Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 17 z 31 PierwszyPierwszy ... 7151617181927 ... OstatniOstatni
Posty od 241 do 255 z 452
Like Tree44lubi to!

Temat: Prosba o pomoc w wyborze auta.  

  1. #241
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    513
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    3 cylindry to badziew i nikt mi nie wmówi, że jest inaczej. Co do 1.0 FIAT-a - dla bojących się turbin dodam jeszcze, że ma moduł MultiAir, bliżej mu więc do TwinAir
    Też tak myślałem, dopóki tym nie pojeździłem. Teraz uważam, że powinny zastępować silniki wolnossące 1,4 i 1,6, bo są od nich dużo wydajniejsze i oszczędniejsze. Oczywiście dla wyższych mocy najlepsze są 4 cylindry i kombinowanie w stylu Forda z 140 czy 150 KM w 3 cylindrach to już przesada.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #242
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    40
    Postów
    1,596
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    a czy przypadkiem te silniki tce renuara cierpią na brak hydraulicznego kasowania luzów zaworowych?

  4. #243
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Cierpią? Mają mechaniczną. Jest fabryczne LPG od Landi też.

  5. #244
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    40
    Postów
    1,596
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    jaki jest koszt regulacji? co ile trzeba regulować z LPG?
    W internetach są opinie od 10 k km do 50k km, tak więc rozrzut przepotężny.
    pytam z ciekawości.

  6. #245
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Z tego co się orientuję to 10 tyś. po dotarciu jest za darmo. Potem co 50 tyś. 200-800 zależy od zakresu luzów.

  7. #246
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    0.9 tce 3 gary, MPI i super chodzą na lpg. Fajne, trwałe, ładnie ciągną, sprawdzone już od kilku lat. Renault/dacia
    Tylko trochę słabe do kompakta. Rozwazałem ten mocniejszy 1.2 ale tez juz na bezposrednim.
    Generalnie im wiecej zimnych startow, stania w korkach, jazdy na małych mocach tym bardziej taki "trzytakt" z bezposrednim wtryskiem ma sens. Im bliżej pelniejszego wykorzystania mocy tym roznice sie zmniejszaja. Ale technologia technologią dobrze że jest postęp ale życie to nie folder reklamowy. To jeszcze musi być w miarę bezproblemowe od strony serwisowej, tanie w utrzymaniu i trwałe. Różnie z tym bywa jak widać. Ale racja-przysłowiowy Kowalski jeżdżący cywilnie przeżyje ze 20% swojego życia zanim się takie litrowe gowienko rozleci
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 07-11-2018 o 22:58

  8. #247
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Ekonomiczna alternatywa dla taniej jazdy porównując do 1,5 ecoboosta gdzie LPG Prins kosztuje 8,5 tyś zł.

  9. #248
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,921
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Silniki 1.0 i 1.2 tsi są daleko za 1.0 ecoboost... w testach ecoboost zdobywa 2x więcej punktów od tsi

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Silniki 0,9 i 1,2 tce jak dla mnie to muły i nie ma czym jechac ale dla wielu wystarcza i zaspokoją potrzeby wiec zrozumiałe jest ze innybwybor będzie dla nich przepłacaniem
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  10. #249
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał TipoSedan Zobacz post
    Poszukałem na autocentrum ile Octavia pali po mieście z 1.0 TSI 115KM i wychodzi koło 8l
    Słabiutko, słabiutko. Zatem nie ma co startować do MultiAir'a 140KM, który spali podobnie przy lepszych osiągach, większej pojemności i 4 garach.

  11. #250
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    513
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    W moim mało zatłoczonym mieście ale za to krótkie odcinki Lancia Y 1.2 69KM pali mi około 7,5 l. Podobnie wychodzi Seat Arona 1.0 TSi 95KM z aktywnym S&S. Bravo T-jet 150 KM palił mi w takich warunkach 11-12 litrów. Technologia MA zbije z tego pewnie z litr, dodatkowe 0.5-0,7 litra S&S ale i tak w moich warunkach było by około 10 litrów.

  12. #251
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    40
    Postów
    1,596
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    T-jety nigdy nie grzeszyły oszczędnością paliwa, ale porównanie pizdka 69KM, silnika nowej generacji DI i to tylko 95KM z t-jetem 150KM to wiesz.. jak porównanie kukuruźniaka z Boeingiem 737

  13. #252
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    W moim mało zatłoczonym mieście ale za to krótkie odcinki Lancia Y 1.2 69KM pali mi około 7,5 l. Podobnie wychodzi Seat Arona 1.0 TSi 95KM z aktywnym S&S. Bravo T-jet 150 KM palił mi w takich warunkach 11-12 litrów. Technologia MA zbije z tego pewnie z litr, dodatkowe 0.5-0,7 litra S&S ale i tak w moich warunkach było by około 10 litrów.
    W 500X, który ma opływ jaki ma, lekki nie jest (mój waży 1512kg), przy moim stylu jazdy w mieście pali średnio od 8,5-9l/100km, z wyłączonym syfem S&S Średnia ogólna nie przekracza 8l/100km w aktualnych warunkach. W trasie w cyklu mieszanym spalanie spada przy ekonomicznej jeździe, nie eco drivingu, do góra 7l/100km

  14. #253
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    513
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał Szary83 Zobacz post
    T-jety nigdy nie grzeszyły oszczędnością paliwa, ale porównanie pizdka 69KM, silnika nowej generacji DI i to tylko 95KM z t-jetem 150KM to wiesz.. jak porównanie kukuruźniaka z Boeingiem 737
    Chodziło mi o to, że T-Jet 120 KM spali niewiele mniej w mieście od T-Jet 150KM, podobnie zresztą jak Multiair. Żeby samochód benzynowy mało palił w mieście musi mieć albo mały, słaby silnik 4 cylindrowy albo nowoczesne 3 cylindry. Mocna jednostka 4 cylindrowa z turbo czy bez , musi swoje wypić i to na pewno nie jest 8 litrów, chyba że przez miasto rozumiemy podróż głównymi arteriami po za godzinami szczytu.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  15. #254
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    No caly czas o to biega ze opory wewnetrzne 4cylindrowca zwlaszcza o duzej pojemnosci sa duze. Na jalowych w korku procentowo bardzo duze. W silniku o pojemnosci kartonu mleka jest tego mniej ostatnio (po ponad 100latach eksploatacji silnikow spalinowych)inzyniery doszli do tego ze najbardziej optymalna pojemnoscia cylindra jest 0.33 l (przynajmniej wg szpenia od fireflya)stad wysyp litrowych silniczkow. Jak tam jest z materialami to nie wiem ale obciazenia jednostkowe mechaniczne i cieplne w takich jednostkach tez sa wieksze.
    Wtrysk bezposredni pozwala spalc mieszanki ubogie uwarstwione. I razem do kupy mamy takie cuś
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 09-11-2018 o 00:09

  16. #255
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Krakow
    Postów
    593
    Auto
    Tipo Tipo Sedan Benzyna 1,4 95KM
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    No caly czas o to biega ze opory wewnetrzne 4cylindrowca zwlaszcza o duzej pojemnosci sa duze. Na jalowych w korku procentowo bardzo duze. W silniku o pojemnosci kartonu mleka jest tego mniej ostatnio (po ponad 100latach eksploatacji silnikow spalinowych)inzyniery doszli do tego ze najbardziej optymalna pojemnoscia cylindra jest 0.33 l (przynajmniej wg szpenia od fireflya)stad wysyp litrowych silniczkow. Jak tam jest z materialami to nie wiem ale obciazenia jednostkowe mechaniczne i cieplne w takich jednostkach tez sa wieksze.
    Wtrysk bezposredni pozwala spalc mieszanki ubogie uwarstwione. I razem do kupy mamy takie cuś
    Ogólnie była od zawsze taka zasada, że dla tej samej pojemności mniej cylindrów to lepszy stosunek spalania do mocy ale znowu gorsza kultura pracy (drgania, dzwięk), dlatego pewnie do końca ery silników spalinowych auta premium będą mieć więcej cylindrów, żeby po 100k nie trzęsło całą budą a szaraki zapewne będą skazane na 3 cylindry a potem może i 2... a jak inżyniery będą w stanie zrobić dobre i trwałe tłumienie drgań i dzwięku to pewnie i jeden (japońskie motocykle mają nawet niezłe tłumienie i są dokładnie wykonane - jak to i dobry materiał mamy to już nie trzeba kilku cylindrów, żeby całym człowiekiem nie trzepało).


 
Strona 17 z 31 PierwszyPierwszy ... 7151617181927 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Pomoc w wyborze
    Napisany przez radomir na forum Croma
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post: 27-09-2017, 13:50
  2. Pomoc wyborze żarówek
    Napisany przez Busik na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 24-04-2016, 20:42
  3. pomoc w wyborze auta.
    Napisany przez pamel na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 15-05-2015, 00:17
  4. Pomoc w wyborze auta
    Napisany przez nakamoto na forum Ducato II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 19-02-2015, 15:18

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl