Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 5 z 7 PierwszyPierwszy ... 34567 OstatniOstatni
Posty od 61 do 75 z 95
Like Tree2lubi to!

Temat: I poszedł wałek ;(  

  1. #61
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2012
    Skąd
    Łoniów
    Wiek
    31
    Postów
    148
    Auto
    brava 1.6
    Cytat Napisał uchol Zobacz post
    wydaje mi sie ze to klepie osłona kolektora
    Sprawdz czy jest luźna czy są wszystkie śruby jesli jest dobrze przykręcona to niestety bedzie druga opcja czyli wałek



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #62
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 styczeń 2012
    Skąd
    bartoszyce
    Wiek
    31
    Postów
    15
    Auto
    bravo
    Obiecałem wrzucic fotki mojej przerobionej magistrali , troche mi to zajeło z braku czasu. Ale wkońcu jest magistrala przerobiona by główny kanał olejowy był w każdej sekcji . Co to daje??? z moich obserwacji wynikło ze najczesciej brak smarowania jest na skrajnych sekcjach magistrali,wedlug mnie bolączką są "zwężenia-przeszkody" w postaci śrub przechodzących przez magistrale być może zmniejszają one cisnienie lub przeplyw.
    Moja magistrala jest rozwiercona do 0.7mm , dodane są rurki miedziane o srednicy zewnetrznej ok 5mm i wewnetrznej ok 2,5mm i spojone z magistralą lutem sredniotwardym do miedzi .Cała magistrala osadzona nie jak w oryginale na gumkach ale na tulejkach z teflonu ktory sie nie kurczy z wiekiem. Napewno ktoś się zaraz odezwie ze zmniejsza sie cisnienie oleju , nic bardziej mylnego ,cisnienie oleju mierzyłem na oryginalnej magistrali i na przerobionej i jest takie samo jak widac pompa ma jeszcze jakis zapas skoro utrzymuje cisnienie nominalne. Auto mam w ciąglym użytku i często zaglądam pod pokrywe i problemów brak. Drążyłem temat już od początku zakupu auta , przerobiłem testowo 3 magistrale i wersje finalną przedstawiam na fotce, jezdzi ona w moim aucie i w aucie przyjaciela. Proszę nie oczekiwac cudów od silnika ktory zadko kiedy widzial zmiany oleju lub latał na mineralnym oleju bo wtedy trzeba go dobrze wyczyscic od srodka,przy wymianie lub przeróbce magistrali polecam usługę płukania silnika metodą dynamiczną ,zdziwicie sie co jest w silniku.. Juz sporo firm w wiekszych miastach oferuje takie plukanie MAR-MAR Płukanie silników - YouTube .
    Troche nabazgrałem ,mam nadzieje ze ktoś bedzie mial z tego użytek .

    Pozdrawiam sebeq
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  4. #63
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2012
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    23
    Postów
    875
    Auto
    Bravo 1.4 12v
    Rocznik
    1996
    Przebieg mam wpisany do ksiązki auto przyjechało w 2010r do polski z niemiec. Poprzednim włascicielem był starszy pan. Dzisaj zamówiłem swiece i przewody, magistrala olejowa podobno leje na cały wałek, w szkole byłem dzisaj nim na diagnostyce powiedzieli mi, ze to nie jest wałek. Postawili na swiece kable mam wyminic jak to nie jest to popychacze. Auto szarpie i nim rzuca jak gwałtownie chce przyspieszyc z niskich obrotów to nagle zaczyna ''walic tak zwane kangury"

  5. #64
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,462
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    może faktycznie układ zapłonowy w sensie świece, kable. walnięta cewka wyskoczyłaby na diagnostyce. kup zalecane fanty wg książki serwisowej unikając tanich zamienników, może mu się polepszy.

  6. #65
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2012
    Skąd
    Konin/Szczecin
    Wiek
    27
    Postów
    20
    Auto
    Brava 1.4 12v
    Może ktoś coś ciekawego wymyśli:
    Pacjent: Brava z 98r chyba. Silnik- słynne 1.4 12v
    Po planowaniu głowicy, poskręcany do kupy. Zmieniony wałek rozrządu. Słychać metaliczne klepanie pod maską. Pojawia się po ok 20km od ruszenia. Dźwięk jakby pod pokrywką zaworów obijała się metalowa kulka- im wyższe obroty, tym głośniej.
    Jak pisałem - wałek wsadzony nowy made in allegro.pl ,ale na zimno chodzi cicho, więc to raczej nie kwestia wałka. Może dostał któryś popychacz? Zużyty objawia się tym, że jak jest napompowany, to można go ścisnąć?
    Obstawiałem jeszcze panewkę, ale raz, że źródło dźwięku znajduje się w górze silnika a dwa- że na zimno panewka powinna walić bardziej niż na ciepło.

    Jakiś pomysł Waszmościowie?

  7. #66
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    658
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Pewnie popychacz, one tak czasem mają. Nie jest do końca uszkodzony (na zimno nie znajdziesz który), ale po jakimś czasie robi się "miękki" i zaczyna stukać. Na rozgrzanym silniku teoretycznie da się sprawdzić który popychacz jest do wymiany, uszkodzony da się dopchnąć (minimalnie, ale da się wcisnąć).

  8. #67
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2012
    Skąd
    Konin/Szczecin
    Wiek
    27
    Postów
    20
    Auto
    Brava 1.4 12v
    Dzięki ata , to potwierdza moje przypuszczenia Muszę wziąć resztę tych popychaczy i sobie losowo powymieniać, przed tym sprawdzając, który jest najbardziej miękki. Zatem jeszcze jedno pytanie: mogę bez większych obaw na razie jeździć moim klekotem? Za popychacz wezmę się w wolnej chwili, a tymczasem samochód jeździć jednak musi.

  9. #68
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2012
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    23
    Postów
    875
    Auto
    Bravo 1.4 12v
    Rocznik
    1996
    Ja u siebie wymienialem wałek magistrale dzwigienki i popychacze, i za części wynioslo mnie 990zł. magistrale mam z lepszego materiału, jest cała a nie łączona. Przy wymianie wałka warto zainwestowac w te części ponieważ po jakims czasie sie to wyrobi i znowu trzeba bedzie wymieniac wałek, teraz auto spisuje sie idealnie ma dobrego buta i w ogóle lepiej sie jezdzi niż przed wymianą. Avic jak mozesz to wymien popychacze komplet i dzwigienki bo wymienisz ten a inny szlak trafi lepiej odłóz i kup komplet polecam.

  10. #69
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2012
    Skąd
    Konin/Szczecin
    Wiek
    27
    Postów
    20
    Auto
    Brava 1.4 12v
    uchol i uważasz, że mądrze zrobiłeś pakując w naprawę prawie 1/3 wartości samochodu? Mam w domu kilka samochodów na utrzymaniu i na mojej głowie...a brava to samochód do tłuczenia mojej dziewczyny i pakowanie kilkuset kolejnych złotych kompletnie mija się z celem biorąc pod uwagę całkowitą jej wartość. Próbuję załatwić kilka sprawnych popychaczy i zrobić podmianę jak pisałem, ale pytanie dotyczy tylko i wyłącznie tego, czy jazda na klekocącej szklance może szybko negatywnie wpłynać na wałek.

  11. #70
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,638
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    avic praktycznie każde auto na rynku przy poważniejszej naprawie jest dużym problemem i tak patrząc jego naprawa jest nieopłacalna. Nie chciałem zabierać głosu ale jakieś herezje piszesz.. Dla mnie mój czas jest wart wiele i zastanowiłbym się czy opłaca mi się kombinować teraz i narażać się na kolejne kombinacje za np. pół roku. Kupując auto za ~7tyś na dzień dobry władowałem w nie ok 2tyś - jakby nie patrzeć to ponad 1/4 wartości - warto było? Heh.. warto bo jeżdzę bezproblemowo
    Ale oczywiście wybór jest finalnie Twój
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #71
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2012
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    23
    Postów
    875
    Auto
    Bravo 1.4 12v
    Rocznik
    1996
    Ja sie zgadzam ja za auto moze i mało dałem ale tez włozyłem i jestem zadowolony lepiej włozycz komplet i miec spokój niż potem myslec ze stuka nastepny popychacz a jak bedziesz jezdził ze stukajacymi jest ryzyko ze wałek moze sie zetrzec warto jest pomyslec nad kompletem za popychaczei dzwigienki na allegro zapłacisz moze z 400zł albo 300zł to jeszcze nie są duze pieniądze, a jak chcesz kombinowac to napisz do mnie moze cos z moich ci znajde ale nic nie obiecuje

  13. #72
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2012
    Skąd
    Konin/Szczecin
    Wiek
    27
    Postów
    20
    Auto
    Brava 1.4 12v
    byrrt każdy inaczej wycenia swój czas. Ja lubię grzebać przy samochodach, pakuję w nie spooro kasy, ale do bravy nie mam serca. Bravolot jeździ z nami od nowości, w ASO naprawiany jeszcze przed 2 laty- a teraz po prostu nie mam serca do tego samochodu. Jak nie siądzie cewka, to gumy w zawiasie, jak nie poleci blacha(a samochód idealnie bezwypadkowy, sic!) to nie chce się podnosić szyba, jak nie rozszczelni się chłodnica, to siądzie rozrusznik... Chcę go połatać, żeby jeździł i to wszystko. Do dopieszczania i dofinansowania mam inny samochód, ale i tak uważam, że jak ktoś kupuje samochód, w który musi na wejściu włożyć kilka kzł, to albo robi to świadomie podejmując się naprawy, albo pakuje się nieświadomie na minę i ma problem.
    BTW: a propos tego czasu: wymiana szklanki to 3 minuty z zegarkiem w ręku.

    uchol skrobnę PW do Ciebie, może jeszcze dziś wieczorem

  14. #73
    Klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2012
    Skąd
    Kielce
    Wiek
    31
    Postów
    88
    Auto
    Fiat Bravo 1.8 GT 97 rok
    typowe dla fiacika

  15. #74
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2009
    Skąd
    Marki
    Postów
    216
    Auto
    Marea Weekend SX 1,9 JTD
    A mnie Marea skutecznie zniechęciła do marki FIAT i do diesli...

    Co rusz nowe problemy.
    Rozrząd wymieniony w ASO razem z kompletem rolek i paskiem od altka - po dwóch latach i jakichś 20-30k km trach... i głowica do wymiany.

    Wycieraczka przednia od pasażera... mechanizm to totalna porażka i pointa włoskiej myśli technicznej. Najbardziej wrażliwy na wyeksploatowanie elemet wykonano z plastiku... taki łebek spinający cięgno z ramieniem... porażka - wymiana albo całego mechanizmu albo makgajwerka - dorobiłem z kapturka na śrubę od mebli, nasmarowałem i działa.

    Zawieszenie... totalna porażka.
    Ciągle stuki puki. Na wiosnę wymieniłem komplet (końcówki, łączniki, wahacze, amorki i springi) i już coś tam stuka...

    Silnik... a w zasadzie osprzęt... kompletna klapa.
    Rolki muszę wymieniać w zasadzie co rok którąś bo pół roku pochodzi i zaczyna szumieć.
    Łożysko od altka... piski, piski i więcej pisków.

    ABS... beton wymagający wymiany przekaźnika bo się psuje.

    Tylne hamulce... jestem półtora roku po wymianie bębnów, szczęk i cylindrów - co się stało? Oczywiście samoregulator pękł i znów nie równo pracują.

    FIAT to tani plastik, tanie rozwiązania wymagające częstych napraw co sprawia, że auto jest droższe w eksploatacji niż np. niemieckie czy nawet francuskie odpowiedniki klasowe.

    Nigdy nie kupię FIATA.
    I mam dość diesli - same problemy.

  16. #75
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,043
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Ostro,
    Więc tak napisz jeszcze jaki masz przebieg, potem zobacz sobie ceny zawieszenia np do golfa, rolki jak kupujesz tanie zamienniki to tak się dzieje.
    Jeśli chodzi o jednostki diesla,hmm kilka marek jeździ na fistowskich rozwiązaniach.... Tyle

    Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP


 
Strona 5 z 7 PierwszyPierwszy ... 34567 OstatniOstatni

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

camshaft opinie

camshaft int opinie

magistrala olejowa fiat brava 1.4 12vgumki magistrali olejowejwytarty walek rozrzadu objawywytarte panewki walka rozrzadu fiateper fiat chomikuj ustawienie samoregulatora fiat2uszczelniacze magistrali olejowej do fiata brawa 14 12v ceny wyciek oleju walek rozrzadu fiat brawo 1 4 12vfiat bravo gumki przy przewodach w silniku