Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 34 z 46 PierwszyPierwszy ... 24323334353644 ... OstatniOstatni
Posty od 496 do 510 z 680
Like Tree4lubi to!

Temat: czasem gaśnie po wrzuceniu luzu w czasie jazdy  

  1. #496
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    31
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    czyli prawie wszytkie czujniki wymienione i nic? ze swojej strony dodam ze wymiana czujnika polozenia walu i cewki tez nic nie dala. Sonda lambda moze miec na to wplyw? chyba w przypaku jej uszkodzenia bylyby tez inne objawy. Auto gasnie na biegu, jak jedzie, nigdy jak stoi. Moze sprawa z cisnieniem w kolektorze? czujnik podcisnienia? a moze dzieje sie tak tylko na gazie? ta ostatnia rzecz musze dokladnie wybadac



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #497
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,638
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    U mnie w 1.8 nie ma takiego objawu wiec normą to nie jest
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #498
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,413
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał beowolfpl Zobacz post
    Auto gasnie na biegu, jak jedzie, nigdy jak stoi. Moze sprawa z cisnieniem w kolektorze? czujnik podcisnienia? a moze dzieje sie tak tylko na gazie? ta ostatnia rzecz musze dokladnie wybadac
    Mapsensor też wymieniłem oczywiście na używany z allegro, ale raczej sprawny myślałem jeszcze co by pojechać z dala od ludzi i odłączyć podciśnienie od serwa hamulcowego. niby podczas wciskania hamulca na postoju obroty ani drgną, ale... sprawdzić nie zaszkodzi.
    beowolfpl, na benzynie Ci raczej nie zgaśnie. prędzej zafaluje i to powinieneś jak najszybciej sprawdzić. u mnie falowanie na benzynie również występuje. na LPG to się potęguje zwłaszcza w upały... gaz jest po prostu czuły na róźne nieprawidłowości w silniku. jutro jak mnie kobita nie wyciągnie na Ślężę, wejdę pod auto i zobaczę jak wygląda sonda lambda i czujnik położenia wału. czytałem kiedyś o zabrudzonym CPW, który dawał takie objawy.

  5. #499
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    31
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    jak pisałem - czujnik położenia wału wymieniłem i poprawy nie było, ale jeśli masz 150zł luzem to kup i wymień generalnie - po czym sterownik poznaje, że ma się załączyć bieg jałowy? po obrotach - czyli po sygnale z czujnika położenia wału?

  6. #500
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,413
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    nowy CPW Magneti Marelli to 88 zł gdzieś jeszcze czytałem o przewodzie czujnika położenia wałka rozrządu, który lubi się przecierać od obudowy (niechlujny montaż podczas wymiany rozrządu).

  7. #501
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,638
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał beowolfpl Zobacz post
    po czym sterownik poznaje, że ma się załączyć bieg jałowy? po obrotach - czyli po sygnale z czujnika położenia wału?
    Czujnik obrotów silnika to CPW.. Obroty to jedno bieg jałowy to 2gie. W dokumentacji mojego ECU (hitachi - Wy macie inne) jest napisane ze np. hamując silnikiem od prędkości 1,5tyś w dół i tak dotrysk uje paliwo (mimo że hamując silnikiem by nie musiał) właśnie po to. Śmiem twierdzić że właśnie poniżej tej wartości silnik będzie się starał przejąć sterowanie biegiem jałowym.. Tych zależności jest z pewnością znacznie więcej, ale to już jakiś trop
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #502
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    31
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    byrrt - no to potwierdziłeś to co napisałem. Że silnik będzie starał się przejąć sterowanie biegiem jałowym poniżej pewnej wartości obrotów silnika. No a obroty silnik bierze z czujnika położenia wału. Chyba że jest inny czujnik odpowiedzialny za obroty?

  9. #503
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    31
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    generalnie, właśnie się przejechałem na gazie i na benzynie. Na gazie - przygasał. Na benzynie - nie, obroty zatrzymały się na około 1100 i potem spokojnie spadły. Starałem się robić te testy przy podobnych warunkach. Może mi się tylko wydaje, że to na gazie jest gorzej, no ale z obserwacji tak wynika więc...Pasuje do gazownika się udać. Co tam w gazie może być takiego co powodowałoby przygasanie? jakiś element? czy w ustawieniach gazu coś?

  10. #504
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    414
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Trzeba by podejrzeć czasy wtrysków na gazie i benzynie w takim momencie - dużo by wyszło na jaw. Reduktor masz po jakim przebiegu?

  11. #505
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    31
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    od założenia gazu zrobiłem 30 tyś więc całe nic...

  12. #506
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,413
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    jakie masz wtryskiwacze? jeśli czerwone Valteki, to możesz je spokojnie wymienić na coś lepszego

  13. #507
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    31
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    czerwone. Ale czy ich wymiana pomoże? mi się wydaje, że nie bo auto nie przerywa i na gazie dobrze jeździ oprócz tego problemu. Zaglądnę dzisiaj do gazownika

  14. #508
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,413
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    koniecznie. po przebiegu 30 tys. km czerwony Valtek nadaje się do kalibracji skoku tłoczka na każdej sekcji za pomocą czujnika zegarowego. powie Ci to każdy fachowiec z branży LPG. mało tego, ci sami fachowcy przestrzegają przed zabawami w LPG na konfiguracji opartej o dość low-endowe wtryskiwacze jakimi są czerwone Valteki. taka instalacja to wg nich gwarantowane kłopoty w krótkiej perspektywie czasu. oczywiście są tacy, którzy na waldku i alasce zrobią bezproblemowo 100 tys. km ale ilu ich jest to jak z chińską NoName'ową elektroniką. loteria. skoro problem gaśnięcia silnika pojawia się u Ciebie wyłącznie na gazie, to przyczyn szukaj tutaj:

    Przyczyną jest raczej wzrost ciśnienia gazu po cut offie : samochód hamuje silnikiem i nie pobiera gazu , następuje wzrost jego ciśnienia co utrudnia lub uniemożliwia otwieranie się wtryskiwaczy . Ciśnienie przeciwdziała otwieraniu się grzybka dociskając je do gniazda. Póki wtryski były "młode" jakoś to działało. Leczenie może przebiegać na dwa sposoby : albo zmniejszyć ciśnienie pracy reduktora ( o ile jest z czego obniżać) co spowoduje obniżenie przyrostów przy hamowaniu silnikiem , ale wymaga stosownego rozwiercenia dysz i ponownego ustawienia sterownika. Drugi sposób to wymiana wtryskiwaczy na lepsze
    także jedziesz do gazownika, robicie kalibrację listwy, sprawdzacie ciśnienie robocze reduktora (najlepiej pomiędzy 1 a 1,1 bara), a następnie adaptacja, po której mnożnik powinien zaczynać się gdzieś w w okolicy 1,2 do 1,4 i dążyć do wartości 1 przy maksymalnych czasach wtrysków. oprócz tego warto sprawdzić czy podczas pracy silnika na biegu jałowym, czasy wtrysków benzyny podczas pracy na benzynie są takie same jak czasy wtrysków benzyny w czasie pracy na gazie. to tak na dzień dobry. a najlepiej jakby Ci gazownik założył coś lepszego niż Valtek. np AC W01

  15. #509
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    31
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    gazownika nie było, ale to raczej na 90% coś z gazem. Sterownik gazu nie radzi sobie ze zmieniającym się obciążeniem. I niestety dopiero dzisiaj to sprawdziłem włączając klime na gazie i na benzynie. Jak włączy się klima, rusza 2 bieg wiatraka i na gazie obroty w momencie włączenia tych elementów za nisko spadają. Na benzynie nie lecą tak bardzo. Poza tym - na postoju bardziej słychać wstrząsy tłumika na lpg (a jak się troszke doda gazu to nie ma tego huczenia tłumika) więc dalej obstaje za tym, że obroty na lpg są za niskie. W lecie przygasanie mam tylko z wysokich obrotów silnika, a w zimie potrafił nawet z bardzo niskich zgasnąć. A w zimie obciążenie elektryczne samochodu jest wyższe (nawiew, ogrzewanie szyby itp). Teraz tylko...dobry gazownik w Rzeszowie...

  16. #510
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,638
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    oczywiście są tacy, którzy na waldku i alasce zrobią bezproblemowo 100 tys. km ale ilu ich jest
    No tu Ci powiem, że goście u których ja zakładałem instalację mają takich klientów wielu - w większości taksówkarzy.. Tyle że oni również taką kalibrację valteków robią co 10 tyś przy każdym przeglądzie..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 
Strona 34 z 46 PierwszyPierwszy ... 24323334353644 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Bravo 1.9 JTD 105 km, 2000 r, zgasł w czasie jazdy i nie odpala.
    Napisany przez kulcik87 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-10-2011, 14:48
  2. [ukł. zapłonowy] Zgasił w czasie jazdy i nie odpala- pomocy
    Napisany przez pepeII na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-07-2010, 22:44
  3. Gaśnie w czasie jazdy
    Napisany przez adgam na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-07-2010, 08:05
  4. Gaśnie w czasie jazdy.
    Napisany przez tbs10 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-03-2010, 06:44
  5. Bez powodu gaśnie w czasie jazdy
    Napisany przez tiraeth na forum Uno
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 12-06-2009, 21:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

gasniecie samochodu na luzie

gasnie na luzie

samochod gasnie na luzie

auto gasnie na luzie

mapa gazowa podczas jazdymarea 1.6 gasnie na luziepunto gasnie na luziedizel gasnie na luziena luzie gasnie autofiat brava gasnie