nie pomogło. Drugie to wtryski od CNG które pozostały w samochodzie po wyrzuceniu fabrycznej instalacji. Wypiąłem całkowicie i wywaliło błąd ale też zmiany nie było.
    Może ktoś słyszał o jakimś T-Jet z CNG sprzedawanym na części i nie będącym na Aledrogo czy OLX. Może jakaś propozycja gdzie pytać?

  13. #252
    Klubowicz
    Dołączył
    22 listopad 2016
    Skąd
    Wielka Brytania
    Wiek
    45
    Postów
    129
    Auto
    Fiat bravo 1.4 t jet
    Rocznik
    2009
    Tabasco6,wspominałeś wcześniej że ustawiałeś poprawnie rozrząd i na benzynie było ok.Pytam bo umówiony jestem na przyszły piątek na ustawienie rozrządu z blokadami.Gazu nie mam a rozrząd chcę sprawdzić dla "świętego spokoju".Może coś to pomorze.A czy czujniki nie wykryją złej synchronizacji wałków? U Ciebie nic nie wyświetlało? Żadnych błędów?

  14. #253
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2018
    Skąd
    Łabiszyn
    Postów
    57
    Auto
    Opel Combo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    02.2012
    Cytat Napisał Arturs1 Zobacz post
    A czy czujniki nie wykryją złej synchronizacji wałków? U Ciebie nic nie wyświetlało? Żadnych błędów?
    Nie wykrywały nic. Prawdopodobnie była zbyt mała odchyłka. Dodatkowo mnie dziwiło że na hamowni wykres odbiegał od standardowych dla tego silnika. Jak patrzę na datę twojego wpisu to już pewnie jesteś po sprawdzeniu rozrządu. Jakie wyniki?

    Ja prawdopodobnie mam problem z LPG bo dzisiaj wykryłem że podczas przerywania nie mogę przełączyć z LPG na PB. Kupiłem kabel do swojej instalacji i dzisiaj w czasie przerywania nie mogłem przełączyć z LPG na PB 3 i 4 cylindra. Sterownik od LPG zamieniałem bo w drugim aucie mam taką samą instalację i przypuszczam, że coś jest nie tak z wtryskami LPG. w najbliższych dniach będę kombinował coś dalej.

    Arturs1 gdzie ty mieszkasz w UK - daleko od Birmingham?

  15. #254
    Klubowicz
    Dołączył
    22 listopad 2016
    Skąd
    Wielka Brytania
    Wiek
    45
    Postów
    129
    Auto
    Fiat bravo 1.4 t jet
    Rocznik
    2009
    Cześć.Jeszcze nie sprawdzali rozrządu bo to na ten piątek jestem umówiony ale nie wiem czy dadzą rade bo zawaleni są robotą.Jutro mam do nich dzwonić.Ja także jak byłem na hamowni to wynik troche mnie zdziwił.Mieszkam w Leicester .45 mil od Birmingham.Jak coś to zapraszam.

  16. #255
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2018
    Skąd
    Łabiszyn
    Postów
    57
    Auto
    Opel Combo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    02.2012
    Birmingham mam kolegę mechanika i dlatego pytam. Ja mieszkam w PL.
    Właśnie pamiętam ten wynik. Czy masz wykres? Może bym porównał z dostępnymi w necie.
    Adam 1982 Ty masz może wykres z hamowni przed modem i po? I czy ty masz wałki od 120KM a turbinę VL-38? - tak rozumiem z opisu.


 

Podobne tematy

  1. szarpanie silnika na 2,3 biegu 1,9 120 kM
    Napisany przez gorylpl1 na forum Croma
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post: 03-06-2018, 21:03
  2. Drganie bądz szarpanie silnika
    Napisany przez Zadra na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-05-2014, 01:00
  3. błąd 303 i szarpanie silnika
    Napisany przez brygi na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 19-10-2013, 11:48
  4. Szarpanie silnika
    Napisany przez kazar na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 28-11-2012, 18:21
  5. szarpanie silnika-19D dw-8
    Napisany przez scuter0 na forum Scudo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 24-02-2010, 16:46

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

1.4 t-jet egr

1.4 t-jet szarpie

fiat bravo 1.4 t-jet egr

fait bravo 2 benzyna turbo szarpanie

1.4 t-jet szarpanie

przewod strona zimna 1.4 t jet

bravo tjet szarpie brak mocy

1.4 t jet spalanie stukowe

1.4 t jet czujnik spalania stukowego

fait bravo 2 szarpanie

wymiana sterownika 1.4 t jet

1.4 t jet pekniety kolektor

wymiana kolektora 1.4 t jet

szapanie po mapie ecu

1.4 t-jet peknieta turbina

cis.ienje w cylindrach fiat braco.2

bravo 2 obroty jalowe

blowoff t-jet

fiat 1.4 tjet reset adaptation

tjet pekniety kolektor opis

szarpanie na zimnym silniku Bravo 2

multiair szarpie przy dodawaniu gazu

ecu 1.4 t-jet

silnik 1 4 t-jet egr

przepustnica bravo ii t-jet

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl