Zaszalej, za 70 tysi znajdziesz spokojnie używane Maserati
Zaszalej, za 70 tysi znajdziesz spokojnie używane Maserati
W C-Elysee nie blokuje się już pedał gazu?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Takim samym szaleństwem jest kupienie Tipo za 73.000 zł.
Zgadzam się, choć każdy kupuje co lubi i każdy kalkuluje wedle własnych potrzeb. Z mojego punktu widzenia wychodzenie poza 50tys. z Tipo nie jest najlepszym pomysłem. Kilka dodatków do podstawowej wersji warto zahaczyć, ale full-opcja robi z tego cenowy segment ocierający się o zalążki 'premium' w budzie, która jednak premium nie jest. Pakowanie tam drogich opon 17-18'' tylko pogarsza sprawę. Według mnie każdy tysiąc złotych ponad wersję podstawową działa na niekorzyść tego autka. To dotyczy także innych modeli - tak samo jak wypchanie Mondeo full-opcją i zrobienie z niego cenowego Mercedesa CLA ...
Ostatnio edytowane przez NimnuL ; 13-06-2018 o 16:22
Jeżdżę, więc jestem.
Znam takich, co kupili Passata za cenę BMW serii 5. I Octavię RS z silnikiem 2.0 w cenie Porsche Macana z tym samym silnikiem. Głupich nie sieją.
Koszt eksploatacji Octavii będzie duuużo niższy niż Macana. Podobnie Mondeo i Mercedesa. Pewnie - przez pierwsze lata masz tu i tu spokój. Ale niech po gwarancji coś się popsuje to może się okazać, że jednak tych głupich sieją. Wyrośli i kupili Porsche
Jeśli stać kogoś na zakup auta - używanego czy też nowego (a przez 'stać' rozumiemy, że się nie zadłużył, nie spłukał się z oszczędności, a jednocześnie koszt zakupu to max 1 roczna pensja, najlepiej max 6 miesięcy) to stać go na eksploatację (a właściwie eksploatacja taka jak: paliwo, przeglądy, naprawy stają się nieisotne dla budżetu domowego) ... proste. Nie ma znaczenia czy jest to Panamera czy Panda.
Ostatnio edytowane przez NimnuL ; 13-06-2018 o 16:37
Jeżdżę, więc jestem.
W Porsche gwarancję za psie pieniądze wykupujesz sobie na dziesięć lat, nikt nie jeździ jednym Porsche więcej niż kilka lat, więc nie ma problemu z awariami.
No ale przeglądy i wymiany eksploatacyjne są droższe niż w Tipo - zgodzisz się, prawda?
Co nie zmienia faktu, że wyzerowanie budżetu domowego na zakup auta (które nie służy do zarabiania) i późniejsze skąpienie na wymianach eksploatacyjnych ze względów finansowych to Januszowanie na nowym poziomie abstrakcji
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
No ... psie pieniądze - 9000pln brutto (niecałe 7tys. netto) / rok :-) Z drugiej strony to tylko 1% wartości samochodu, więc faktycznie tanio
http://www.porschewarszawa.com.pl/po...rwis/gwarancja
Jeżdżę, więc jestem.
Stać czy nie stać na eksploatację/wymiany to jedna sprawa. Ich faktyczny koszt i to co można zrobić z zaoszczędzonymi (potencjalnie) pieniędzmi to druga. Jakby gość kupujący wypasione Mondeo kasy nie liczył, to by siedział tutaj i zastanawiał się czy lepiej Tipo czy Dacię kupić.
Szef mojej obecnej firmy (i jeden z 3 współwłaścicieli) od 12 lat jeździ tym samym Ferrari F430 i nie zamierza zmieniać. Fakt, nie jest Polakiem i nie mieszka w Polsce.nikt nie jeździ jednym Porsche więcej niż kilka lat
Ostatnio edytowane przez zarathos ; 13-06-2018 o 16:58
Jeśli na co dzień jeździsz dalej niż kilka km to warto rozpatrzeć diesla oraz Peugeot 301, za ciut ponad podstawę w odmianie Active zapłacisz 53tys. To rozwiązanie bardzo ekonomiczne, spalanie rzeczywiste poza miastem potrafi zejść poniżej 4l/100 przy spokojnej nodze (sprawdzone przez znajomego przez ostatnie 2 lata)...
Jeśli Tipo z LPG Ci się podoba to bierz, doposaż o to co dla Ciebie jest istotne i bierz. LPG podraża zakup ale amortyzuje to w późniejszym czasie, więc się nie liczy. Pisząc o 50tys. limitu dla Tipo miałem na myśli budę i wyposażenie. LPG to inna historia.
A może idź w innym kierunku: https://www.otomoto.pl/oferta/renaul...tml#89b03cac33
Do niedawna sądziłem, że Clio jest mniejsze niż faktycznie jest, warto usiąść w środku i się przejechać ...
Ostatnio edytowane przez NimnuL ; 13-06-2018 o 17:08
Jeżdżę, więc jestem.
Widzę tu podejście kupiliśmy tanio więc Ci co kupili drożej są głupkami. A my oszczędziliśmy cenne cebuliony i śmiejemy się Wam w twarz.
Kontrowersyjna jest też teza zakupu auta (nowego) za 6 wypłat. To gdzie trzeba pracować i ile osób może sobie pozwolić na luksus budżetowego Tipo za 46tys?
10% społeczeństwa zarabia 8 tysięcy miesięcznie lub więcej na rękę.
To że porwałem się na zakup S-Design i to jeszcze w kredycie czyni mnie już turbo głupka, a że nie dołożyłem LPG i robię miesiecznie ponad 2.5 tysiąca km na benzynie to już grzech śmiertelny i przysłowiowy gwóźdź do trumny.
Na pewno jestem głupim i typowym Januszem :-)
Jeśli dojazdy do pracy podciągniemy pod to pytanie to jak najbardziej się nie mylisz.
Moją ironiczną wypowiedzią chciałem się poniekąd podpisać pod tym co napisał Giannini.
Mamy wolny rynek, olbrzymią konkurencję każdy z nas ma różne preferencje i portfele.
Mnie bardzo odpowiada to że z zewnątrz mam auto absolutnie zlewające się z tłumem a w środku delikatną namiastkę czegoś więcej niż w wersji Tipo czy Pop. Cieszę się że Fiat dał mi możliwość wyboru i dopłacenia do tego nawet jeśli konkurencja ma to w podobnych pieniądzach.
Ostatnio edytowane przez dramez ; 13-06-2018 o 17:34
Ech. do roboty mam ponad stówkę w jedną stronę, do najbliższego miasta gdzie coś załatwię mam 30km
20-25 tysięcy rocznie to pandą robię a loganem 10-15tysia.
Citroen - wiesz jaką powaloną oni mają stronę? Po 3 minutach ją opuściłem, idiota projektował, nie wiem kto miałby być odbiorcą.
Clio ostatnio oglądałem jak byłem w Olsztynie w salonie renault/dacia bo chciałem ustalić ile wyjdzie malowanie jednego elementu z AC bo jakaś pizda mi drzwiami chyba przywaliła w bok. No i mocno się zdziwiłem że obecne Clio to nie te sprzed wielu lat jeżeli idzie o wielkość. Zniechęcają mnie jednak silniki koncernu dacia-renault-nissan, no może poza DCi który robi po 300-400 tysięcy i rzeczy które mogą paść to wtryski po tym przebiegu jak.ma się auto od nowości a obrócone panewki są mitem tylko u tych co wymieniali olej co 20tyś i więcej kilometrów (bo tak mówiła instrukcja) lub kupili 2-3 latka z Niemiec z poczty kurierskiej.
Zastanawia mnie mocno ten duster i ten mjet w tipo kombi, trza będzie podzwonić do dealerów i się przejechać nimi.