Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 7 z 10 PierwszyPierwszy ... 56789 ... OstatniOstatni
Posty od 91 do 105 z 150
Like Tree3lubi to!

Temat: Sprawdzenie kolektora ssącego 1,9 16V 150 KM MTJ  

  1. #91
    Klubowicz
    Dołączył
    31 grudzień 2011
    Skąd
    Trójmiasto
    Postów
    187
    Auto
    Peugeot 5008 2.0 HDI 150kM poprzednie Croma 1.9 150 kM , Marea 1.6 gaz , Siena 1.4
    Rocznik
    2011
    luk202 poczytałem twoje posty ,
    Jesteś właścicielem Cromy od kilku miesięcy z tego co opisujesz wnioskuje przebieg auta w granicach 200kkm. jak nie więcej chyba .Aby To jest twój 1 diesel ?
    Mój miał ponad 400kkm .Aby diesel fajnie odpalał podstawa zdrowy aku z odpowiednią mocą na rozruch. Świece jak nie pali kontrolka to są OK (nigdy nie wymieniałem kompletu jeśli jakaś padła ,padły 2 przez 5 lat użytkowania auta) dymienie na zimnym zawsze delikatnie zakopci bierze olej ? a przybywa bo tak się dzieje przy niewłaściwym podejściu w trakcie wypalanie DPF-u jeśli jest zasyfiony jest też efekt spadku-reakcji mocy po deptaniu w pedał .Brak mocy na 1 i 2 biegu to wadliwa praca listwy sterującej klapami (ja regenerowałem u jabolkg-a Kolektory CDTI | info@kolektorycdti.pl 5 lat temu a wiem ,że poprawia patent)
    Mimo iż auto miało tak potężny przebieg nigdy nie miałem problemu z DPF pilnowałem spalania chwilowego i tyle. Pisałem o smrodku we wcześniejszym poście delikatne dymienie miałem przy mocowaniach listwy do klap (przed regeneracją ) ale głównym winowajcą smrodu spalin w kabinie (stanie w korkach -powolna jazda) były sparciałe węże od odmy były tak popękane ,że przez pęknięcia sączył się olej i tak znalazł sobie ścieżkę po okablowaniu że kapał na alternator który padł.Auto miało 10 lat jak odsprzedawałem .



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #92
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    552
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Dzięki Aras37 za odpowiedź. Croma ma przebieg 160 tyś. Potwierdziłem to w ASO, mam fakturę z ostatniego przeglądu. Niestety wszystko po włosku więc nasze aso nie potrafiło mi podać co było robione. Ale ... Kiedyć miałem starego wolnossącego diesela ale to inna bajka. Jeśli chodzi o CR i tak zaawansowany silnik to mój pierwszy więc o wszystko się dopytuję i wyczytuję. A lubię jak w aucie wszystko gra jak należy.
    Oleju nie bierze, nie przybywa. Zastanawiam się nad regeneracją kolektora lub wywaleniem klapek. Poza syczeniem między 2 a 3 tyś. obr. skokami mocy przy lekkim naciskaniu gazu też w tym zakresie to wszystko śmiga. Przy mocnym wciśnięciu pedału to banan nie schodzi z gęby. A dym przy zimnym rozruchu - raz jest, raz go nie ma.

  4. #93
    Klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    141
    Auto
    Croma 1,9/150 A/T
    Rocznik
    2005
    Aras37, czyli nie wywalałeś klap ale regenerowali Ci kolektor. Ile dałeś za regenerację ? Nie mówię o samej wymianie.

  5. #94
    Klubowicz
    Dołączył
    31 grudzień 2011
    Skąd
    Trójmiasto
    Postów
    187
    Auto
    Peugeot 5008 2.0 HDI 150kM poprzednie Croma 1.9 150 kM , Marea 1.6 gaz , Siena 1.4
    Rocznik
    2011
    to było 5 lat temu całość z przesyłką i mechanikiem coś koło 900,-

  6. #95
    Klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    141
    Auto
    Croma 1,9/150 A/T
    Rocznik
    2005
    Czy to normalne, że jak zamawia się w firmie regenerującej (zaślepiającej) to kupuje się tylko pół, to z zaślepionymi otworami, kolektora ?
    Potem trzeba rozłożyć swój i sklecić w całość. Myślałem, że zawsze całość się dostaje.

  7. #96
    Klubowicz
    Dołączył
    31 grudzień 2011
    Skąd
    Trójmiasto
    Postów
    187
    Auto
    Peugeot 5008 2.0 HDI 150kM poprzednie Croma 1.9 150 kM , Marea 1.6 gaz , Siena 1.4
    Rocznik
    2011
    kolektor składa się z 2 skorup,w jednej są klapy .A skleja się silikonem wysoko temperaturowym.

  8. #97
    Klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    141
    Auto
    Croma 1,9/150 A/T
    Rocznik
    2005
    Czyli wszystko O.K.
    Dzięki, po prostu terminologia mnie przerosła.

  9. #98
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    388
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    A nie dało by się wyczyścić częściowo kolektora giętką rurką, np igielit, fi ok 12-15 mm podłączoną do mocnego odkurzacza. Wprowadzając wężyk od od strony przepustnicy. Może dało by się tak zebrać przynajmniej część świństwa które się osadza (bez rozkręcania kolektora co jest bardzo pracochłonne). Oczywiście chodzi o tą główną rurę . Na zakrętach i wokół klapek raczej będzie trudno coś wyczyścić tą metodą.

    Jeśli ktoś już czyścił kolektor to proszę o info czy ten szlam-nagar jest twardy i czy łatwo odchodzi.

  10. #99
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    305
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Twardy to może nie jest. Ale ma to konsystencje takiej pasty, ja to zbierałem plastikowym nożykiem. Oczywiście wcześniej wyciągająć i rozpołowiając.

  11. #100
    Klubowicz
    Dołączył
    31 grudzień 2011
    Skąd
    Trójmiasto
    Postów
    187
    Auto
    Peugeot 5008 2.0 HDI 150kM poprzednie Croma 1.9 150 kM , Marea 1.6 gaz , Siena 1.4
    Rocznik
    2011
    Lucek_ to co się osadza w kolektorze to nie kurz :-) . To takie lepkie smołowate gów........o Zdjęcie0148.jpg
    To są 2 rozpołowione kolektory (lewy mój z Cromy auto miało mieć niby 90kkm) (prawy mojego brata od Vectry z udokumentowanym przebiegiem 180kkm)
    Po nagarze domyśliłem się o przebiegu stawiałem na 300kkm

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

  12. #101
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    552
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Jestem świeżo po wymianie kolektora zaślepionego. Trudno powiedzieć, ale na pierwszy rzut jest przyjemniej. Auto ma bardziej spokojny dół. Wcześniej miał dziwne skoki mocy. Chwilowe spalanie też w normie. Zobaczymy po dłuższej eksploatacji co będzie.

  13. #102
    Klubowicz
    Dołączył
    31 grudzień 2011
    Skąd
    Trójmiasto
    Postów
    187
    Auto
    Peugeot 5008 2.0 HDI 150kM poprzednie Croma 1.9 150 kM , Marea 1.6 gaz , Siena 1.4
    Rocznik
    2011
    Spalanie będzie raczej w normie dostanie po dupie DPF szybciej bedzie się zapychać
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Uk%C5%...kulacji_spalin
    Ja przy zaślepieniu klap wywaliłbym DPF

  14. #103
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    205
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006
    U mnie spalanie spadło o ok 1l, ale miałem praktycznie dziury zamiast klap

  15. #104
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    982
    Auto
    croma 1.9 16vMJTD 150 km
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał eror Zobacz post
    Czyli wszystko O.K.
    Dzięki, po prostu terminologia mnie przerosła.

    ile śpiewają za taki zaślepiony kolektor

  16. #105
    Klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    141
    Auto
    Croma 1,9/150 A/T
    Rocznik
    2005
    No to u mnie właśnie się wymienia kolektor na zaślepiony.
    W zasadzie to nie wygląda tak źle czego nie można powiedzieć o czujniku ciśnienia.DSC00266 (Medium).JPGDSC00267 (Medium).JPGDSC00268 (Medium).JPGDSC00269 (Medium).JPGDSC00270 (Medium).JPG


 
Strona 7 z 10 PierwszyPierwszy ... 56789 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. trudności z uruchomieniem nagrzanego silnika 1.3 Mtj
    Napisany przez jacekcz na forum Doblo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 26-03-2012, 22:48
  2. ogrzewanie qubo 1,3 mtj
    Napisany przez hydraulik na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-02-2012, 17:57
  3. Brawo MTJ na RedBoxie
    Napisany przez GCS na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 14-11-2010, 19:48
  4. Symbol silnika T-jeta 120 km i 150 km
    Napisany przez mefisto na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 15-04-2009, 22:34
  5. [zawieszenie] Drgania przy prędkości <150 km/h
    Napisany przez 2clubbers na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 26-06-2008, 12:42

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

klapy wirowe fiat croma

listwa klap wirowych

klapy wirowe jtd

fiat croma kolektor

klapy wirowe objawy

kolektor ssacy silnika1.9 cdti 150 koni

listwa klap wirowych allegro

kolektor dolotowy croma

klapy wirowe 1.9 jtd

klapy wirowe bravo

klapy wirowe 1.9 cdti objawy

listwa klapek kolektora dolotowego opel 1.9 cdti

kolektor ssacy croma

listwa maski fiat croma

klapy wirowe croma

croma klapy wirowe

naprawa listwy klap wirowych

fiat croma klapki w kolektorze

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl