Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 15 z 31 PierwszyPierwszy ... 5131415161725 ... OstatniOstatni
Posty od 211 do 225 z 452
Like Tree44lubi to!

Temat: Prosba o pomoc w wyborze auta.  

  1. #211
    Klubowicz
    Dołączył
    04 czerwiec 2018
    Skąd
    NML
    Wiek
    36
    Postów
    246
    Auto
    Tipo Sedan Tipo 1.4 16V FIRE
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał Szary83 Zobacz post
    Policz 50 zł x ilość aut produkowanych na miesiąc... I masz pensję dla kilku Turków

    Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
    To niech kosztuje samochód 50050 zł i nie będzie dziurawy, a i dla turasów będzie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #212
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Fakt bylem zmeczony. Ale i tak roznica jest mniejsza niz wynika to z klasy i postrzegania tych dwoch aut. A zwlaszcza ceny. Skory to tam ani grama nie ma a aluminiowa metalizacja jest w autach segmentu A (pomijam fakt ze aluminium z ktorego robi sie tacki do grilla nie wiedziec czemu w autach awansowało do rangi metalu szlachetnego. Stala ta giulia na kapciach o wysokim profilu wyzierało z niej siedzenie o jakosci tipo a licznik podrapany juz pazurami. No i sobie pomyslalem k.wa zero emocji, nie umiem sie tym zachwycic. Troche jak ginekolog na widok p..y. Po prostu ogladajac te coraz nowsze modele aut od 25 lat chyba jest przesyt.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 27-07-2018 o 19:47

  4. #213
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,768
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Bo to była pewne najtańsza wersja tej alfy a takie niestety ale odpychają...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  5. #214
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    512
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Najtańszych wersji które są skierowane do flot nie powinno się wystawiać w salonach. Ja miałem okazję siedzieć w Veloce 280KM gdzie podstawa kosztuje pod 200k i robiła niesamowite wrażenie. Stelvio już mniejsze ale też przyjemny samochód choć nie moje klimaty.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  6. #215
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    A co ciekawe giulietta i 500tka nadal maja tempomat w postaci wajchy (jak bravo). Imho duzo lepsze rozwiazanie niz guziki na kierownicy.

  7. #216
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Gdzies sie stracil temat o konkurencji tipo (albo nie umiem znalezc). W kazdym razie zastanawialem sie w nim jak sie sprawuja ecoboosty w fordach.
    Pojawila sie odpowiedź:
    Używany Ford Focus III - lepiej postawić na diesla
    Okazuje sie ze to jednak silniki podwyzszonego ryzyka:
    Niewydolny uklad chlodzenia i pekające głowice (1,0) lub bloki (1,6). I inne "drobiazgi" z popychaczem pompy paliwa.
    Jednak wyciaganie po 125, 150 KM z litra pojemnosci to nie taka prosta sprawa. Leciwy t-jet jest jednak dobrym wyborem. Może i staroć, nie spełnia euro7 itp ale nie trzeba sie raczej martwić że pod maską będzie fontanna gorącego oleju i ryzyko pożaru jak sk..wysyn. Dlatego też jest akcja serwisowa dla ecoboostów. A tak sie wszyscy bajkopisarze z gazet zachwycali.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 05-11-2018 o 23:14

  8. #217
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Bo hejt leciał i kolega administrator zamknął to znaleźć nie możesz. Za dużo zadowolonych ludzi było.

    Ecoboosty sprawują się bardzo dobrze i obok Tce to jedne z lepszych i trwalszych silników z bezpośrednim wtryskiem. Bajkopisarze z prasy jarali się też Tipo. Taki sukces, że zaraz nie będzie można kupić. Osobiście z znam "kilku" właścicieli Tipo z czego zadowolonych jest dwóch (2) i kilku fanbojów tutaj z przebiegami poniżej 50 tyś.km. Bo to normalne, że pod domem auto przy przebiegach 20-40 tyś.km. rozbierasz pod domem, bo tamto trzeszczy, to wali, to przesmarujesz, maska w górę co 1000 km. itd.itp nieważne. Nie temat o tym. Sprzedaż spadła nie bez powodu.

    Każda technologia ma zalety i wady. Kolektor wydechowy w bloku silnika to już synonim wypalonej uszczelki pod głowicą przy ~100-150 tyś.km - zależy kto ile jeździ (długość odcinków). Z Boostami 1.5 najmniej problemów. 1.6 był krótko wstawiany do aut i był faktycznie niewypałem. O pękających głowicach to nie słyszałem po za dużymi Ecoboostami z Mustanga i RS'a - wiadomo, że do jazdy po bułki to też nie jest.

    Daleko idące wnioski wyciągasz vs T-Jet - wszystko zależy od metody eksploatacji autka. Przeciętny KoValskyyyy kręci te 10-15 tyś. km/rok. Przejeździ 10 lat zanim mu ta uszczelka pod głowicą walnie. Jak buja się po mieście to ma znacznie bardziej elastyczny silnik i musi MOCNO go katować, żeby spalił tyle co T-Jet (Tourneo Courier 1.0 Ecoboost Taxi Gdańsk 8-9L/100km - pudełko na kółkach/ Tipo T-Jet HB Taxi 1.4 T-Jet 10-11 - zaniżam celowo - Ta sama korpo, to samo miasto). 2L/100km różnicy.

    Zaniżone w dół obliczenia (Żeby na korzyść T-Jeta było):

    2L/100km benzyny (cena 5 PLN/litr)
    20L/1000km (100zł)
    150 tyś km - 15 000 PLN różnicy w spalaniu na korzyść Ecoobosta.

    Za 15 koła / 10 lat to mógłby mi uszczelkę wypluć bokiem i blok pęknąć. Nie pogniewałbym się. Na czas naprawy zapakowałbym rodzinkę, wypożyczył auto, pojechał do Chorwacji i jeszcze reszta by została.

    Oczywiście można naciągnąć tu i tam i założyć, że ktoś kupuję Fiestę 1.0 z 5biegowym manualem żeby zapier.... autobahnem i robić przebiegi rzędu 80 tys km rocznie - wtedy faktycznie różnica w kosztach eksploatacji będzie inna.

    I ASO Forda jest tańsze jeśli chodzi o osobowe (Bo dostawcze inna para kaloszy).

    Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia Kwestia indywidualnych kalkulacji.

    Z "Prasy motoryzacyjnej" ciekawych rzeczy się nie dowiesz. Usiądź do tego jeszcze raz. Wymaż Ford/Ecoboost. I zacznij logicznie analizować. Ktoś radzi kupić używanego i wyeksploatowanego diesla z dużo większym przelotem (wiadomo, nikt nie kupuje diesla po bułki) zamiast benzyny, bo MOŻE się zdarzyć iż czeka nas remont za 1,5-6 tyś. pln. No normalnie interes życia Łykacie wszystko jak pelikany.
    Qvadrat lubi to.

  9. #218
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,768
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    I tu się z FiatPrime zgodzę... mam znajomych z ecoboostami przeważnie 2.0 240KM i nic się nie dzieje a przebiegi już do 200000 dochodzą... nie kupiłem forda bo mi zabrakło na odpowiadająca mi wersje wyposażenia. Serwis sporo tańszy. W fordzie płaciłem mniej za obsługę auta segmentu d niż we Fiacie płace za c... tego nigdy nie przeboleję... Fiat u mnie jest jeden a Fordy 2,5 (dwa aso i trzeci co był ale stał się hujdajem ale wciąż robi Fordy).

    Co do silników 1.6. Takie silniki są w focusach w itd i widziałem takiego na serwisie przy przebiegu 200000. Wymiana uszczelki i turbiny i coś tam jeszcze chyba tłoki za ok 8000 (w aso to tanio). Lekko nie miał bo ganiał z wideorejestratorem po ósemce niemal non stop...

    Każdy silnik i auto w intensywnej eksploatacji się podda. Zajeżdża auto na zachodzie w 2-3 lata handlarz to przywiezie odpicuje i potem bieda po zakupie zgniłego jaja... przeciętny Kowalski jak kupi nowe i jezdzi te 10-20tys rocznie to w większości przypadków będzie miał spokój...

    Trudno następny będzie Ford...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  10. #219
    Klubowicz
    Dołączył
    14 wrzesień 2017
    Skąd
    gka
    Wiek
    34
    Postów
    155
    Auto
    Tipo sw pop 1.6
    Rocznik
    2018
    Myślałem że czasy "kup używanego dyzla" w osobówkach już się skończyły.. a tu proszę auto świat każe kupować dizle.

  11. #220
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    40
    Postów
    1,596
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał szutawaldemar Zobacz post
    Myślałem że czasy "kup używanego dyzla" w osobówkach już się skończyły.. a tu proszę auto świat każe kupować dizle.
    nakręcają swoim (niemiaszkom) rynek zbytu

  12. #221
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    tu się z FiatPrime zgodzę...
    Znowu. Tobie też płacą. Teraz Ford.

  13. #222
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    40
    Postów
    1,596
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-t...id_at=79143739
    paczajcie
    wolnossak z fabryczna instalacją LPG to się nazywa rzetelny sprzedawca, a nie jakieś tam spalanie jednocześnie LPG i PB

  14. #223
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    Skawina
    Wiek
    41
    Postów
    769
    Auto
    TIPO SW 1.4 fire
    Rocznik
    2018
    I w takiej super cenie?!

  15. #224
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Moja wątpliwość jest prosta: o t-jecie jakoś nie słychać aż takich historii. No ale jakby mogło to przecież auto dla życiowych niedorajdów którzy tylko 20 tys. w roku robią.
    Tym co piłują je na maxa po chipie na 150 KM może poleci kolektor wydechowy lub turbina. To cos innego niż głowica jednak.
    Porównywanie trzeszczącej uszczelki (notabene w c-maxie którym jechałem rzęziło na potęgę) do takich historii z silnikiem to jakiś żart.
    No i spalanie litr mniej też akurat argument nie dla mnie jako że jestem biorcą eLPiDżi. 100 km robię za 20-22 zł więc tu też mam jakby jasność.
    TipoSedan lubi to.

  16. #225
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    No jeździsz trasy i na trasie ładnie Ci pali. I fajnie. Sądziłem, że wyłapałeś z mojego posta coś więcej niż uszczelkę. Ale życie. W czuły punkt trafiłem.

    100 km za 22 zł? A gdzie teraz LPG w takich cenach?! U nas po 2,55 już.


 
Strona 15 z 31 PierwszyPierwszy ... 5131415161725 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Pomoc w wyborze
    Napisany przez radomir na forum Croma
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post: 27-09-2017, 12:50
  2. Pomoc wyborze żarówek
    Napisany przez Busik na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 24-04-2016, 19:42
  3. pomoc w wyborze auta.
    Napisany przez pamel na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 14-05-2015, 23:17
  4. Pomoc w wyborze auta
    Napisany przez nakamoto na forum Ducato II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 19-02-2015, 14:18
  5. Pomoc w wyborze silnika i skrzyni
    Napisany przez mend02a na forum Croma
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 18-08-2014, 22:39

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl