Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 10 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 150
Like Tree3lubi to!

Temat: Sprawdzenie kolektora ssącego 1,9 16V 150 KM MTJ  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    31 grudzień 2011
    Skąd
    Trójmiasto
    Postów
    187
    Auto
    Peugeot 5008 2.0 HDI 150kM poprzednie Croma 1.9 150 kM , Marea 1.6 gaz , Siena 1.4
    Rocznik
    2011
    Witam
    Miałem ten problem z listwą, jest to upierdliwa sprawa ale do zrobienia.
    2 problem to EGR trzeba go co parę tysięcy czyścić (sprawdza się płyn do piekarników i WD40).
    3 proble to czujka przepływomierza recylkulacji spalin jest na kolektorze na wysokości filtra paliwa vis a vis.
    4 problem to wtyczki do wtrysków.(kostka 3 wtryskiwacza na forum opla)
    a tak wyglądał mój kolektor po zdemontowaniu
    ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting
    a wszelkie informacje są na stronie
    Silniki diesla - CDTI - Vectra Klub Polska
    Fiat Croma | Problem z listwą na kolektorze | FIAT Forum
    Tam macie wszyściutko opisane
    Miłej lektury
    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2008
    Skąd
    Białystok-Bruksela
    Postów
    106
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2009
    Ja w swojej Cromie wyłączyłem programowo EGR tak więc cały czas jest on zamknięty i nie syfi do kolektora ssącego. Auto dzięki temu ma ciut lepszego buta z dolnych obrotów i nie trzeba czyścić EGR i kolektora. Sama operacja wyłączenia EGR prosta i szybka.Jak by ktoś był z podlaskiego lub przejeżdżał niedaleko służę pomocą
    Bravo 1.9 M-Jet 16V
    byly:
    Croma 1.9M-Jet 16V
    Marea Weekend 1.9JTD 110SX
    Marea Weekend 2.4JTD 130 ELX

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2013
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    36
    Postów
    162
    Auto
    Bravo II - 1.9 16V M-jet
    Rocznik
    2008
    Jeśli ktoś myśli że ma kolektor pół plastikowy i nie ma klap wirowych to jest w błędzie!!! Przy kolektorze plastikowym jest jeszcze kawałek aluminiowego i w w tym są klapki mimo że nie ma na wierzchu tej metalowej blaszki jak w starczym typie. Całe sterowanie jest od dołu. Miłej lektury: [159] Mały tutorial jak usunąć klapy wirowe w 1.9 JTDm 16V
    [COLOR="#00FF00"]DPF out___EGR off___175KM / 411Nm[/COLOR]
    [COLOR="#FF0000"]Markowe oleje i nie tylko w dobrych cenach: [COLOR="#ff0066"]http://pro-choice.pl/[/COLOR][/COLOR]

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2013
    Skąd
    Grajewo
    Wiek
    28
    Postów
    51
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    05.2007
    witam

    mam pytanie odnośnie kolektora. czy jeśli wyrzuci się klapy tak jak w linku u kolegi (Grze) i zaślepi się częściowo EGR to czy trzeba coś zmieniać w ECU. jeśli tak to co. i drugie pytanie czy będzie to miało jakiś wpływ na filtr cząstek stałych.

  6. #20
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    982
    Auto
    croma 1.9 16vMJTD 150 km
    Rocznik
    2006
    co do zaślepki to takie rozwiązanie wprowadził fiat i nic w ECU się nie zmienia - co do DPF to później będzie się wypalał, klapy dostarczają więcej powietrza do cylindrów po wciśnięciu "gazu" czyli po wywaleniu ich ilość powietrza się nie będzie zmieniać, po wywaleniu klap wystarczy tylko odpiąć cięgło od sterownika (komp dalej będzie widział że są), można też usunąć całkiem filtr,egr-a i klapy ale wtedy należy wgrać nowy soft

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2013
    Skąd
    Grajewo
    Wiek
    28
    Postów
    51
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    05.2007
    wielkie dzięki za pomoc.

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    35
    Postów
    277
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    Zaczyna mi się delikatnie pocić od góry, przy sworzniu na jednej klapie. Da radę to jakoś uszczelnić po zdemontowaniu i wyczyszczeniu kolektora czy tylko nowy kolektor? Tam są jakieś uszczelniacze?
    Ostatnio edytowane przez dominiq ; 03-01-2014 o 11:09
    www.fso-1500.pl

  9. #23
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    982
    Auto
    croma 1.9 16vMJTD 150 km
    Rocznik
    2006
    nie ma tam żadnych uszczelniaczy, jedno z rozwiązań to regeneracja kolektora koszt ok 700 - 800, lub wywalenie klap i zaślepienie otworów

    w 2.4 może to troszkę drożej kosztować

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    35
    Postów
    277
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    Wolałbym, wbrew panującej modzie aby pozostały na miejscu Dziwne, że nie mam tam żadnego uszczelniacza. Wyrabia się otwór w głowicy czy trzpień poruszający klapką?
    www.fso-1500.pl

  11. #25
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    982
    Auto
    croma 1.9 16vMJTD 150 km
    Rocznik
    2006

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    35
    Postów
    277
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    Doskonale widać, że jest tam oring. Tylko jak się do tego dobrać?
    www.fso-1500.pl

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 listopad 2013
    Skąd
    Małopolska
    Wiek
    41
    Postów
    17
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał dominiq Zobacz post
    Wolałbym, wbrew panującej modzie aby pozostały na miejscu Dziwne, że nie mam tam żadnego uszczelniacza. Wyrabia się otwór w głowicy czy trzpień poruszający klapką?
    Częściowo przerabiałem ten temat u siebie i też nie skłaniam się ku usuwaniu klap. U mnie listwa spadła, nie dało się jej założyć, bo gniazda w listwie były zbyt luźne (wyrobione w osi równoległej do długości auta). Samochód z niedziałającą listwą zachowywał się dość poprawnie, silnik chodził płynnie, moment obrotowy "łapał" mniej więcej w okolicy 2000 tys/obr. Spalanie w normie. Jednak nieco mnie to irytowało...zaślepiłem (i wyłączyłem programowo zawór EGR), po czym zamówiłem na ebay takie tuleje, które przykręca się w miejscu tych czarnych plastikowych grzybków (po ich wcześniejszym usunięciu).

    4X Fiat Alfa Romeo Saab Opel Swirl Rod Repair Kit 4 Cyl 1 9 Diesel Cdti JTDM | eBay

    Po ich montażu listwa już nie spada, samochód nieco lepiej zbiera się od dołu (przy około 1700-18000 obrotów), różnic przy spalaniu jeszcze nie zaobserwowałem. Co do stanu moich klap, to wszystkie chodziły luźno (oprócz sterującej oczywiście), w ich okolicy można było zaobserwować trochę "syfu", ale nie dużo. Wyczyściłem z zewnątrz ich okolice i będę obserwował dalej. Mam kolektor metalowy, silnik 1.9 JTD multijet (150) z 2006 roku.

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    35
    Postów
    277
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    Dzięki za odpowiedź. U mnie listwa jest na miejscu i wszystkie klapy poruszają się. Klapa sterująca w moim przypadku jest na 5 cylindrze i przy niej zauważyłem delikatną nieszczelność oraz wibracje listwy. Na razie nie będę szalał. Za dużo z tym roboty. Żadnych niepokojących objawów nie zauważyłem.
    www.fso-1500.pl

  15. #29
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    krakow
    Wiek
    27
    Postów
    2
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    03.2007
    Mnie się ostatnio w związku z regenerację kolektorów dobrze współpracuje z firmą Bincar. Mam swój warsztat i często im zlecam takie prace. Na usługę dają długą gwarancję bo dobre 3 lata, do tego jest faktura, wszystko zrobione na tip top.

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    37
    Postów
    399
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Tak teraz jestem pewien to reklama


 
Strona 2 z 10 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. trudności z uruchomieniem nagrzanego silnika 1.3 Mtj
    Napisany przez jacekcz na forum Doblo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 26-03-2012, 22:48
  2. ogrzewanie qubo 1,3 mtj
    Napisany przez hydraulik na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-02-2012, 17:57
  3. Brawo MTJ na RedBoxie
    Napisany przez GCS na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 14-11-2010, 19:48
  4. Symbol silnika T-jeta 120 km i 150 km
    Napisany przez mefisto na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 15-04-2009, 22:34
  5. [zawieszenie] Drgania przy prędkości <150 km/h
    Napisany przez 2clubbers na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 26-06-2008, 12:42

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

klapy wirowe fiat croma

listwa klap wirowych

klapy wirowe jtd

fiat croma kolektor

klapy wirowe objawy

kolektor ssacy silnika1.9 cdti 150 koni

listwa klap wirowych allegro

kolektor dolotowy croma

klapy wirowe 1.9 jtd

klapy wirowe bravo

klapy wirowe 1.9 cdti objawy

listwa klapek kolektora dolotowego opel 1.9 cdti

kolektor ssacy croma

listwa maski fiat croma

klapy wirowe croma

croma klapy wirowe

naprawa listwy klap wirowych

fiat croma klapki w kolektorze

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl