Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 86 1231151 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 1287
Like Tree16lubi to!

Temat: Fiat Bravo 1.8GT byrrt'a ;)  

  1. #1
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004

    Cool Fiat Bravo 1.8GT byrrt'a ;)

    Fiat Bravo 1.8GT 1999r.

    Już nie raz mi ktoś wspominał, że autko powinno doczekać się swojego tematu, ale mimo codziennej obecności na forum nie było jakoś na to czasu.. Dziś po zaliczonym egzaminie na uczelni wróciłem szybciej do domu więc jest chwila.. A więc

    Jeździłem trochę i szukałem Brava 5D, ale jakoś mimo setek kilometrów natrzaskanych w poszukiwaniu tego jedynego egzemplarza nie udało się znaleźć niczego godnego uwagi. Pojechaliśmy z kolegą oglądać kolejne piękne auto (jak się okazało tylko na zdjęciach) i już mieliśmy zrezygnowani wsiadać i odjeżdżać ale patrzymy dosłownie obok stoi sobie Bravo..

    Auto kupiłem 14 października 2010 w autokomisie w Bydgoszczy za.. z resztą mało istotne
    Pierwsza fotka zrobiona była 27.10
    DSC00816.jpg

    Wyposażenie:
    - 2x el. szyby,
    - el. i podgrzewane lusterka,
    - el. szyberdach (+ moduł sterowania),
    - centralny (org+dokładany pilot),
    - otwieranie klapy z pilota,
    - domykanie szyb i szyberdachu z pilota,
    - doświetlanie drogi z/do auta (Comming & Leaving Home),
    - 4x AirBag,
    - ABS,
    - światła przeciwmgłowe,
    - kierownica obszyta skórą.

    Silnik 1.8L 16V 113kM, kolor Black Ink 820

    Auto było kupione z "uszkodzonym" licznikiem ale z rzekomym przebiegiem 197tyś km.. Okazało się, że licznik uszkodzony był celowo; jako że jestem elektronikiem pierwsze co to rozebrałem i naprawiłem co trzeba
    DSC00773.jpgDSC00775.jpgDSC00777.jpg

    Przebieg o jakieś 26tyś większy, ale przynajmniej dość prawdopodobny. Auto nie było picowane przed sprzedażą, lakier nosił ślady normalnego używania, są odbicia po kamyczkach, szyba też poobijana, daty na wszystkich się zgadzają, gdzieś tam czasem małe zaprawki lakiernicze tak więc ogólnie dość wiarygodnie wyglądające auto..

    Przy naprawie licznika naprawiłem również przeciętą lampkę od poduszek <sic> i od razu zawitałem na kompa:
    DSC00779.jpgDSC00780.jpg

    Okazało się, że walnięta jest mata pasażera i boczna poduszka zgłasza błąd zwarcia.. Temat naprawy trochę się rozwlekł, ale po kupieniu kabla VAG KKL udało mi się po paru miesiącach całkowicie uzdatnić system do pracy. Matę zaemulowałem, boczna poduszka pasażera na dziś dzień jest zaemulowana rezystorem (wolę mieć trzy niż żadnej)..

    Z takich pierwszych rzeczy jakie były wymieniane to na pewno klosze lamp bo kupując auto widziałem pęknięcie/szczelinę na jednym kloszu oraz podświetlanie konsoli środkowej. Pocieszające w tych wszystkich naprawach było to, że wszystko zawsze wydawało się być oryginalne, nikt tu nigdzie nie kombinował tak więc dobrze to świadczy o aucie
    DSC00794.jpgDSC00811.jpg

    Gdy tylko zrobiło się zimniej zaczęły być problemy z termostatem. Niestety ale nadawał się tylko do wymiany. Po wymianie gdy auto zaczęło się nagrzewać lekko falowały obroty i potrafił nawet czasem zgasnąć więc wymieniłem świece, okazało się że to nie to.. Z czasem przy dłuższej jeździe zapalała się kontrolka wtrysku - po wizycie na kompie wyszło, że winna jest sonda lambda.. Kupiłem lambdę Getz'a (na Bosh'a stać mnie nie było) i problem lampki ustąpił..

    Gdy gaśnięcie auta stawało się coraz bardziej dokuczliwe rozebrałem przepustnicę aby ją wyczyścić.. Okazało się przy tym, że rura łącząca przepływomierz z przepustnicą jest kompletnie dziurawa.. Po złożeniu wszystkiego w kupę wraz z obwinięciem taśmą problem ustąpił więc zamówiłem nową w ASO.. Po założeniu okazało się, że w sumie jest dobrze, ale jednak coś faluje i tan parawdę z takim lekkim niedoborem mocy na jałowym bujam się do dziś.. Po roku obstawiam krokowiec, ale mam nadzieję jeszcze opisze sukces na forum .

    Zazdroszcząc koledze, który pomógł kupić mi auto zakupiłem sobie listwy LEDowe (elastyczne samoprzylepne paski LEDowe) i zamontowałem jako oświetlenie bagażnika oraz na nogi. W bagażniku wyszedł też na jaw fakt, że przełącznik w klapie był już zalany wodą przez co nawet przy zamkniętej klapie diody tylko przygasały ale świeciły nadal. Kupiłem odpowiedni przełącznik IP67 i wstawiłem w miejsce oryginału w zamku - niestety fotek wtedy nie porobiłem..
    DSC00823.jpgf_0001252.jpgf_0001250.jpgf_0001251.jpg

    Z rzeczy które były jeszcze potem wymieniane bo widzę, że robi mi się tu niezły artykuł i trzeba skracać wypowiedź :
    - zaworek zwrotny tylnego spryskiwacza (ciekło pod maską zamiast na tylną szybę),
    - akumulator rozruchowy (stary zimy by nie przerwał),
    - olej Mobil 1 10W40 + filtr,
    - filtr powietrza, filtr paliwa,
    - kompletny rozrząd SKF/Contitech + pompa wody SKF,
    - opony zimowe Dębica Frigo 2 komplet,
    - ogranicznik drzwi kierowcy + sworzeń (strzelało a jak raz strzeliło to myślałem, że drzwi odpadną),
    - siłownik szyby pasażera (allegro używka),
    - układ wydechowy kompletny,
    - tarcze hamulcowe Mikoda + klocki Ferodo,
    - wahacze Delphi L + P,
    - zaślepki uchwytów na podsufitce koło kierowcy - ASO,
    - wymiana metalowych rurek hamulcowych tylnych na miedziane,
    - wymiana oleju wspomagania,
    - filtr kabinowy + uchwyt + śruby,
    - ponownie olej (po 12 tyś km) + korek spustowy,
    - wymiana anteny do radia po wizycie na myjni ,
    - końcówki drążków kierowniczych Delphi,
    - łączniki stabilizatora Delphi,
    - osłony przegubów Spidan,

    Auto doczekało się również modułu domykania szyb i szyberdachu własnego projektu:
    Domykanie szyb i szyberdachu w moim Bravo ;)

    Oraz modułu doświetlania drogi do i z auta tzw. Coming Home / Leaving Home:
    Coming & Leaving Home, czyli oświetlanie drogi z/do auta

    Usiadłem do tego tematu po 13ej, mamy już prawie 15stą tak więc na dziś dzień zmykam..
    Wrzucę jeszcze parę fotek co by łyso nie było
    DSC_6492.jpgDSC_6500.jpgDSC_6502.jpg

    ..i więcej nie mogę bo wywala maksymalną ilość fotek na post Ok ok.. Postów jeszcze będzie dużo tak więc będzie jeszcze czas
    Ostatnio edytowane przez byrrt ; 15-04-2012 o 10:52
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    56
    Postów
    1,158
    Auto
    Cromka 1.9 automat
    Rocznik
    2010
    Tylko pogratulować mogę, włożyłeś w auto kawał porządnej roboty
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Hehe no jak tą listę zacząłem pisać to sam się zdziwiłem.. Chyba dotarło do mnie, że nie dam rady wszystkiego napisać co z autem robiłem przez ponad rok
    Korzystając z nowego posta załączę parę fotek:
    DSC_6517.jpgDSC_6512.jpgDSC_6515.jpg

    No i dzisiejszy zakup:
    CameraZOOM-20120211122922879.jpg

    2x amortyzator KYB + odboje i osłony KYB = 480zł..
    Jeszcze do Peugeota młodej filtry i oleje, ale to już inna bajka..
    Ostatnio edytowane przez byrrt ; 19-02-2012 o 15:14 Powód: literówka
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    no no. aż miło poczytać. przypomniałeś mi, że muszę sobie odswieżyć przednie lampy na wiosnę. po ostatniej wizycie u mechanika między odbłyśnikiem a kloszem lata sobie luzem jakaś dziwna blaszka...

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    No wreszcie
    I powiem szczerze, ze miło sie czyta duzo pracy włożonej i serca i oby tak dalej
    Mam pytanko, ten termometr będziesz zakładał
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Z tym termometrem to nic nie mów - mam go gotowego, ale zrezygnowałem chwilowo ze względu na brak umiejętności do przeciągnięcia przewodu do czujnika przez ścianę grodziową.. Bez kitu trochę kombinowałem, trochę się nagimnastykowałem i zonk - nie dałem rady..

    I tak szczerze nie planowałem tego powielać bo to taki trochę projekt na szybko (wykonany na płytce od zupełnie innego urządzenia).. Ciągle gdzieś tam mam w planach (ale coraz to dalszych przyznam) wykonanie takiego komputerka ze spalaniem, dystansami, przeglądami itp.. No zobaczymy..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    No to czekam na efekty, bo narazie naprawdę fajnie sie to wszystko prezentuje, a co do termometru, to jedna z rzeczy, której w aucie mi brakuje
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Prezentuje się dobrze choć nie ukrywam, że auto idealne nie jest.. Średnio mam kasę na nowy lakier i totalny remont silnika Człowiek by chciał wiele, ale nie na wszystko sobie można pozwolić..


    ---------- Post dodany o 20:48 ---------- Poprzedni post dodany był o 20:42 ----------

    A termometru to faktycznie mi brak.. Muszę się jakoś przebić do tego silnika... ehh..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Po takim czasie w końcu
    Bardzo dobrze zadbany egzemplarz. Wsadzone duże serca, włoszczyznę trzeba kochać po prostu.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Hehe Pewnie są lepsze ale ja na mojego fiacika nie narzekam i cieszę się że jest jaki jest
    W środę licznik pokazał:
    CameraZOOM-20120216215802259.jpg
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    ja na mojego fiacika nie narzekam i cieszę się że jest jaki jest
    I tak trzymaj.
    Ja o swoim mogę powiedzieć to samo. A z resztą to już nie pierwszy mój Fiat i o żadnym z nich nie mogę złego słowa powiedzieć.
    Tipo było ze mną chyba z 8 lat i nigdy mi w trasie nie stanęło.
    Twój egzemplarz jest fajniusi.
    Koleżka ma też takiego tyle już chyba z 5 lat. Trochę go zaniedbał jak przez rok nie miał pracy. Teraz to nadrabia.
    " .... i spojrzał Pan na naszą pracę i był zadowolony a potem zapytał o nasze zarobki i gdy się dowiedział - usiadł i zapłakał..."

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał qolejowy Zobacz post
    Twój egzemplarz jest fajniusi.
    Hehe no proszę Dzięki!

    A tutaj fotki z dzisiejszej udanej wymiany amorków
    CameraZOOM-20120218113718535.jpgCameraZOOM-20120218113734327.jpg
    CameraZOOM-20120218140222765.jpgCameraZOOM-20120218115840254.jpgCameraZOOM-20120218122311429.jpg

    Ściągacze mieliśmy jakieś samoróbki i średnio tam się tym robiło ale jakoś daliśmy radę - jak zwykle 2ga strona była szybciej od pierwszej
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Ściągacze mieliśmy jakieś samoróbki i średnio tam się tym robiło ale jakoś daliśmy radę
    To produkcja naszych wschodnich sąsiadów. Widziałem podobne na bazarze. Ogólnie demontaż sprężyn z amorów do przyjemnych nie należy.
    " .... i spojrzał Pan na naszą pracę i był zadowolony a potem zapytał o nasze zarobki i gdy się dowiedział - usiadł i zapłakał..."

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Nie no akurat te podobno były własnoręcznie robione przez ojca kolegi (choć może to ściema).. Tego typu ściągacze są na alledrogo, ale przecież nie będę kupował skoro wystarczy pożyczyć.. Kolega z którym te sprężyny ściągałem mówi że miał kiedyś takie od taty który jest mechanikiem co kosztowały ok 800zł.. Wielkie, masywne i wystarczyło założyć na sprężynę, wkrętarka 20sek i cała sprężyna bez strachu ściśnięta i bezpieczna.. Ale co tam - tyle to sobie człowiek może poradzić

    Auto po wymianie amorków właściwie prowadzi się tak samo, co ciekawe stary amorek ostatnie 2 dni działał prawidłowo choć bywały dni że było wrażenie jazdy bez amortyzatora.. Koło odbijało się jak piłka, stukało w ogóle coś itp.. Oba amorki można było ręcznie chować i wysuwać (z oporem ale dało się), nowe KYABA odbijały same w górę..

    Mam teraz problem z samochodem młodej bo u niej padła cewka, kupowałem w tym miesiącu świece, filtry, olej, teeraz jeszcze ta cewka i mam właciwie debet ;] Tak więc fiat musi poczekać, a trzeba zrobić jeszcze wężyki hamulcowe (sztywne miedziane z przodu) no i silniczek krokowy.. Z nim też mam zagłostkę czy warto kupować ten za 150zł bo opinie są takie że to tylko stracone pieniądze.. A jakiś dobry zamiennik czy aso to ok 500-600zł :/ A muszę to zrobić przed założeniem auta..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  16. #15
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    No przebieg robi wrażenie no autko bardzo zadbane i w ogóle, a tak długo czekało na swój temat
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa


 
Strona 1 z 86 1231151 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 37
    Ostatni post: 26-05-2012, 09:03
  2. Wymiana filtra paliwa 1.8GT
    Napisany przez piter64 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 21-08-2011, 22:43
  3. Szybkie pytanie - opony 185/65 czy 185/60 - Bravo 1.8GT
    Napisany przez byrrt na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 15-12-2010, 13:24
  4. Bravo 1.8GT - sygnał "samochód jedzie" elektryka
    Napisany przez byrrt na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 22-11-2010, 03:25
  5. Fiat Bravo I
    Napisany przez RazoR na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post: 01-10-2010, 17:58

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo 1.8

fiat brava 1.8

tk5530hm300

fiat bravo 1.8 gt

filtr oleju do fiat bravo 1 8gt

fiat bravo gt

fiat bravo gt 1.8

sonda paliwa fiat brawa 1 8 16v 118 km cena

ceny fiata brawo gtfiat brawo gtbyrrtfiat bravo 1.8 opiniewymiana oleju fiat brava 1.8 sonda lambda fiat bravo 1.8fiat bravo 1.8 gt opiniefiat bravo 18 gt wymiana swiecfiat 1.8 16v gt filtr paliwa1.8 fiat bravo opiniejakie diody do alternatora fiat brava 1.8 16vbravo 1.8 opiniebravo byrrtco jaki czas wymiana filtra paliw afiat 1.4
http://www.iparts.pl