Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 21 z 31 PierwszyPierwszy ... 111920212223 ... OstatniOstatni
Posty od 301 do 315 z 452
Like Tree44lubi to!

Temat: Prosba o pomoc w wyborze auta.  

  1. #301
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,075
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Rynek EV i hybryd bardzo szybko się rozwija. Za 2-3 lata kupisz EV o zasięgu 300km. I mimo, że będzie droższy w zakupie to będziesz jeździł za grosze
    Zapomnij. Gdyby nie podatki w cenie paliwa, teraz też byłoby za grosze. W chwili gdy masowo przesiądziemy się do elektryków, jazda nimi będzie kosztować co najmniej tyle ile teraz spalinowymi. Władza nie dopuści, żeby było inaczej.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #302
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał TipoSedan Zobacz post
    Jak widać na tym forum co użytkownik to opinia (FiatPrime zachwalał chyba niedawno ten TCE)
    Zależy do czego i jaki Tce. Kilka postów wyżej ktoś napisał, że badziew, bo na trasie wir w baku. No jak ktoś kupuje 0.9 3 cylindrowy z 5 biegową skrzynią na trasy to będzie niezadowolony że względów oczywistych.

    Proszę wybiórczo nie przytaczać moich wypowiedzi.

  4. #303
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2017
    Skąd
    S-c
    Wiek
    48
    Postów
    21
    Auto
    Audi s6
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Zależy do czego i jaki Tce. Kilka postów wyżej ktoś napisał, że badziew, bo na trasie wir w baku. No jak ktoś kupuje 0.9 3 cylindrowy z 5 biegową skrzynią na trasy to będzie niezadowolony że względów oczywistych.
    Auto nie kupiłem na trasy tylko do miasta i w mieście pali od wuja i w trasie jak gdzieś sporadycznie wyruszę też, to dla kogo ten silnik?

  5. #304
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    Zapomnij. Gdyby nie podatki w cenie paliwa, teraz też byłoby za grosze. W chwili gdy masowo przesiądziemy się do elektryków, jazda nimi będzie kosztować co najmniej tyle ile teraz spalinowymi. Władza nie dopuści, żeby było inaczej.
    Zależy kto ile jeździ. W Gdańsku np. jest kilka darmowych Chademo. I E-Golfa (120 tyś PLN około 300 zasięgu) można za frajer naładować od 0-80% w 40 min.

    Kwestia kalkulacji. Nie lubię gdybać, obserwuje rynek. Liczę.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał BartekBanka Zobacz post
    Auto nie kupiłem na trasy tylko do miasta i w mieście pali od wuja i w trasie jak gdzieś sporadycznie wyruszę też, to dla kogo ten silnik?
    U nas w korporacji jeżdżą Logany Mcv z fabrycznym LPG/ubery też lubią je w loganach i Clio. Im pali do 10 LPG. Miasto non stopera. Lekko to nie ma.

  6. #305
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2017
    Skąd
    S-c
    Wiek
    48
    Postów
    21
    Auto
    Audi s6
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    U nas w korporacji jeżdżą Logany Mcv z fabrycznym LPG/ubery też lubią je w loganach i Clio. Im pali do 10 LPG. Miasto non stopera. Lekko to nie ma.
    wszystko okej tylko ja nie mam gazu, a auto jeszcze na gwarancji więc nie będę teraz dłubał zwłaszcza że auto produkuje olej, co mam obserwować, taki to fantastyczny mały silniczek

  7. #306
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Użytkownicy raczej nie narzekają. Kupiłeś używkę to się teraz baw. Zaoszczędziłeś przy zakupie.

  8. #307
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2017
    Skąd
    S-c
    Wiek
    48
    Postów
    21
    Auto
    Audi s6
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    U nas w korporacji jeżdżą Logany Mcv z fabrycznym LPG/ubery też lubią je w loganach i Clio. Im pali do 10 LPG. Miasto non stopera. Lekko to nie ma.
    wszystko okej tylko ja nie mam gazu, a auto jeszcze na gwarancji więc nie będę teraz dłubał zwłaszcza że auto produkuje olej, co mam obserwować, taki to fantastyczny mały silniczek
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Użytkownicy raczej nie narzekają. Kupiłeś używkę to się teraz baw. Zaoszczędziłeś przy zakupie.
    no spoko auto z 20K nalotu i mam się bawić. Niedługo gwarancje będą na pierwsze 15K przebiegu. Użytkownicy nie narzekają? poczytaj trochę forum Clio i numery z czterogarowym 1,2 tce

  9. #308
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał BartekBanka Zobacz post
    no spoko auto z 20K nalotu i mam się bawić. Niedługo gwarancje będą na pierwsze 15K przebiegu. Użytkownicy nie narzekają? poczytaj trochę forum Clio i numery z czterogarowym 1,2 tce
    Mowa o 0.9. Jeszcze stare 1,4 TSI tutaj daj do porównania.

    Twoja argumentacja w tym momencie wygląda tak: Kupiłem auto z silnikiem X używane. Produkuje olej. Pali jak smok. Trzęsie nim jak szatanem - badziew.

    15 tyś km. Wow. Daj mi auto. W 150km wał wyjdzie Ci bokiem o ile Turbo do tego czasu wyrobi.

    Zakup używki to zawsze loteria.

  10. #309
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Czyli co? Kolejny mały silniczek do dupy? To już pozostał tylko puretech.
    Ładowanie elektryków za darmo to tak jak dać pierwszą działkę przyszłemu ćpunowi gratis. Już pierwsza z sieci w PL się z twgo wycofuje i woła kasę (nie pamiętam nazwy). Energia w hurcie w tym roku podrożała o 70 % konsekwencje w detalu zobaczymy niedługo niezależnie czy w sieci ładowarek czy w domu. Chcesz pojeździć dynamicznie i tanio (uwzgledniajac w tym koszt auta bo ładowanie ponad 120 tysi w kompakta żeby był na prąd to absurd) to tjet na lpg. Ale w tym pakiecie nie dostaniesz wnetrza drażniacego klase premium wskaźnika plynu do spryskiwaczy dyszy mgłowych teleskopów maski czy tam innych gadżetów. Niektorzy mają pecha i mase usterek inni szczeście i nic.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 12-11-2018 o 22:16

  11. #310
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,193
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Nie ma bata, żeby państwo nie opodatkowało prąd do samochodów. Jak zaczną się zmniejszać zyski ze sprzedaży paliw , to przecież jakoś trzeba zrównoważyć te starty. Podatki z paliw samochodowych są zbyt dużym i stałym składnikiem przychodu budżetu państwa, aby z tego można było zrezygnować.
    jaroslawrak lubi to.

  12. #311
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Czyli co? Kolejny mały silniczek do dupy? To już pozostał tylko puretech.
    Zaraz jeden przyjdzie powie, że niezadowolony i się okaże iż T-Jet to ratunek współczesnych aut.

    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Ładowanie elektryków za darmo to tak jak dać pierwszą działkę przyszłemu ćpunowi gratis.
    Powiedz to Tesli. Rynek znacznie większy, a superchargery nadal za darmo (od pół roku jeśli po ładowaniu w ciągu 15 min odłączysz auto - żeby zwolnić miejsce). Wiecznie to nie będzie trwało. Ale jednak na dziś dzień tak wygląda.


    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Chcesz pojeździć dynamicznie i tanio (uwzgledniajac w tym koszt auta bo ładowanie ponad 120 tysi w kompakta żeby był na prąd to absurd) to tjet na lpg.
    No to liczymy zaokrąglone i cennikowo - bo na każdą opcję wiadomo można jakiś tam rabat/wyprzedaż/demo itd. Suche cyferki. Przewidywana eksploatacja 200 tyś.km.

    Tipo T-Jet LPG (Wersja najbogatsza nie ma wszystkich bajerów co np. Ionic):
    Zakup: 78 200 PLN
    Paliwo (spalanie ~10LPG/1000km i długie dystanse wyłącznie (mało pracujący na pb) 1L PB/1000km) - wariant optymistyczny (ceny dzisiejsze - bo wiadomo nie pójdą w górę przez 4-5 lat):

    LPG: 10L x 2,55 x 10 = 25,5zł /100km = 255 pln / 1000km = 25 500 PLN / 100 000km = 51 000 PLN / 200 000 km
    PB: 1L x 5,31 x 10 = 5,31 / 100km = 53,10 PLN / 1000km = 5 310 PL / 100 000km = 10 620 PLN / 200 000 km

    Już mamy 139 820 PLN. A gdzie przeglądy? Wymiany oleju? Klocki tarcze (W hybrydach i EV potrafią wystarczyć na 100-150 tyś km w zależności od stylu jazdy)Serwis LPG. Rozrządy. Nie daj Bóg coś się stanie. I to wszystko przy wariancie OPTYMISTYCZNYM - ceny na dziś i ktoś tym T-Jetem lata trasy/mieszany podmiejski. NORMALNIE ABSURD!

    Zakup Tipo w wypasie nawet nie zbliżony wyposażeniem do tego co oferuje taki chociażby Ioniq / E-Golf / wchodząca Kona. A to TYLKO proste Tipo. Elektryki są jeszcze prostsze w konstrukcji. Jest jeszcze kwestia degradacji baterii. W USA w klimatach dużo cieplejszych niż u nas 5 lat/200k mil degradacja 10-20% względem wyjazdu z fabryki.

    Puki można ładować za frajer nie jest to zła opcja - rzekł bym nawet iż konkurencyjna. Bumu elektryków w PL nie będzie, bo za dużo takich konserwatystów jak Wy którzy sobie nie rozłożą podstawowych kwestii na podstawowe cyferki ale strasznie krzyczą. Infrastruktura słaba (szybko się rozwija - w GD 3 lata temu były 3 ładowarki). Inny wymiar jak ładujemy w domu i czy mamy realnie taką potrzebę.

    Ja ciągle powtarzam - kwestia indywidualnych kalkulacji i potrzeb. Są ludzie dla których Superb 1,5 TSI będzie dobrym wyborem, bo chcą dużego wygodnego sedana z niską utratą wartości do jazdy wokoło komina na 5 lat (co by sobie w koszta wrzucić).

    Cytat Napisał kartonik Zobacz post
    Nie ma bata, żeby państwo nie opodatkowało prąd do samochodów. Jak zaczną się zmniejszać zyski ze sprzedaży paliw , to przecież jakoś trzeba zrównoważyć te starty. Podatki z paliw samochodowych są zbyt dużym i stałym składnikiem przychodu budżetu państwa, aby z tego można było zrezygnować.
    Zapewne dowalą kiedyś za prąd. Wszystko racja. Puki co w krajach zamożnych są oddzielne liczniki do aut i jak kolega Marx podkreślił - na zasadzie ćpuna - puki co jeżdżą za darmo, lub pół darmo. Wątpię żeby u nas w drodze wyjątku zanim udział w zakupie nowych EV/PlugIn Hybrid aut wyniesie CHOCIAŻBY 10% będą kazali zakładać specjalne liczniki do EV aby karać dodatkowymi opłatami. Puki co trendy są zupełnie odwrotne. A co się będzie działo za 5 czy 10 lat... Kto wie?
    Ostatnio edytowane przez FiatPrime ; 12-11-2018 o 23:18

  13. #312
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    A jeszcze dowale Marx'owi, bo mnie zabolało i spać nie mogę:
    Dynamicznie i tanio T-Jet lpg? Względem elektryka? Że melexa golfowego?

    Bo leaf tak wygląda:
    0-100 km/h in 8.0 s
    0-140 km/h in 17.0 s
    80-120 km/h in 5.6 s
    70-140 km/h in 12.4 s

    Ioniq:
    0-50 km/h 3.3 sek
    0-100 km/h 9.7s

    Kona EV
    0-100km/h 7.6

    I to te tanie EV. Pomijam Teslę. Gdzie porównujesz starą turbo pierdzawkę do momentu obrotowego bez szczotkowych silników elektrycznych?

    Co więcej, bo zaraz zacznie się dyskusja oczywiście na temat, że ktoś chcę ładować w domu itd. W Gdańsku np. posiadając EV/Plugin Hybrid otrzymujemy darmowy bilet umożliwiający parking w miejskiej strefie parkowania (500PLN/miesięcznie) za darmo (też wiadomo, że wiecznie rozdawać nie będą). I dodatkowa oszczędność względem klasyka 6 tyś pln/rocznie.

  14. #313
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,920
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    I jazda bus pasem
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  15. #314
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Zapomniałem, bo i tak mogę. Nie dolewaj oliwy. Zaraz jak na mnie wskoczą to do wieczora się nie obrobie.

  16. #315
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Znowu idealizujesz te elektryki. Tam tez sie moze cos zepsuc a że speców mało to naprawy pójdą w krocie. Przynajmniej na razie.
    Tipo z tjetem w lpg kupilem za 57 nie 78 powiedzmy ze dolozylem 1500 na radyjka itp pierdoły i wszysko co mi potrzeba mam. Ok nie jest to wypas ale wystarcza.
    W elektryku jest chyba jakiś koszt wymiany baterii, procentowo bardzo wysoki.
    I dla mnie argument koronny dla spalinowca (przy dzisiejszej technologii) miewam takie akcje że z katowic lecę do portu i z powrotem. Kopciuchem jak sie upre moge zrobić to w jeden dzien. Jak chce posiedziec chwile na plaży to w półtora. Elektrykiem wyprawa na kilka dni. A jeszcze jak puscic klime lub ogrzewanie to przystanek na ladowanie w kazdym wiekszym miescie. Elektryk to super sprawa jako drugie auto gdzie ktos dojezdza do pracy po kilkanascie km w korku a nie jako auto uniwersalne. Tam gdzie najczesciej jezdze nawet buspasow nie ma nie mowiac o ładowarkach.
    A tu małe wyliczonko dla tych płatnych ładowarek i wygląda to słabo
    http://www.google.com/amp/s/spidersw...lektrykow/amp/
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 13-11-2018 o 08:25
    FiatPrime lubi to.


 
Strona 21 z 31 PierwszyPierwszy ... 111920212223 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Pomoc w wyborze
    Napisany przez radomir na forum Croma
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post: 27-09-2017, 13:50
  2. Pomoc wyborze żarówek
    Napisany przez Busik na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 24-04-2016, 20:42
  3. pomoc w wyborze auta.
    Napisany przez pamel na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 15-05-2015, 00:17
  4. Pomoc w wyborze auta
    Napisany przez nakamoto na forum Ducato II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 19-02-2015, 15:18

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl