Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 20 z 31 PierwszyPierwszy ... 10181920212230 ... OstatniOstatni
Posty od 286 do 300 z 452
Like Tree44lubi to!

Temat: Prosba o pomoc w wyborze auta.  

  1. #286
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2018
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    38
    Postów
    19
    Auto
    e46
    Rocznik
    1999
    Żuczek ta Alfa była jako pierwszy pomysł gdy jeszcze na tapecie było używane do 45tysiecy, ale jednak ogólnie przestałem na to auto patrzeć przez wymiary(malutki bagażnik) a jednak patrzymy na to z żoną bardzo.

    Szutawaldemar ciężko znaleźć P308 a nawet jakby był to chyba wole wymienioną wyżej trójke bo czytałem, że obsługa wszystkiego przez brak przycisków i tylko ekranem dotykowym jest zbyt absorbująca.

    Marx tak właśnie czytam, że w sumie same pierdoły w tym tipo głównie denerwują więc to jest fajne

    Ale nie wiem czy to nie będzie głupie jak w cenie lepiej wyposażonej i prawdopodobnie więcej wartej za 5 lat astry jednak wybiore tipo?
    Problem z silnikiem w Astrze od 2016 roku nie występuje czyli na pewno coś tam poprawili.


    W megane jak szperałem po forum to tak jak w tipo pierdoły ludzi denerwują jak słabe spryskiwacze, czy trzeszczenie deski( na pewno będzie lepiej niż w moim 19 letnim e46)
    Więc też jest spoko i też sądze, że lepiej wyposażony model kupie nawet taniej niż dostałem oferty na tipo
    Lounge.

    Ale dzięki wam za pomoc
    Jak podejmę decyzje to na pewno dam znać.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #287
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    512
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Jeśli stawiasz na bagażnik to Astra sobie odpuść, Większy raptem 20 l od Giulietty ale w Alfie są bardzo regularne kształty, wg mnie podobne są pod względem użytkowym. Tipo w tej klasie ma potężny kufer, byle nie zapchać go pełnowymiarowym kołem zapasowym.
    Ja też nie wierzę, żeby Meganka się mocno psuła także nie ma co jej skreślać. Jak zrobisz jazdę próbną każdym z tych modeli to zaraz Ci się wyjaśni, który kupić


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  4. #288
    Klubowicz
    Dołączył
    14 wrzesień 2017
    Skąd
    gka
    Wiek
    34
    Postów
    155
    Auto
    Tipo sw pop 1.6
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał jarekrk Zobacz post
    Szutawaldemar ciężko znaleźć P308 a nawet jakby był to chyba wole wymienioną wyżej trójke bo czytałem, że obsługa wszystkiego przez brak przycisków i tylko ekranem dotykowym jest zbyt absorbująca.
    Faktycznie zmiana temperatury wymaga skupienia uwagi na ekranie.

  5. #289
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2017
    Skąd
    S-c
    Wiek
    47
    Postów
    21
    Auto
    Audi s6
    Rocznik
    2002
    To może inaczej, jak nie masz jakiś strasznych kosztów napraw tej Beemki to jej nie sprzedawaj bo będziesz rozczarowany, ja przesiadłem się z V8 (wcześniej miałem 2,8 v6)na 0,9tce w clio grandtour i to jest porażka nie samochód. Silnik został stworzony nie wiem dla kogo - po mieście przy normalnej jeździe z 8-9 nie schodzi (miasto do 200K ludzi) turbo dziura, po autostradzie powyżej 140 (oczywiście tylko w RFN) wir w baku. No chyba że muskasz dużym palcem czubek gazu to masz spalanie 6l. Wiec przypuszczam że Megane 100 i 130 to jest tragedia. Pomijam wyposażenie bo wiedziałem ze nie będę miał tych wszystkich rzeczy które miałem w esce. Jedynie czego oczekuje po tym aucie że przez 3 lata będa tylko serwisy, a potem do żyda. A i juz się okazło że ten super sprawdzony i przetestowany silnik trzycylindrowy produkuje olej, tak oleju przybywa. Byłem w serwisie to stwierdzili że przelali (kupiłem auto roczne i zrobili mi serwis) i odciągnęli trochę. Ewentualnie podejdź do tego tak - obojętnie co kupisz (bo dostaniesz wcześniej pierdolce - tu skrzynia, tam olej, tu trzeszy) 3-max 5 lat i sprzedać niech martwi się inny

  6. #290
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    512
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014

    Prosba o pomoc w wyborze auta.

    Clio to zwykły samochód użytkowy, jak miałeś mocny wóz z jajem ale już wiekowy , to faktycznie lepiej zostawić sobie na weekendy Czy warto sprzedawać nowy samochód po 3 latach? Chyba nie, w tym okresie jest największa utrata wartości, chyba że faktycznie mamy kasę ma coś znacznie lepszego. W rodzinie mam jedno Clio 0,9 TCE, miałem okazję to prowadzić i jednak Tipo T-Jet to conajmniej jedna półka wyżej, zarówno pod względem osiągów jak i komfortu jazdy.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  7. #291
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2017
    Skąd
    S-c
    Wiek
    47
    Postów
    21
    Auto
    Audi s6
    Rocznik
    2002
    Tu nawet nie chodzi o osiągi bo spodziewałem się że nie będą rewelacyjne, ani o komfort jazdy bo też wiedziałem że będzie gorzej. Chodzi o to że producenci wciskają klientom totalne gówno (silnik 3 cylindry - już widzę jak to chodzi w Octavi) Jakość wykończenia i materiały w Clio to jest koszmar, przypuszczam że w Tipo jest podobnie w tańszych wersjach. A spalanie to jest temat na osobną historię dla mnie dramat - silnik o pojemności kartonu mleka powinien spalić z 5-6l w mieście przy deptaniu. Tutaj każde przyspieszenie to jest chwilowe spalanie 16-25l i pewnie w Megane, Astrze i tipo jest podobne z turbiną

  8. #292
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    512
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014

    Prosba o pomoc w wyborze auta.

    Żaden silnik benzynowy nie spali w mieście 6 litrów, to nie diesel.
    5 litrów to pali hybryda. Chociaż to fakt, że są oszczędniejsze silniki niż 0,9 Renault i z lepszą kulturą pracy.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Ostatnio edytowane przez ŻuczekM ; 12-11-2018 o 17:54

  9. #293
    Klubowicz
    Dołączył
    14 wrzesień 2017
    Skąd
    gka
    Wiek
    34
    Postów
    155
    Auto
    Tipo sw pop 1.6
    Rocznik
    2018
    jeździłem trzycylindrową octavią... bardzo fajny silnik, jadąc dookoła komina (nie w mieście) bez ciśnienia spalał niecałe 6 litrów. Brak wibracji, tylko przy gaszeniu zatelepał budą.

  10. #294
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2017
    Skąd
    S-c
    Wiek
    47
    Postów
    21
    Auto
    Audi s6
    Rocznik
    2002
    20 lat temu jeździłem Twingo 1,2 zwykły golas 60 koni - to palił max 6l. 10 lat temu jeździłem ciężkim pokrakiem Citroen c5 1,8 i palił 9-10 po mieście więc wtedy się dało, a teraz przy tak rozwiniętej technice się nie da?

  11. #295
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2018
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    38
    Postów
    19
    Auto
    e46
    Rocznik
    1999
    Żuczek wiem, że astra nie dużo większy ma bagażnik ale znów w środku jest wg. Mnie dużo przystronniejsza, to zawsze coś do środka się wrzuci.

    Tak w ogóle to Jeździłem i megane i astrą i troche lepiej astra się zbiera, ale nie na tyle by to był jakiś argument przeważający.
    Niestety z tipo i tjetem w krk jest problem ale zakładam, że będzie podobnie więc bez ciśnień.

    Beemke chce sprzedać już bo jednak 19 letnie na karku nigdy nie jest super pewne, ze dwa razy w roku coś sie dzieje plus coś co przeważyło nad zmianą to w 3 elementach po zimie ostatniej wyszła ruda, więc papa po 7 latach


    I tak chce zrobić kupić auto, przedłużyć gwarancje do 5 lat i potem zmiana na następne, już raczej człowiek na dłużej z autem nie zostanie jednym.
    Ostatnio edytowane przez jarekrk ; 12-11-2018 o 18:18

  12. #296
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    512
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Rozmawiamy o zatłoczonym mieście a nie o średnim spalaniu. Jeśli Twingo paliło Ci 6 w mieście to w trasie musiało mieścić się w 4 litrach. Twingo nie miało klimy i ważyło pewnie z 800 kg, Clio Kombi to już jednak kawał wozu i mocy o 50% więcej.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  13. #297
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał jarekrk Zobacz post
    Beemke chce sprzedać już bo jednak 19 letnie na karku nigdy nie jest super pewne, ze dwa razy w roku coś sie dzieje
    Kupując nowe auto nie będzie inaczej. Zwłaszcza, że kupujesz włoskie auto, składane w Turcji gdzie kontrolę jakości mamy jaką mamy w przypadku Tipo. Tym bardziej, że chcesz kupić egzemplarz który w opcjach ma prawie drugą podstawę.

    Jak Cię nie goni to się wstrzymaj. Rynek EV i hybryd bardzo szybko się rozwija. Za 2-3 lata kupisz EV o zasięgu 300km. I mimo, że będzie droższy w zakupie to będziesz jeździł za grosze i przyjemnie się tym jeździ (przyspieszenie, niski środek ciężkości).

  14. #298
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    40
    Postów
    1,596
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Kupując nowe auto nie będzie inaczej. Zwłaszcza, że kupujesz włoskie auto, składane w Turcji gdzie kontrolę jakości mamy jaką mamy w przypadku Tipo. Tym bardziej, że chcesz kupić egzemplarz który w opcjach ma prawie drugą podstawę.

    Jak Cię nie goni to się wstrzymaj. Rynek EV i hybryd bardzo szybko się rozwija. Za 2-3 lata kupisz EV o zasięgu 300km. I mimo, że będzie droższy w zakupie to będziesz jeździł za grosze i przyjemnie się tym jeździ (przyspieszenie, niski środek ciężkości).
    Pod warunkiem, że kupisz sobie szybką ładowarkę na własność. W przeciwnym razie "tankowanie" w mieście jest droższe niż LPG i porównywalne z oszczędnym dieslem w przeliczeniu na 100km. No i samo auto kosztuje ok. 150k (nissan leaf)

    Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

  15. #299
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    512
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Kupując nowe auto nie będzie inaczej. Zwłaszcza, że kupujesz włoskie auto, składane w Turcji gdzie kontrolę jakości mamy jaką mamy w przypadku Tipo. Tym bardziej, że chcesz kupić egzemplarz który w opcjach ma prawie drugą podstawę.
    ).
    W nowym samochodzie nie będzie żadnych awarii, jeśli trzeba będzie poprawić coś w montażu, to zgłasza się to przy okazji przeglądu. A nawet jak coś wyskoczy na gwarancji to nie uderzy po kieszeni.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  16. #300
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Krakow
    Postów
    593
    Auto
    Tipo Tipo Sedan Benzyna 1,4 95KM
    Rocznik
    2017
    Moja opinia: jak kupujesz nowe i na 5lat to czy Francuz czy Włoch (Opel to już nie z Niemiec/USA tylko też Francuz o ile pamiętam) to kupuj sercem - jak najbardziej Ci się podobała Meganka to ja bym to brał jak i tak po gwarancji sprzedasz (a pewnie jak na taxi nie jezdzisz to nic się wielkiego nie stanie przez 5 lat w Renault, Fiacie czy Oplu a w sumie nawet jakieś pękające tłoki, bloki itp - to przecież na gwarancji za darmo zrobią jak przedłużoną chcesz kupić.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał BartekBanka Zobacz post
    To może inaczej, jak nie masz jakiś strasznych kosztów napraw tej Beemki to jej nie sprzedawaj bo będziesz rozczarowany, ja przesiadłem się z V8 (wcześniej miałem 2,8 v6)na 0,9tce w clio grandtour i to jest porażka nie samochód. Silnik został stworzony nie wiem dla kogo - po mieście przy normalnej jeździe z 8-9 nie schodzi (miasto do 200K ludzi) turbo dziura, po autostradzie powyżej 140 (oczywiście tylko w RFN) wir w baku. No chyba że muskasz dużym palcem czubek gazu to masz spalanie 6l. Wiec przypuszczam że Megane 100 i 130 to jest tragedia. Pomijam wyposażenie bo wiedziałem ze nie będę miał tych wszystkich rzeczy które miałem w esce. Jedynie czego oczekuje po tym aucie że przez 3 lata będa tylko serwisy, a potem do żyda. A i juz się okazło że ten super sprawdzony i przetestowany silnik trzycylindrowy produkuje olej, tak oleju przybywa. Byłem w serwisie to stwierdzili że przelali (kupiłem auto roczne i zrobili mi serwis) i odciągnęli trochę. Ewentualnie podejdź do tego tak - obojętnie co kupisz (bo dostaniesz wcześniej pierdolce - tu skrzynia, tam olej, tu trzeszy) 3-max 5 lat i sprzedać niech martwi się inny


    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    Clio to zwykły samochód użytkowy, jak miałeś mocny wóz z jajem ale już wiekowy , to faktycznie lepiej zostawić sobie na weekendy Czy warto sprzedawać nowy samochód po 3 latach? Chyba nie, w tym okresie jest największa utrata wartości, chyba że faktycznie mamy kasę ma coś znacznie lepszego. W rodzinie mam jedno Clio 0,9 TCE, miałem okazję to prowadzić i jednak Tipo T-Jet to conajmniej jedna półka wyżej, zarówno pod względem osiągów jak i komfortu jazdy.
    Jak widać na tym forum co użytkownik to opinia (FiatPrime zachwalał chyba niedawno ten TCE) - reasumując: patrzaj sercem i bierz Megane jak z wygładu najbardziej pasuje


 
Strona 20 z 31 PierwszyPierwszy ... 10181920212230 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Pomoc w wyborze
    Napisany przez radomir na forum Croma
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post: 27-09-2017, 12:50
  2. Pomoc wyborze żarówek
    Napisany przez Busik na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 24-04-2016, 19:42
  3. pomoc w wyborze auta.
    Napisany przez pamel na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 14-05-2015, 23:17
  4. Pomoc w wyborze auta
    Napisany przez nakamoto na forum Ducato II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 19-02-2015, 14:18
  5. Pomoc w wyborze silnika i skrzyni
    Napisany przez mend02a na forum Croma
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 18-08-2014, 22:39

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl