Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 22
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2014
    Skąd
    Kielce
    Wiek
    52
    Postów
    32
    Auto
    Brava 1,2 16V SX
    Rocznik
    1999

    Regulacja śruby przepustnicy brava 1,2

    Witam
    Jaki ma wpływ na silnik regulacja tej śruby przy przepustnicy.
    Wymieniałem rozrząd u mechanika i mieli jakiś problem z obrotami. Oddali mi samochód. Na drugi dzień jak jest samochód zimny wchodzą mi obroty na 2500 do 3000 tysięcy na około 4min i potem spadają do 800 nie falują (po nagrzaniu jest wszystko ok). Wcześniej tego nie miałem, natomiast musiałem odpalać z gazem teraz już nie. Rozebrałem przepustnicę i farba na śrubce i korpusie nie pokrywają się. Możliwe że coś przy tym grzebali. Czy może ta śrubka mieć wpływ na te duże obroty?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    31
    Postów
    346
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    Wydaje mi się, że nie, bo gdyby ta śrubka działała na przepustnicę to niezależnie od tego czy silnik zimny czy ciepły miałbyś wysokie obroty i by nie spadały. Na moje oko to raczej wina silniczka krokowego.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,720
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Należałoby podpiąć pod kompa i zrobić zerowanie pozycji minimalnej przepustnicy (kalibracja).

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    14 maj 2009
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    39
    Postów
    126
    Auto
    Bravo 1,2 16V
    Rocznik
    01.1999 FL
    Lepiej ustawić ją tak jak fabrycznie była.
    Fiat Bravo SX 1.2 82KM 1999
    http://www.autocentrum.pl/awc/panterka/fiat-bravo-1999/

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    40
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    4 razy włącz i wyłącz zapłon i dopiero odpal,
    po 4 przekreceniach kluczykiem powinienes usłyszec na chwilke silniczek krokowca

    wtedy odpalasz bez dodawania gazu. mogą na poczatku obroty zafalowac, ale po chwili sie ustawi.

    jesli to nie pomoze to za 50pln mam krokowca

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2014
    Skąd
    Kielce
    Wiek
    52
    Postów
    32
    Auto
    Brava 1,2 16V SX
    Rocznik
    1999
    Zamówiłem kabelek do kompa jak przyjdzie zrobię adaptację czy to jest to samo co zerowanie przepustnicy? Przed oddaniem do naprawy wszystko było ok więc silniczek krokowy musi być dobry wiem że czyścili przepustnicę i coś mówili że silnik krokowy też (tylko jak?). A może czujnik temperatury bo jak jest ok 25 st. to obroty są ok 2000 i szybko spadają a jak 10 st to 3000 i trzymają się ok 2-3 min i spadają sam już nie wiem.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2014
    Skąd
    Kielce
    Wiek
    52
    Postów
    32
    Auto
    Brava 1,2 16V SX
    Rocznik
    1999
    robert199
    Cześć
    Krokowiec jest sprawny na 100 proc ten co sprzedajesz?. Możesz mi przesłać zdjęcia jego z obu stron na adamo1971@vp.pl żeby zobaczyć czy jest taki sam jak mój. Pewnie go kupię. Nie mogę wysłać wiadomości na twoją pocztę coś masz zablokowane chyba

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    56
    Postów
    762
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,9 jtd 105 kucy
    Rocznik
    1999/2000
    jeśli jest ruszona śruba regulacji to ustaw ją tak jak była tak jak radzi kolega Panterka - przepustnica jest nie w " swoim położeniu " (dane z CPP) i regulator (silniczek ) po załączeniu zapłonu otrzymuje sygnał że przepustnica jest niedomknięta , . po ustawieniu podjedź na kompa żeby usunąć błędy

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2014
    Skąd
    Kielce
    Wiek
    52
    Postów
    32
    Auto
    Brava 1,2 16V SX
    Rocznik
    1999
    Nie mam żadnych błędów przyszedł kabelek od viakena i u udało mi się połączyć.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    40
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    na pw masz numer tel. jak prosiłeś.
    zadzwonisz to porozmawiamy.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2014
    Skąd
    Kielce
    Wiek
    52
    Postów
    32
    Auto
    Brava 1,2 16V SX
    Rocznik
    1999
    Zrobiłem adaptację silnika krokowego i jest na razie dobrze. Obroty rano po odpaleniu 1600 i szybko spadają do 800. Tylko że jest teraz bardzo ciepło. Zobaczymy jak będzie trochę chłodniej. Ecuscan pokazuje uchylenie przepustnicy ok 5.6 st. Jak kolega robert199 mi podpowiedział że granica jest do 7 st. to się mieści w normie. Jeżeli temperatura spadnie i znowu będą wysokie obroty po odpaleniu rano to będę obstawiał czujnik temperatury
    Ostatnio edytowane przez Adam1971 ; 10-06-2014 o 22:21

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    40
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    wiem ze to sie zawsze zapomina, ale wez rano komputer. sprawdź jaką masz temperature na silniku. wtedy deopiero mozesz obstawiac czujnik temp.
    albo wymień go na nowy, kosztuje kilkanascie zł i wymiana jest prosta.
    ten sterownik ma zaprogramowane dosc wysokie obroty na zimnym
    w zimie taki fiat przy sprawnym termostacie potrzebuje jakies 40s na ustabilizowanie obr.

    z doswiadczenia napisze, ze jak termostat jest zły w tym silniku, to szybko gubi adaptacje, Ty wymieniłeś??

    jak nie trzyma równo 90 to wymieniaj.
    Ostatnio edytowane przez robert199 ; 10-06-2014 o 22:37

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2014
    Skąd
    Kielce
    Wiek
    52
    Postów
    32
    Auto
    Brava 1,2 16V SX
    Rocznik
    1999
    Tak termostat wymieniałem na nowy bo nie trzymał temperatury. Rano pomierzyłem wartości wychodzi że czujnik temperatury jest dobry. Więc mam nadzieję że wszystko będzie już dobrze. Może jakiś parametr jest jeszcze zły?

    ODCZYT PARAMETRÓW: BEZ ODPALENIA
    Licznik przebiegu: 716153,0 km
    Max prędkość obr. silnika: 6840 obr/min
    Obroty silnika: 0 obr/min
    Temperatura wody: -30,4 °C
    Temperatura powietrza: -30,4 °C
    Przepływ powietrza: 0,0 Kg/h
    Oczekiwany przepływ powietrza: 0,0 Kg/h
    Napięcie przepływomierza: 4,82 V
    Wyprzedzenie zapłonu: 78,00 °
    Czas wtrysku: 0,000 ms
    Korekta czasu wtrysku: 0,00 ms
    Pozycja zaworu przepustnicy (względna): 6,1 °
    Obciążenie silnika: 0,000 ms
    Wtórne obciążenie (przepustnica): 0,000 ms
    Napięcie akumulatora: 12,15 V
    Prędkość pojazdu: 0 km/h
    Napięcie sondy lambda: -266,6 mV
    Oczekiwane obroty biegu jałowego: 0 obr/min
    Otwarcie zaworu EVAP: 0,00 %
    Integrator sondy lambda: 0,000
    Pozycja zaworu przepustnicy (bezwzględna): 29,5 °
    Minimalne otwarcie przepustnicy: 23,5 °
    Parametr samoadaptacyjny TRA: -66,150 ms
    Parametr samoadaptacyjny DTV: 0,000 ms
    Samoadaptacyjny parametr FRA: 1,016
    Czynnik FRA (duże obciążenie): 1,000
    Czynnik FRA (małe obciążenie): 1,016
    Kod uniwersalny: Niewłączony
    Linia dedykowana: Obecny
    Centralka silnika: Zaprogramowany
    Rozruch silnika: Dozwolony
    Presosat poczwórny - poziom I: Nie aktywny
    Presostat poczwórny - poziom II: Nie aktywny
    Spreżarka klimatyzatora: WYŁ.
    Stan sondy lambda: Ograniczenie dolne
    Test rozpoznawania biegu jałowego: Wykonany
    Minimalne otwarcie przepustnicy: Zapamiętany
    Sygnały rozpoznawania biegu jałowego: Zsynchronizowany
    Pozycja pedału przyspieszenia: Bieg jałowy
    Hydraulizne wspomaganie kierownicy: Unieważniony
    Automat. skrzynia biegów: zmiana biegu: Nie aktywny

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Licznik przebiegu: 716153,0 km
    Max prędkość obr. silnika: 6840 obr/min
    Obroty silnika: 1640 obr/min
    Temperatura wody: 21,4 °C
    Temperatura powietrza: 20,8 °C
    Przepływ powietrza: 20,8 Kg/h
    Oczekiwany przepływ powietrza: 23,2 Kg/h
    Napięcie przepływomierza: 2,00 V
    Wyprzedzenie zapłonu: -3,75 °
    Czas wtrysku: 4,773 ms
    Korekta czasu wtrysku: 0,72 ms
    Pozycja zaworu przepustnicy (względna): 8,4 °
    Obciążenie silnika: 1,500 ms
    Wtórne obciążenie (przepustnica): 1,507 ms
    Napięcie akumulatora: 13,38 V
    Prędkość pojazdu: 0 km/h
    Napięcie sondy lambda: 458,9 mV
    Oczekiwane obroty biegu jałowego: 1410 obr/min
    Otwarcie zaworu EVAP: 0,00 %
    Integrator sondy lambda: 1,000
    Pozycja zaworu przepustnicy (bezwzględna): 33,8 °
    Minimalne otwarcie przepustnicy: 23,5 °
    Parametr samoadaptacyjny TRA: -66,150 ms
    Parametr samoadaptacyjny DTV: 0,000 ms
    Samoadaptacyjny parametr FRA: 1,016
    Czynnik FRA (duże obciążenie): 1,000
    Czynnik FRA (małe obciążenie): 1,016
    Kod uniwersalny: Niewłączony
    Linia dedykowana: Obecny
    Centralka silnika: Zaprogramowany
    Rozruch silnika: Dozwolony
    Presosat poczwórny - poziom I: Nie aktywny
    Presostat poczwórny - poziom II: Nie aktywny
    Spreżarka klimatyzatora: WYŁ.
    Stan sondy lambda: Zimna
    Test rozpoznawania biegu jałowego: Wykonany
    Minimalne otwarcie przepustnicy: Zapamiętany
    Sygnały rozpoznawania biegu jałowego: Zsynchronizowany
    Pozycja pedału przyspieszenia: Bieg jałowy
    Hydraulizne wspomaganie kierownicy: Unieważniony
    Automat. skrzynia biegów: zmiana biegu: Nie aktywny

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Licznik przebiegu: 716153,0 km
    Max prędkość obr. silnika: 6840 obr/min
    Obroty silnika: 1280 obr/min
    Temperatura wody: 21,4 °C
    Temperatura powietrza: 20,8 °C
    Przepływ powietrza: 25,6 Kg/h
    Oczekiwany przepływ powietrza: 23,6 Kg/h
    Napięcie przepływomierza: 2,59 V
    Wyprzedzenie zapłonu: -20,25 °
    Czas wtrysku: 6,921 ms
    Korekta czasu wtrysku: 0,71 ms
    Pozycja zaworu przepustnicy (względna): 8,4 °
    Obciążenie silnika: 2,200 ms
    Wtórne obciążenie (przepustnica): 2,187 ms
    Napięcie akumulatora: 13,66 V
    Prędkość pojazdu: 0 km/h
    Napięcie sondy lambda: 483,4 mV
    Oczekiwane obroty biegu jałowego: 1250 obr/min
    Otwarcie zaworu EVAP: 0,00 %
    Integrator sondy lambda: 1,000
    Pozycja zaworu przepustnicy (bezwzględna): 33,3 °
    Minimalne otwarcie przepustnicy: 23,5 °
    Parametr samoadaptacyjny TRA: -66,150 ms
    Parametr samoadaptacyjny DTV: 0,000 ms
    Samoadaptacyjny parametr FRA: 1,016
    Czynnik FRA (duże obciążenie): 1,000
    Czynnik FRA (małe obciążenie): 1,016
    Kod uniwersalny: Niewłączony
    Linia dedykowana: Obecny
    Centralka silnika: Zaprogramowany
    Rozruch silnika: Dozwolony
    Presosat poczwórny - poziom I: Nie aktywny
    Presostat poczwórny - poziom II: Nie aktywny
    Spreżarka klimatyzatora: WYŁ.
    Stan sondy lambda: Bogata
    Test rozpoznawania biegu jałowego: Wykonany
    Minimalne otwarcie przepustnicy: Zapamiętany
    Sygnały rozpoznawania biegu jałowego: Zsynchronizowany
    Pozycja pedału przyspieszenia: Bieg jałowy
    Hydraulizne wspomaganie kierownicy: Unieważniony
    Automat. skrzynia biegów: zmiana biegu: Nie aktywny
    Ostatnio edytowane przez Adam1971 ; 11-06-2014 o 16:09

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    40
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    jesli obroty oczekiwane pokrywaja sie z rzeczywistymi to jest ok

    temp. bez odpalenia jednak powinna byc prawidłowa.
    moze gdzies jest słaba masa na silniku, albo wyskoczył wlącznik uderzeniowy i ktos puscił oddzielną mase na pompe paliwa.
    przebieg jest najciekawszy, bo w tych sterownikach zawsze pokazywał mi prawde.
    czasem wystepuje anomalia jak sterownik jest z lancii to trzeba to podzielic przez 3,8 bedziesz miał rzeczywisty.
    reszta wyglada dobrze

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    48
    Postów
    268
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 T-jet / Stilo 1.2 16v
    Rocznik
    2008 / 2002
    Cytat Napisał robert199 Zobacz post
    temp. bez odpalenia jednak powinna byc prawidłowa.
    Temperatura wody: -30,4 °C
    Temperatura powietrza: -30,4 °C

    W M1.5.5 inaczej nigdy nie widziałem . Moim zdaniem jest prawidłowa .


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. fiat brava regulacja świateł
    Napisany przez bartas1071 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 16-09-2013, 08:40
  2. test czujnika położenia przepustnicy Brava 1,4 12V
    Napisany przez kedar33 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-11-2012, 23:48
  3. Czujnik położenia przepustnicy BRAVA 1.2 16V
    Napisany przez Firebalder na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 17-01-2012, 21:56
  4. Potencjometr przepustnicy - fimy Bosch dla Brava 1.4 80KM
    Napisany przez fatty_boy na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 21-08-2009, 20:07

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat brava 1.2 wlacz zaplon 4 razy

potencjometr przepustnicy brava 1 4 12v

fiat regulacji przepustnicy

bravo tra fra

fiat brava 1.2 16v adaptacja

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl