Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 26 z 46 PierwszyPierwszy ... 16242526272836 ... OstatniOstatni
Posty od 376 do 390 z 684
Like Tree4lubi to!

Temat: czasem gaśnie po wrzuceniu luzu w czasie jazdy  

  1. #376
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004

    Odp: czasem gaśnie po wrzuceniu luzu w czasie jazdy

    Te napięcie czytane przez ecu - nie ma to zadnego znaczenia.. Jak nie jest 10V to trochę nie rozumiem czemu Ty się tego czepiasz..

    A jak odepniesz krokowca to błąd się zmienia?

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #377
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    32
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    jak może to nie mieć znaczenia??? Napięcie poniżej 13V jest niewłaściwe a co dopiero 10V....
    Przypomniałem sobie, że po odłączeniu aku nie zrobiłem tej całej adaptacji (nie zostawiłem auta bez przygazowywania do czasu włączenia wiatraka). Może dlatego jest gorzej niż przed tymi całymi zabiegami....

  4. #378
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    napiecie poniże 12v było by zastanawiając ale 13 to w zupełnosci wystarczające napiecie - gdzie instlacja jest przewidziana na 12v a ze jest do 14v to juz efekt alternatora i ładowania
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  5. #379
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,568
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    chociaż nie mam pewności co do skuteczności takiego pozostawiania auta aż do załączenia się wentylatora, to jednak nic nie stoi na przeszkodzie żeby to zrobić. wcześniej odłącz klemę - na jakieś pół godziny. w zrzucie, który zrobiłeś wyświetlone są wskazówki dotyczące ewentulanych źródeł problemu z krokowcem (przerwany obwód, zwarcie do +). piszą też o zabrudzonym krokowcu. ten Euroscan, który posiadasz robi jakieś testy wykonawacze?
    tak już nie w temacie, ściągnij sobie jakiś program do robienia zrzutów ekranowych

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    a ja muszę trochę wytrzeźwieć i idę podłubać przy swojej padace

  6. #380
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    32
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    dopiero w poniedziałek zrobię ten reset kompa:/

  7. #381
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    32
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    znowu mam brak możliwości edycji wiadomości:/ Tak - euroscan z tego co pamiętam ma możliwość wykonania testów różnych elementów, ale na 100% nie jestem pewny czy też krokowca. Żałuje, że nie sprawdziłem :/

  8. #382
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał beowolfpl Zobacz post
    jak może to nie mieć znaczenia??? Napięcie poniżej 13V jest niewłaściwe a co dopiero 10V....
    Tyle, że ECU na podstawie napięcia nie robi chyba dosłownie nic.. To tylko informacja dla ECU - żaden parametr w silniku nie jest regulowany na podstawie napięcia!
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #383
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    32
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    byrrt.....Ty wiesz co piszesz?? W elektronice samochodowej żaden parametr w silniku nie jest regulowany na podstawie napięcia?? Może zastanów się nad tym co napisałeś...Sprawdziłeś ile czujników zasilanych jest napięciem zasilania? Nawet w książce sam naprawiam fiat brava/bravo napisane jest, że" centralka ustawia silnik krokowy w zależności od temperatury i napięcia akumulatora". A to tylko jeden przykład. Stabilizator 5V w centralce - myślisz, że jeśli napięcie zasilania będzie wynosiło 4V to niby jak centralka ustali na stabilizatorze 5V i w jaki sposób będą działać czujniki zasilane z tego napięcia? W samochodzie z komputerem KAŻDY parametr silnika regulowany jest na podstawie napięcia

  10. #384
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    32
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    zrobiłem wczoraj ten resecik kompa. Ale teraz muszę przejechać dłuższy kawałek żeby zobaczyć jak będzie się zachowywał na naprawdę nagrzanym silniku.

  11. #385
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,568
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    u mnie niestety reset nic tak naprawdę nie daje. kasowanie adaptacji powinno działać, bo jak wyczytałem, sterowniki w tych autach należą do sterowników typu "self learning". obroty i tak falują zarówno na benzynie jak i na gazie. wczoraj po raz kolejny dałem szansę silniczkowi krokowemu z allegro za 30 zł. niestety, tyle jest wart ile kosztuje. wróciłem do starego po pierwszej jeździe próbnej. generalnie zmarudziłem wczoraj przy aucie kilka godzin, łącznie z myciem. przede wszystkim, dokładnie obejrzałem wiązki przewodów od ECU do przepustnicy i cewki. i tak...

    1. z ECU wychodzi mi jeden tajemniczy cieńki przewód, który do niczego nie jest podłączony... posiadaczy tego nieszczęsnego silnika proszę o sprawdzenie czy macie taki przewód. wychodzi on z dołu ECU. mam podejrzenia, że to robota gaziarzy.
    2. Wiązka przewodów wychodząca z ECU przylepiła się dosłownie do węża termostatu. peszla na wiązce już się właściwie nigdzie nie uświadczy, jedynie dużo izolacji założonej niedbale przez gazowników. tam gdzie jej nie ma wystają gołe kable. wyglądają nieźle, ale... no właśnie. jak zobaczyłem ten gąszcz przewodów to się przeraziłem. ciekawe ile wziąłby elektronik żeby to wszystko ogarnąć.

  12. #386
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    414
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Ja też mam 1.6 przedliftowe... i niby odłączenie akumulatora nic nie daje. Tym nie mniej, jak aku jest dłużej odpięte, to wyraźniej gorzej pali za pierwszym razem, każdy kolejny już bez problemu. Także coś tam jednak kasuje.

  13. #387
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,568
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    kasuje błędy i adaptacje. nie ma za to wpływu na falowanie obrotów po wciśnięciu sprzęgła, które w przypadku aut z gazem można by powiązać z rozjechaną mapą bezynową. tak przynajmniej jest u mnie.

  14. #388
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    32
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    boch- koniecznie podłącz pod komputer i w momencie falowania zobacz, który parametr skacze. U mnie był to wartość kąta położenia przepustnicy (podobnie jak w temacie z linku, który podałeś). Wymieniłem przewód i na razie nic nie faluje.

  15. #389
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,568
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    chciałem tak kiedyś zrobić, ale mnie elektromechanik uprzedził, że to nie ma sensu. jego zdaniem komputer nie jest w stanie tego wyłapać. podejrzewam, że mu się po prostu nie chciało. pogadam ze znajomym gazownikiem żeby przy okazji wymiany membran w redku załatwił CDIF2, który z moim truchłem ładnie współpracuje. może coś z tego wyjdzie. pamiętam, że podczas wcześniejszej diagnostyki CDIF2, gazownik psioczył na wartość kąta położenia przepustnicy. coś tam pozmieniał, modyfikując trwale TPS skutkiem czego auto szło jak rakieta. to było oczywiście chwilowe i po jakimś czasie ECU skorygował sobie dawkę paliwa na podstawie odczytów z pozostałych czujników. co ciekawe, przy okazji późniejszego problemu z wtryskiwaczami i diagnostyki na kompie, mechanik Fiata skorygował ustawienie TPS'a do poprzedniego ustawienia. bądź tu mądry i pisz wiersze...

    no to gratuluje wyjaśnienie zagadki. opisz może w szczegółach jak wyglądała robota czyli krok po kroku jak to zrobiłeś. rozumiem że rysunek w "Sam naprawiam" z rozpiską pinów na wtyku do sterownika był pomocny? obroty spadają z punktem pośrednim, czy lecą szybko i gładko do 800 obr/min?

  16. #390
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2012
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    32
    Postów
    148
    Auto
    fiat brava 1.6 16V 1997 LPG
    narazie tylko z falującymi obrotami sobie poradziłem przygasanie muszę jeszcze sprawdzić na dłuższej jeździe i gorącym silniku. Zerwałem całą tą parcianą taśmę z kabli i wstawiłem nowy przewód 4-żyłowy ucinając stary zaraz przy wtyczce potencjometru i przy wtyczce kompa (akurat tam gdzie były łączenia fabryczne kabli w takiej specjalnej taśmie). A tobie radziłbym naprawde zmienić mechanika koniecznie sprawdź te parametry. Podczas falowania napewno coś nie będzie się zgadzać


 
Strona 26 z 46 PierwszyPierwszy ... 16242526272836 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Bravo 1.9 JTD 105 km, 2000 r, zgasł w czasie jazdy i nie odpala.
    Napisany przez kulcik87 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-10-2011, 13:48
  2. [ukł. zapłonowy] Zgasił w czasie jazdy i nie odpala- pomocy
    Napisany przez pepeII na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-07-2010, 21:44
  3. Gaśnie w czasie jazdy
    Napisany przez adgam na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-07-2010, 07:05
  4. Gaśnie w czasie jazdy.
    Napisany przez tbs10 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-03-2010, 05:44
  5. Bez powodu gaśnie w czasie jazdy
    Napisany przez tiraeth na forum Uno
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 12-06-2009, 20:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

gasniecie samochodu na luzie

gasnie na luzie

samochod gasnie na luzie

auto gasnie na luzie

mapa gazowa podczas jazdymarea 1.6 gasnie na luziena luzie gasnie autoczasem gasnie na luziepunto gasnie na luziedizel gasnie na luzie
http://www.iparts.pl