Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 36 z 45 PierwszyPierwszy ... 263435363738 ... OstatniOstatni
Posty od 526 do 540 z 672
Like Tree4lubi to!

Temat: czasem gaśnie po wrzuceniu luzu w czasie jazdy  

  1. #526
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    od dwóch dni jeżdżę wyłącznie na benzynie. wcześniej odpiąłem klemę na całą noc. efekt jest. brak zmuły na pierwszych metrach czyli faktycznie gazik mi sporo miesza. natomiast falowanie obrotów wciąż występuje. jest to takie nagłe tąpnięcie. obroty po prostu lecą na pysk.
    tunek lubi to.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #527
    Klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2010
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    123
    Auto
    Brava SX 1.2 16V
    Witajcie

    Jakieś 5 tys km temu autem nagle moim autem nie dało się jechać, falowanie obrotów, każde wciśnięcie sprzęgła kończyło się zgaśnięciem silnika... Wyjąłem przepustnicę, wyczyściłem, bo była bardzo zabrudzona. Wyglądało to jak mieszanka oleju z kurzem/brudem. Zamontowałem i różnica była ogromna, wprawdzie troszkę jeszcze falowało, ale minimalnie.

    Przed wyjazdem do Niemiec (jakieś 4 tys km temu) parę razy zdechł mi przy dojeżdżaniu do skrzyżowania. Pomyślałem, że powtórka z rozrywki, więc zdemontowałem rurę dolotową i widać było lekkie zabrudzenie na ściankach przepustnicy - wyczyściłem delikatnie szmatką, bo nie było czasu na demontaż samej przepustnicy. Pomogło, przez 2 wyprawy do Niemiec nie zauważyłem falowania. W niedzielę wieczorem wróciłem do kraju.

    Dzisiaj znowu powtórka z rozrywki, falowanie, gaśnięcie i przygasanie. Zdemontowałem przepustnicę, ale okazało się, że brudu tam praktycznie nie ma. Wyczyściłem, założyłem. Przy okazji okazało się, że w tej rurce FIAT PUNTO 1.2 16V ODMA SILNIKA (3553707957) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. był olej (czy jest to normalne?), też wyczyściłem (wydmuchałem) na ile się dało. Rurka wychodząca z silnika, z taką spiralką drucianą tez byłą cała od oleju... Wymieniłem również filtr fazy lotnej bo już się zbliżał termin.
    Jazda na benzynie: wciśnięcie sprzęgła kończy się opadnięciem wskazówki na 600 obrotów i skakanie 600-700, przegazówka czasem pomaga i wtedy oscyluje 700-900. Przejechałem jakieś 10 km na benzynie i objawy były mniej więcej tak jak wyżej. Następnie włączyłem gaz. Przygasanie i falowanie owszem było, ale dużo mniejsze. Przejechałem parę km na gazie i przełączyłem z powrotem na Pb. Falowanie się pogorszyło, wprawdzie nie zgasł ani razu, ale przy parkowaniu zapalała się nawet lampka ładowania - obroty schodziły zbyt nisko...

    Pomóżcie proszę... Co to może jeszcze być? Czeka mnie diagnostyka komputerowa?
    Ostatnio edytowane przez seba_999 ; 24-09-2013 o 21:38

  4. #528
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2009
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    43
    Postów
    137
    Auto
    Fiat Linea 1.4
    Rocznik
    2008
    Czeka Cie nie diagnostyka a wymiana samochodu (chyba, że będziesz z tym umiał żyć). Ja nie umiem.

    Nic już nie wymieniaj, 1.2, 1.6 i 1.8 taki problem posiadają i NIKOMU nie udało się go rozwiązać.

    Problem prawdopodobnie tkwi w elektryce a dokładniej w wiązce sterowania silnika.

    Fiat to Fiat.
    [COLOR="#FF0000"]Blacharstwo i lakiernictwo samochodowe
    Katowice. Tanio[/COLOR]



    [color=blue]
    Marea Weekend 1.8 16V ELX 01
    Marea Weekend 1.8 16V HLX 99'
    Marea 1.6 16V ELX 00'
    Marea Weekend 1.6 16V SX 97'
    Marea 1.6 16V SX 97'
    Tempra 1.6 SX 92'
    Tempra 1.6 Top 92'
    Cinquecento 700 96'
    [/color]

  5. #529
    Klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2010
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    123
    Auto
    Brava SX 1.2 16V
    Dzisiaj z rana było jakby troszkę lepiej. Jechałem tylko na benzynie i przy wciśnięciu sprzęgła obroty spadały tak na 600, zaczęły falować 600-700, po chwili był skok tak na 900 i falowanie 800-900 i potem się stabilizowały.
    Mogą to być mapy benzyny rozjechane przez gaz? Lub do wykonania ponowna adaptacja przepustnicy? Tzn odpięcie aku na jakiś czas i później odpalenie i czekanie aż się wentylator na chłodnicy włączy?

  6. #530
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2009
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    43
    Postów
    137
    Auto
    Fiat Linea 1.4
    Rocznik
    2008
    To może być wszystko. Tematów o 1.2 z tym problemem jest w sieci mnóstwo.
    [COLOR="#FF0000"]Blacharstwo i lakiernictwo samochodowe
    Katowice. Tanio[/COLOR]



    [color=blue]
    Marea Weekend 1.8 16V ELX 01
    Marea Weekend 1.8 16V HLX 99'
    Marea 1.6 16V ELX 00'
    Marea Weekend 1.6 16V SX 97'
    Marea 1.6 16V SX 97'
    Tempra 1.6 SX 92'
    Tempra 1.6 Top 92'
    Cinquecento 700 96'
    [/color]

  7. #531
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    jezeli sie odmą wybija olej to jest cos nie tak - napewno kanał krokowaca odpowiedzialnego za wolne obroty jest zaklejony olejem
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  8. #532
    Klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2010
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    123
    Auto
    Brava SX 1.2 16V
    Masz na myśli przepustnicę, czy jest jeszcze jakiś jeden kanalik gdzieś z boku?
    Przepustnica jest na pewno czysta, czyściłem ją we wtorek...

  9. #533
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    39
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    jeśli dzieje się tak cały czas (a nie od czasu do czasu) to obstawiałbym krokowca do wymiany. Podłącz pod komputer to wyjdzie co i dlaczego (o ile dzieje się tak cały czas)

  10. #534
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2013
    Skąd
    Bielsko-Biala
    Wiek
    39
    Postów
    14
    Auto
    alfa 156 1.6 ts
    Rocznik
    12.1999
    Witam.Opisze to co bylo przyczyna przygasania silnika w samochodzie mojej zony (brava 1,6 16v 103km), moze komus sie przyda.Wiec tak silnik czasami potrafil zgasnac przy dojezdzaniu do skrzyzowania po za tym nierowna praca na biegu jalowym (telepanie).Wymienilem wszystie filtry, kable wn,silniczek krokowy swiece,sonde lambda,tps.Samochód podlaczalem wielokrotnie pod komputer oczywiscie zero bledowjedyne co dalo sie zauwazyc to zbyt uboga mieszanka,sonda lambda pokazywala niskie wartosci.wiec wziolem sie za uklad paliwowy.
    pompa paliwa ok dlatego rozebralem listwe wtryskowa jeden z wtryskiwaczy mial uszkodzoną uszczelke przy kolektorze i tylko z jednego otworu z czterech lecialo paliwo.Po wymianie samochód chodzi idealnie.Pozdrawiam

  11. #535
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2013
    Skąd
    Bielsko-Biala
    Wiek
    39
    Postów
    14
    Auto
    alfa 156 1.6 ts
    Rocznik
    12.1999
    PS prosze mi nie pisac że fiat to fiat bo reszta wcale nie jest lepsza

  12. #536
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    tak, to nie jest problem wyłacznie Fiata. zdarza się to również w Oplach, we Fordach, a nawet w VW. tak jak kiedyś wspomniałem, dominują silniki 1.6. taka ciekawostka.

  13. #537
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    39
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    no to ciekawe z tą uszczelką...ciekawa informacja

  14. #538
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    ja wymieniłem u siebie wszystkie uszczelki na wtryskiwaczach (2 oringi na wtryskiwacz) oraz obie uszczelki kolektora. bez rezultatu.

  15. #539
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2013
    Skąd
    Bielsko-Biala
    Wiek
    39
    Postów
    14
    Auto
    alfa 156 1.6 ts
    Rocznik
    12.1999
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    ja wymieniłem u siebie wszystkie uszczelki na wtryskiwaczach (2 oringi na wtryskiwacz) oraz obie uszczelki kolektora. bez rezultatu.
    wtryski oczywiscie sprawdzone?u mnie jeden byl przytkany,ewentualnie zawor cisnienia pompy paliwa albo sama pompa

  16. #540
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    sprawdzone. była próba na tzw tekturkę rozpylają bez zarzutu. ale to nie ma znaczenia, ponieważ u mnie problem pojawia się zarówno na benzynie jak i na gazie więc wtryskiwaczy benzynowych bym się raczej nie czepiał.


 
Strona 36 z 45 PierwszyPierwszy ... 263435363738 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Bravo 1.9 JTD 105 km, 2000 r, zgasł w czasie jazdy i nie odpala.
    Napisany przez kulcik87 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-10-2011, 15:48
  2. [ukł. zapłonowy] Zgasił w czasie jazdy i nie odpala- pomocy
    Napisany przez pepeII na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-07-2010, 23:44
  3. Gaśnie w czasie jazdy
    Napisany przez adgam na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-07-2010, 09:05
  4. Gaśnie w czasie jazdy.
    Napisany przez tbs10 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-03-2010, 07:44
  5. Bez powodu gaśnie w czasie jazdy
    Napisany przez tiraeth na forum Uno
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 12-06-2009, 22:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

gasnie na luzie

gasniecie samochodu na luzie

samochod gasnie na luzie

auto gasnie na luzie

mapa gazowa podczas jazdymarea 1.6 gasnie na luziepunto gasnie na luziefiat brava gasniedizel gasnie na luzie
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl