jak Ci przygasał to miałeś włączone jakieś urządzenia elektryczne? nawiew? klima? światła? Sprawdź miernikiem jakie napięcie masz na aku na włączonym silniku całkowicie bez obciążenia i z obciążeniem i napisz
jak Ci przygasał to miałeś włączone jakieś urządzenia elektryczne? nawiew? klima? światła? Sprawdź miernikiem jakie napięcie masz na aku na włączonym silniku całkowicie bez obciążenia i z obciążeniem i napisz
włączony nawiew, klima i światła. po wyłączeniu klimy i nawiewu to samo. teoria ze zbawiennym wpływem klimy na przygasanie odeszła w zapomnienie jak znajdę miernik to pomierzę. spróbuję jeszcze pojeździć bez świateł
Jestem na tym forum od roku i zawsze się zastanawiałem "o co chodzi z tym gaszeniem silnika....."?
Dzisiaj się dowiedziałem hehehe tzn. Mi zaczął czasem gasnąć po wciśnięciu sprzęgła hehe Dodam,że był upał klima na max. i przejechane w "kilka" godzin 600 km. Jak sobie pomyślę,że mam przeczytać,przeanalizować i wyciągnąć wnioski z tych 28 stron to dostaję dreszczy
Dodam,że pochłaniacz oparów paliwa na pewno mam walnięty bo jak odpalam auto to wali paliwem,że hej.
Ostatnio edytowane przez TakiTam ; 23-06-2013 o 00:27
FIAT = Archiwum X
no i niestety moje marzenia legły w gruzach. Autko wczoraj znowu zgasło:/ Dojeżdżałem do krzyżówki na 5 biegu i jak obroty zeszły na 1200 wcisnąłem sprzęgło. A auto zgasło. Obroty nawet na chwilkę się nie zatrzymały tylko prosto w dół poleciały. I zauważyłem, że przygasanie, o którym wcześniej pisałem zdarza się właśnie przy wciśnięciu sprzęgła po jeździe na 5 biegu. Na niższych mogę wchodzić na obroty jak wariat, wciskać sprzęgło i nie - obroty spadną sobie spokojnie na 850-900.
Ostatnio edytowane przez beowolfpl ; 23-06-2013 o 09:29
no to lipa. może rozjeżdżają Ci się jednak mapy? ja na razie nic nie dłubie. od czasu kiedy wymieniłem membrany w reduktorze problem podczas jazdy na LPG jest właściwie sporadyczny. ja mam to szczęście, że u mnie silnik nie gaśnie. po prostu zafaluje obrotami.
jeszcze raz podłącze go pod kompa i spróbuje pozbyć się tego błędu silniczka krokowego...ale dopiero za tydzień:/
a dzisiaj to wogóle auto pokazało klasę. Włączyłem klime, przejechałem się troche, temperatura silnika na postojach podnosiła się sporo ponad połowę, a jak wjechałem na parking, podniosłem maską, włączył się drugi bieg wiatraka chłodnicy, autem zatelepało i zgasł....Słowo daje...szlak mnie już trafia
jeden z naszych modów obiecał przesłać zapytanie do zaprzyjaźnionego ASO Fiat. coś z tego wyszło? problem jest naprawdę poważny. niektórzy wymienili już połowę osprzętu silnika w poszukiwaniu przyczyn usterki... :/
to ja się podzielę swoimi przebojami z przygasaniem Bravy 1.6 99r.
otóż moja bravka gaśnie po wyciśnieciu sprzęgła tylko i wyłącznie gdy silnik pracował, nagrzał się i postał 2-3 godziny, został ponownie odpalony i wtedy na 99% zgaśnie na 1 skrzyżowaniu gdy auto postoi przez noc nie zdarzyło się aby zgasł, lub gdy odpalę zaraz po zgaszeniu też nie występuje przygasanie. A teraz co wymieniłem aby się pozbyć problemu: termostat, silniczek krokowy, komplety dolot z filtrem powietrza, kolektor ssący, kable WN, świece i... bez poprawy:/
na jesień będę wymieniał rozrząd może to pomoże
zostaje jeszcze alternator z regulatorem napięcia ale nie będę wymieniał skoro nie mam z nimi problemu.
no i nie sprawdzana odma, pochłaniacz par paliwa... zawsze jest gdzie szukać
Najbardziej zastanawiające jest to że nie przygasa gdy jest zimny i ciepły, tylko i wyłącznie przygasa po 2-4godz po jeździe...
chyba kupie nowy moduł zapłonowy....taka mnie myśl nachodzi...cewka podobno traci swoje właściwości jak jest na wyczerpaniu i się nagrzeje. Moja jest pęknięta więc pewnie i wilgoć swoje zrobiła. Boch - Ty miałeś już gdzieś temat z wymianą cewki.....
tak, miałem temat z cewką. wymieniałem ją 3 miesiące po zakupie auta. czasami po odpaleniu silnik nie pracował na wszystkie cylindry. auto robiło kangury. przypadek dość łatwy do zdiagnozowania.
u mnie problem jest w czymś innym, a mianowicie błąd cewki pojawiający się przy każdym podłączeniu pod diagnoskop. jest to błąd nieaktywny/zapamiętany. kasowanie błędu działa na 5 minut, albo na jeden dzień. zależy... elektryk samochodowy twierdzi, że to wina wpięcia się gaziarzy w wiązkę pomiędzy ECU a cewkę.
peknięte cewki (BERU) to nic nowego. myśmy na tym forum kiedyś o tym pisali. jej pęknięcie nie musi wcale oznaczać, że coś z nią nie teges. gdybyś jednak chciał cewkę wymienić...
Cewka zapłonowa Fiat 1.6 16 V -
taniej nie kupisz
wielki dzięki za ten link. Nastawiałem się na 250zł za nową Beru
dlaczego ta cewka ze sklepu z linku jest taka tania??? Normalnie prawie dwa razy tyle kosztuje. Z marelli oczywiście
Ten sklep ma w ogóle dość dobre ceny. Ja tam póki co kupowałem tylko linkę od sprzęgła i nie mam zastrzeżeń (znaczy mam, ale do sposobu działania firmy kurierskiej w moim regionie, sklep nie ma wpływu na to).