Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 16 z 19 PierwszyPierwszy ... 61415161718 ... OstatniOstatni
Posty od 226 do 240 z 273
  1. #226
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2018
    Skąd
    Łabiszyn
    Postów
    57
    Auto
    Opel Combo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    02.2012
    Ja miałem nieszczelny Blow-off i objawem był znaczny spadek mocy. Czuć było że turbina pracuje ale nie miał mocy. Na hamowni pokazał 82KM a po wymianie miał 119KM.
    Mapsensor w kolektorze czyta ciśnienie i temperaturę powietrza. Jak patrzę na wskazania ciśnienia na ELM 327 są sensowne. Tzn na postoju z wyłączonym silnikiem pokazuje 100, na pełnym doładowaniu dochodzi do 185, w czasie hamowania silnikiem 25. Temperatura minimalnie przekłamuje ale są to mało znaczące błędy (prawdopodobnie zawyż o 5 stopni).
    Ale w 100% nie ma co wykluczać obu przypadków dopóki się nie sprawdzi.
    Spośród wielu rzeczy do głowy przyszła mi nieszczelność wydechu – pęknięty kolektor itp. Nie wiem jak wasze ale mój t-jet do cichych aut nie należy.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #227
    Klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2017
    Skąd
    Pabianice
    Wiek
    38
    Postów
    120
    Auto
    Bravo 1.4 T-JET 120KM
    Rocznik
    2010
    tabasco6 w t-jetach pęknięty kolektor i gorąca str turbo to częsta usterka , ale większość ludzi z tym jeździ i o tym nie wie. Ja przy wymianie turbo na wydajniejsze też dowiedziałem się że mam pęknięty kolektor i żeliwo w turbo (delikatnie) , auto jeździło normalnie , nie szarpało , miało moc. Kolektor zapobiegawczo kupiłem wcześniej (wiedząc o tym problemie) pozmianowy z nacięciami zapobiegającymi naprężeniom . Ale u mnie te pęknięcia były minimalne , nie wiem jakie są objawy jak jest to pęknięte mocniej.
    Jest jeszcze czujnik temp chłodziwa w termostacie , ale nie wiem czy ma on wpływ na pracę silnika. W golfie 4 1.6 16V którego miałem wcześniej miał , jak padł auto przestało odpalać na ciepłym silniku.
    Ciekawe jeszcze jakie objawy daje uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu ?
    T-JET 120 VL38
    171 KM 268 Nm Cinsoft

  4. #228
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2018
    Skąd
    Łabiszyn
    Postów
    57
    Auto
    Opel Combo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    02.2012
    Przed chwilą poszedłem do samochodu i spróbowałem zobaczyć czy coś widać. Jedyne co zobaczyłem, że mam już nacinany kolektor czyli ten nowszy.
    Ponoć czujnik położenia wałka nie powoduje zmian w pracy tylko sygnalizuje jak jest źle ustawiony rozrząd. Ale może rozrząd jest minimalnie źle ustawiony i dlatego?
    Jeżeli chodzi o czujnik cieczy to jest ciekawa sprawa. Na desce czujnik pokazuje stałą temperaturę a OBD sczytywałem niższą i bardziej zmienną. Wyglądało to tak jakby była odczytywana temperatura na wlocie do silnika, a nie na wylocie. Sprawdziłem podobne odczyty w necie i jest to normalne.
    Adam1982 Czy ty pamiętasz czy kolektor był pęknięty na ściance kanału i którego?

  5. #229
    Klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2017
    Skąd
    Pabianice
    Wiek
    38
    Postów
    120
    Auto
    Bravo 1.4 T-JET 120KM
    Rocznik
    2010
    Ta temp na desce jest mocno orientacyjna , kiedyś patrzyłem programem to było około 60stopni , a na desce 90. Masz auto z 2012 także normalna sprawa że nowy kolektor , one podobno rzadziej pękają , turbo też masz pewnie pod euro5 (wyższe EGT) i jest to pewnie IHI VL39 z bardziej wytrzymałym żeliwem niż odpowiednik euro4 VL37.
    Kolektor pęknięty był od dołu , pęknięcie prostopadłe do głowicy , ale nie pamiętam przy którym cylindrze. Na stronie TRS Racing jest sporo takich zdjęć , tu masz wątek , na jednym ze zdjęć jest pęknięty kolektor (bez nacięć) :
    TRS-Racing Âť Fiat Bravo 1.4 T-Jet 120KM – Wymiana turbiny na Garrett GT1446, intercooler, wałki

    A tu masz zdjęcie pękniętego żeliwa w turbo IHI :
    TRS-Racing Âť Fiat Bravo 1.4 TJET 150KM – Wymiana turbo na GT1446
    T-JET 120 VL38
    171 KM 268 Nm Cinsoft

  6. #230
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2018
    Skąd
    Łabiszyn
    Postów
    57
    Auto
    Opel Combo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    02.2012
    Cytat Napisał Adam1982 Zobacz post
    Ta temp na desce jest mocno orientacyjna , kiedyś patrzyłem programem to było około 60stopni , a na desce 90.
    Jak patrzę na odczyty z OBD i z deski to są dwa różne czujniki. Z tego co wiem w wielu samochodach tak jest.

    Cytat Napisał Adam1982 Zobacz post
    Masz auto z 2012 także normalna sprawa że nowy kolektor , one podobno rzadziej pękają , turbo też masz pewnie pod euro5 (wyższe EGT) i jest to pewnie IHI VL39 z bardziej wytrzymałym żeliwem niż odpowiednik euro4 VL37.
    Z tego co pamiętam to VL39 i jak było na przeglądzie to też mi pokazywał pękniecie przy zaworze upustowym. Może nawet to nie pęknięcie ale taka skaza. W porównaniu do tych z podesłanych linków to u mnie prawie go nie widać.
    Adam1982 nakierowałeś mnie ma czujnik położenia wału i szukałem w necie powiązań z poszarpywaniem i znalazłem temat, że w Nissanach Almerach były to pierwsze objawy wyciągania się łańcucha rozrządu. I nasuwa mi się kolejna teoria. Może walnięty czujnik położenia wałka rozrządu :/

  7. #231
    Klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2017
    Skąd
    Pabianice
    Wiek
    38
    Postów
    120
    Auto
    Bravo 1.4 T-JET 120KM
    Rocznik
    2010
    W golfie miałem jeden czujnik 4 pinowy chyba i wysyłał info do sterownika i na deskę , to może być też problem dokładności wskaźnika .
    Czujnik wałka tak jak czujnik wału to koszt około 100zł , niby nie dużo ale zawsze.
    T-JET 120 VL38
    171 KM 268 Nm Cinsoft

  8. #232
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2018
    Skąd
    Łabiszyn
    Postów
    57
    Auto
    Opel Combo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    02.2012
    Obecnie zauważyłem, że rosną korekty wtrysku i wtedy najbardziej przerywa (szarpie) im większe tym barciej. Nie wiem z czym to jest związane i czy to jest skutek czy pośrednia przyczyna.

  9. #233
    Klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2017
    Skąd
    Pabianice
    Wiek
    38
    Postów
    120
    Auto
    Bravo 1.4 T-JET 120KM
    Rocznik
    2010
    Przydała by się porządna diagnostyka komputerowa . Diagnosta powinien podpiąć kompa i obserwować parametry podczas jazdy , zwłaszcza wtedy kiedy szarpie. Miałeś coś takiego robione ?
    No i oczywiście diagnosta powinien mieć odpowiednią wiedzę i wyciągnąć trafne wnioski.
    Ostatnio edytowane przez Adam1982 ; 17-09-2018 o 11:28
    T-JET 120 VL38
    171 KM 268 Nm Cinsoft

  10. #234
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2018
    Skąd
    Łabiszyn
    Postów
    57
    Auto
    Opel Combo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    02.2012
    Cytat Napisał Adam1982 Zobacz post
    Przydała by się porządna diagnostyka komputerowa . Diagnosta powinien podpiąć kompa i obserwować parametry podczas jazdy , zwłaszcza wtedy kiedy szarpie. Miałeś coś takiego robione ?
    No i oczywiście diagnosta powinien mieć odpowiednią wiedzę i wyciągnąć trafne wnioski.
    Pechowo kiedy miałem podpięty sprzęt bardzo dokładny to ledwo było wyczuwalne przerywanie. Zauważyłem, że jak jest mocno ciepły idą korekty w górę i wtedy mocniej poszarpuje i jak przyduszę przy około1,5tyś to nawet potrafi zapłon wypaść na 3 cylindrze. To jest ten czylinder na którym spaliło mi cewkę i końcówkę mocy w komputerze. Zastanawiam się nad pruciem wiązek, oraz zamianą wtrysków. Niestety w najbliższym czasie nie będe miał czasu na to. Jak to nie pomoże znaleźć problemu to wsadzę turbo TD04 i wtedy będzie musiał silnik chodzić w wyższych obrotach i nie będę jeździł w tych zakresach obrotów gdzie występuje szarpanie. Do tego wykręce z niego z 200KM.

  11. #235
    Klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2017
    Skąd
    Pabianice
    Wiek
    38
    Postów
    120
    Auto
    Bravo 1.4 T-JET 120KM
    Rocznik
    2010
    Przy 200KM będziesz musiał wymienić jeszcze intercooler , bo seryjny wyrabia się chyba do 180 koni. Nie pamiętam jak wtryski , chyba powyżej 200KM wymiana na wydajniejsze. Oczywiście wymiana turbo to też trochę roboty , smarowanie , połączenie z katalizatorem , możliwe że z kolektorem też.

  12. #236
    Ozz
    Ozz jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2014
    Skąd
    W-wa
    Wiek
    38
    Postów
    131
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    06.2013
    Jeśli pokusisz się o wymianę wtrysków (np. na oplowskie z corsy) i chłodnicy powietrza, możesz wyciągnąć wartości rzędu nawet ~250KM na td04.

  13. #237
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2018
    Skąd
    Łabiszyn
    Postów
    57
    Auto
    Opel Combo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    02.2012
    Cytat Napisał Ozz Zobacz post
    Jeśli pokusisz się o wymianę wtrysków (np. na oplowskie z corsy) i chłodnicy powietrza, możesz wyciągnąć wartości rzędu nawet ~250KM na td04.
    Nie potrzebuję aż tyle. Wtryski od LPG mam białe co wg producenta można stosować do aut do 160KM ale jak rozmawiałem z gazownikiem to mogą dać radę i 200KM powyżej musiał bym wymieniać na największe do mojej instalacji co wg producenta obsługują 190KM. Więc może te 230KM udało by się uzyskać. Ogólnie to po założeniu gazu jak był hamowany to na LPG miał 125 KM a na BP 122KM. Ponoć przy tej instalacji i zbyt małym intercoolerze różnice mogą sięgać nawet 20%. U mnie wyszło tylko 2,5%. A że chcę jeździć na LPG to nie chcę wymieniać wtrysków i coolera.

  14. #238
    Klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2017
    Skąd
    Pabianice
    Wiek
    38
    Postów
    120
    Auto
    Bravo 1.4 T-JET 120KM
    Rocznik
    2010
    tabasco6 można powiedzieć że Twoje auto nie jest w 100% sprawne , a modyfikacje niesprawnego silnika to raczej zły pomysł , moim zdaniem oczywiście.
    T-JET 120 VL38
    171 KM 268 Nm Cinsoft

  15. #239
    Ozz
    Ozz jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2014
    Skąd
    W-wa
    Wiek
    38
    Postów
    131
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    06.2013
    Szczerze mówiąc, moim również...

  16. #240
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2018
    Skąd
    Łabiszyn
    Postów
    57
    Auto
    Opel Combo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    02.2012
    Cytat Napisał Ozz Zobacz post
    Szczerze mówiąc, moim również...
    To tylko takie szalone pomysły.
    Dzisiaj stwierdziłem że podmienię wtryski. Zamieniłem 3 z 1. Myślałem o ostatnim przypadku wypadania zapłonu na 3 cylindrze. Lecz przy wymianie zauważyłem, że jedna ze śrub kolektora jest zawinięta taśmą izolacyjną. Telefon do przyjaciela i mam potwierdzone: Zerwany gwint w głowicyi śruba wkręcona na taśmę. Gwint nie trzyma i rozszczelnił się kolektor, a dokładnie pomiędzy głowicą a kolektorem.
    Sposób naprawy: demontaż kolektora, gwint heli-coli w miejsce zerwanego, nowe uszczelki i montaż w jedną całość. I tylko jedno pytanie: Kiedy?
    Izolacja.jpg


 
Strona 16 z 19 PierwszyPierwszy ... 61415161718 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. szarpanie silnika na 2,3 biegu 1,9 120 kM
    Napisany przez gorylpl1 na forum Croma
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post: 03-06-2018, 21:03
  2. Drganie bądz szarpanie silnika
    Napisany przez Zadra na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-05-2014, 01:00
  3. błąd 303 i szarpanie silnika
    Napisany przez brygi na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 19-10-2013, 11:48
  4. Szarpanie silnika
    Napisany przez kazar na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 28-11-2012, 18:21
  5. szarpanie silnika-19D dw-8
    Napisany przez scuter0 na forum Scudo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 24-02-2010, 16:46

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

1.4 t-jet egr

1.4 t-jet szarpie

fiat bravo 1.4 t-jet egr

fait bravo 2 benzyna turbo szarpanie

1.4 t-jet szarpanie

przewod strona zimna 1.4 t jet

bravo tjet szarpie brak mocy

1.4 t jet spalanie stukowe

1.4 t jet czujnik spalania stukowego

fait bravo 2 szarpanie

wymiana sterownika 1.4 t jet

1.4 t jet pekniety kolektor

wymiana kolektora 1.4 t jet

szapanie po mapie ecu

1.4 t-jet peknieta turbina

cis.ienje w cylindrach fiat braco.2

bravo 2 obroty jalowe

blowoff t-jet

fiat 1.4 tjet reset adaptation

tjet pekniety kolektor opis

szarpanie na zimnym silniku Bravo 2

multiair szarpie przy dodawaniu gazu

ecu 1.4 t-jet

silnik 1 4 t-jet egr

przepustnica bravo ii t-jet

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl