Np. Auchan Żory 2,45.
Nie czuły punkt. Po prostu chcę mieć sprawny przyrząd do jeżdżenia nie będący odroczonym w czasie wyrokiem.
Fordem się interesowałem, (nie kupiłem m.in. bo pojawił się ten fabryczny LPG) stąd nawiązanie do tematu.
I okazuje się że problem istnieje, to nie tylko kwestia artykułu ale można zajrzeć na kilka forów.
Prawidłowość jest jednak taka jak na początku - inne się nie psują bo kolega ma i sobie chwali, (co tam pęknięta głowica w innych), psuje się tylko fiat bo łączniki stabilizatora itp.
Nie chciałbym przesadnie ciągnąć offtopu i próbować przepychać wyższości Bożego Narodzenia nad Wielkanocą.
Ale prasa się przesadnie nie rozpisuję o również upierdliwej eksploatacji Tipo: Ściąganych głowicach przy 30 tyś. przebiegu, wspomnianej trwałości zawieszenia, konsumpcji oleju, sprzęgieł itd.
Znam osobiście więcej przypadków niż CZYTAŁEM gdzieś w otchłani for internetowych innych marek. Wystarczy się wybrać pod duże ASO i zobaczyć co zalega.
Nie chciałem nikogo obrazić. Przepraszam za tą wrzutkę z uszczelką. Już milczę.
Szanuje twoje zdanie. Otwarło oczy na kilka rzeczy, mniej lub bardziej istotnych. To co sobie tam gdzieś poczytałem zachwiało mi jednak oceną forda jako wozidła dla mnie.
Kierunek wątku ma cos jednak wspólnego z tytułem, takie info jakie znalazłem mogą mieć wpływ na wybór auta przez kogoś podobnego do mnie.
Ford od kilku lat boryka się z problemem spadku sprzedaży i traci udział w rynkach (Europa,Ameryka),więc coś jest na rzeczy.
Za mało suvów mają, zgodnie z duchem czasu powinny być od 3,5 m do 5 m co 10 cm długości :-)
Moderator zamknął tamten temat bo był jeden troll i była nerwowa atmosfera W tym temacie można chyba kontynuować o ile ktoś nowy nie założy o podobnych autach znowu duplikatu jak tamten nisko spadnie i nie będzie na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Fajnie, jeszcze niedawno było o 40k a teraz już 30? Instalacja Tartarini czy inna? Też Taxi?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Bardzo możliwe bo tam (i ogólnie na zachodzie) chcą usuwać dieselki nie tylko z miast a po ostatnich aferach możliwe że nawet w PL ludzie się zaczęli bać kupować (w PL chodzi o koszty naprawy bardziej niż o jakieś tam zanieczyszczenie oczywiście)
Niemcy z drugiej strony takiego ecoboosta raczej się nie boją jako konkurencji w PL dla używanych dizelków bo zapewne nie będzie tak taniej jazdy (to nie MPI i z gazem mogą być problemy, choć nie czytałem o LPG w ecoboost i nie znam nikogo z taką kombinacją).
Jak patrzę na cenniki, to nowe fokusy w PL tylko ecoboosty.
Dla przykladu, chyba najbardziej zbliżony do t-jeta 1.5 150km, najtaniej cennikowo:
84 200 - w promocji za 76 400. Ta cena promocyjna wydaje się warta zastanowienia (HB)
Nowoczesne silniki 3 cylindrowe to przyszłość, muszą być tylko dobrze zaprojektowane i przez to oszczędne w rzeczywistych warunkach. Na pewno takim silnikiem jest 1.0 TSI - zrobiłem już takim autem ponad 8 tys. km (wypożyczonym) w wersji 95KM i dla mnie bajka. W mieście ciągnie jak wściekły, na trasie też daje radę. Nie ma co porównywać do 1,4 16v 95KM, gdzie trzeba ostro piłować. Tutaj niewiele ponad 2000 tys. obrotów i mamy moment obrotowy jak w 2 litrowej benzynie. Turbo robi swoje. Do tego spalanie bardzo niskie, na poziomie wolnossącego 1,2 l o mniejszej mocy. Kultura pracy niezła jak na 3 cylindry, wewnątrz w ogóle to nie przeszkadza, na zewnątrz do przeżycia. Start&stop bardzo szybki i wygodny. Dużo nowocześniejszy jak w Fiacie. Wyłącza się się nawet przy zimnym silniku, czasem nie zgasi silnika jak warunki nie są optymalne. Tak szybko zapala silnik, że prawie go nie czuć i w ogóle nie przeszkadza podczas jazdy.
Ciekawe jak spisuje się nowy silnik 1.0 Fiata. Został już wprowadzony w 500X w mocy 120 KM. Jakby był równie udany co niemiecki TSI to byłby godny następca poczciwego 1,4 T-Jet .
3 cylindry to badziew i nikt mi nie wmówi, że jest inaczej. Co do 1.0 FIAT-a - dla bojących się turbin dodam jeszcze, że ma moduł MultiAir, bliżej mu więc do TwinAir
ale nie w PL bo jednak mamy popularne LPG (nie trzeba jezdzić nie wiadomo ile za stacją
Poszukałem na autocentrum ile Octavia pali po mieście z 1.0 TSI 115KM i wychodzi koło 8l, więc to by było porównywalne z tjetem LPG (jak chodzi o koszty bo moc i wielkość auta podobna) jak gaz by był po ponad 3zł i to przy założeniu, że cena PB by nie była powiązana z LPG (bo jednak tjet w LPG nie pali w mieście 16l).
W krajach z małą ilością stacji LPG oczywiście można ryzykować z 3 cylindrami jak się dużo jezdzi.
Ciekawe jest to, że 1.4 95 mi pali na trasie przy max ecodrivingu podobnie (4,5l-5l) a przecież do MPI mogę tanio dołożyć STAG jak bym dużo jezdził, więc by było jeszcze taniej a to 4 cylindry. Wg mnie w PL nie warto ryzykować, choć za 5 lat na pewno będą do nas te silniki trafiać z przebiegami do 160k
Ostatnio edytowane przez TipoSedan ; 07-11-2018 o 20:06
0.9 tce 3 gary, MPI i super chodzą na lpg. Fajne, trwałe, ładnie ciągną, sprawdzone już od kilku lat. Renault/dacia