Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 30 z 31 PierwszyPierwszy ... 2028293031 OstatniOstatni
Posty od 436 do 450 z 452
Like Tree44lubi to!

Temat: Prosba o pomoc w wyborze auta.  

  1. #436
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    53
    Postów
    645
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    I30 to chyba segment C a Tipo jednak B. Trochę nie bardzo to porównywać.
    I30 możesz porównać do Bravo.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #437
    Klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2014
    Skąd
    RZ
    Postów
    462
    Auto
    Tipo 1.4 HB 95 KM / Stilo 1.4 HB 95 KM
    Rocznik
    12.2017 / 12.2004
    Cytat Napisał ochkarol Zobacz post
    I30 to chyba segment C a Tipo jednak B. Trochę nie bardzo to porównywać.
    I30 możesz porównać do Bravo.
    Gdzie i30 i Bravo. Przecież Bravo jest mniejsze od Tipo
    Yarpen i Jacek K. lubią to.

  4. #438
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    53
    Postów
    645
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał pablos_206 Zobacz post
    Gdzie i30 i Bravo. Przecież Bravo jest mniejsze od Tipo
    Mniejsze?
    Krótszy jedynie o 3 cm ale jest szerszy sporo i ma większy rozstaw osi. Porównuję hatchbacki.

    Poza tym nie zapominajmy, że auta w ramach swoich segmentów rosną cały czas. To co teraz jest w segmencie B, 15 lat temu byłoby w C.

    Tipo, to taki przerośnięty segment B. Podobnie jak Peugeot 301, Citroen C-elysee czy Skoda Rapid.
    Notabene bardzo trafiony pomysł Fiata na auto i dlatego pozostali go skopiowali.

  5. #439
    Klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2021
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    64
    Postów
    231
    Auto
    TIPO 1,4 95KM POP +
    Rocznik
    2020/rej. 05.2021
    Cytat Napisał ochkarol Zobacz post
    Mniejsze?
    Krótszy jedynie o 3 cm ale jest szerszy sporo i ma większy rozstaw osi. Porównuję hatchbacki.
    Rozstaw osi:
    Brawo - 260cm
    i30 (nowy) - 265cm

  6. #440
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał ochkarol Zobacz post
    Mniejsze?
    Krótszy jedynie o 3 cm ale jest szerszy sporo i ma większy rozstaw osi. Porównuję hatchbacki.

    Poza tym nie zapominajmy, że auta w ramach swoich segmentów rosną cały czas. To co teraz jest w segmencie B, 15 lat temu byłoby w C.

    Tipo, to taki przerośnięty segment B. Podobnie jak Peugeot 301, Citroen C-elysee czy Skoda Rapid.
    Notabene bardzo trafiony pomysł Fiata na auto i dlatego pozostali go skopiowali.
    A możesz podać definicję segmentu C i B ?
    Bo o ile mi wiadomo w europie wynika to właśnie z wymiarów i funkcjonalności a nie świecidełek i gadżetów lub ceny (jak w USA) i podpisuje się pod tym komisja europejska. Może być segment compact i premium ale C to jest C. Tipo w żaden sposób nie jest autem miejskim, czyli B. Jest na to za krowiasty i ma za duży bagażnik
    Przykładowego mercedesa W168 czy golfa nikt nie nazwie przerośniętą klasą B mimo że są mniejsze od tipo.
    Termin ten wymyślili pseudo dziennikarze żeby nikt przypadkiem się nie pomylił i nieświadomie nie kupił przyzwoitego auta za stosunkowo niewielki hajs ( i to zapewne zanim mieli się nim okazję przejechać).
    Faktem jest że w przedliftowym tipo nie można było uświadczyć niektórych ficzerów ale poliftowe już ida łeb w łeb z elektronicznymi zabawkami z innymi kompaktami. A to nadal to samo auto.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 05-12-2021 o 23:51

  7. #441
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    53
    Postów
    645
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Jacek K. Zobacz post
    Rozstaw osi:
    Brawo - 260cm
    i30 (nowy) - 265cm
    Porównywałem Bravo do Tipo.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    A możesz podać definicję segmentu C i B ?
    Bo o ile mi wiadomo w europie wg klsyfikacji POLK wynika to właśnie z wymiarów i funkcjonalności a nie świecidełek i gadżetów lub ceny (jak w USA). Może być segment compact i premium ale C to jest C. Tipo w żaden sposób nie jest autem miejskim, czyli B. Jest na to za krowiasty i ma za duży bagażnik
    Dzięki temu krowiastemu (jak piszesz) bagażnikowi ma długość, jak w segmencie C. I dlatego nazywa się takie auta (wymieniłem) przerośniętym segmentem B.
    Ale szerokość auta i rozstaw osi już do tego segmentu nie przystaje.

    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Przykładowego mercedesa W168 czy golfa nikt nie nazwie przerośniętą klasą B mimo że są mniejsze od tipo.
    Z tym Mercedesem z przed 20 lat to nie najlepsze porównanie. Napisałem dlaczego.

    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Termin ten wymyślili pseudo dziennikarze żeby nikt przypadkiem się nie pomylił i nieświadomie nie kupił przyzwoitego auta za stosunkowo niewielki hajs ( i to zapewne zanim mieli się nim okazję przejechać).
    Faktem jest że w przedliftowym tipo nie można było uświadczyć niektórych ficzerów ale poliftowe już ida łeb w łeb z elektronicznymi zabawkami z innymi kompaktami. A to nadal to samo auto.
    Kto wymyślił taki podział - poczytaj.
    I masz rację. Nie chodzi i ficzery.

    Dobrej nocy życzę

  8. #442
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    no chodziło mi o W 176 moja pomyłka. resztę podtrzymuję. Podział zaproponowała KE i oczywiście nie jest sztywny. Ale chyba trudno o bardziej "wzorowego" przedstawiciela segmentu C jakim jest golf (obecna generacja, żeby nie było znów nieścisłości). Jest węższy, krótszy i ma mniejszy rozstaw osi niż tipo. Wspomniany hyundai również krótszy, szerszy o 3 mm a rozstaw osi większy o 12 mm. No więc to aptekarskie rożnice i jakieś pitolenie z tymi wymiarami. Nie wiem po ch. te auta maja być jeszcze szersze, no chyba że osoby lubiące dobrze zjeść (że to tak delikatnie ujmę), potrzebują więcej miejsca-no cóż znak naszych czasów. Auta tej wielkości sa najbardziej uniwersalne pojedziesz tym i nad morze z rodziną i do miasta do pracy. Ale proponuję poparkować trochę w podziemnym korporacyjnym parkingu czy pod zatłoczonym marketem i czar pryska. Jest to po prostu uciążliwe i tyle. Nie rozumiem zachwytu rosnącymi wymiarami następców tych samych modeli i zarzutów w stosunku do tych które nie urosły, nikt Blakem Carringtonem dzieki temu się nie stanie, tylko jest coraz tłoczniej i duszniej. A potem larmo że trzeba robić strefy czystego transportu zakazy wjazdów itp.
    Yarpen i Jacek K. lubią to.

  9. #443
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    53
    Postów
    645
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    Jak komuś poprawi nastrój, że Tipo to klasyczny segment C to niech będzie.
    A jak nie wiesz po co szersze auta to wsadź do Tipo 3 dorosłe osoby z tyłu i sam usiądź w środku.
    Skończmy, bo się robi OT. :-/

  10. #444
    Klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2021
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    64
    Postów
    231
    Auto
    TIPO 1,4 95KM POP +
    Rocznik
    2020/rej. 05.2021
    Cytat Napisał ochkarol Zobacz post
    Jak komuś poprawi nastrój, że Tipo to klasyczny segment C to niech będzie.
    Został tak oficjalnie zaliczony
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Autosegment_C

  11. #445
    Klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2019
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    110
    Auto
    Tipo HB 1.0 było: GP 1.4, SC 1.1, CC 0.7
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał ochkarol Zobacz post
    jak komuś poprawi nastrój, że tipo to klasyczny segment c to niech będzie.
    A jak nie wiesz po co szersze auta to wsadź do tipo 3 dorosłe osoby z tyłu i sam usiądź w środku.
    Skończmy, bo się robi ot. :-/
    del
    Ostatnio edytowane przez Yarpen ; 06-12-2021 o 10:14

  12. #446
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał ochkarol Zobacz post
    Tipo, to taki przerośnięty segment B. Podobnie jak Peugeot 301, Citroen C-elysee czy Skoda Rapid.
    Notabene bardzo trafiony pomysł Fiata na auto i dlatego pozostali go skopiowali.
    Przerośnięty segment B to było Grande Punto - klasyfikowane jako B+. Swoją drogą nadal nie ma się czego wstydzić, jeżeli o wymiary chodzi.

  13. #447
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Tak czy inaczej wracając do tematu gdybym dziś stał przed wyborem auta kupiłbym to tipo jeszcze raz z tym samym silnikiem tzn tjetem którego już nie ma. Większe spalanie z mega nawiązką rekompensuje lpg (fabryczne lub aftermarketowe choć na pewno nie założyłbym tartarini). Oczywiście gdyby podobna relacja cen była utrzymana bo było nieco tańsze niż inne kompakty (tzn. w moim przypadku sporo tańsze z racji kilku rabatów -grupy zawodowej i "nagrody" za lojalność ). Pogrzebałbym trochę w wyposażeniu dodatkowym/wersji i dodał kilka pierdół. Hobbystycznie przegrzebałem w tym aucie z kilkaset godzin i nie znalazłem nic co by mnie rozczarowało pod kątem oszczędności, dziwnych rozwiązań czy sygnałów że coś się posypie. Tzn wiem że są różne przypadki ale to akurat w każdej marce.
    Ale gdybym tego auta nie mógł kupić poszedłbym w koreańce.

  14. #448
    Klubowicz
    Dołączył
    02 maj 2019
    Skąd
    Świdnica
    Wiek
    35
    Postów
    232
    Auto
    Fiat Tipo HB 1.6 Mjet
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Ale gdybym tego auta nie mógł kupić poszedłbym w koreańce.
    Ja mam takie szczęście że mam Hyundaia I30 i Tipo. I w sumie z perspektywy czasu bardziej lubię Tipo jeździć, chociaż kiedyś chciałem bardziej hyundaia.
    Koreance są dosyć przemyślane, części w miarę tanie, nie ma problemu z ich dobraniem (co w fiacie się zdarza). Jednak 1.6 Mjet Fiata bije na głowę 1.6 Crdi pod względem dynamiki.

  15. #449
    Klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2016
    Skąd
    Zawiercie
    Postów
    436
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM/LPG Tartarini
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał jacekviola Zobacz post
    mialem to samo ale z tipo w wersji pop. Kolega takiego własnie kupil i pozniej jechal ze mną moim. Zadal to samo pytanie.
    Czyzby w popie przyoszczędzono na jakiś wygluszeniach?

    W sumie nie sprawdzilem czy ma wygluszenie maski
    Mam sedana 1.4 pop. Jeździłem trochę wersja lounge i w niej jakby ciszej niż w popie.

  16. #450
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Przerośnięty segment B to było Grande Punto - klasyfikowane jako B+. Swoją drogą nadal nie ma się czego wstydzić, jeżeli o wymiary chodzi.
    Dziekuje, dokładnie to chciałem napisać.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu


 

Podobne tematy

  1. Pomoc w wyborze
    Napisany przez radomir na forum Croma
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post: 27-09-2017, 13:50
  2. Pomoc wyborze żarówek
    Napisany przez Busik na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 24-04-2016, 20:42
  3. pomoc w wyborze auta.
    Napisany przez pamel na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 15-05-2015, 00:17
  4. Pomoc w wyborze auta
    Napisany przez nakamoto na forum Ducato II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 19-02-2015, 15:18

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl