witam. a więc tak:
-planowanie głowicy 100zł, ale ja robiłem sam bo mam frezarke,
- szlifowanie gniazd zaworowych 16szt x 10zł sztuka, tez robiłem sam bo mam frezy
- szlif zaworów ssących 8szt x 5zł szt,
- nowe zawory wydechowe 8szt x 23zł szt
- nowe prowadnice zaworowe wydechowe 15zł (prowadnica+wymiana) x 8szt
do tego UPG 97zł, nowy silniczek krokowy 35zł, i tyle...
kupiłem cewkę (jakaś firma na M....ale nie marelli), założyłem, przejechałem się, niby nie zgasł. Ale na pełną diagnozę muszę jeszcze poczekać.
kupiłeś MaxGear'a? o rety
nie no....Boch...za kogo Ty mnie masz. Jakaś niemiecka - pudełko w aucie zostało. Jutro napiszę.
Przypomniałem sobie - MEYLE
Ostatnio edytowane przez beowolfpl ; 01-07-2013 o 00:49
nie no, luz daj znać jak auto jeździ na nowej cewce. u mnie pojawił się cień szansy, że tajemniczy nieaktywny błąd cewki wkońcu wyjaśnię. zaprzyjaźniony mechanik, a właściwie elektronik samochodowy będzie miał wkrótce pełną wersję Multiecuscan'a w wersji 1.5. być może uda się połączyć z moim sterownikiem i ten nieszczęsny błąd wyjaśnić.
No to w końcu MES obsługuje Twoje ECU czy nie?
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
na razie nie mam potwierdzenia. dystrybutor wysłał zapytanie do autora programu. martwi mnie tylko brak funkcji DTC EX dla obsługi starych sterowników. nie będzie zatem szczegółowej informacji co do przyczyn usterki. także albo w ciemno wymienię wiązkę ECU-cewka, albo poszukam "nowego" sterownika. wszystko okaże się po podłączeniu. zdaniem elektronika cewka działa bez zarzutu, a błędem cewki nie powinienem się martwić. ALE... pamiętam, że kiedy mi auto gasło, zapalała się marchewka, a jedyny błąd odnotowany w pamięci sterownika, to był właśnie błąd cewki. póki co, przy temperaturach takich jak ostatnio (ok. 20 stopni C), przygasanie u mnie nie występuje. ciekawe co będzie jak wrócą tropiki.
Mam problem z gaśnięciem mojego Bravo 1.6 98r. Zaczęło się od tego że zerwał się rozrząd. Auto poszło do mechanika wymiana praktycznie wszystkiego w głowicy, zawory, prowadnice, uszczelniacze nowy pasek napinacze rolki uszczelki wszelkie możliwe w koło góry silnika. Dodam też że rozrząd spinany był na oryginalnych blokadach a nie na jakiś patentach podwórkowych. Samochód poskładany teoretycznie wszystko dobrze ale gaśnie. Po odpaleniu wcale nie trzyma wolnych obrotów, ani podczas jazdy ani podczas postoju. Odpala trzymając wyższe obroty wszystko jest dobrze, puszczając gaz tudzież dojeżdżając do skrzyżowania i wciskając sprzęgło zaraz gaśnie. Auto jest zagazowane na zwykłej instalacji (nie sekwencji), cuda dzieją się na gazie jak i na benzynie. Dziś przeczyszczę po raz drugi silniczek krokowy. Jakie macie pomysły, czego się złapać czego szukać. Ostatecznie pojadę na komputer ale wolałbym sam pokombinować.
A tak BTW
czy jest tylko jeden rodzaj wtrysków cztero-otworkowych tylko IWP 001?
faktycznie, najlepiej zacząć od krokowca. to krokowiec odpowiedzialny jest za wolne obroty czyli po odpaleniu i po wciśnięciu sprzęgła w czasie jazdy. najlepiej jednak jak podjedziesz do serwisu, w którym mają diagnostykę i kumatego mechanika, który po parametrach wychwyci potencjalną usterkę. gdyby to był faktycznie krokowiec unikaj tanich zamienników z allegro. lepiej w tej cenie kupić oryginalny, używany u sprawdzonego sprzedawcy.
SILNICZEK KROKOWY BRAVO BRAVA MAREA PALIO 1.6 16V (3352345182) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
co do wtrysków. właściwe wtryskiwacze do swojego auta znajdziesz przez EPER. z tego co mi wiadomo, wtryskiwacze czterootworkowe występowały w wersjach przedliftowych i miały oznaczenie IWP 001 i kody producenta 71719037 lub 7751313. w wersjach po 99 roku czyli po lifcie montowane były wtryskiwacze dwuotworkowe o symbolu IWP0064.
Ostatnio edytowane przez boch ; 02-07-2013 o 16:59
Akis - nie masz sekwencji?? Dziwna sprawa. Do tej pory myślałem, że auta z wtryskiem wielopunktowym muszą mieć sekwencje....
o dziwo nie mam. Z taka instalacją go kupiłem jeżdżę już 3 lata i zero problemu. Nie strzela, nie ma braku mocy więc nie narzekam.
słyszałem że po czyszczeniu krokowca należy odłączyć akumulator aby zresetować wszystkie ustawienia komputera co o tym powiecie? Jeszcze jakieś pomysły oprócz tego z silniczkiem krokowym, szukać jeszcze jakiejś usterki?
Kolejny odkryty objaw jest taki że gdy silnik jest zimny wszystko jest ok, trzyma obroty itp. Po nagrzaniu silnika i jakby wyłączeniu się ssania samochód zaczyna się telepać i gaśnie. Tak samo na gazie jak na benzynie. Do tego jak silnik się nagrzeje odpalając trzeba dodać gazu bo inaczej nie zaskoczy, można kręcić ile się da. Silniczek krokowy wyjąłem jeszcze raz przeczyściłem kanał w przepustnicy i cały silniczek ale nic tam prawie nie było. Zaczynam już głupieć co się dzieje;/
upieram się, żebyś podjechał na diagnostykę
A moim zdaniem rozrząd jest źle ustawiony. Blokady blokadami, ale to forum różne przypadku już widziało Ja bym jechał do mechanika co ustawiał rozrząd z reklamacją. Coraz mniej już mechaników co potrafią dobrze ustawić rozrząd bez blokad...